Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Ben je verplicht bepaald aantal dollars bij je te hebben?
Ben je verplicht bepaald aantal dollars bij je te hebben?
Hallo,
Ik ga binnenkort voor 3 weken op vakanie naar New York. Nu heb ik onlangs ergens gelezen dat je verplicht bent om een bepaald aantal dollars bij je te hebben, maar ik kan het nergens meer vinden.
Heeft er iemand enig idee hoeveel het is, en of je het wel verplicht bent?
Bijvoorbaat dank
Ravelijn
Ik ga binnenkort voor 3 weken op vakanie naar New York. Nu heb ik onlangs ergens gelezen dat je verplicht bent om een bepaald aantal dollars bij je te hebben, maar ik kan het nergens meer vinden.
Heeft er iemand enig idee hoeveel het is, en of je het wel verplicht bent?
Bijvoorbaat dank
Ravelijn
Laatst gewijzigd door markro op 12 nov 2012, 23:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel ter verduidelijking aangepast.
Reden: Titel ter verduidelijking aangepast.
Re: vakantie
Ik bedoel dus op internet, het is niet dat ik mijn dollars niet meer kan vinden. 
Re: Ben je verplicht bepaald aantal dollars bij je te hebben
Je moet in principe kunnen aantonen genoeg geld te hebben voor je verblijf. Maar daar wordt niet altijd naar gevraagd, zeker niet als je maar 2 weken blijft. Er zijn geen regels over hoeveel geld je op zak moet hebben.
- goldenhills
- Amerika-expert
En voor het VWP moet je een 'return or onward ticket' hebben.
Vorige maand in Houston werd ons wel gevraagd hoeveel geld we bij ons hadden (voor een reis van 3 weken). Op mijn antwoord 'niets' werd zeer vreemd gekeken. Dus ik uitgelegd over pinpas en creditcard en dat we bij de eerste geldautomaat direct zouden pinnen maar die man was daarover duidelijk 'not amused'. Hoeveel geld je dan mee zou moeten hebben? Geen idee, maar 'niets' ga ik volgende keer niet meer zeggen 
- SpaceAce
- Amerika-expert
- Partner van: Njit
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Contacteer:
Maar een minimale aantal dollars is niet verplicht... Wij hebben vaak nog wat klein geld over van een vakantie ervoor. Dat gaat mee (dollar of 20?) maar we gaan er niet speciaal geld voor omwisselen...
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Gewoon als antwoord geven dat je een Credit Card en een Debit Card bij je hebt. En wat 'loose change'..
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Ok, dank voor het reageren.
- Ta2 Gerrit
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 35
- Contacteer:
Let wel op dat als je meer dan 10.000 dollars op zak hebt, dat je dit dan aan moet geven
Maar verder is inderdaad een CC en DC voldoende, al vindt ik het zelf wel makkelijk al een beetje dollars in de knip te hebben.
Maar verder is inderdaad een CC en DC voldoende, al vindt ik het zelf wel makkelijk al een beetje dollars in de knip te hebben.
Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times. Onze reissite; DILLIGAF

2010 "I've been standing on a corner in Winslow Arizona"

2010 "I've been standing on a corner in Winslow Arizona"
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als ik op vakantie ga neem ik altijd een paar honder cash mee (dollars hier en euro's daar) Je weet nooit wat je tegen komt, bijv je doet boodschappen en de cc machine weigert dienst. Toch handig als je dan gewoon voor je boodschappen kan betalen
-
Katja
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
- Contacteer:
Ik zorg ook altijd dat ik voor een paar dagen cash heb als het nodig is.
Heb ooit tijdens de vakantie een storing van al het electronisch betalingsverkeer meegemaakt en dat was een behoorlijk probleem voor de mensen die rekende op hun plastic. Ik had toen gelukkig nog genoeg cash en sindsdien zorg ik dat ik voldoende heb en dat maak ik op de laatste dagen op.
Heb ooit tijdens de vakantie een storing van al het electronisch betalingsverkeer meegemaakt en dat was een behoorlijk probleem voor de mensen die rekende op hun plastic. Ik had toen gelukkig nog genoeg cash en sindsdien zorg ik dat ik voldoende heb en dat maak ik op de laatste dagen op.
Live vanaf 10-11 Hawaii http://2014hawaii.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
1e keer had ik wel wat dollars al bij. 2e keer niet, maar niet na gevraagd.