Het grote dirt road topic

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Het grote dirt road topic

Bericht door PSVwally »

Bald Mountain Lookout drive (22S77)
  • Plaats: Sequoia National Forest, https://goo.gl/maps/D2dWSuvAoLz
  • Afstand & duur: 3.6 mijl heen en terug. Minuut of 20 op en neer.
  • Wegtoestand en eigen ervaring: Wisselend. Vooral op het begin en eind los zand en veel stenen op de weg. Weinig ruimte om 'uit te wijken'. Je ziet het op mijn film niet enorm goed, maar het begin en zeker de laatste paar 100m zijn erg steil.
  • High Clearance: niet perse nodig, liggen een aantal vervelende geulen waar een te lage auto moeite mee zou kunnen hebben.
  • 4x4: niet persé nodig, wel handig op sommige stukken.
  • Gereden met: Jeep Grand Cherokee lmt.
  • Foto's: https://paulreisverhalen.wordpress.com/ ... lone-pine/
[youtube]af2Mk2awrmk[/youtube]
BuNNy-RaBBiT
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 22 mar 2015, 12:01

Re: Het grote dirt road topic

Bericht door BuNNy-RaBBiT »

Black Eagle Mine Road
  • Plaats: Joshua Tree National Park https://goo.gl/maps/1ed1QYagP4n
  • Afstand & duur: One way, 16.5 miles, ongeveer 1,5 uur one way.
  • Wegtoestand en eigen ervaring: 2/3 goed. 1/3 rocky
  • High Clearance: Nodig
  • 4x4: Nodig!
  • Gereden met: Chevy Tahoe 2015
Entree ligt in het Joshua Tree National Park. bestaat uit 2/3 zandweg door de desert. Laatste stuk is best een uitdaging, heel rocky!
Onderweg en aan het einde veel restanten van de mijnbouw.
Gebruikersavatar
Q-BiC
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 11 feb 2009, 11:17
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Oost-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Het grote dirt road topic

Bericht door Q-BiC »

Blijkbaar is er iets veranderd aan de engine van Google Maps, want sommige routes werd niet meer correct getekend (de omweg via de verharde wegen werd getoond, ipv de onverharde weg).
Dit was in ieder geval zo voor de Smithsonian Butte Back Country Byway (UT), de Shelf Road (CO), de Salt Valley Road (UT) & de Titus Canyon Road (CA).

Moesten er nog zijn die er niet heel juist meer uit zien, laat gerust weten.

Daarnaast merk ik dat er een aantal verdwenen zijn waarvan ik dacht dat ik ze al had toegevoegd :blink: Ofwel laat m'n geheugen mij in de steek. Ik zal daar in ieder geval eerstdaags werk van maken.
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
Gebruikersavatar
Stan.Gobien
Techmod
Berichten: 6814
Lid geworden op: 02 jan 2009, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Roeselare (BE)
Contacteer:

Re: Het grote dirt road topic

Bericht door Stan.Gobien »

Ik moet er nog een aantal toevoegen. Zal er ook eens werk van maken :o
Gebruikersavatar
Q-BiC
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 11 feb 2009, 11:17
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Oost-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Het grote dirt road topic

Bericht door Q-BiC »

Zal hier voor volgend weekend zijn, denk ik...
Zal de kaart trouwens moeten opsplitsen... Lukte mij gisteren plots niet meer om extra routes aan te duiden... Er zal dus ook wel weer een limiet op zitten, zoals de 10-punten-limiet in google maps :@
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1626
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Het grote dirt road topic

Bericht door BonnyR »

CANADA
Trans Canada Trail ( over Gray Creek Pass)
het was of 240 km onderlangs rijden of deze route. Midden in het hoogseizoen gereden met een maximum van 40 km per uur. Sommige stukken ook minder. Maar met een auto waarschijnlijk een hogere snelheid te doen. Prachtige route. Gereden in 1994.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1626
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Het grote dirt road topic

Bericht door BonnyR »

Oeps...het is in Canada.....
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
usgrills
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 20 jan 2020, 13:59
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Het grote dirt road topic

Bericht door usgrills »

Wat is huidige staat van Cottonwood Canyon Road in Utah?
Ik weet dat ie sowieso niet berijdbaar is als het paar dagen voorheen geregend heeft, maar hoe zal ie er midden september bijliggen als het droog gebleven is? We zouden 'm met een Dodge Caravan willen berijden (geen SUV dus).
Gebruikersavatar
Phillostar
Amerikafan
Berichten: 142
Lid geworden op: 13 jan 2011, 02:42
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Het grote dirt road topic

Bericht door Phillostar »

Is er iemand bekend met de dirt road tussen Bodie historic town, CA en Hawthorne, NV?
Deze weg tussen de canyons door is ongeveer 60km

https://goo.gl/maps/xgBpTWZTGfvYjC2r5

Ik vond wel een youtube video uit 2016 van een aantal motormuizen :D, maar dan ben ik nog steeds benieuwd naar de staat van de weg en hoe begaanbaar deze is.
2023 - Phoenix roundtrip via LA - Yosemite - Bryce - Colorado Springs - Santa Fe - Phoenix
2022 - 2021 - 2019 - 2017 - 2016 - 2012 - 2011 - 2010
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2246
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Opgepast - ze kunnen spekglad zijn!

Bericht door Big Al »

Als Amerikaan moet ik altijd een beetje lachen om dit onderwerp, daar er wellicht meer dirt roads dan verharde wegen in de VS zijn.

Echter, ik reageer nu even om een ervaring te delen die zelfs ons overviel. We wonen zelf aan een gravel road en in de bijna dertig jaar die ik al in de VS verblijf heb ik in de meeste staten duizenden kilometers over dirt/gravel road gereden, gelopen en gefietst.

Ik beschouw mijzelf derhalve als zeer bekend met dit soort wegen in alle weersomstandigheden - zon, regen, ijzel, sneeuw, droogte - noem het maar op.

Afgelopen zomer reden we echter na een regenbui over een dirt road in de omgeving van Great Sand Dunes NP in Colorado. Het was zo'n typisch rode weg en de bovenlaag was alweer droog na de regen. Ik reed er met vrij lage snelheid en opeens begon de auto zijwaarts te glijden. Er was geen houden aan - zelfs met ijzel heb je nog meer controle over de auto dan wat ik hier ervoer. We gleden vervolgens heel langzaam zijwaarts een greppel in en er was absoluut niets dat ik kon doen.

Met veel moeite hebben we de auto weer naar het midden van de weg kunnen duwen en na zo'n twintig keer heen en weer rijden was ik gekeerd en konden we terug naar de verharde weg.

Na wat na te vragen bleek dit vrij veel voor te komen op dit specifieke soort wegdek (rood zand met klei eronder) en mensen die in de buurt wonen komen er ook regelmatig vast te zitten.

De regen maakt van de laag onder het (stuif)zand een spekgladde laag. Je ziet dit niet omdat het zand zelf vanwege de felle zon al vrij snel opdroogt, maar de klei blijft lange tijd spiegelglad.

Een gewaarschuwd mens telt voor twee...
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5760
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Het grote dirt road topic

Bericht door bedeve »

@Big Al :thumbup:

En wat vakantiegangers in de projectie van Nederlandse omstandigheden op Amerrika helemaal niet begrijpen is die weersomslag van het ene moment op het andere.
Mijn ritje begint in het microklimaat met een zonnetje en twee uur later spoel ik in een regenbui van de weg.

:offtopic:


the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer