Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Groupon / Coupons

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Manutdboy
Amerika-ontdekker

Groupon / Coupons

Bericht door Manutdboy »

Iemand ervaring met het gebruik van groupon in Amerika ? Riskeren op een rondreis ?

Wie weet er nog andere dealsites/couponsites voor de VS ?
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Groupon / Coupons

Bericht door kastelke »

Veel ervaring op dit forum. Gebruik de zoekfunctie van dit forum, en zoek op 'groupon'.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

Wij hebben diverse keren gebruik gemaakt voor Groupon, meestal voor activiteiten. Denk hierbij aan musea (Vancouver, Philly), uitzichtpunt (Seattle), Segway (Boston, New Orleans), fietstochtje (Chicago), boottochtjes (Chicago, New York, San Diego) of Hop on Hop off (Vancouver, Toronto). Veel verschillende dingen, allen naar tevredenheid gebruik van gemaakt!

Wij kiezen nooit voor de Groupons voor restaurants omdat die bijna allemaal een reservering nodig hebben en vaak meer dan 24 uur van te voren. Wij vinden dit niet handig, omdat we vaak eten in de buurt van waar we toevallig zijn.

Wanneer je een Groupon wil aanschaffen even vogelen met je adres, maar dan moet het lukken :)
Rudolfje
Amerikafan

Bericht door Rudolfje »

Even een opmerking over de post van tosca, als je gebruik maakt van de Groupon App op je smartphone dan vind je een tab genaamd Now en deze aanbiedingen zijn dus nu geldig. Dit zijn o.a aanbiedingen voor restaurants van zaken die bij je in de buurt zitten. Kortom niet nodig om vooraf te reserveren om ervan gebruik te maken.
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Steffi23
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Steffi23 »

Hoi!

Ik probeerde net een Groupon te kopen om voordelig fietsen te kunnen huren in Central Park, maar bij het invullen van de gegevens vragen ze om een staat en een postcode. Mijn Nederlandse gegevens zijn dus niet geldig. Betekent dit dat ik alleen groupons van de Nederlandse site kan komen of is hier een oplossing voor??

Alvast bedankt voor de hulp!

Groetjes Steffi
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

Gekopieerd uit een ander topic:

Jasmino schreef:Ik heb eerder op het forum al geschreven hoe ik het doe:

Ik vul op de adresregel mijn hele adres in, incl. postcode en land.
Dan bij staat kies ik Delaware, met de postcode 12345.

Werkt bij mij prima!

Echter het aanschaffen met de creditcard loopt momenteel niet soepel met de strenge controles die NL banken uitvoeren, blijkbaar triggert het systeem van Groupon de "red flag" in het systeem van de creditcards, doordat ze eerst een proef doen om te kijken of de kaart geschikt is, en daarna pas het goede bedrag willen incasseren. De NL banken zien dat als een mogelijk frauduleuze actie en blokkeren je kaart.
Wanneer je in de zoekfunctie van het forum de woorden "groupon" en "adres" had ingevuld, was je er zelf ook terecht gekomen :)
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

Wij gebruiken Groupon regelmatig. Omdat we hier wonen is het iets makkelijker, want als iets vol zit dan kunnen we gewoon een latere datum kiezen, maar ik koop ook wel eens activiteiten voor vakantie. Je kan het beste gelijk een reservatie maken zodat je niet op het laatste moment ernaast grijpt -- sommige dingen worden maanden van tevoren volgeboekt.
Afbeelding
KW1984
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door KW1984 »

Wij hebben het ook regelmatig gebruikt in de USA. Het kan veel geld schelen en zo doe je af en toe ook dingen die je anders misschien niet zo snel zal doen (bv ghost tour in Ottawa).

Open deuren: let wel op dat de geldigheidsduur tenminste jouw vakantieperiode betreft en probeer zo snel mogelijk te reserveren voor de activiteit. Tijdens een rondreis ben je vaak maar een paar dagen op een plek, waardoor je ook maar een paar kansen hebt om je groupon te gebruiken, het zou dan zonde zijn als het vol zit.
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
yheemskerk
Amerika-ontdekker

Bericht door yheemskerk »

Tosca, helaas lukt met me niet om met jouw aanwijzingen een Groupon te kopen. Blijf een foutmelding krijgen. Heb inmiddels een e- mail naar Groupon gestuurd. Ben benieuwd naar hun reactie.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer