Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Pas op met autohuur !

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
EricNL
Amerika-newbie

Pas op met autohuur !

Bericht door EricNL »

Het huren van een auto in Amerika is een vak apart! Huur je een "full-size" auto dan proberen ze steevast je af te schepen met een Toyota Corolla. Vanwege deze praktijken hebben ze geen overzicht posters meer met afbeeldingen van welke auto in welke klasse vallen dus zeggen ze glashard "bij ons is een Toyota Corolla full-size"!! Ondanks mijn jarenlange ervaring was wat mij echter laatst door Dollar JFK is geflikt nieuw voor me. Ik wilde in mei een Dodge Charger huren want die had ik in februari van Hertz gehad en dat was een fijne auto. Kom ik de auto ophalen, was een Dodge Charger niet beschikbaar dus gaven ze me een Chevrolet Impala, een auto die ik niet prettig vind. Het schandalige hiervan was echter dat ze helemaal geen Dodge Chargers in de verhuur hadden !! Dus had ik meteen een Impala kunnen huren van een ander bedrijf voor minder geld! Oplichterstruck 1!! :x
Vervolgens laten ze me meteen $94 betalen voor een volle tank benzine, wat schandalig duur is! Ik breng de auto altijd volgetankt terug maar dat weigerden ze te accepteren, ondanks dat ik daarnaar had geinformeerd en mij door twee Dollar medewerkers was verzekerd dat ik hem volgetankt in mocht leveren! Oplichterstruck 2 : wat er in de tank achterblijft is voor hun extra winst en voor ons meer kosten ! Dat waren dus twee zaken waar ik na 11 uur reizen, met nog 2 uur voor de boeg niet bepaald op zat te wachten, men vond echter de stress die dit bij mij veroorzaakte nogal vermakelijk, de "manager" inbegrepen!
Een schriftelijke klacht aan Dollar had een standaard bla-bla briefje tot gevolg waarin vermeld werd dat men het deze gang van zaken betreurde omdat men toch zo haar best doet en dat ik zo'n gewaardeerde klant was enz.! Hieruit blijkt dus een volkomen gebrek aan enig respect en inlevingsvermogen voor de klanten.

Ik zal Dollar niet meer de kans geven mij te bedonderen en te kleineren : ik adviseer iedereen dit bedrijf te MIJDEN !! :evil:
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Pas op met autohuur !

Bericht door kastelke »

Heb je je oorspronkelijke contract gesloten met Dollar in Nederland (http://www.dollarautoverhuur.nl/pages/index.html ) of met Dollar rechtstreeks in de US?

Verder heb ik nog niet meegemaakt dat ik een bepaald exact model huur, maar dat er altijd staat "model x or similar". Dan weet je dat dit diverse modellen kunnen zijn, al naargelang wat er op dat moment in jouw verhuurstation beschikbaar is. Meer nog: als in dat 'formaat' er geen auto meer beschikbaar is, dan zullen sommigen je inderdaad eerst proberen om tegen een meerprijs een grotere wagen te verhuren, maar sommigen bieden je gewoon onmiddellijk een grotere wagen aan tegen de prijs van de kleinere die jij gehuurd had.

Verder is het afhankelijk van het pakket dat je huurt, of je de wagen met een volle tank terug moet brengen, of met een lege.

Maar misschien kan je even verwijzen met een link naar de site waar je boekte, en waar dan staat welk model auto het is?
Ik vond bij Dollar in ieder geval wel dit:
REFUELING POLICY
Return the vehicle with a full tank of gas to avoid refueling charges.
https://www.dollar.com/Reservations/BookIt.aspx
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
DVDGuy
Amerika-expert
Partner van: Krabbegat
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door DVDGuy »

M.i. staat dit allemaal gewoon in de voorwaarden vermeld; je kunt -voor zover ik weet- kiezen tussen vol terug brengen of niet en de "winst" zoals jij dat noemt heb je zelf in de hand; wij hebben hem nagenoeg leeg ingeleverd.

Volgooien voor een bedrag zegt niets, tenzij je de tankinhoud weet en de prijs per gallon; ik zou meer geïnteresseerd zijn in de prijs per gallon die ze mij berekenen.
Je weet dat het bij de verhuurder sowieso duurder is.

Tot slot: niemand verplicht je tot iets; je gaatvakkood met bepaalde voorwaarden en die zullen niet altijd 100% jouw verwachting dekken.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Ik ben wel benieuwd hoe de auto gehuurd is. In Nederland of Amerika, rechtstreeks of via tussenpersoon?

Vind het wat een overdreven openingspost voor iemand die nieuw hier is. Velen huren tot hun volle tevredenheid bij Dollar en andere verhuurmaatschappijen. Van iemand met jarenlange ervaring, zoals TO zelf aangeeft, had ik wel wat betere kennis verwacht.

Roland.
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Ik snap ook niet helemaal dat iemand die zegt jarenlange ervaring te hebben niet weet dat je nooit een bepaald model huurt (muv Hertz fun collection) maar altijd een bepaalde klasse, dus dan weet je ook dat je bij full size heel goed kans maakt op een Chevrolet Impala, altijd nog veel beter dan bv. de Ford Crown Victoria of Mercury Grand Marquis die je ook als full size mee kunt krijgen, en dan nog een hele rits Koreanen.
En huur je via usareisen.de en je hebt geen pakket genomen inclusief de eerste tank benzine dan staat er duidelijk bij dat je de eerste tank benzine bij het afhalen aan de verhuurder moet betalen en dat dit afhankelijk van de auto zo tussen de 70 en 100 dollar kan kosten.
Autoverhuurders zijn over het algemeen geen lieverdjes en proberen je van alles aan te smeren en er gaat best wel het nodige mis, maar daar horen deze dingen zeker niet bij.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Volgende keer misschien maar beter van tevoren even goed nagaan waar je nou precies voor betaald hebt, dat scheelt een hoop stress. Het gebeurt mij ook wel eens dat ik voor onaangename verrassingen kom te staan, en inderdaad, ik lees ook niet altijd alles even zorgvuldig door. Maar: ik ben me daar goed van bewust en accepteer daar dan de gevolgen van, zeker als het gaat om bedragen in de orde van 20 dollar.
Gast

Bericht door Gast »

Je huurt toch een bepaalde klasse. De Chevrolet Impala is een full-size auto. Ik snap niet wat je bedoeld met "dan had ik meteen een Impala kunnen huren van een ander bedrijf voor minder geld". Ze vallen in dezelfde klasse. Ik zie ook nergens bij Dollar dat je specifiek een Charger kunt huren. Die volle tank benzine kun je toch aantonen middels een bonnetje/benzine meter?
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Snap hier ook weinig van. Het enige wat ik herken is dat het geadverteerde model wel eens niet beschikbaar kan zijn. Or similar is bekend, maar het zou leuk als men adverteert met auto X or similar auto X er wel staat. :wink:
Jaydee.
Amerikakenner

Bericht door Jaydee. »

Onze 1e ervaring met Dollar is ook niet al te best.

Vorig jaar onze 1e reis naar de US, veel gewaarschuwd hier over dat ze je extra dingen willen 'aansmeren'.
Aangekomen bij het loket werden we geholpen door een uiterst nette man in een strak 3-delig pak en met een onafgebroken Freedent White glimlach. Dan gaan bij mij alle alarmbellen al klinken.

Op 100x vragen van de man of we extra verzekeringen wilden hebben, hebben we 100x nee geantwoord. Daarop zei de man dat als we de extra verzekeringen niet namen, de politie ons dan zou aanhouden omdat we onverzekerd rondreden. Hierop hebben we niet gereageerd. Na al het papierwerk te hebben ingevuld moet je tekenen op zo'n tablet, gelukkig zag ik net op tijd dat hij tóch de extra verzekeringen op de factuur had gegooid! Ging om een bedrag van ongeveer 150 dollar! Hij legde dat uit als een foutje.. :| en haalde het er snel weer af.

Toen de auto ophalen, we hadden een Midsize SUV gehuurd, maar we kregen een Comfort, hierop ben ik weer naar het loket gegaan. De man zei dat als we een Midsize SUV wilden we extra moesten bijbetalen. :lol:
Uiteindelijk wéér alle papieren erbij, emailtjes erbij en uiteindelijk kregen we onze Ford Escape mee.

Wij huren nooit meer bij Dollar. Dan betalen we wel wat meer.
t1m
Amerikakenner

Bericht door t1m »

Bedankt voor je bericht Eric. Samen met de '"mijd deze autoverhuurbedrijven!" topics van andere aanbieders ga ik naast Hertz, Avis, Thrifty, Budget, National en Alamo nu ook Dollar vermijden. Bedankt!
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Je kan je matchboxske in je valies steken, en een opblaasbare pomp. :lol:
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Jaydee.
Amerikakenner

Bericht door Jaydee. »

t1m schreef:Bedankt voor je bericht Eric. Samen met de '"mijd deze autoverhuurbedrijven!" topics van andere aanbieders ga ik naast Hertz, Avis, Thrifty, Budget, National en Alamo nu ook Dollar vermijden. Bedankt!
Ga je op de fiets :mrgreen:
Fraa
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Fraa »

t1m schreef:Bedankt voor je bericht Eric. Samen met de '"mijd deze autoverhuurbedrijven!" topics van andere aanbieders ga ik naast Hertz, Avis, Thrifty, Budget, National en Alamo nu ook Dollar vermijden. Bedankt!
:lol: :mrgreen:

Over de topicstarter:

Als je een stok zoekt om te slaan, dan kan je er altijd wel ergens eentje vinden. Iedereen die al eens een auto gehuurd heeft, die heeft wel eens een probleem gehad met de verhuurmaatschappij. Uiteindelijk ligt de fout toch altijd bij jezelf hoor, je bepaalt zélf of je voor iets wil betalen of niet. Als je dus belazerd bent, dan moet je in eerste instantie naar jezelf kijken. Heb je de persoon wel goed verstaan? Heb je alle papieren wel goed nagelezen? Ben je wel zeker dat je iets ook effectief geboekt hebt? Heb je niet "per ongeluk" voor iets getekend zonder dat je 't wist?

Wat een verkoper ZEGT of BELOOFT, daar moet je NOOIT rekening mee houden. Je weet dat die mensen maar één doel hebben: Extra kosten aansmeren zodat zij een commissie opstrijken. Als er dus een mooi blond vrouwtje achter de toog staat of een gladde kerel met een pak, hou je dan al maar klaar :lol:

Wat er dus gezegd wordt is allemaal mooi & wel, maar het is toch dat papiertje wat je uiteindelijk moet ondertekenen waar 't om draait. Ook al zegt de verkoper dat ie je een rode Ferrari gaat regelen, als op't papiertje een Economy Chevy Aveo staat, dan kan je niet gaan klagen nadien ;)

Daarom, ik neem mijn tijd voor die dingen. Alles 3x nalezen, alles héél letterlijk nemen.
Als ze je bv vragen of je extra's wil & je zegt nee, zeg er dan maar meteen bij dat ze je niet moeten belazeren door het er wél op te zetten. Dat soort opmerkingen zorgen ervoor dat ze het ook niet doen, ze weten dan meteen met wat voor persoon ze te maken hebben. Nadien lees je de papieren maar een keer of 3 door, doe je dat allemaal niet, dan kan je voor onaardige verrassingen komen te staan.
Laatst gewijzigd door Fraa op 07 jun 2012, 06:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Reisblog: thisisfraa.be
DVDGuy
Amerika-expert
Partner van: Krabbegat
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door DVDGuy »

Jaydee84 schreef:Onze 1e ervaring met Dollar is ook niet al te best.

Wij huren nooit meer bij Dollar.
Die conclusie trek je na één mindere ervaring?
Wat zegt het gedrag van één medewerker trouwens over het bedrijf Dollar?

Hoe dacht je dat andere verhuurmaatschappijen hiermee omgaan?
Ze proberen je altijd van alles aan te smeren, zeker als ze weten dat je een "buitenlander".

Gewoon goed lezen en niet tekenen als je niet zeker bent van datgene waarvoor je tekent
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

Wij huren altijd bij Alamo. Boeken hier alles (reisburo) en nemen altijd de Gold (incl. alles) nog nooit iets naars meegemaakt. Wel vragen ze bij de balie of je een extra verzekering wilt hebben of een upgrade, maar na mijn vriendelijk "No, thanks". Doen ze verder ook niet moeilijk.
Laatst gewijzigd door yarrah op 07 jun 2012, 09:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Ik denk ook niet dat je na één mindere (maar net zo goed één goede) ervaring nog niets kunt zeggen over de gang van zaken van een verhuurbedrijf.

Het zijn momentopnames en zeker niet representatief voor de hele gang van zaken binnen dat bedrijf.

Overigens vind ik het jammer dat TO enkel hier zijn gal komt spuwen maar verder niet meer reageert. Voor mij zijn zulk soort berichten dan ook niets meer dan stemmingmakerij. En hoe vervelend het ook is dat je niet de gewenste auto meekreeg en een volle tank moest afrekenen, met een jarenlange ervaring had je kunnen weten dat auto's nooit per merk/model verhuurd worden (enkel bij Hertz uit de Fun Collection). Een volle tank afrekenen is tegenwoordig standaard, tenzij je dat bij de huur vooraf in Nederland 'afkoopt'. En inderdaad, alles wat er in de tank achterblijft bij het inleveren is 'winst' voor de verhuurmaatschappij. Zaak voor jou om de auto met een zo leeg mogelijke tank in te leveren.

Roland

markgoestoamerica
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door markgoestoamerica »

Toch kan ik me de frustraties van de topic starter wel voorstellen hoor...
Ze maken vaak misbruik van de oververmoeide reizigers... sterker nog, de verkopers worden er op getraind.!

Als je een ervaren reiziger bent, dan raad ik aan te zorgen dat je je aanmeld bij een programma van een verhuurmaatschappij. Zo ook ik bij Alamo,
Al mijn gegevens zitten daar in het systeem, en als ik er aan kom, zeg ik wie ik ben, ze tikken me in het systeem, en vanaf dat moment geen vragen meer, enkel nog de sleutel, en have a nice stay....
vaak met gratis upgrades, mijn mede reizigers zijn automatisch als extra driveres meeverzekerd etc.

1 keer was ik verrast toen ons zakelijke reisbureau opeens via holiday cars ons bij Thrifty had geboekt,maar dat verhaal staat in een andere topic al verteld...

Toch is het wel zo dat de verhuurmaatschappijen zoals Avis en Hertz, wat beter met hun klanten om gaan... maar ja ze zijn ook niet voor niets duurder..
If you can dream it...
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

markgoestoamerica schreef:Toch is het wel zo dat de verhuurmaatschappijen zoals Avis en Hertz, wat beter met hun klanten om gaan... maar ja ze zijn ook niet voor niets duurder..
Ook dit is lang niet altijd het geval. Zo kan ik mij nog herinneren in Seattle waar de medewerker van Hertz totaal niet te bewegen was mij een andere auto aan te bieden en was bijzonder 'stuurs'. Ik heb dat afgedaan als een 'incident'. Bij Alamo/National ben ik de laatste jaren juist zeer goed geholpen bij het ophalen van de auto en ook bij Hertz ben ik op die ene keer na, altijd zeer vriendelijk geholpen. Zelfde geldt voor Dollar waar ik al enkele keren gehuurd heb en ook daar altijd uitstekend geholpen.

In mijn beleving zit het met de service in het algemeen wel goed maar soms heb je er eentje bij die wat fanatieker is dan de ander. Aan jou hoe daar mee om te gaan.

Roland

Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Sorry, maar als je echt al jaren ervaring hebt met autohuur, trap je nu dus in de allereerste beginnersval.
Autoverhuurbedrijven zijn er niet om vriendjes met je te worden, maar om elke cent uit je zak te kloppen.
Benader ze met dat idee, en je zal nooit belazerd worden of teveel betalen.
Fraa
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Fraa »

Pete.Z schreef:Benader ze met dat idee, en je zal nooit belazerd worden of teveel betalen.
Jup, je moet in principe binnen wandelen met het idee "ik ga hier waarschijnlijk worden opgelicht" & dan zal je dus ook beter uit je doppen kijken.
Reisblog: thisisfraa.be
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer