Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Ziek, wat kan ik kopen?
Ziek, wat kan ik kopen?
Ben nu op vakantie en momenteel in Bryce en ben ziek geworden sinds gisteravond.
Had vannacht koorts, zweetaanvallen, opgezette klieren, zware hoofdpijn.
Helaas hebben we een druk programma, vandaag naar Zion, morgen Las Vegas etc.
Heeft iemand een idee wat ik kan kopen in de supermarkt als "wondermiddel" om me beter te voelen? Heb al paracetemol en ibruprofen gebruikt maar helpt niet.
Had vannacht koorts, zweetaanvallen, opgezette klieren, zware hoofdpijn.
Helaas hebben we een druk programma, vandaag naar Zion, morgen Las Vegas etc.
Heeft iemand een idee wat ik kan kopen in de supermarkt als "wondermiddel" om me beter te voelen? Heb al paracetemol en ibruprofen gebruikt maar helpt niet.
Re: Ziek, wat kan ik kopen?
Veel drinken en een dag utirusten in plaats van forceren. Met koorts de hitte ingaan is een beetje gekkenwerk.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
- Alrak62
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 24
Er bestaat helaas geen wondermiddel, ik zou bovenstaande advies opvolgen. Beterschap!
Zou ook het bovenstaande advies opvolgen.
Zoek straks in Zion een rustig plekje in de natuur, ergens op een bankje zonder drukte en rust een dagje uit, zeker geen zware inspanningen doen natuurlijk. En inderdaad veel drinken, ook al heb je geen dorst.
Als de koorts te hevig is, kan het wel eens een dagje bedliggen worden
Hoe valt de reis voor de rest mee?
Bart
Zoek straks in Zion een rustig plekje in de natuur, ergens op een bankje zonder drukte en rust een dagje uit, zeker geen zware inspanningen doen natuurlijk. En inderdaad veel drinken, ook al heb je geen dorst.
Als de koorts te hevig is, kan het wel eens een dagje bedliggen worden

Hoe valt de reis voor de rest mee?
Bart
Grts, Bart
You can't milk a cow with your hands in your pants
- DVDGuy
- Amerika-expert
- Partner van: Krabbegat
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Dude schreef: Als de koorts te hevig is, kan het wel eens een dagje bedliggen worden![]()

Rustig aan doen, kan ik me iets bij voorstellen, maar in bed gaan liggen???
bij koorts ?? uitzweten Ruud !
Grts, Bart
Ben nog even wat langer gaan slapen en doe het nu inderdaad heel rustig aan.Dude schreef: Hoe valt de reis voor de rest mee?
Bart
Denk dat het grotendeels komt door de vermoeidheid, heel veel doen in een korte tijd en denk dat de airco ook mee speelt.
Heb in ene af en toe een bloedneus terwijl ik dit echt nooit heb.
De reis is verder echt top! Zo veel moois gezien al.
Ik ben bijna door mijn paracetemol en ibruprofen heen, weten jullie misschien wel een goed alternatief?
Is de koorts chronisch of komt 'Ie in pieken en dalen? In het laatste geval zo snel mogelijk een dokter opzoeken, in verband met mogelijke bloedvergiftiging. Dat laatste kan voorkomen als je een verwaarloosde infectie hebt, en is zeer gevaarlijk.
Voor de rest: als ibuprofen het niet doet, dan is je kans op een wondermiddel wel zo'n beetje verkeken en moet je mogelijk naar zwaardere middelen grijpen als antibiotica. In ieder geval heel veel water drinken, dat sowieso.
Voor de rest: als ibuprofen het niet doet, dan is je kans op een wondermiddel wel zo'n beetje verkeken en moet je mogelijk naar zwaardere middelen grijpen als antibiotica. In ieder geval heel veel water drinken, dat sowieso.
- DVDGuy
- Amerika-expert
- Partner van: Krabbegat
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Prima, maar daar hoef je toch niet voor in bed te gaan liggenDude schreef:bij koorts ?? uitzweten Ruud !

-
- Amerika-expert
Apotheek/drugstore binnenlopen en aan de balie vragen wat zij denken/suggereren. Kunnen uiteraard geen echte diagnose stellen, maar ze kunnen meestal wel inschatten of je het met vrij verkrijgbare (over the counter) spulletjes kan doen of dat je toch maar beter even bij een ziekenhuis (emergency room) kunt langsgaan.
Sterkte.
Sterkte.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Neen, maar het is wel de beste manier en combinatie. (rust en uitzweten)
Bij hevige koorts krijg je (meestal) koude rillingen en spierpijnen.
Als je bij koorts buiten in de wind gaat staan zal je niet snel uitzweten. integendeel.
Ik weet nie welke temperaturen er nu in Zion zijn maar bij hevige koorts buiten lopen lijkt me toch maar een vreemde gedachte.
Bij hevige koorts krijg je (meestal) koude rillingen en spierpijnen.
Als je bij koorts buiten in de wind gaat staan zal je niet snel uitzweten. integendeel.
Ik weet nie welke temperaturen er nu in Zion zijn maar bij hevige koorts buiten lopen lijkt me toch maar een vreemde gedachte.
Grts, Bart
Ik weet niet wat er met uitzweten wordt bedoeld, maar onder een stapel dekens gaan liggen terwijl je het heet hebt, is absoluut niet bevorderlijk voor een gunstig ziekteverloop. Je moet gewoon doen wat je lichaam vertelt dat je moet doen: bij rillingen zorg je dat je lichaam wordt warm gehouden, bij zweetaanvallen zorg je voor koelte.
Als ik koorst heb (gebeurd gelukkig erg zelden) krijg ik altijd koud en dus rillingen.
Dan wordt altijd aanbevolen om in bed te kruipen om 'uit te zweten' (lees= je warm houden)
Bart
Dan wordt altijd aanbevolen om in bed te kruipen om 'uit te zweten' (lees= je warm houden)
Bart
Grts, Bart
- Mark & Martine
- Amerikakenner
Uiteindelijk moet je toch wachten tot je immuunsysteem de indringers heeft afgemaakt.....je lichaam de rust geven die nodig is om energie in je afweer te steken is daarbij aan te raden. Te lang door blijven gaan gesteund door paracetamol en ibuprofen kan daarbij juist weleens averechts werken, maar ik kan me levendig voorstellen dat je in je vakantie niet rustig af gaat liggen/ zitten wachten tot je je beter voelt....
Beterschap en succes!
Beterschap en succes!
Canada & NO USA 2016: http://www.swijnenburgersontour2016.wordpress.com
Florida 2017: http://swijnenburgersontour2017.wordpress.com
Canada & Alaska 2018: http://swijnenburgersontour2018.wordpress.com
Florida 2017: http://swijnenburgersontour2017.wordpress.com
Canada & Alaska 2018: http://swijnenburgersontour2018.wordpress.com
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
bloedneuzen in deze tijd van het jaar kan duiden op een allergie. Mijn zoon heeft vanaf half mei tot ergens in de zomer zeer ernstige bloedneuzen die vaak moeilijk te stoppen zijn. Buiten deze maanden heeft hij daar totaal geen last van.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Pharmacies mogen geen diagnoses stellen en/of med. advies geven. Ze kunnen je niet meer vertellen dan al op de doosjes staat.
Als je je echt zo beroerd voelt, ga naar een post voor urgent care (zit tussen dokter en ER in, ook qua prijs) en vraag daar advies/hulp !
Je hebt niet voor niets een verzekering (hoop ik).
Ik las dat er een mazelen alert is voor de plaats waar jij nu verblijft. Ik weet niet waar je geweest bent voor je in Bryce Canyon arriveerde ? In de ZW staten is Valley Fever altijd een (uiterst kleine) mogelijkheid, je kunt ook door iets zijn gebeten - heb je je hele lichaam gecontroleerd op mogelijk een bite-site ?
Als je je echt zo beroerd voelt, ga naar een post voor urgent care (zit tussen dokter en ER in, ook qua prijs) en vraag daar advies/hulp !
Je hebt niet voor niets een verzekering (hoop ik).
Ik las dat er een mazelen alert is voor de plaats waar jij nu verblijft. Ik weet niet waar je geweest bent voor je in Bryce Canyon arriveerde ? In de ZW staten is Valley Fever altijd een (uiterst kleine) mogelijkheid, je kunt ook door iets zijn gebeten - heb je je hele lichaam gecontroleerd op mogelijk een bite-site ?
Laatst gewijzigd door USInsider op 03 jun 2012, 23:26, 1 keer totaal gewijzigd.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik kan je niet helpen, maar ik wens je beterschap en veel sterkte! Het is ontzettend vervelend om ziek te zijn op vakantie!
Marianne
Marianne
Ik weet niet waar je allemaal al geweest bent, maar ineens schiet me te binnen dat wij laatst bij lake Mead bij een warme bron stonden en dat er bordjes stonden dat je ervoor moest zorgen dat dat water vooral niet in je neus kwam, omdat er een microbe in voorkwam die via de neus mensen heel erg ziek kon maken. Kleine kans dat dat hier aan de hand is, maar ik meld het toch maar even, speciaal vanwege die bloedneuzen waar je het over had.
-
- Amerika-expert
Het kan ook mountain sickness zijn. In Nederland (vanzelfsprekend)hebben we daar geen ervaring mee, maar zuurstof doet wonderen aldus Wikipedia. En aangezien je in Bryce bent...
http://en.wikipedia.org/wiki/Altitude_sickness
Paracetamol heet acetaminophen in Amerika en is bij elke CVS, Walgreens of supermarkt te koop.
Sterkte! Is maar niks ziek zijn op je vakantie.
http://en.wikipedia.org/wiki/Altitude_sickness
Paracetamol heet acetaminophen in Amerika en is bij elke CVS, Walgreens of supermarkt te koop.
Sterkte! Is maar niks ziek zijn op je vakantie.
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Jij Hebt een combinatie van factoren.
Zoals stacybeesie al zei Hoogte ziekte, last van droge lucht(je bloedneus) en last van uitdroging.. Veel water drinken dus, evt electrolytes zoals sportsdrinks.
Je moet zodanig veel drinken dat je regelmatig moet plassen. Anders drink je niet genoeg en dat gaat razendsnel in een warm en droog klimaat.
De ene heeft er meer last van dan de ander.
Kalm aan doen, koelte zoeken en veel drinken (geen caffeine)
Zoals stacybeesie al zei Hoogte ziekte, last van droge lucht(je bloedneus) en last van uitdroging.. Veel water drinken dus, evt electrolytes zoals sportsdrinks.
Je moet zodanig veel drinken dat je regelmatig moet plassen. Anders drink je niet genoeg en dat gaat razendsnel in een warm en droog klimaat.
De ene heeft er meer last van dan de ander.
Kalm aan doen, koelte zoeken en veel drinken (geen caffeine)
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 18 Reacties
- 6884 Weergaves
-
Laatste bericht door houstonwehaveaproblem
-
- 6 Reacties