Het grote dirt road topic

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
christa&john
Amerikakenner
Berichten: 424
Lid geworden op: 30 mar 2011, 17:33
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Zele, Belgie

Re: Het grote dirt road topic

Bericht door christa&john »

Op 10 augustus stond de Phantom Canyon Rd op onze planning. We huurden speciaal geen camper op deze weg te kunnen rijden samen met de Apache Trail (naast de hoge huurkosten) maar nu blijkt de Road gesloten te zijn :-(
Wat is de toestand van de weg momenteel, nog steeds afgesloten ?
Wat is een leuk mooi alternatief voor een route ex Cripple Creek naar Great San Dunes ?
Corfou,Egypte,Tenerife,Portugal,Turkije,Thailand,N-India,Nepal,Z-India,Malediven,NY+LA-LV-SF,Tunesië,Cuba,Isla Margarita,Laos,Vietnam,Cambodja,Canada (BC+Stewart/Hyder),Bali,Midwest,Z. Afrika,ZW USA,Schotland,Fr.Alpen, Namibië,New Mexico/Arizona,Z. Afrika
Gebruikersavatar
Big_Mo
Amerika-expert
Berichten: 1548
Lid geworden op: 05 dec 2013, 19:03

Re: Het grote dirt road topic

Bericht door Big_Mo »

Ik wilde graag nog wat informatie toevoegen aan dit topic mbt. 4x4 en high clearance. Bijvoorbaat mijn excuses als er als informatie zoals dit is in dit topic maar zover ik had gezien kon ik dit nergens vinden.

High clearance:
8 inches of clearance or more from the lowest point of the frame, body, suspension, or differential, to the ground.

4x4 vs AWD (All Wheel Drive):
4x4 word het differentieel gelocked. Dit wilt zeggen dat alle banden de zelfde snelheid zullen draaien op elk moment. Dit zorgt er voor dat bochten maken stukken lastiger gaat worden.
4WD autos hebben vaak de mogelijkheid voor Hi en Low. In Hi kan je tot 55mph rijden daar boven zal je flink wat problemen tot schade krijgen. Low kan je niet sneller dan 10mph gaan. Zonder te veel details, LOW 4WD zal je gebruiken als je een flinke stijle heuvel op zal rijden, of als je iemand uit de modder moet trekken.

AWD word per boord computer geregeld welke band iets meer zal moeten draaien. AWD staat ook per direct altijd aan en is dus niet on demand als met 4x4.

Nogmaals als dit al besproken is in dit topic feel free to remove it! Wellicht dat er mensen zijn die iets aan deze informatie hebben. Happy offroading!
Tonworkel
Amerika-ontdekker
Berichten: 63
Lid geworden op: 18 aug 2014, 18:37
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Enschede

Re: Het grote dirt road topic

Bericht door Tonworkel »

BA heeft de claim al gehonoreerd. Het bedrag, € 1200, staat al op mijn bankrekening! ( zie ook uitgebreide tekst bij " britisch airways: vlucht omgeboekt"
Gebruikersavatar
Big_Mo
Amerika-expert
Berichten: 1548
Lid geworden op: 05 dec 2013, 19:03

Re: Het grote dirt road topic

Bericht door Big_Mo »

Naam van de dirt road : Georgia Pass
Regio : Jefferson, Colorado (anderhalf uur zuid west van Denver)
Van - naar of loop : Jefferson naar Breckenridge of reverse
Lengte : 21 mijl
Staat van de weg : dirt trail is goed gaat over in rotsen
Gereden in maand -jaar : augustus 2015
Type auto : Nissan Xterra 2006 Midsize SUV
4x4: Aanbevolen op het laatste 10 mijl naar Breckenridge.
Eigen ervaring : Als je van een beetje avontuur houd zou ik deze trail zeker aan kunnen raden. Begin in Jefferson en rijd de trail naar Breckenridge. Begin van de trail is goed te doen met een stock SUV tot aan Georgia pass. Hierna is een SUV met clearance en 4x4 aanbevolen. Grotendeels in 4WD LO gereden door de stijle stukken. Foto's en stukje video volgt zsm.
Gebruikersavatar
Q-BiC
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 11 feb 2009, 11:17
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Oost-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Het grote dirt road topic

Bericht door Q-BiC »

christa&john schreef:Op 10 augustus stond de Phantom Canyon Rd op onze planning. We huurden speciaal geen camper op deze weg te kunnen rijden samen met de Apache Trail (naast de hoge huurkosten) maar nu blijkt de Road gesloten te zijn :-(
Wat is de toestand van de weg momenteel, nog steeds afgesloten ?
Wat is een leuk mooi alternatief voor een route ex Cripple Creek naar Great San Dunes ?
Je kan de Shelf road nemen, die loopt nagenoeg parallel iets ten westen van de Phantom Canyon Road, tussen Canon City & Cripple Creek.
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
Gebruikersavatar
Big_Mo
Amerika-expert
Berichten: 1548
Lid geworden op: 05 dec 2013, 19:03

Re: Het grote dirt road topic

Bericht door Big_Mo »

Veel dirt roads zijn gesloten in Colorado op het moment. Shelf road is open en ziet er best leuk uit! :
http://www.tripadvisor.com/Attraction_R ... orado.html

Guanella Pass road, Georgetown gaat tot halverwege en daarna is het ook gesloten, Mount Evans scenic byway, gesloten. Vele van deze trails gaan weer open na oktober dit jaar.
Gebruikersavatar
Q-BiC
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 11 feb 2009, 11:17
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Oost-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Het grote dirt road topic

Bericht door Q-BiC »

Zijn er eigenlijk mensen die ervaring hebben met dirt roads in Canada (BC/AB)?
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
M&MgoesUSA
Amerikafan
Berichten: 175
Lid geworden op: 31 jul 2014, 22:58
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Het grote dirt road topic

Bericht door M&MgoesUSA »

Wij zijn momenteel in Vancouver en rijden vanaf morgen de Rocky Mountains in, via whistler, kamloops, banff, evt jasper /Edmonton naar red deer OF via Calgary naar red deer (familie bezoek). Nu was ik niet van plan dirt roads te nemen, maar aangezien we zitten 'opgescheept ' met een Toyota 4runner dacht ik dat is misschien toch wel leuk! Weten jullie dirt roads in dit gebied? De weersomstandigheden zijn uitstekend te noemen, al zegt dat weinig over heel Canada natuurlijk..
Laatst gewijzigd door M&MgoesUSA op 09 apr 2016, 16:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Big_Mo
Amerika-expert
Berichten: 1548
Lid geworden op: 05 dec 2013, 19:03

Re: Het grote dirt road topic

Bericht door Big_Mo »

Doe het met caution! http://www.wikiloc.com/trails/offroading/canada

Geen idee wat off road rijden voor jullie inhoud, een zand weggetje met wat steentjes hier en daar of echt waar je non stop in 4WD lo moet rijden. Helemaal als je een rental hebt wees voorzichtig!
M&MgoesUSA
Amerikafan
Berichten: 175
Lid geworden op: 31 jul 2014, 22:58
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Het grote dirt road topic

Bericht door M&MgoesUSA »

Dank voor je link! Zal eens kijken. We gaan geen gekke dingen doen, qua niveau meer Moki Duckway bijv.
Gebruikersavatar
Q-BiC
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 11 feb 2009, 11:17
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Oost-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Het grote dirt road topic

Bericht door Q-BiC »

M&MgoesUSA schreef:Wij zijn momenteel in Vancouver en rijden vanaf morgen de Rocky Mountains in, via whistler, kamloops, banff, evt jasper /Edmonton naar red deer OF via Calgary naar red deer (familie bezoek). Nu was ik niet van plan dirt roads te nemen, maar aangezien we zitten 'opgescheept ' met een Toyota 4runner dacht ik dat is misschien toch wel leuk! Weten jullie dirt roads in dit gebied? De weersomstandigheden zijn uitstekend te noemen, al zegt dat weinig over heel Canada natuurlijk..
Ik heb me laten wijsmaken dat er tussen Merrit & Westworld een eenvoudige dirt road loopt, de Douglas Lake Road.
https://www.google.be/maps/dir/50.19161 ... m2!4m1!3e0

Daarnaast heb je ook nog de Smith Dorrien Trail door de Peter Lougheed, Spray Valley & Bow Valley Wildland Provincial Parks.
https://www.google.be/maps/dir/50.71599 ... 5c!1m0!3e0

Beide gewoon gravel.
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
M&MgoesUSA
Amerikafan
Berichten: 175
Lid geworden op: 31 jul 2014, 22:58
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Het grote dirt road topic

Bericht door M&MgoesUSA »

Die tweede hebben we toevallig gereden gisteren, erg leuke route!! SUV is niet nodig (maar wel leuker), we werden zelfs ingehaald door een Fiat 500...
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6123
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Het grote dirt road topic

Bericht door Old Faithful »

Die heb je zelfs met vierwielaandrijving. :wink:
Groet,

Old Faithful
Gebruikersavatar
Big_Mo
Amerika-expert
Berichten: 1548
Lid geworden op: 05 dec 2013, 19:03

Re: Het grote dirt road topic

Bericht door Big_Mo »

Dat is een leuk autootje moet ik zeggen!
Gebruikersavatar
goldenhills
Amerika-expert
Berichten: 3215
Lid geworden op: 26 mar 2008, 08:04
Locatie: San Francisco Bay Area

Re: Het grote dirt road topic

Bericht door goldenhills »

Wij zijn afgelopen twee weken op vakantie geweest naar Utah, o.a. in Canyonlands, en hebben een klein stukje van de Shafer Trail gereden met onze Subaru Outback, maar zijn niet verder afgedaald omdat het erg wisselvallig weer was. Het soort grond is hard als het droog is, maar vette blubber als het echt nat wordt. Later hebben we wel de Mineral Bottom road gedaan toen het weer goed was, en dat ging prima. In principe kun je na de Mineral Bottom road, via de White Rim Trail (100 mijl, niet in een dag te doen) naar de Shafer Trail en dan weer omhoog, dus we hoopten nog een klein stukje White Rim Trail te doen. Helaas was het begin van de White Rim Trail daar nog ontzettend modderig door de eerdere regen, dus we konden niet verder dan ongeveer honder meter :? . Maar de Mineral Bottom road van de top van de mesa tot aan de rivier beneden en weer terug was erg leuk!
Mineral Bottom road, net ten noorden van Canyonlands
Mineral Bottom road, net ten noorden van Canyonlands
White Rim Trail, Canyonlands NP
White Rim Trail, Canyonlands NP
Gebruikersavatar
Big_Mo
Amerika-expert
Berichten: 1548
Lid geworden op: 05 dec 2013, 19:03

Re: Het grote dirt road topic

Bericht door Big_Mo »

@ Goldenhills. Heb je toevallig nog meer fotos? Ik mag over 2 en halve maand weer in de bergen gaan spelen. Heb er zin in! Nieuwe 31" mud bandjes zijn er klaar voor! :clap: :clap: :clap:
Gebruikersavatar
goldenhills
Amerika-expert
Berichten: 3215
Lid geworden op: 26 mar 2008, 08:04
Locatie: San Francisco Bay Area

Re: Het grote dirt road topic

Bericht door goldenhills »

Okido, hierbij nog een paar fotos :) . Canyonlands heeft ons hart gestolen, echt een fantastisch mooi gebied. Als je maar naar 1 NP zou kunnen, dan zou het deze zijn wat mij betreft. Naast Island in the Sky is de Needles district ook heel erg mooi. De Maze schijnt ook erg mooi te zijn, maar moeilijk toegankelijk. Let wel dat je meer dan een dag nodig kan hebben voor de White Rim Trail, en dan heb je een permit nodig om te kamperen.
Mineral Bottom road
Mineral Bottom road
Mineral Bottom road
Mineral Bottom road
Uitzicht vanaf Mineral Bottom road
Uitzicht vanaf Mineral Bottom road
Uitzicht vanaf Island in the Sky op plateau met White Rim Trail (rechtsonder)
Uitzicht vanaf Island in the Sky op plateau met White Rim Trail (rechtsonder)
Het lijkt me leuk om daar met een stevige 4x4 te kunnen rijden, maar dan wel na een paar daagjes cursus. Veel plezier!
harryvb
Amerikafan
Berichten: 215
Lid geworden op: 08 mei 2013, 15:16
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Benidorm

Re: Het grote dirt road topic

Bericht door harryvb »

Hoe komen we bij de Mineral Bottom Road?
Die zouden we ook wel eens willen rijden binnen 3 weken.
Afbeelding
Gebruikersavatar
goldenhills
Amerika-expert
Berichten: 3215
Lid geworden op: 26 mar 2008, 08:04
Locatie: San Francisco Bay Area

Re: Het grote dirt road topic

Bericht door goldenhills »

Het is een afslag van de 313 (richting de ingang van Canyonland NP, Island in the Sky), net na de Horsethief Campground.

https://www.google.com/maps/dir/38.5833 ... m2!4m1!3e0
Gebruikersavatar
Big_Mo
Amerika-expert
Berichten: 1548
Lid geworden op: 05 dec 2013, 19:03

Re: Het grote dirt road topic

Bericht door Big_Mo »

[youtube]Nc4-HgF9zbQ[/youtube]

Gister de meest saaie video aller tijden gemaakt. Wellicht dat new dirt road rijders er wat aan hebben.

@Golden hills, denk dat we maar eens ergens in een van deze parken moeten meeten wanneer mijn Jeep af is (Hopelijk eind dit jaar) lijkt me al te leuk om met mede NederAmerikanen echt een off road trip te gaan doen!

-edit- zit ook even naar die kaart te kijken. Laten we nou niet al te ver van daar vandaan zitten als ik in Colorado zit. Helaas doen we Utah niet aan. Wel weer een reden om terug die kant om te gaan iig! Ik ga deze even in mijn offroad trails bewaren! Thanks!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer