OrangeDaisy schreef:Ja, Priceline, daar heb ik ook al eens naar gekeken. Je moet er volgens mij best veel tijd instoppen om te weten hoe je moet bieden.
Je moet inderdaad een hele studie maken om dat Price-line gebeuren een beetje te snappen en om er voordeel uit te halen.
Ik heb zelf, een aantal jaren geleden, ooit eens geboekt via Hotwire en dat was geen succes.
Op doorreis door New Mexico zocht ik een hotel voor 1 nacht in Las Cruces en dacht: Kom, laat ik Hotwire eens proberen.
Nu overnacht ik meestal in Hampton Inns of Holiday Inn Express en die hebben 2½ of 3 sterren.
Ik zocht bij Hotwire dus iets met 3 sterren. Na boeking en betaling (59$) krijg je dan je hotel te zien. Een Days Inn ........... Huh ? Days Inn ????
Nou is er in principe niks mis met Days Inn, maar volgens mij heeft zo'n doorsnee Days Inn snelwegmotel geen 3 sterren.
Zelfs de dienstdoende manager van die Days Inn viel zowat achterover van z'n stoel toen ik 'm vertelde met hoeveel sterren Hotwire zijn hotel waardeerde.
Het wordt nog mooier. Een walk-in koppel dat achter ons stond en informeerde naar de rates voor die nacht kreeg een betere prijs dan wij hadden betaald.
Niet alleen de gehanteerde Hotwire sterrenklassificatie is dus in mijn ogen discutabel, het voorgespiegelde "voordeel" van boeking via Hotwire was er ook helemaal niet.
Na deze zepert heb ik het hoofdstuk Priceline/Hotwire maar definitief afgesloten.
Gelukkig ging het hier maar om 1 nacht en de prijs was redelijk gangbaar voor een Days Inn dus echt wakker heb ik er niet van gelegen, maar om nou te spreken van "groot voordeel via Hotwire" nou, nee, dat idee had ik niet echt .................................