Het grote dirt road topic

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Dommel
Amerikakenner
Berichten: 494
Lid geworden op: 26 nov 2008, 19:00
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Valkenswaard

Re: Welke dirt road heb jij gereden?

Bericht door Dommel »

Vorige week in de buurt van Tallahassee (Florida) Cotton trail tour gedaan, daar zit een stukje onverharde weg in (Magnolia Road) dat na een regenbui veranderd was in een soort glibberige rode klei.
Ik hoop dat die mooie zwarte Jeep grand Cherokee nog ooit schoon geworden is. :lol:

Els
Gebruikersavatar
Yeehaw
Amerika-expert
Berichten: 9644
Lid geworden op: 15 aug 2006, 10:36

Re: Welke dirt road heb jij gereden?

Bericht door Yeehaw »

Wij zijn verleden week van Kanab naar Toroweap aan de north rim van de Grand Canyon gereden en weer terug. Totaal 150 miles en 120 daarvan zijn op een dirtroad. De laatste 6 miles van het rangerstation naar de rim zijn extreem ruw en alleen te rijden met een high clearance 4x4. We waren met 5 auto's die allemaal walki talki aan boord hadden (geen cell phone reception) en ook bv een 12v luchtpomp bij zich hadden. 25% krigt een lekke band, volgens het tire station in Kanab echter wel 50%.
\De beloning is groot. Een 3000 ft drop view op oa Lava Falls is je deel. Volgens velen is dit het mooiste uitzichtpunt in de GC en daar ben ik het mee eens. Niet voor mensen met hoogtevrees. Ik zou deze rit nooit alleen gemaakt hebben en zou er geen huurauto op loslaten. Sleepkosten zijn tussen $ 1000,-- en $ 2.000. Zuivere reistijd heen en terug is ca 5 uur.
Yeehaw
Gebruikersavatar
sachasenne
Amerika-expert
Berichten: 6911
Lid geworden op: 03 mei 2007, 15:29
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Saoudi Arabie
Contacteer:

Re: Welke dirt road heb jij gereden?

Bericht door sachasenne »

Dat lijkt me een super belevenis yeehaw !
Groetjes,
Carine
Gebruikersavatar
Yeehaw
Amerika-expert
Berichten: 9644
Lid geworden op: 15 aug 2006, 10:36

Re: Welke dirt road heb jij gereden?

Bericht door Yeehaw »

Met geen pen te beschrijven! Echt schitterend. Op Tipadvisor vind je talloze foto's in het Utah forum plus de verslagen van mensen uit onze groep voor de bezoeken aan Toroweap, de Wave and de Colorado Riverraft. Yours truly staat er af en toe ook op ;) Die riverraft was trouwens wel leuk. Bij dit bedrijf wisten ze dat een man of 18, DE's op TA, deze tocht gingen maken en ze hadden er hun beste gids, Frank, op losgelaten. De interactie was zo geweldig (in onze groep zaten mensen die dat gebied als hun broekzak kennen) dat ook dit een onvergetelijke gebeurtenis was. Ook voor gids! Volgend jaar gaan we eea nog eens dunnetjes overdoen in waarschijnlijk Moab, verleden jaar waren we in Bluff.
Yeehaw
Gebruikersavatar
Doockles
Amerika-expert
Berichten: 2383
Lid geworden op: 31 jan 2008, 12:57
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Wilrijk - België

Re: Welke dirt road heb jij gereden?

Bericht door Doockles »

Waaauw Yeehaw, dat moet een geweldige ervaring geweest zijn. :wink: Toen we dit jaar met Terry op weg waren heeft hij er ook over verteld. Het moet inderdaad één van de mooiste plaatsen aan de GC zijn, zoniet de mooiste. En omdat het zo moeilijk te bereiken is, is het er waarschijnlijk ook ongelooflijk rustig!
Gebruikersavatar
Yeehaw
Amerika-expert
Berichten: 9644
Lid geworden op: 15 aug 2006, 10:36

Re: Welke dirt road heb jij gereden?

Bericht door Yeehaw »

Behalve onze groep was er niemand behalve een bruidspaar!!!!! Die waren met de 4x4 gekomen om foto's te maken. Sommigen zeiden dat het meer een plek is voor een scheiding -lol-
Cristobal
Amerikafan
Berichten: 272
Lid geworden op: 05 jan 2011, 13:47

Re: Welke dirt road heb jij gereden?

Bericht door Cristobal »

Hoi allemaal,

Heeft er iemand ervaring met dirtroads in Florida, Georgia, South Carolina of THE Great Smokey Mountains?
We verkennen deze streken in mei met een midsize SUV. Niet echt veel ervaring met dirtroads (behalve monument valley en valley of THE Gods vorig jaar.


Zouden ook dit jaar een paar willen inlassen.
Gebruikersavatar
Q-BiC
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 11 feb 2009, 11:17
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Oost-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Welke dirt road heb jij gereden?

Bericht door Q-BiC »

Hmm... kreeg net een idee ....

Zou het niet handig zijn om een overzichts topic te maken met alle mogelijke dirtroads? Dus met slechts 1 post in, maar kan geupdate worden door nieuwe replies, die een mod dan samenvoegt in die ene grote overzichts post; beetje zoals het "reisverslagen" of "wie gaat naar amerika en wanneer" topic.

Bedoeling is om daar dan alle mogelijke dirtroads op te sommen met een korte beschrijving, (opgesplitst per staat, of aparte threads in de geschikte fora).
Qua beschrijving denk ik dan aan zoiets (beetje zoals Airmiles een paar posts terug heeft gedaan voor zijn ervaring met de Hot Springs Road).

Awesome Dirtroad:
  • plaats: near CoolTown, google maps link
  • afstand: 36km, loop
  • tijd: +-2u
  • staat van de weg: goed
  • high clearance: nodig
  • 4x4: niet nodig
  • foto's: ...
  • belangrijke opmerkingen: ontoegankelijk na regen (halfweg onderbroken door te diepe rivier), ...
Kort en bondig dus. Voor uitgebreidere informatie kan er altijd gegoogled worden, maar het is zo wel handig om ideetjes op te doen over een bepaalde regio, en het vermijdt vaak gestelde vragen. Verdere discussie kan dan nog altijd hier in dit topic.

Thoughts?
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
Gebruikersavatar
Stan.Gobien
Techmod
Berichten: 6814
Lid geworden op: 02 jan 2009, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Roeselare (BE)
Contacteer:

Re: Welke dirt road heb jij gereden?

Bericht door Stan.Gobien »

Het idee is zeer goed, maar wie gaat het bijhouden?
Gebruikersavatar
ned in MO
Amerika-expert
Berichten: 7097
Lid geworden op: 02 jan 2007, 18:16
Locatie: Bradenton, FL
Contacteer:

Re: Welke dirt road heb jij gereden?

Bericht door ned in MO »

En wat is high clearance? Ik denk dat daar ook wel wat verwarring over is.
High crearance is niet hetzelfde als een 4wd of een 4x4.
Een equinox of traverse is niet hetzelfde als een Jeep wrangler of een Hummer. Echter alle 4 auto's staan hoger op hun poten dan personen auto's. Ook zit je met bescherming aan de onderkant.
Een jeep en een hummer zijn veel beter beschermd tegen rotsen etc. Een equinox of traverse wordt gewoon aan gort gereden als je de bodem met iets raakt
Gebruikersavatar
Q-BiC
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 11 feb 2009, 11:17
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Oost-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Welke dirt road heb jij gereden?

Bericht door Q-BiC »

Desnoods wil ikzelf wel dat topic beheren, eens er duidelijke afspraken zijn over de structuur en "workflow" van het topic, maar ik ben wel geen mod, en ik merk dat posts na een bepaalde tijd niet meer editeerbaar zijn. Dus m'n ene grote openingspost zou plots geblokkeerd staan...

Met "high clearance: ja" wordt meestal bedoeld "geschikt voor personenwagens: nee". Dus minimum SUV. Er is natuurlijk gradatie, ook binnen SUV (met al die "crossovers" tegenwoordig), maar als er echt extreme high clearance nodig, kan dat gewoon toegevoegd worden aan de info. Echte hard-core 4x4 off road trails, zoals er in Moab veel zijn, zou ik hier trouwens niet toevoegen omdat die 1) toch niet zozeer voor het allesamerika publiek geschikt zijn, en 2) die mensen sowieso wel weten wat ze doen en waar ze aan beginnen.

Nog een mogelijkheid is iedereen die een trail rapporteert, ook het gebruikte voertuigtype of beter zelfs het exacte model laten rapporteren, die zetten we dan tussen haakjes in het high clearance veld.

Btw, updates over wegcondities zouden zo ook een centrale plaats hebben. Zoals de update over de cottonwoord canyon road die anders verdwijnt in dit topic hier: http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 40#p702140
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
Gebruikersavatar
johan67
Amerikafan
Berichten: 207
Lid geworden op: 28 jul 2011, 04:56
Locatie: Rockford, Michigan

Re: Welke dirt road heb jij gereden?

Bericht door johan67 »

Hier een voorstander !

Leuk topic om te lezen maar als je aan het reizen bent heb je er niet zoveel aan, geen overzicht.
Als het per staat opgeslagen wordt kun je iets terug vinden.

Mijn doel wordt dan om alle dirt roads te gaan rijden, in mijn "no clearance" Lincoln Towncar. :wink:

P1000674-kl.JPG
Somewhere around Moab
Somewhere around Moab
Gebruikersavatar
Yeehaw
Amerika-expert
Berichten: 9644
Lid geworden op: 15 aug 2006, 10:36

Re: Welke dirt road heb jij gereden?

Bericht door Yeehaw »

Mooie Town Car Johan! We hebben heel wat towncars gehuurd maar dan van later datum. Ik weet toch wel een aantal dirtroad waarover ik niet met hem (haar?) zou gaan rijden....
Gebruikersavatar
johan67
Amerikafan
Berichten: 207
Lid geworden op: 28 jul 2011, 04:56
Locatie: Rockford, Michigan

Re: Welke dirt road heb jij gereden?

Bericht door johan67 »

thanks,

als het echt niet meer lukt met de Towncar, heb ik altijd nog deze :
Afbeelding 010.jpg
Gebruikersavatar
ned in MO
Amerika-expert
Berichten: 7097
Lid geworden op: 02 jan 2007, 18:16
Locatie: Bradenton, FL
Contacteer:

Re: Welke dirt road heb jij gereden?

Bericht door ned in MO »

maar daar zit een nederlands kenteken op of is dat voor de lol?
Gebruikersavatar
johan67
Amerikafan
Berichten: 207
Lid geworden op: 28 jul 2011, 04:56
Locatie: Rockford, Michigan

Re: Welke dirt road heb jij gereden?

Bericht door johan67 »

te snel een foto geplaats. Ik heb er ook één met Amerikaans kenteken.
Goed opgelet
Gebruikersavatar
ned in MO
Amerika-expert
Berichten: 7097
Lid geworden op: 02 jan 2007, 18:16
Locatie: Bradenton, FL
Contacteer:

Re: Welke dirt road heb jij gereden?

Bericht door ned in MO »

Maar die andere is toch geen defender? LR4 als ik me goed herinner?
Gebruikersavatar
johan67
Amerikafan
Berichten: 207
Lid geworden op: 28 jul 2011, 04:56
Locatie: Rockford, Michigan

Re: Welke dirt road heb jij gereden?

Bericht door johan67 »

ned in MO schreef:Maar die andere is toch geen defender? LR4 als ik me goed herinner?
wow, goed geheugen, :thumbup: Ik zal het hier ooit wel gemeld hebben.

Inderdaad ik heb hier een LR4, waar mijn vrouw meestal in rijd. Zelf heb ik een Defender hier, precies als de foto van die met NL kenteken hierboven.
Gebruikersavatar
Jaydee.
Amerikakenner
Berichten: 846
Lid geworden op: 29 mei 2011, 01:02

Re: Welke dirt road heb jij gereden?

Bericht door Jaydee. »

Naam van de dirt road : Cottonwood Canyon Road (road 400)
regio : Omgeving Bryce Canyon, Utah
lengte : 46 miles
staat van de weg : Niet heel best
gereden in maand -jaar : December 2011
type auto : Ford Escape

De weg vanaf Cannonville naar Page was behoorlijk Off-road. De balie medewerkster in het hotel in Cannonville zei dat het maar 'een stukje' naar Page was.
2 uur lang off-road gereden. Het werd al donker en m'n vriendin zat al wat in de piepzak :mrgreen:
Maar we hebben het gered.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En nu ik toch aan het uploaden ben wil ik jullie de volgende foto ook niet onthouden:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Stan.Gobien
Techmod
Berichten: 6814
Lid geworden op: 02 jan 2009, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Roeselare (BE)
Contacteer:

Re: Welke dirt road heb jij gereden?

Bericht door Stan.Gobien »

Het bewerken van de beginpost zal geen probleem zijn.
Ik leg je vraag voor aan de mods van dit onderdeel.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer