Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Fooi bij Airbenb? (Vakantiehuizenwebsite)
Fooi bij Airbenb? (Vakantiehuizenwebsite)
We hebben de komende reis een behoorlijk aantal nachten via airbenb gereserveerd. De voorpret is al leuk want veel "verhuurders" mailen je met tips en vragen wat je bij het ontbijt wil. Je rekent via airbenb al direct het bedrag af. Nu vroeg ik mij af of het gebruikelijk is om ook hier een fooi achter te laten. Ik wil nl. niemand beledigen door of juist wel fooi te geven terwijl dat niet de bedoeling is of geen fooi achter te laten terwijl men er wel op rekent. Iemand hier ervaring mee? Of ervaring gehoord van mensen die via airbenb een kamer 'verhuren'?
-
Katja
- Amerika-expert
- Berichten: 3071
- Lid geworden op: 18 apr 2009, 12:32
- Aantal x V.S. bezocht: 12
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Fooi in airbenb?
Ik heb er nog geen ervaring mee want we maken zelf pas in september gebruik van een overnachting via Airbnb. Zelf had ik bedacht om iets typisch Nederlands mee te nemen als een aardigheidje.
Live vanaf 10-11 Hawaii http://2014hawaii.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
- DVDGuy
- Amerika-expert
- Berichten: 3408
- Lid geworden op: 04 aug 2010, 06:46
- Partner van: Krabbegat
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: Fooi bij Airbenb? (Vakantiehuizenwebsite)
Wij hebben dit jaar voor het eerst gebruik gemaakt van Airb&b en hebben inderdaad ook gekozen voor een (Nederlands) aardigheidje voor de host(ess).
Re: Fooi bij Airbenb? (Vakantiehuizenwebsite)
Prima idee om een Nederlands aardigheidje achter te laten. Ik ga op zoek naar klompjes en Delfts blauwe pruttel. Dank voor de tips.
- Fiesta68
- Amerikakenner
- Berichten: 518
- Lid geworden op: 23 aug 2010, 12:31
- Partner van: KingKong65
- Aantal x V.S. bezocht: 24
- Locatie: Gent
Re: Fooi bij Airbenb? (Vakantiehuizenwebsite)
Bedankt voor de tip DVDGuy.
Nu maar denken aan iets typisch Belgisch...
hm... Chocolade, zal waarschijnlijk onderweg smelten (tijdens de transfer).
Of nog erger... zal misschien al naar binnen gespeeld zijn
Nu maar denken aan iets typisch Belgisch...
hm... Chocolade, zal waarschijnlijk onderweg smelten (tijdens de transfer).
Of nog erger... zal misschien al naar binnen gespeeld zijn
2011-05--2013-07--2015-08--2019-06--2020-06+10--2023-06--2024-05--2024-11--2025-05: Zuidwesten
2012(2x)-2015-2016-2017-2018-2019-2020-nov2021-2022(2x)-2023 Florida
2012-07: Noordoosten
2014-06: Zuidelijke Staten
2016-08: Texas
2017-07: Noordwesten
2018-07: Hawaii
2012(2x)-2015-2016-2017-2018-2019-2020-nov2021-2022(2x)-2023 Florida
2012-07: Noordoosten
2014-06: Zuidelijke Staten
2016-08: Texas
2017-07: Noordwesten
2018-07: Hawaii
Re: Fooi bij Airbenb? (Vakantiehuizenwebsite)
Hmmm chocolade! Dat is inderdaad niet zo handig om mee te nemen. Ik hoop trouwens dat mijn airbenb adressen nog geen Nederlanders op bezoek hebben gehad, anders zullen ze niet zo blij zijn met nog meer klompjes. Kaas is ook geen optie (ook het smeltprobleem). Nog maar eens even over denken wat ik dan mee ga nemen..........
- Fiesta68
- Amerikakenner
- Berichten: 518
- Lid geworden op: 23 aug 2010, 12:31
- Partner van: KingKong65
- Aantal x V.S. bezocht: 24
- Locatie: Gent
Re: Fooi bij Airbenb? (Vakantiehuizenwebsite)
Wat ik ook heel lekker vind uit Nederland is... Joppiesaus
(maar ook niet doenbaar).
Joppiechips misschien (ook héél lekker).
Joppiechips misschien (ook héél lekker).
2011-05--2013-07--2015-08--2019-06--2020-06+10--2023-06--2024-05--2024-11--2025-05: Zuidwesten
2012(2x)-2015-2016-2017-2018-2019-2020-nov2021-2022(2x)-2023 Florida
2012-07: Noordoosten
2014-06: Zuidelijke Staten
2016-08: Texas
2017-07: Noordwesten
2018-07: Hawaii
2012(2x)-2015-2016-2017-2018-2019-2020-nov2021-2022(2x)-2023 Florida
2012-07: Noordoosten
2014-06: Zuidelijke Staten
2016-08: Texas
2017-07: Noordwesten
2018-07: Hawaii
- sachasenne
- Amerika-expert
- Berichten: 6074
- Lid geworden op: 03 mei 2007, 15:29
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Locatie: Saoudi Arabie
- Contacteer:
Re: Fooi bij Airbenb? (Vakantiehuizenwebsite)
Groetjes,
Carine
Carine
- markgoestoamerica
- Amerikakenner
- Berichten: 841
- Lid geworden op: 02 jan 2012, 16:52
- Locatie: Utah Greater SLC
- Contacteer:
Re: Fooi bij Airbenb? (Vakantiehuizenwebsite)
Ik had nog niet eerder van AirBnB gehoord... eens verder uitzoeken...
If you can dream it...
Re: Fooi bij Airbenb? (Vakantiehuizenwebsite)
Vaak hebben ze bij de Xenos een enorme collectie van "Delfts blauwe pruttel"jvt schreef:Prima idee om een Nederlands aardigheidje achter te laten. Ik ga op zoek naar klompjes en Delfts blauwe pruttel. Dank voor de tips.
Re: Fooi bij Airbenb? (Vakantiehuizenwebsite)
Dan zijn wij gewoon lompe Hollanders geweest: als ik een dienst van een particulier afneem ga ik niet ook nog tips achterlaten. Natuurlijk wel voor kamermeisjes, restaurantmedewerkers etc. maar niet als ik direct met de 'eindbegunstigde' te maken heb. Bovendien hebben wij onze AirBnB hosts bijna nooit ontmoet - meestal pikken we de sleutel op bij de buren of bij een eettentje op de hoek. Misschien dat ik het zou overwegen als een host een uitzonderlijke dienst zou verlenen (bij zeer late aankomst, of een persoonlijke tour o.i.d.), maar niet voor het afgesproken bed & bad.
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
- LT--
- Amerikafan
- Berichten: 389
- Lid geworden op: 21 mar 2011, 12:28
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Locatie: Eindhoven
Re: Fooi bij Airbenb? (Vakantiehuizenwebsite)
Stroopwafels! Hebben wij gegeven aan onze airbnb hosts en aan een B&B eigenaar, en ze vonden het geweldig.jvt schreef:Hmmm chocolade! Dat is inderdaad niet zo handig om mee te nemen. Ik hoop trouwens dat mijn airbenb adressen nog geen Nederlanders op bezoek hebben gehad, anders zullen ze niet zo blij zijn met nog meer klompjes. Kaas is ook geen optie (ook het smeltprobleem). Nog maar eens even over denken wat ik dan mee ga nemen..........
Re: Fooi bij Airbenb? (Vakantiehuizenwebsite)
@bello: natuurlijk betaal je gewoon via Airbenb maar uit de mailtjes die ik van de eigenaren krijg, maak ik op dat ze er wel zijn om ons te ontvangen en ook graag iets extra's willen doen. Zo wordt er nu al gevraagd of we van verse zalm bij het ontbijt houden, welke dingen we willen zien zodat ze een planning voor ons kunnen maken, e.d. Het is me nog niet overkomen dat een hotel deze service biedt.
Stroopwafels vind ik wel een goed idee waar ik nog niet aan had gedacht en ook de Xenos is een goede tip. Hier in het oosten des lands barst het niet echt van de molentjes en klompjes dus op naar de Xenos! De Joppie chips ken ik niet, dus die ga ik eerst maar eens uitproberen
Stroopwafels vind ik wel een goed idee waar ik nog niet aan had gedacht en ook de Xenos is een goede tip. Hier in het oosten des lands barst het niet echt van de molentjes en klompjes dus op naar de Xenos! De Joppie chips ken ik niet, dus die ga ik eerst maar eens uitproberen
Re: Fooi bij Airbenb? (Vakantiehuizenwebsite)
Wow, wat bijzonder, zo'n echte gastfamilie, zalm voor ontbijt (yes)! Misschien lag het aan NYC en Parijs, maar wij kregen de sleutel van de buren, er lag een stapel schone handdoeken op een hoek van het bed, er stond een doos theezakjes naast de waterkoker en dat was dat. Lekker rustig, dat wel, en weinig voorbereiding in NL nodig ook 
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand

