Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hoelang max naar Nederland op vakantie als Amerikaanse

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
KevinAmerican
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Hoelang max naar Nederland op vakantie als Amerikaanse

Bericht door KevinAmerican »

Hallo,

Dit jaar komt mijn vriendin (17) vanuit Chicago voor ongeveer 55 dagen naar Nederland op vakantie.
Nu vroeg ik mij af of zij hier dan net als in Amerika 90 dagen max mag blijven of dat dit anders is?
Natuurlijk zonder visum !!
En mag zij hier dan ook autorijden?? (Met amerikaans rijbewijs?)

Alvast bedankt,

Kevin :thumbup:
Afbeelding

USA 2012 - 21/06 - 15/08 IL-IN-WI
USA 2017 - 02/08 - 13/08 NV-AZ
USA 2019 - 24/07 - 14/08 TX-CA-NV-UT
LittlePhoenix
Amerika-expert

Re: Hoelang max naar Nederland op vakantie als Amerikaanse

Bericht door LittlePhoenix »

Nee, je vriendin mag als 17 jarige niet autorijden in Nederland. Weet ik omdat veel Amerikaanse militairen zwaar geiriteerd zijn omdat hun tieners niet mogen rijden buiten de grenzen van de Amerikaanse basis.
bello
Amerikakenner

Bericht door bello »

Je vriendin mag inderdaad niet autorijden (hoewel er een grappige uitzondering is als ze op of na 1 november 1984 is geboren, want dan mag ze wél autorijden, zolang jouw vader of moeder er maar naast zit :D zie: http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... af-17-jaar)

Voor wat betreft haar verblijf van 55 dagen zit jullie goed: Amerikanen mogen 90 dagen in de Schengenzone (incl. NL) verblijven binnen een periode van 180 dagen. Let er dus wel op dat ze niet nu 55 dagen komt en vier maanden later nog eens om kerst te vieren oid. Dan zouden haar 90 dagen binnen 180 dagen wel eens 'op' kunnen zijn. Fijn dat ze naar je toekomt, Kevin!
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
LittlePhoenix
Amerika-expert

Hoe kan ze trouwens zo lang blijven? Komt ze in de zomervakantie of neemt ze vrij van school?

En super voor jullie dat ze zo lang kan blijven! Je leert toch meer over elkaar en je relatie als je wat langere tijd met elkaar kan doorbrengen. Is dit de eerste keer dat ze naar Nederland komt? Mijn ervaring is dat het heel goed voor je relatie is om allebei langere tijd in het thuisland van de ander door te brengen omdat je elkaar beter leert begrijpen.
KevinAmerican
Amerikafan

Jah ze komt in de Zomervakantie :wink:
Afbeelding

KevinAmerican
Amerikafan

LittlePhoenix schreef:Hoe kan ze trouwens zo lang blijven? Komt ze in de zomervakantie of neemt ze vrij van school?

En super voor jullie dat ze zo lang kan blijven! Je leert toch meer over elkaar en je relatie als je wat langere tijd met elkaar kan doorbrengen. Is dit de eerste keer dat ze naar Nederland komt? Mijn ervaring is dat het heel goed voor je relatie is om allebei langere tijd in het thuisland van de ander door te brengen omdat je elkaar beter leert begrijpen.
Ze is in October 2011 voor 1 week hier heen gekomen en ik voor 55 dagen vorige zomervakantie (2012) daar geweest
Afbeelding

KevinAmerican
Amerikafan

LittlePhoenix schreef:Hoe kan ze trouwens zo lang blijven? Komt ze in de zomervakantie of neemt ze vrij van school?

Heb je zo ook uw (jouw) man/ verloofde / vriend leren kennen ? :D
En hoe gaat het dan zo'n beetje met de overige 10 maanden zonder elkaar ?
Afbeelding

tetouani
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door tetouani »

Amerikanen kunnen 90 dagen in het Schengengebied verblijven in 6 maanden tijd. De 6 maanden start op de eerste binnenkomst in het Schengengebied.
Mochten ze langer dan 90 dagen willen verblijven, is dat voor Amerikanen ook geen probleem. Eenmaal in Nederland, hoeven ze dan enkel naar de ambassade te gaan om hun lange verblijf te melden en dan krijgen ze een aantekening in hun paspoort. MVV heet het, Machtiging tot Voorlopig Verblijf.
LittlePhoenix
Amerika-expert

KevinAmerican schreef:Heb je zo ook uw (jouw) man/ verloofde / vriend leren kennen ? :D
En hoe gaat het dan zo'n beetje met de overige 10 maanden zonder elkaar ?
Nee, wij hebben elkaar via een random chat request op ICQ ontmoet. Ik zat me in Nederland te vervelen, hij zat in Houston nog even te computeren en voor ik het wist was m'n internet-tijd al weer op (woonde nog bij m'n ouders en we hadden dial-up dus had een max van 2 uur per dag). Daarna bijna elke dag gekletst, telefoontjes, foto's over en weer gestuurd en van het een kwam het ander. Hij kwam voor 19 dagen naar Nederland, bleef uiteindelijk 7 jaar en nu zijn we al 13 jaar getrouwd, hebben 4 kinderen, zijn 7 keer verhuisd en hebben in 3 landen gewoond :)
(toen hij naar Nederland kwam waren we al verloofd, hij kwam om te trouwen. Lijkt misschien een beejte bizar maar we wisten allebei dat het zo moest zijn. Sommige dingen in het leven weet je gewoon zeker zonder dat je het aan anderen kan uitleggen)

En tijd zonder elkaar viel in ons geval gelukkig mee. We hebben elkaar in November online ontmoet en in Mei kwam hij al naar Nederland en is gebleven. Tijdens ons huwelijk is hij wel vaak op zakenreis geweest maar nooit echt lang. Moeilijkste was toen hij al naar Duitsland moest voor z'n nieuwe baan en ik met een kleuter en een baby van 2 maanden in Nederland achterbleef. En deze laatste verhuizing was ook zwaar, m'n man moest al naar z'n nieuwe baan in Florida en ik bleef met 4 kinderen in Utah achter maar dit keer had ik een goede groep vriendinnen, vrienden en kenissen dus dat was te doen. Eerst zou het 2 a 3 weken zijn maar dat werd 2 maanden. Moeilijk maar met bellen, Facetime en emails redelijk uit te houden. Totdat m'n man kanker bleek te hebben, toen was het ineens echt vreselijk zwaar om zo ver weg te zijn.

Jij en je vriendin zijn nog erg jong en dan lijkt het me nog moeilijker om zo ver van elkaar te wonen. Helemaal omdat jullie waarschijnlijk allebei vrienden hebben die wel veel tijd met hun vriend/vriendin kunnen doorbrengen. Dan zie je hoe het 'normaal' gaat, samen uitgaan, misschien inschrijven voor een kamer of woning, samen ruzieen en weer goed maken enz. Al die dingen die jij en je vriendin niet echt kunnen doen. Daarom denk ik dat het hartstikke goed zal zijn om in de zomer zo'n lange tijd bij elkaar te zijn. Je krijgt dan de kans om voorbij de verliefdheid te kijken en elkaar's minder leuke kanten ook te zien. Dat is heel belangrijk voor een relatie, je moet weten hoe iemand echt is en dan kiezen of dat deal breakers zijn of dat je je aan kan passen.
KevinAmerican
Amerikafan

Gelukkig heb ik dat deze zomer al goed kunnen ervaren en hopelijk volgende zomer nog meer
Het klopt wat u zegt over dat je het aan niemand anders kan uitleggen, zoals in mijn klas, krijg ze maar aan het verstand dat het geen "domme" beslissing is, zo'n lange afstandsrelatie

:lol:
Afbeelding

wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Ik heb een soort van lange afstands relatie met mijn echtgenoot; hij werkt het laaste jaar overzee gemiddeld 3 maanden en is dan 1 maand thuis. Voor ons werkt dat prima, vooral met facetime en telefoon(via Viber, gratis bellen en texten).
Dochterlief heeft nu een prille afstands-relatie met een airman die momenteel gestationeerd is in Italie. Ook dat werkt prima met facetime, internet en viber.

Ik denk dat als je een lange afstandsrelatie aankan; je moet dan toch wel veel communiceren en ook proberen elkaar regelmatig te zien voor langere tijd, zodat je ook iemand mee maakt in het dagelijks leven, jullie samen een heel goede en stabiele relatie kunnen opbouwen.

Veel succes!!
KevinAmerican
Amerikafan

En wat is eigenlijk de beste maand om te boeken qua prijs ??? :D
Afbeelding

KevinAmerican
Amerikafan

Ze is geariveerd ! :wink: :D
Afbeelding

phillybilly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door phillybilly »

Veel plezier samen Kevin!
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Jullie houden het goed vol! Veel plezier!
Tot waneer blijft ze?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
pbuyse1
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 35

Bericht door pbuyse1 »

tetouani schreef:Amerikanen kunnen 90 dagen in het Schengengebied verblijven in 6 maanden tijd. De 6 maanden start op de eerste binnenkomst in het Schengengebied.
Mochten ze langer dan 90 dagen willen verblijven, is dat voor Amerikanen ook geen probleem. Eenmaal in Nederland, hoeven ze dan enkel naar de ambassade te gaan om hun lange verblijf te melden en dan krijgen ze een aantekening in hun paspoort. MVV heet het, Machtiging tot Voorlopig Verblijf.
Over dit laatste heb ik toch mijn twijfels, hoe kan een Amerikaanse Ambassade een Nederlandse machtiging toekennen? Die hebben daar geen jurisdictie voor.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Zoiets moet je toch bij de vreemdelingenpolitie in Nederland regelen?
KevinAmerican
Amerikafan

kastelke schreef:Jullie houden het goed vol! Veel plezier!
Tot waneer blijft ze?
Dankjewel,

Ze blijft tot 16 Augustus :D
Afbeelding

KevinAmerican
Amerikafan

phillybilly schreef:Veel plezier samen Kevin!
Dankjewel, dat zal zeker lukken
Afbeelding

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer