Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis met kind (3) -- camper of hotels, zuidwesten of Florida

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Masch
Amerikafan

Reis met kind (3) -- camper of hotels, zuidwesten of Florida

Bericht door Masch »

De titel dekt de lading volgens mij wel redelijk :)

Ten eerste zoeken wij ervaringen van mede forummers mbt het reizen met een klein kind in Amerika. Wij willen volgend jaar voor de derde keer naar Amerika, maar deze keer voor het eerst met onze kleine (3 jaar). Voor de vliegreis ben ik niet heel bang, dit kent hij al (ook lange vluchten, Curacao). Ik ben echter wel benieuwd wat voor type vervoer jullie aanraden, een camper of een auto. Beide hebben hun voor- en nadelen. Wij hebben in het verleden alleen met een auto gereden.

Als tweede ben ik benieuwd wat jullie de mooiste vakantie vinden voor een kleine van 3. We zitten te twijfelen tussen het zuidwesten (reis van +- 21 dagen met zeker Moab, Yellowstone en Las Vegas in het programma) of Florida (reis van +- 21 dagen met Miami, Orlando, Key West). Ik vermoed dat we beide reizen sowieso een keer gaan maken, maar één van deze twee gaan we pas later doen (over +- 5 jaar).

Wie heeft goede adviezen voor ons?
2008 & 2009 Rondreis Zuidwesten
2013 -- Rondreis Florida
2015 & 2017 -- Florida - Orlando --> http://floridams2017.blogspot.nl
Hockey
Amerika-expert

Re: Reis met kind (3) -- camper of hotels, zuidwesten of Flo

Bericht door Hockey »

Heb je dit topic al gezien?

Ik heb nog een andere gedachte. Jullie hebben nu 1 kind en vermoeden binnen 5 jaar ook de andere reis te gaan maken. Maar wellicht loop je dan tegen hetzelfde probleem aan als er nog een tweede kind komt. Dus ik weet niet of je de leeftijd van het kind mee moet nemen in jullie overweging.
asv60
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 40

Bericht door asv60 »

Ik zou met een 3 jarige voor Florida kiezen een daar lekker wat rondtoeren.
In Orlando kun je dan een villa of condo huren, daar heb je lekker veel ruimte en alles bij de hand.
Het zuidwesten is leuker als kinderen wat ouder zijn en zelf een trail kunnen lopen in de stateparks.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Ik vind auto-rondreizen met kleine kinderen geen succes, dus wij hebben in die tijd altijd gekozen voor een vaste stek en dan van daaruit dingen bekijken of een camper. Een camper is ideaal, om de kleine gewoon altijd zijn eigen spullen bij de hand heeft en hij/zij hoeft niet steeds te wennen aan een nieuw bed of een andere WC. En tegelijkertijd kun je op zo'n reis toch heel erg veel zien. Wat wij vaak deden, was 's ochtends wat dingen bekijken en dan met name 's middags de langere afstanden rijden. Die van ons was wat jonger toen wij onze camperreis maakten door de VS, en die viel dan steevast in slaap.

Wij vonden vakanties met kids op een gegeven moment zo'n gedoe geworden (we hebben er 4) dat we in Europa een camper gekocht hebben. De kinderen vonden het geweldig en missen de camper nog steeds (we hebben hem verkocht toen we naar de VS verhuisden). Mijn dochter heeft een mentale handicap en voor haar levert vakantie en reizen vaak veel stress op, maar met de camper had ze daar nooit last van.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

asv60 schreef: Het zuidwesten is leuker als kinderen wat ouder zijn en zelf een trail kunnen lopen in de stateparks.
Het hangt natuurlijk van het kind af, maar mijn kids liepen op die leeftijd ook zelf trails. Voor de wat langere trails hadden we dan wel altijd een rugdrager of draagdoek bij ons. Vaak vinden ze op 3-jarige leeftijd nog heel veel dingen leuk en hebben ze (nog) niet zoiets van "bah, alweer wandelen?"
asv60
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 40

Bericht door asv60 »

Zo zie je maar hoe meningen verschillen!
Toen mijn zoon 3 jr was kon hij echt geen trail van een aantal kilometers lopen.
En met een rugdrager lopen of draagdoek vonden wij helemaal niets.
Maar ja iedereen moet doen waar hij zelf zin in heeft op vakantie.
En hier op het forum worden dan allerlei verschillende ideeen voor aangedragen en zo kan de TS zich hier een mooi beeld van vormen :thumbup:
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
monster
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door monster »

Wij zijn met onze dochter van 2 naar Denver gevlogen en hebben daar met een auto rondgereisd. Dat ging prima, ze had op die leeftijd niet enorm veel nodig en viel lekker in slaap tijdens de autoritten. Meestal ondernamen we iets in de ochtend ( we hadden voor lange trails de rugdrager mee) en dan reden we naar onze volgende bestemming. Onderweg of bijv. op KOA campings hadden we wel speeltuintjes voor haar, ideaal!
Afgelopen maart/april zijn we met haar naar Florida gereisd (inmiddels is ze ruim 3) en dat vond ze helemaal super! De reis afstanden zijn over het algemeen wat korter dan in het zuidwesten, veel speeltuinen onderweg bezocht en ze heeft zelf ook enkele trails gewandeld. Meestal was ze het na 3.5 a 4 kilometer lopen wel zat, maar er zijn in Florida meer dan genoeg state parks e.d. met korte(re) wandelingen.
Tevens denk ik dat je in Florida de natuur leuk af kunt wisselen met bijv. Legoland en andere leuke pretparken voor jullie kleine.

Een camper hebben wij dus nog geen ervaring mee, maar een auto is ons altijd prima bevallen. Wij hebben wel iedere keer onze DVD speler meegenomen, die kun je aan de hoofdsteun van de passagiersstoel bevestigen, mocht je dus een keer een wat langer ritje hebben, kan er een DVD gekeken worden.
http://annekestefan.web-log.nl ( vakantie's USA 2006 en 2007)
http://annekeenstefan.blogspot.com ( vakantie Ijsland/ USA/ Canada 2008)
Marjolein1972
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Marjolein1972 »

Met een kindje van 3 zou ik Florida kiezen. Lekker een villa huren of voor een aantal dagen hotels op een aantal vaste plaatsen en daar vanuit uitstapjes maken. En vooral veel aan het strand hangen, ideaal in Florida !! Omgeving Naples is er bijvoorbeeld fantastisch voor :-)
Pas wanneer ze zelf een fatsoenlijke wandeling kunnen maken, zoals onze zoontjes volgend jaar (dan 6 en 9 jaar) zou ik voor het Zuidwesten kiezen. Succes met kiezen !
1991 East - West USA
1998 Florida
2002 West Canada
2011 Florida
2013 Zuidwest USA
2015 Noordwest USA
2018 Oostkust NYC - Miami
2023 NYC-DC
2025 ZuidWesten
toetjero
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door toetjero »

Het ligt er ook aan in welke maand je de vakantie wilt plannen.
Ik zou Florida niet zo snel kiezen in juli of augustus.
De westkust lijkt mij met kinderen een betere temperatuur, Moab, Las Vegas zijn in de zomer erg warm.
Ik zou voor een camper kiezen, lekker je eigen spulletjes bij de hand, geen vreemde bedden, maar aan ééntje wennen etc en kindvriendelijke campings.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer