Wyndham Rewards

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
annet2009
Amerikakenner
Berichten: 805
Lid geworden op: 06 mei 2009, 21:14
Aantal x V.S. bezocht: 7

Wyndham Rewards

Bericht door annet2009 »

Ik lees hier op het forum wel eens iets over Wyndham Rewards. Ik dacht dat je hiervoor een speciale creditcard moest aanschaffen, maar als ik nu de website bekijk
lijkt dat niet meer noodzakelijk.

Wie kan mij hier meer over vertellen?
Klopt het dat ik nu, ook als Nederlandse, gewoon kan aanmelden voor dit spaarsysteem?
Krijg je een pasje toegestuurd als je je aangemeld hebt?
En verlopen de punten hiervan na een bepaalde periode of blijven ze onbeperkt geldig?
Zitten er nog ergens addertjes onder het gras?

(Bij Best Western Rewards kreeg ik automatisch een pasje toegestuurd toen ik een hotel had geboekt, maar die punten vervallen na een jaar).

edit: ik zie nu ook bij Terms and Conditions deze tekst staan:
These Terms and Conditions govern all aspects of participation in the Wyndham Rewards Guest Rewards Program for U.S. and Canadian residents
Kan ik uberhaupt als niet-Amerikaan wel meedoen aan dit spaarprogramma? Bij het aanmeldscherm is dan wel weer elk land te selekteren.
Ik wens geen deel uit te maken van een forum waar tips hoe voorwaarden en regels te omzeilen en de boel te belazeren blijkbaar gewoon toegestaan zijn, dus mij zien jullie hier niet meer.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14318
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Wyndham Rewards

Bericht door Coyote »

Ja, je kunt ook als niet-Amerikaan gewoon meedoen aan dit spaarprogramma.

Zelf spaar ik al jaren bij Wyndham Rewards en heb daarvoor destijds ook gewoon een pasje toegestuurd gekregen.

Bij mijn weten zijn de punten onbeperkt geldig. Mijn punten voor gratis overnachtingen heb ik echter al ingewisseld en tegenwoordig worden mijn punten direct bijgeschreven op mijn Mileage Plus account van United. Ik spaar dus niet meer voor gratis overnachtingen.

Addertjes bij dit systeem ken ik niet. Vind het een zeer prettig spaarprogramma en via de Wyndham Rewards site is het bovendien ook nog eens heel eenvoudig zoeken naar motels.

Je kunt je dus gewoon aanmelden. :D

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Felicitas
Amerika-expert
Berichten: 1793
Lid geworden op: 05 jan 2008, 10:19
Contacteer:

Re: Wyndham Rewards

Bericht door Felicitas »

Bij mijn weten zijn de punten onbeperkt geldig.
Helaas is dit niet zo. Wij hadden ook punten gespaard. Dit voorjaar wilde ik gebruik maken van mijn punten en kreeg ik de volgende mail:

Upon reviewing your account, I see that this account is inactive. Activity is defined as the earning or redeeming of Wyndham Rewards® points. Please be advised, after 18 months of inactivity any points on the account are forfeited. Your account became inactive on February 29, 2012 and the last activity was August 10, 2010.

De teller stond toen weer op nul...
annet2009
Amerikakenner
Berichten: 805
Lid geworden op: 06 mei 2009, 21:14
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Wyndham Rewards

Bericht door annet2009 »

Bedankt voor de reacties. Ik ga me inderdaad maar eens aanmelden dan, een gratis overnachting bij elkaar sparen is toch meegenomen.
Wel jammer dat gespaarde punten toch verlopen, maar ja. Voortaan dan maar verplicht elk jaar naar Amerika :wink:
Ik wens geen deel uit te maken van een forum waar tips hoe voorwaarden en regels te omzeilen en de boel te belazeren blijkbaar gewoon toegestaan zijn, dus mij zien jullie hier niet meer.
Jolanda68
Amerikafan
Berichten: 162
Lid geworden op: 03 aug 2009, 18:24
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Wyndham Rewards

Bericht door Jolanda68 »

Hoe werkt dat eigenlijk, ik heb er nooit naar gekeken, maar in het voorjaar hebben we in Canada in een Wyndham hotel gezeten en hebben we 4700 punten gekregen. Nu wil ik daar toch iets mee doen en heb ik voor New York ook een Wyndham geboekt, ik zou daar dacht ik bijna 8000 punten voor krijgen. Wanneer krijg je die punten, pas na verblijf? En dan meteen? Want ik zou ze dan ook de komende vakantie willen gebruiken. Kan dat?
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Wyndham Rewards

Bericht door Tipsy_1 »

De punten worden enkele dagen na je verblijf bijgeschreven.
Ik spaar zelf ook bij Wyndham, La Quinta zit daar tegenwoordig ook bij.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14318
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Wyndham Rewards

Bericht door Coyote »

Jolanda68 schreef:
29 okt 2019, 18:49
Wanneer krijg je die punten, pas na verblijf? En dan meteen? Want ik zou ze dan ook de komende vakantie willen gebruiken. Kan dat?
Het kan enkele dagen tot een week duren (één keer heb ik er achteraan moeten mailen naar Wynham Rewards) voor de punten bijgeschreven worden. Ligt er een beetje aan hoe snel het motel is met de toekenning. Je kunt ze dus dezelfde vakantie gebruiken als het op tijd bijgewerkt wordt. Vanaf 1500 punten kun je korting krijgen op een kamer, vanaf 7500 punten een gratis kamer, afhankelijk waar je zit. Gratis kamers zijn óf 7500 of 15000 punten. Heb zo vorig jaar gratis in Newark kunnen zitten voor 2 nachten, 15000 per nacht (anders $ 145 per nacht).

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5763
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Wyndham Rewards

Bericht door bedeve »

Zelf ben ik nu dik 10 jaar een blije Wynham Rewards Member.

Een prima aanvulling van een soortgelijke hotelketen is Choice Priveleges.
Zelfde systeem, sparen voor een gratis overnachting of voor vliegpunten.
@Coyote Heb jij nagerekend of jouw Wyndham Rewards beloning dezelfde is als je ze gebruikt bij United ?
Bij autoverhuurbedrijven kun je je gespaarde punten ook doorsluizen naar luchtvaartmij.
Maar dat kost je geld.
Bij Wyndham ook ?

Forumgenoot Georgesken heeft in de Las Vegas thread eerder geschreven over statusmatchen .
viewtopic.php?f=7&t=43276&p=1204067#p1204067

Daarin meld hij ook hoe bij Wyndham Rewards een hogere status te krijgen.
Op dezelfde wijze heb ik als bestaande Choice Priveleges member daar een verhoogde status gevraagd.
Daar ben ik nu platinum member.
Bij Choice heeft je status voordeel bij puntensparen, kamerupgrading en soms zelfs de parkeerplaats voor het hotel.
Kijk er maar eens naar.
https://www.choicehotels.com/choice-privileges

PS Choice stuurt ook nu nog hard plastic membercards.
Wyndham doet dat niet meer ;zit in de App
choice.jpg
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Jolanda68
Amerikafan
Berichten: 162
Lid geworden op: 03 aug 2009, 18:24
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Wyndham Rewards

Bericht door Jolanda68 »

@Coyote, dus als ik nu al hotels boek van de Wyndham groep kan ik die punten daar ter plaatse niet af laten schrijven voor gratis verblijf. Bv eerste nachten leveren samen met punten die ik al heb genoeg op om de opvolgende nachten in principe gratis te kunnen krijgen. Maar ik krijg de punten te laat om ze daarvoor te kunnen gebruiken?

@bevede, Choice app ook al geïnstalleerd :thumbup:
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14318
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Wyndham Rewards

Bericht door Coyote »

bedeve schreef:
30 okt 2019, 09:17
Een prima aanvulling van een soortgelijke hotelketen is Choice Priveleges.
Zelfde systeem, sparen voor een gratis overnachting of voor vliegpunten.
@Coyote Heb jij nagerekend of jouw Wyndham Rewards beloning dezelfde is als je ze gebruikt bij United ?
Choice Hotels gebruik ik ook. Daar ook al gratis kunnen overnachten op de punten.

In het verleden heb ik een tijd de punten laten bijschrijven bij United. Omdat ik te weinig naar Amerika vlieg, dat weer teruggezet naar Wyndham punten. Dat levert sneller voordeel op voor mij. Ik denk dat ik met de besparing van de gratis overnachtingen van de afgelopen reizen nu al ruimschoots een vliegticket had kunnen kopen terwijl het aantal punten dat het bij United oplevert minimaal zou zijn.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14318
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Wyndham Rewards

Bericht door Coyote »

Jolanda68 schreef:
31 okt 2019, 06:54
@Coyote, dus als ik nu al hotels boek van de Wyndham groep kan ik die punten daar ter plaatse niet af laten schrijven voor gratis verblijf. Bv eerste nachten leveren samen met punten die ik al heb genoeg op om de opvolgende nachten in principe gratis te kunnen krijgen. Maar ik krijg de punten te laat om ze daarvoor te kunnen gebruiken?
Als je nu via Wyndham boekt, krijg je de punten pas als je er geslapen hebt. Vaak duurt dat een dag of 3. Dus als je later in je vakantie pas een boeking maakt, zijn de eerste punten vast al bijgeschreven en kun je ze gebruiken voor korting of een gratis overnachting.

Overigens probeer ik de punten slim in te zetten: in drukkere (vaak duurdere plaatsen) en in het weekend. Dat levert dan het meeste voordeel op. Als ik bijv. een kamer voor $ 50 kan boeken betaal ik dat liever gewoon ipv met de punten. Dan liever een duurdere en luxere kamer voor de punten.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Wyndham Rewards

Bericht door Tipsy_1 »

Ik heb exact dezelfde ervaring/logica als Roland.
Ik hou mijn punten ook voor de duurdere overnachtingen. Dan heb je er soms wel meer nodig, bvb in Massachusetts vorig weekend was het druk en heb ik 15.000 punten nodig gehad voor een La Quinta (overigens een erg mooi hotel en was het zeker waard). Dit ging mij anders meer dan 150$ gekost hebben.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14318
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Wyndham Rewards

Bericht door Coyote »

@Tipsy_1 Precies dat!

Afgelopen mei/juni bleek ik in het weekend in Flagstaff te zitten. Kamerprijzen allemaal rond de $ 80 voor een beetje fatsoenlijke kamer. Omdat ik genoeg punten had, een kamer geboekt bij La Quinta Inn & Suites. Nieuw motel, hele mooie kamers die voor rond de $ 130 per nacht verhuurd werden. Met de punten gratis voor mij. :D

Overigens heb ik nog nooit gemerkt dat je dan 'mindere' kamers krijgt omdat je op de punten verblijft.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Wyndham Rewards

Bericht door Tipsy_1 »

Zeker geen mindere kamers
Mindere kamers zal je eerder krijgen als je via booking.com boekt (tenminste in europa, in Amerika ook nog niet gemerkt)

Integendeel, als rewards members word je verondersteld extra verwelkomt te worden en soms zijn er kleine extra's.
bvb bij BW hebben ze wel eens de pet-fee gewaived en een zakje verrassingen voor de hond gegeven met een persoonlijke brief van de manager (dat vond ik erg leuk).
of extra points (bij wyndham meer points afhankelijk van je rewards niveau).

Van "upgrades" als reward-platinum/gold member heb ik zelf nog niet veel gemerkt maar ik denk dat de meeste keten-hotel kamers vrij standaard zijn :? . Enkel bij holiday inn ooit een upgrade gekregen naar een suite en dan zelf terug een gewone kamer gaan vragen omdat ik die beter vond :lol: . Oh en bij holiday inn kregen mijn ouders (met mijn account) een hele week gratis ontbijt toen ze hier op bezoek waren en daar logeerden. Dat was :thumbup:
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5763
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Wyndham Rewards

Bericht door bedeve »

Nog even in de herhaling ;

Kijk hiernaar.
viewtopic.php?f=7&t=43276&p=1204067#p1204067

Levert je bij Wyndham een Platinum status op.
Wat daar niet in staat , omdat de tekst Las Vegas gericht is, is dat het ook werkt voor de Choice hotels.
Je matcht je nieuwe Wyndham status met Choice ( bestaand account ! )
Maakt je ook een platinum member.
Wat een lol.....
Ja ;dat is het !
Je spaart maakt deze nieuwe status veel sneller punten.
Dus heb je sneller je gratis overnachtingen bij elkaar
Choice is nog meer dan Wyndham en BW gericht op klanten met een hogere status .
Dus ; meer upgrades .

Er zijn altijd ;" Ja maar...mensen .
Als je nou eens met een paar nachten in de USA genoeg punten verzameld voor een gratis hotelkamer op Schiphol of DUS voorafgaand aan je volgende USA vakantie.
Vind je het dan wel leuk ?

OH ja, @Coyote het zit in mijn genen om toch een aantal codes mee te geven. :D
Vrij te gebruiken, geen bedrijfs contract gerichte codes.
( Alhoewel ik bij IHG hotels de "Ford " code gebruik. :roll: :twisted: en bij Hilton de MVP code :oops:

Wyndham boek je met corporate code 8000000066
Choice Hotels met corporate code 209540
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2503
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: Wyndham Rewards

Bericht door Dutchess »

bedeve schreef:
31 okt 2019, 23:24
het zit in mijn genen om toch een aantal codes mee te geven. :D
Vrij te gebruiken, geen bedrijfs contract gerichte codes.
( Alhoewel ik bij IHG hotels de "Ford " code gebruik. :roll: :twisted: en bij Hilton de MVP code :oops:

Wyndham boek je met corporate code 8000000066
Choice Hotels met corporate code 209540
@bedeve, geven die codes een betere korting dan b.v. AAA?
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Jolanda68
Amerikafan
Berichten: 162
Lid geworden op: 03 aug 2009, 18:24
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Wyndham Rewards

Bericht door Jolanda68 »

@bevede inmiddels ben ik via Best Western Wyndham diamond select member :clap: (dat duurde 10 minuten). Ook Choice is aangevraagd. Ik wil proberen om die punten ergens aan het eind van de vakantie te gebruiken. Kan ik niet alvast een kamer reserveren en in het hotel vragen of ik die kan betalen met die punten? Of een kamer reserveren en als ik de punten bijgeschreven heb staan die kamer annuleren en opnieuw boeken met punten? :wink:
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Wyndham Rewards

Bericht door Tipsy_1 »

Die status upgrades zijn wel maar tijdelijk niet?
bvb bij wyndham moet ik nu 12 nachten verblijven voor midden januari om diamond te blijven.
(is nogal veel, aan 9 nachten of zo ga ik wel geraken)

bij choice hebben ze mijn status upgrade trouwens afgewezen.
Jolanda68
Amerikafan
Berichten: 162
Lid geworden op: 03 aug 2009, 18:24
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Wyndham Rewards

Bericht door Jolanda68 »

@Tipsy_1 ik heb bij Wyndham nu Diamond status, geen tijdelijke status zo te zien. Van Choice kreeg ik de volgende reactie:

Congratulations! Based on your elite level with Best Western Rewards, you have been upgraded to a Choice Privileges® Elite Platinum member; the highest level awarded under our Status Match program. Your new elite status will remain in effect until December 31st of 2020. After this date, you must qualify for elite status each calendar year by staying with Choice Hotels. The more you stay, the higher status you can earn.

Dus hij blijft actief tot laatst 2020 :)
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Wyndham Rewards

Bericht door Tipsy_1 »

Zit nu voor de derde nacht deze week bij een Wyndham en behalve "meer punten" heeft die diamond tot nu toe wel 0.0 voordeel :lol:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer