Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Waar op letten bij boeken hotel/motel?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
OrangeDaisy
Amerikafan

Waar op letten bij boeken hotel/motel?

Bericht door OrangeDaisy »

Volgend jaar mei ga ik rondreizen in het zuidwesten van Amerika. Omdat ik een beetje een controlfreak ben, wil ik al mijn overnachtingen op voorhand boeken. Nu ben ik aan het googlen en op booking.com aan het kijken en toen ineens: :confused2: system-overload :confused2:. Dus... hoe kan ik een goede overnachting boeken zonder hier 20 topics te openen met de vraag: "Hotel in..." :lol: .

Welke ketens zijn wel ok, welke moet ik mijden? Welke bookingssites hebben betrouwbare reviews?

Ow ja, ik wil ook niet telkens de hoofdprijs betalen. (Hostel is in principe een optie, maar ik deel liever geen kamer.)

Misschien handig om te weten, ik zoek nog hotels in San Jose, Los Angeles, Anaheim en San Francisco. Met name San Jose vind ik denk ik lastig :roll: .
Groet, Gerda

A Journey of a Thousand Miles, Must Begin With a Single Step.

Mijn reisblog: http://gerdagaatnaaramerika.blogspot.nl/ *work in progress*
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Re: Waar op letten bij boeken hotel/motel?

Bericht door Katja »

Ik wil ook graag vooraf boeken. Ik zoek meestal op Booking naar hotels die mee aanspreken, die bekijk ik daarna op Tripadvisor zodat ik een idee heb hoe mensen het hotel ervaren en dan ga ik ten slotte op zoek via Google voor de beste prijs.
Als je vooraf boekt kun je ook Priceline of Hotwire overwegen maar dan mis je wel controle over waar je terecht komt.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Locatie is voor mij belangrijk. Ook al omdat ik afhankelijk ben van OV. En verder gaat elk hotel door de tripadvisor terwijl ik ook de recensies op booking.com lees. Ik let niet alleen op de prijs maar vooral de prijs/kwaliteit verhouding. Dan denk ik vooral aan amenities zoals free Wifi.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Je kunt ook even bij de hotelbeoordelingen kijken.
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Inderdaad, het forum heeft ook haar eigen beoordelingen-pagina. Daar vindt je hotels waar forumleden zelf geslapen hebben.

Zelf gebruik ik ook tripadvisor veel. Je vindt er niet alleen recenties maar ook foto's die reizigers zelf maakten. Dat is vaak wat realistischer dan de foto's die hotels zelf gebruiken :wink:
Verder denk ik dat je alleen globaal kunt zeggen welke hotel/motelketens goed zijn. Uit mijn ervarin hangt het ook gewoon erg af van degene die het hotel uitbaad in wat voor staat de kamers zijn en hoe de sfeer is. Bij de luhthaven van LAX sliepen wij in het Hilton hotel, echt vergane glorie (maar prima voor 1 nacht, het was schoon en de kamer super ruim).En ook de ene motel6 is de andere niet, qua klantvriendelijkheid of sfeer.

En vergeet vooral de onafhankelijke motelletjes niet. In Cambria (Highway 1, California) sliepen wij ooit in zo'n 'onafhankelijk' motel. Hartstikke kneuterig en leuk vond ik dat. De kamers waren gedateerd en de lobby echt in zo'n jaren '70 stijl, met openhaard en gewijen aan de muur en van die lullige kleedjes op de tafels. Ik vind dat soort authenticiteit echt wat toevoegen aan de vakantie, in tegenstelling tot de wat cleanere omgeving van de meeste ketenmotels/hotels.
Cees A
Amerikakenner

Bericht door Cees A »

Mijn ervaring is dat de leeftijd van een hotel belangrijk is voor de kwaliteit. Hoe nieuwer een hotel is, hoe beter.
Een nieuwe Econolodge of Super8 kan beter zijn dan een verouderd en uitgeleefd hotel met een "dure" naam.
RiverCola noemde eerder al de vergane glorie van de Hilton bij LAX

Helaas zie je de hotelleeftijd niet op boekingssites. Foto's op die sites zijn gemaakt toen het hotel nieuw was of de foto is gemanipuleerd.
Ik gebruik (naast natuurlijk de onmisbare vergelijkingssites als Tripadvisor) ook nogal eens Google streetview. Simpel, maar best doeltreffend.
Als de directe omgeving van het hotel er verouderd of shabby uitziet is het hotel dat vaak ook.
Zie je een mooie laan, mooi aangeplant en goed onderhouden, nieuwe huizen of gebouwen in de buurt, dan is de kans heel erg groot dat het hotel ook redelijk nieuw is
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik gebruik streetview ook tegenwoordig. Inderdaad handig om de omgeving een beetje te scannen. Ik lees me wel vaak in over gebieden waar ik heen wil en ik zoek hotels die of vlakbij een 'attractie' liggen, of die per auto of OV makkelijk te bereiken zijn.

Belangrijke criteria voor mij zijn:
*schone kamer, vooral het bedlinnen moet gewoon schoon zijn!
*schone badkamer
*niet te luidruchtige omgeving

De 1e twee zijn moeilijk van te voren te bespeuren.

Ik lees tripadvisor wel, maar ik denk dat het bij veel hotels een beetje volloopt met info en vooral non info. Als het fout is is het ook echt fout, maar door het opkomende internet van de laatste jaren en ook de social media is het tegenwoordig een stuk normaler om overal over te klagen. En ik las van de week zelfs iets over dat de handdoeken scheef hingen in de badkamer!!?? Dat gaat mij dan weer te ver.
Ik gebruik de site hier eigenlijk nooit voor hotels. Ik heb de hotels in Florida wel erbij gezet, maar ik kijk daar sindsdien nooit meer op. Wat me voor het zuidwesten een beetje opvalt is dat veel mensen kiezen voor de wat duurdere hotels.

Ik check wel altijd de prijzen op diverse sites. De site van het hotel zelf, en 2 of 3 andere sites als bookings, e-bookers of expedia.

En als je lid bent van de wegenwacht altijd even met je pasje zwaaien...
domi
Amerika-ontdekker

Bericht door domi »

Voel je je geruster als alles netjes gepland is dan boek je best alles op voorhand. Nadeel is dan wel dat je reis vast ligt en je niet en route ergens een dagje langer ( of minder lang) kan blijven. Wij zijn pas terug van de US en we boekten alleen de eerste twee nachten. De rest planden we via booking.com 1 of 2 dagen vooruit. Er is keuze zat en behoudens de toeristische trekpleisters zal je bovendien ook steeds goedkope deals vinden. Wel steeds naast booking.com altijd even de site van het motel zelf even checken: soms is booking.com merkelijk duurder.
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Wij overnachten meestal in ketenhotels als Super 8, Days Inn, Travelodge, Econolodge, Rodeway Inn, Comfort Inn, Howard Johnson, America's Best Value Inn etc. We hebben eigenlijk nog nooit meegemaakt dat de dachten "dit hotel hadden we beter niet kunnen boeken." Ik kijk wel op Tripadvisor, maar het hotel valt alleen af als de recensies echt abominabel zijn. In grotere plaatsen kies ik wel voor het best gewaardeerde hotel binnen onze prijsmarge.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
OrangeDaisy
Amerikafan

Bedankt voor de reacties!

Streetview, daar had ik nog niet aan gedacht :D. Dat is inderdaad wel een handige om de buurt even te bekijken.

De hotelbeoordelingen op AA-site heb ik natuurlijk wel eens bekeken, maar vind ik niet handig. Ik vind ze niet handig geordend, maar ook zeggen 1 of 2 beoordelingen erg weinig.

Ik zal eens bij TripAdvisor naar de gebruikersfoto's kijken. Heb ik al wel kort even gedaan, maar toen kreeg ik 20 foto's te zien van een gast die duidelijk niet tevreden was over zijn/haar kamer... Weet je, die digitalisering maakt het allemaal veel moeilijker. Te weinig info is niet veilig/betrouwbaar, te veel info is te veel om te verwerken...
Groet, Gerda

Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Wij Pricelinen veel. Voor hetzelfde geld zit je een stuk beter. Soms heb je een wat mindere kamer maar we betalen er nooit teveel voor. En soms zitten er ook echte juweeltjes tussen.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
OrangeDaisy
Amerikafan

Ja, Priceline, daar heb ik ook al eens naar gekeken. Maar toch vind ik het een beetje eng. Je moet er volgens mij best veel tijd instoppen om te weten hoe je moet bieden. En ik vind het ook wel jammer dat je niet kunt annuleren. Maargoed, misschien toch nog maar eens een uurtje voor uittrekken :D.
Groet, Gerda

bello
Amerikakenner

Bericht door bello »

Het voordeel van de beoordelingen op booking.com is dat alleen mensen die daadwerkelijk in het hotel hebben overnacht een beoordeling mogen geven. Op de meeste andere sites (zoals het zeer goed bezochte Tripadvisor) kun je wel een indruk krijgen (vooral vanwege de door gasten geplaatste foto's), maar iedereen die goed/kwaad wil, mag er een recensie plaatsen. Ik kijk dan ook altijd even hoeveel reviews iemand al heeft geplaatst - hoe meer, hoe betrouwbaarder, voor mij.

Op rondreis boeken we overigens bijna nooit vooraf en zelfs nauwelijks met een boekingssite of een reisgids erbij. We halen bij de staatsgrens altijd van die bonnenboekjes en rijden dan naar een motelcluster op onze route. Dan ben je buiten het hoogseizoen meestal voor 35 tot 50 dollar per nacht klaar en in de vakanties voor 50-75 dollar. Maar goed, als je zo'n beetje in de toeristische attracties wil slapen (en dat kan best handig zijn soms), zul je moeten reserveren en meestal in een hogere prijsklasse terecht komen.

Mijn enige harde eisen zijn brandschone lakens en dekens en een niet-harige douchebak (we bekijken altijd eerste de kamer bij aankomst). Daarnaast is het fijn als de rest van het hotel ook schoon en goed onderhouden is; de omgeving niet al te industrieel en/of afgelegen is. Op het wensenlijstje staan een mall/supermarkt in de directe omgeving en eventueel een schoon binnenzwembad in het motel. Eigenlijk lukt dat altijd wel als je bij een van de hotelketens van Old Faithfull logeert. Mijn favoriet is de Hampton Inn keten - daar heb je echte hotelkamerkwaliteit voor motelkamerprijzen met een superontbijt ingebegrepen.

Aan de TS: in mei kun je behoudens special lodging in de natuurparken overal terecht, dan is vooraf boeken echt niet nodig. Maar ik kan me voorstellen dat als je alleen rijdt, het lekker is dat je weet waar je aan toe bent, zodat je het maximale uit je dag kunt halen. Veel plezier!

PS Ik zie dat je vooral hotels in de grote steden zoekt. Vergeet dan het motelverhaal maar even en duik in de hotelboeksites :D Mijn aanvullende eis voor grote steden: gratis en veilige parkeergelegenheid op eigen terrein. Buiten de steden is dat een vanzelfsprekendheid, erin niet.
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
Katja
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Katja »

Ik ben een enorme fan van Priceline, als je iets meer zekerheid wilt kun je ook Hotwire proberen. Op veel locaties weet je na wat zoekwerk om welk hotel het gaat.

Op Tripadvisor moet je kijken naar het grote geheel. Er zullen altijd mensen zijn met negatieve ervaringen en als je wilt kun je met details een kamer er naar uit laten zien op de foto. Zolang de meerderheid van de mensen tevreden zijn dan kun je er met een gerust hart boeken.
Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster »

Zoals al vermeld, ook in de ketens is het ene hotel/motel het andere niet.
Zelf hele verschillende ervaring met Days-inn,
In Portland (OR) liep ik de Days-inn binnen, waarbij de receptionist gelijk de vraag stelde of ik daar werkelijk wilde overnachten :?:
Na eerst de kamer te hebben bekeken, snapte ik z'n vraag (wegwezen ....).
Cees A
Amerikakenner

Bericht door Cees A »

OrangeDaisy schreef:Ja, Priceline, daar heb ik ook al eens naar gekeken. Je moet er volgens mij best veel tijd instoppen om te weten hoe je moet bieden.
Je moet inderdaad een hele studie maken om dat Price-line gebeuren een beetje te snappen en om er voordeel uit te halen.

Ik heb zelf, een aantal jaren geleden, ooit eens geboekt via Hotwire en dat was geen succes.
Op doorreis door New Mexico zocht ik een hotel voor 1 nacht in Las Cruces en dacht: Kom, laat ik Hotwire eens proberen.
Nu overnacht ik meestal in Hampton Inns of Holiday Inn Express en die hebben 2½ of 3 sterren.
Ik zocht bij Hotwire dus iets met 3 sterren. Na boeking en betaling (59$) krijg je dan je hotel te zien. Een Days Inn ........... Huh ? Days Inn ????
Nou is er in principe niks mis met Days Inn, maar volgens mij heeft zo'n doorsnee Days Inn snelwegmotel geen 3 sterren.
Zelfs de dienstdoende manager van die Days Inn viel zowat achterover van z'n stoel toen ik 'm vertelde met hoeveel sterren Hotwire zijn hotel waardeerde.
Het wordt nog mooier. Een walk-in koppel dat achter ons stond en informeerde naar de rates voor die nacht kreeg een betere prijs dan wij hadden betaald.
Niet alleen de gehanteerde Hotwire sterrenklassificatie is dus in mijn ogen discutabel, het voorgespiegelde "voordeel" van boeking via Hotwire was er ook helemaal niet.
Na deze zepert heb ik het hoofdstuk Priceline/Hotwire maar definitief afgesloten.

Gelukkig ging het hier maar om 1 nacht en de prijs was redelijk gangbaar voor een Days Inn dus echt wakker heb ik er niet van gelegen, maar om nou te spreken van "groot voordeel via Hotwire" nou, nee, dat idee had ik niet echt .................................
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Gelukkig is jouw ene ervaring niet representatief :) Zie dit topic: http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 10&t=21333 .
Wij bieden in het algemeen ook niet op 3* op Priceline. Het voordeel wat je daarbij haalt is minimaal. Het is juist leuk om een 3.5 of 4* te boeken voor een 2* prijs. Zie bijv. deze Win: http://usatour2012.wordpress.com/2012/0 ... s-city-mo/ .

En wat je zegt, het vergt wat voorwerk om er het maximale uit te halen. Wij weten inmiddels met een redelijke zekerheid te voorspellen op welke hotels we kans maken om te winnen. Als die allemaal niks zijn dan bieden we ook niet.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Cees A
Amerikakenner

Bericht door Cees A »

Njit schreef:Gelukkig is jouw ene ervaring niet representatief
Dat zal best. (het aangehaalde topic is 46 pagina's lang en ik heb eerlijk gezegd geen zin/tijd om die te gaan doorworstelen)
Voor mij was die 1e ervaring met Hotwire in ieder geval niet echt een aansporing om ermee verder te gaan.

Bovendien, er is voor mij nog een andere, en belangrijker, reden om geen Priceline/Hotwire te gebruiken.
Ik ben een echte bonnefooireiziger. Ik boek (afgezien van de eerste nacht vlakbij het vliegveld van aankomst) bijna nooit iets van tevoren.
In een aantal gevallen (weinig hotels in een bepaalde plaats of een bekend hotel dat goed bevallen is) wil ik wel eens de avond van tevoren alvast boeken, maar da's alles.
Ik vind het belangrijk om tijdens mijn reizen te kunnen improviseren. Ik wil dus zo min mogelijk vastleggen.
Katja
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Katja »

Als je op de bonnefooi reist kunnen Priceline en Hotwire ook interessant zijn omdat juist op het allerlaatste moment goede deals zijn. Maar dan moet je niet onder 4 sterren bieden.
Wij boeken graag vooraf en bieden dan ook wel op drie sterren maar alleen als ik vooraf goed mijn huiswerk heb gedaan. Dan weet bijna zeker welke hotels het kunnen worden en op één keer na (toen ik ongeduldig was en me dus niet aan mijn eigen regels hield) ben ik nooit teleurgesteld en heb ik altijd een goede prijs gehad.
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Ik heb al een aantal pareltjes gewonnen via Priceline, zoals het Andaz hotel op Sunset Blvd, LA, voor bijna de helft van de internet-rates, een spotprijs voor een poepsjiek hotel bij de luchthaven in New Jersey, en een hele mooie prijs voor een 3,5* hotel hartje Manhatten in juli. Maar daarentegen heb ik ook weleens pech gehad. Vooral met Hotwire eerlijk gezegd. Ook een keer een road-motel 'gewonnen', in Canon City/Colorado. Wat een armoe, daarvoor was elke dollar er één teveel. Het beddengoed was oud en versleten, uberhaupt was er aan het motel sinds 1970 niets meer gedaan, het personeel zat óf te slapen óf was onbeschoft, 's nachts werd er heel hard op onze slaapkamerdeur gebonst (andere gasten???). Kortom, wat een ellende en het was niet eens écht goedkoop. Uiteindelijk een vernietigende beoordeling doorgegeven aan Hotwire en kreeg toen het gehele bedrag terug als 'hotdollars'.

Onlangs nog een slechte ervaring met Priceline in Müchen. 4* Hotel gewonnen voor bepaald geen koopje en het hotel had mijns inziens net 2* mogen hebben. Hierover ook een slechte beoordeling gegeven via Priceline, maar nooit meer wat van gehoord.

Deze websites kunnen leuke verassingen opleveren, maar ook teleurstellingen.

Ik vind de tripadvisor beoordelingen ontzettend nuttig. Natuurlijk zitten er mensen tussen die er een sport van maken elke schimmelende kit rand op de foto te zetten, maar dat soort beoordelingen moet je gewoon een beetje weten te filteren/op waarde schatten. Als de algehele beoordeling positief is, dan weet je dat het wel goed zit. Als een bepaalde klacht steeds weer terug keert, weet je dat daar een kern van waarheid in zit.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer