Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reisverslagen - tips gevraagd i.v.m. samenstellen reis

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
andrejolanda
Amerika-newbie

Reisverslagen - tips gevraagd i.v.m. samenstellen reis

Bericht door andrejolanda »

Hoi allen,

Wij zijn een jong stel en willen in 2013 een lange reis (minimaal 2 maanden) door Amerika maken.

Nu zijn er zo veel verslagen te vinden hier maar we zouden graag van jullie tips willen krijgen over welke verslagen jullie kunnen/willen aanraden! Het liefst natuurlijk ook verslagen van lange reizen, veel foto's en informatie.

Alvast ontzettend bedankt! We kijken er al naar uit om ons helemaal in te lezen!

Groet,

Jolanda en Andre
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reisverslagen - tips gevraagd i.v.m. samenstellen reis

Bericht door Martin & Marianne »

Welk deel van Amerika willen jullie bezoeken? Als julie bijvoorbeeld van oost naar west wilen gaan kun je het beste eens in het andere regio's-forum bij het reisverslagentopic kijken.
Als jullie tips over de route zoeken kun je ook een globale planning hier posten, dan krijg je vanzelf goede tips.

Marianne
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Hallo Jolanda en Andre, wees welkom hier. Welke reisverslagen het beste zijn is moeilijk te zeggen. Ga eerst jullie plannen eens wat "beperken" door bijvoorbeeld (een) regio('s) te kiezen die jullie willen zien.
andrejolanda
Amerika-newbie

Bericht door andrejolanda »

Eigenlijk weten we nog niet goed naar welke regio we willen maar we willen de sfeer proeven van een lange reis door er verslagen over te lezen! Natuurlijk zijn er bepaalde hoogtepunten van de VS die we niet willen missen zoals een klassiek rondje door het Zuidwesten en een stad als New York willen we ook zeker niet missen maar daar blijft het niet bij. Volgens mij kun je in 2 of 3 maanden tijd heel wat van het land zien.

Is er op dit moment iemand lang op reis door Amerika of iemand die net terug zijn?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

In dit topic kun je zien wie er dit jaar gaan, of al geweest zijn. Er staan daarin ook links naar reisverlsagen, voor zover aanweizg. Kijk niet alleen naar recente reizen; er verandert weinig aan de natuur en steden, en details kun je later opzoeken, dus (heel) oude reisverslagen zijn ook nuttig.
Voor reizen door meerdere regio's is het forum wat ik al noemde (en de reisverslagen die daar te vinden zijn) een goede bron om ideeën op te doen. Je kunt ook eens de Lannoo- gidsen gaan lezen; die beschrijven routes in verschillende delen van het land.
Er zijn ook leuke boeken over lange reizen, zoals dat van Gijs van Middelkoop, zie hier voor meer informatie.

Marianne
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Verslag van een 89-daagse reis door Amerika van forumlid Sifaka: http://goingusa2011.blogspot.co.at/
Ook forumlid Hekkie heeft een lange reis door Amerika gemaakt. Ik zie echter in haar onderschrift dat het reisverslag (tijdelijk?) niet beschikbaar is.
Verder is de site http://www.ontdek-amerika.nl/ van forumlid Henriëtte en haar man een uitgebreide informatiebron.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Ginamaria
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Ginamaria »

Hoi Andre & Jolanda,

Het is inderdaad moeilijk om een keuze te maken.
Ik ben vorig jaar met mijn vriend een maand in het zuidwesten van the USA geweest en mijn reisverslag is hier te lezen

http://usarondreis.blog.com/2011/09/15/hallo-allemaal/

voordat we gingen heb ik heel veel gehad aan dit reisverslag:

http://zuidwest-usa-2011.reismee.nl/

Hier vind je ook een gedetailleerde reisplanning met heel veel leuke informatie over de plekken die je kunt bezoek. Heel erg handig! zo heb je alle info in 1 x bij de hand.

:thumbup:
heel veel plezier met de voorbereidingen en succes met keuzes maken ;)
Rondreis Zuidwesten 2011 http://usarondreis.blog.com
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer