Het grote dirt road topic

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gebruikersavatar
Q-BiC
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 11 feb 2009, 11:17
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Oost-Vlaanderen
Contacteer:

Het grote dirt road topic

Bericht door Q-BiC »

Dit topic dient om een duidelijk overzicht te maken van alle dirt roads in Noord-Amerika, gerangschikt per staat en is tevens bedoeld om dirt roads te bespreken of informatie te vragen.

Belangrijk:
  • Rijden met een huurwagen over onverharde wegen is op eigen risico. Je bent er niet verzekerd door je verhuurmaatschappij! (tenzij de weg genummerd is(?))
  • Wegtoestanden in deze post zijn momentopnames. Wegcondities kunnen op elk moment veranderen. Vraag altijd een update in het dichtsbijzijnde informationcenter van het BLM, NPS, ...

Werkwijze:
Kopieer de volgende tekst, geef de naam van de dirt road op op de eerste lijn en vul de gegevens in. Plaats alles in een reactie op dit topic, waarna ik of een mod het zullen opnemen in de openingspost.

Code: Selecteer alles

[u][b]Naam van dirt road[/b][/u]
[list]
[*][b]Plaats: [/b] plaats, google maps link
[*][b]Afstand & duur: [/b] one way of loop afstand & duur
[*][b]Wegtoestand en eigen ervaring: [/b]
[*][b]High Clearance: [/b] nodig/niet nodig
[*][b]4x4: [/b] nodig/niet nodig
[*][b]Gereden met: [/b] model+type
[*][b]Foto's: [/b]
[/list]
Verdere informatie:
  • Geef bij "Plaats" ook indien mogelijk een link naar google maps waar de dirt road op aangeduid staat.
  • Om het vergelijkbaar te houden, geef je bij "Afstand & Duur" altijd de "one way" of "loop" informatie op. Ben je langs dezelfde weg teruggekeerd naar het beginpunt, deel dan je totale afstand & tijd door 2. Gaat het om een doodlopende weg en kan je niet anders dan terugkeren via dezelfde weg, dan mag de totale tijd blijven staan (vermeld dit dan).
    De tijd die je hier neerzet, moet de tijd zijn voor de rit + fotostops. Lange wandelingen en picnics langs de weg tellen natuurlijk niet mee. Overweeg ook of eventuele zijwegen of alternatieve routes die je gereden hebt geen aparte dirt road vermelding waard zijn.
  • "High Clearance" is voor interpretatie vatbaar. Voor de eenvoudigheid hanteren we de volgende regel: met "High Clearance: vereist" wordt bedoeld "Geschikt voor personenwagens: nee". Is er echt extreme high clearance nodig waar zelfs een SUV het moeilijk zou hebben, dan kan dat gewoon toegevoegd worden aan de "Wegtoestand".
  • Echte hard-core 4x4 off road trails, zoals er bv in Moab veel zijn, horen hier niet thuis omdat die 1) toch niet zozeer voor het allesamerika publiek geschikt zijn, en 2) die mensen sowieso wel weten wat ze doen en waar ze aan beginnen en niet in een topic als dit gaan komen kijken.
  • Vermeld bij "Gereden met" niet alleen het type (Midsize SUV), maar ook het model waarmee je toen gereden hebt (Ford Escape).
  • Bij "Foto's" horen enkel eigen foto's waar de dirt road zelf het onderwerp is, bij voorkeur waar de wegtoestand goed op te zien is.
  • Bij "Wegtoestand" kan je bijvoorbeeld ook vermelden dat je ergens door een riviertje moet rijden, dat de weg absoluut onbegaanbaar is na regen, etc etc...
  • Ook als een dirt road reeds werd opgenomen in de openingspost kan je een nieuwe reactie plaatsen. Je informatie wordt dan samengevoegd met hetgeen er al stond.

Google Maps Overzicht:
https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 762503&z=6

Alaska

Denali Highway
  • Plaats: Alaska, van Denali naar Paxton
  • Afstand & duur: 135 miles, one way
  • Wegtoestand: goed. Mooie rustige weg over de hoogvlaktes van Alaska.Toegang tot bijzondere flora en fauna. een mooi alternatief voor de route van Denali naar het oosten via Fairbanks.
  • High Clearance: niet nodig
  • 4x4: niet nodig
  • Gereden met: personenwagen
  • Foto's:
Granduc Mine Road
  • Plaats: Stewart/Hyder Alaska. De weg begint in Hyder, is meteen onverhard, na ca 3 mijl kom je bij Fish Creek met het bear viewing platform, vervolgens rij je eerst een stuk langs de Salmon River en vervolgens door de bergen naar een punt waar je een prachtig uitzicht van boven op de Salmon Glacier hebt.
  • Afstand & duur: 25 miles tot aan de salmon glacier.
  • Wegtoestand: Weg is goed te berijden ook bij regen. 4wd en High Clearance niet nodig.
  • High Clearance: niet nodig
  • 4x4: niet nodig
  • Gereden met: Saturn outlook.
  • Foto's:
Mc Carthy Road
  • Plaats: Alaska, boven Valdez. Loop Mc Carthy - Edgerton HW
  • Afstand & duur: 58 miles, one way
  • Wegtoestand: goed. Enkele stukjes washboarded. Prachtige weg naar één van de meest afgelegen plekken in Amerika die je per personenauto kunt bereiken. Wel wat kans op lekke banden door veel spijkers die op de weg liggen (afkomstig van de oude spoorlijn die op of naast de weg lag). McCarthy is echt leuk om te overnachten omdat je er dan 's avonds zonder toeristen waant. Ook een mooi uitgangspunt voor wandelingen over de Kennicott Glacier en in Wrangell NP. Vanuit McCarthy zijn ook rondvluchten te doen boven Wrangell/St-Elias NP (doen als je de kans en het geld hebt!).
  • High Clearance: niet nodig
  • 4x4: niet nodig
  • Gereden met: personenwagen
  • Foto's:
Arizona

Apache Trail
  • Plaats: Phoenix (google maps)
  • Afstand & duur: 44mi, 3u (one way), tussen Apache Junction & Theodore Roosevelt Lake. Daar splitst de weg en je kan (verhard) nog naar Globe, maar dit stuk wordt meestal niet meer aanzien als "de" Apache Trail.
  • Wegtoestand: goed. De eerste helft is gewoon verhard.
  • High Clearance: niet nodig
  • 4x4: niet nodig
  • Gereden met: Intermediate (Pontiac G5), Midsize SUV (Hyundai Santa Fe)
  • Foto's:
Schnebly Hill Road
  • Plaats: Sedona (google maps)
  • Afstand & duur: 12mi, 1u (one way)
  • Wegtoestand: ruw. veel uitstekende stenen. Soms een kort, stijl klimmetje over rotsen.
  • High Clearance: nodig
  • 4x4: niet nodig
  • Gereden met: Midsize SUV (Hyundai Santa Fe)
  • Foto's: https://picasaweb.google.com/lh/photo/E ... directlink
British Columbia

Trans Canada Trail ( over Gray Creek Pass)
  • Plaats: Gray Creek to Kimberly https://trailsbc.ca/tct/east-kootenay/gray-creek-pass
  • Afstand & duur: 91 km one way
  • redelijk vlakke weg met zand/kleine stenen af en toe kuilen
  • High Clearance: niet nodig
  • 4x4: niet nodig
  • Gereden met: Camper 28 ft :-)
  • Foto's:
  • het was of 240 km onderlangs rijden of deze route. Midden in het hoogseizoen gereden met een maximum van 40 km per uur. Sommige stukken ook minder. Maar met een auto waarschijnlijk een hogere snelheid te doen. Prachtige route. Gereden in 1994.


Californië

20 Mule Team Canyon Road
  • Plaats: Death Valley, bij Zabriskie Point (google maps)
  • Afstand & duur: 2.6mi, one way, eenrichtingsverkeer. Vormt een loop met Hwy190 erbij.
  • Wegtoestand: Uitstekend, ook berijdbaar met een gewone personenauto (discutabel..). Een korte loop langs kleurrijke rotsen en badlands.
  • High Clearance: nodig
  • 4x4: niet nodig
  • Gereden met: Ford Escape
  • Foto's: http://album2009.xmiesje.nl/16%20mei%20 ... 010722.JPG
Big Pine Road en South Eureka Road
  • Plaats: het noorden van Death Valley. begin dicht bij Scotty's Castle, eind 30 mijl ten oosten van de plaats Big Pine
  • Afstand & duur: Big Pine Road = 48 mijl (grotendeel onverhard), South Eureka Road = 11 mijl (je moet via dezelfde weg terug, in totaal dus 22 mijl)
  • Wegtoestand en eigen ervaring: De weg is grotendeels vrij eenvoudig begaanbaar, maar wel erg washboarded. Een klein deel van de weg kronkelt via een heuvel langs een afgrond omhoog. Er zijn niet veel specifieke hoogtepunten onderweg, maar toch vonden wij dit - dankzij de weidsheid en de desolaatheid - een prachtige rit. De weg was erg washboarded, dat was in combinatie met de lengte wel erg vermoeiend. Aan het einde van de rit heb je een schitterend zicht op de Sierra Nevada. De Eureka Sanddunes vonden we leuk om eens gezien te hebben, maar het was geen echt hoogtepunt.
  • High Clearance: nodig
  • 4x4: niet nodig
  • Gereden met: Chevrolet Blazer.
  • Foto's:
Davison Road
  • Plaats: Prairie creek redwoods state park, bij redwood NP
  • Afstand & duur: 8 miles enkele afstand, via dezelfde weg heen en terug. Vanaf de afslag aan de 101 tot aan golds bluff beach.
  • Wegtoestand en eigen ervaring: Veel smalle bochten, de weg is dan ook niet geschikt voor campers. Het wegoppervlak is prima begaanbaar, ook voor gewone personenauto's. Vanwege de dichte begroeiïng komt het zonlicht er maar moeilijk doorheen. Langs de weg staan heel veel varens die dik onder het stof zitten, de combinatie met de zonnestralen die wel tussen de bomen door weten te komen is erg mooi. Aan het einde van de dirtroad kan je langs het strand nog wat verder rijden, je moet daarbij enkele ondiepe kreekjes oversteken. Aan het einde ligt een parkeerplaats, vandaar kan je de mooie Fern Canyon Trail lopen
  • High Clearance: niet nodig
  • 4x4: niet nodig
  • Gereden met: Chevrolet Blazer.
  • Foto's:
Furnace Creek Wash Road
  • Plaats: Death Valley, begin aan route 178, 7 miles ten oosten van Shoshone. Einde aan route 190, 6 miles noordoostelijk van dantes view. (google maps)
  • Afstand & duur: 35mi.
  • Wegtoestand: Redelijk, sommige stukken zijn flink washboarded. Je rijdt door een prachtig bergachtig woestijngebied met veel Joshua trees. We zijn niemand tegengekomen.
  • High Clearance: noodzakelijk
  • 4x4: niet nodig
  • Gereden met: Ford Escape
  • Foto's: http://www.xmiesje.nl/16mei5.jpg
naam niet gekend
  • Plaats: van Bristlecone Pine Forest (White Mountain Peak) naar Big Pine
  • Afstand & duur: Wij hebben er anderhalf uur over gedaan.
  • Wegtoestand en eigen ervaring: heel erg slecht, erg steil, kick om te rijden! Het was gaaf, maar ik hing meer in de gordel als ik de rugleuning voelde. De auto was voorzien van 4wdrive lowgear en een special iets om beter af te remmen. dat hadden we dus wel nodig. Onderweg hagel en sneeuw gehad. En op de rechte weg bijna in Big Pine 5 keer een riviertje(zelfde elke keer) moeten doorijden. Ik zou hem weer rijden als we er zouden zijn.
  • High Clearance: nodig
  • 4x4: nodig
  • Gereden met:
  • Foto's:
naam onbekend . Hij staat wel in de rand mc nally, maar heeft geen nummer
  • Plaats: van Bodie naar Mono Lake
  • Afstand & duur: 18 miles
  • Wegtoestand en eigen ervaring: Weg in redelijke staat.Het was onze eerste dirt-road en we dachten dat een gewone weg zou zijn....Arno vond het een beetje eng en ik vond het helemaal geweldig. We zijn één auto tegengekomen en wat denk je: Nederlanders!!!!! Is this road going anywhere was hun vraag. Maar op één of andere manier herken je Nederlanders altijd, dus wij zeiden: Ja hoor, naar Bodie! Je had ze moeten zien kijken!!
  • High Clearance: nodig/niet nodig
  • 4x4: niet nodig
  • Gereden met: Pontiac
  • Foto's:
Racetrack Valley road
  • Plaats: in het noorden van Death Valley NP
  • Afstand & duur: van Ubehebe Crater naar de Racetrack Playa, via dezelfde weg terug. 34 miles enkele afstand
  • Wegtoestand en eigen ervaring: De weg is vaak erg washboarded. Er liggen lavastenen op de weg waarvan de punten erg scherp zijn, dit heeft vaak lekke autobanden tot gevolg. Verder is de weg niet lastig, er zijn geen afgronden, washes die je moet oversteken of iets dergelijks. Wij hebben - omdat de Racetrack Valley Road bekend staat om de vele lekke banden - speciaal voor deze dag een Jeep Wrangler gehuurd. Het was veel minder washboarded dat we vooraf hadden verwacht, het leek er op dat de weg nog niet lang geleden geëgaliseerd was. We vermoeden daarom dat de banden van onze gewone SUV de route ook wel hadden aangekund. Toch waren we blij dat we in de Jeep Wrangler reden, we hoefden ons nu geen zorgen te maken over de banden en dat rijdt toch wel heel wat relaxter. De Racetrack Valley Road zelf is landschappelijk gezien niet echt bijzonder. Het eindpunt, Racetrack Playa, maakt de lange rit echter wel helemaal goed. Je ziet daar op een droge vlakte de zogenaamde 'moving rocks', compleet met sleepspoor. Het was een geweldige ervaring om dit te zien, we zijn echt urenlang bezig geweest om de bewegende stenen te zoeken en te fotograferen.
  • High Clearance: nodig
  • 4x4: niet nodig
  • Gereden met: Jeep Wrangler met banden geschikt voor off road driving
  • Foto's:
Titus Canyon Road
  • Plaats: Death Valley, Beginpunt aan route 274 , ruim twee miles ten zuiden van Rhyolite (http://i304.photobucket.com/albums/nn16 ... ngroot.jpg)
  • Afstand & duur: 27mi, eenrichtingsverkeer noord naar zuid.
  • Wegtoestand: Sommige stukken zeer slecht met uitstekende stenen of gaten in de weg. Grote stukken washboarded. De weg is vaak afgesloten dus eerst informeren naar de conditie van de weg bij het visitor Center van DV. Absoluut één van de hoogtepunten van onze reis! Je rijdt eerst door vlak woestijnlandschap, vervolgens ga je de bergen in tot zeer grote hoogte waarna je via een kronkelige weg weer afdaalt. Het laatste gedeelte rijd je door Titus Canyon, een nauwe slotcanyon.
  • High Clearance: noodzakelijk
  • 4x4: mogelijk, maar niet aangeraden
  • Gereden met: Ford Escape, Dodge Charger
  • Foto's: http://www.xmiesje.nl/17mei7.jpg, http://www.xmiesje.nl/tituscanyon3.jpg, http://www.xmiesje.nl/17mei11.jpg
Colorado

Lower gold camp road
  • Plaats: Van het oude centrum van Colorado springs naar Cheyenne Mountain
  • Afstand & duur:
  • Wegtoestand en eigen ervaring: Een oude spoorbaan (compleet met tunnels) die van het oude centrum naar Cheyenne Mountain (jawel, van NORAD) loopt. Fantastische uitzichten en afgronden. We doen dit af en toe op een zondagmiddag...
  • High Clearance: niet nodig
  • 4x4: niet nodig
  • Gereden met: model+type
  • Foto's:
Platte River Road
  • Plaats: net zuidelijk van Denver. Van Nighthawk/Twin Cedars naar Foxton. Je komt er door op Rte 67 van Deckers naar Sedalia de afslag voor Platte River Road naar links te nemen bij Oxyoke. Het eerste stuk is geasfalteerd en genummerd (97), voorbij Nighthawk wordt het een gravel road, maar blijft genummerd (96/97).
  • Afstand & duur: Van Nighthawk/Twin Cedars naar Foxton. Je komt er door op Rte 67 van Deckers naar Sedalia de afslag voor Platte River Road naar links te nemen bij Oxyoke. Het eerste stuk is geasfalteerd en genummerd (97), voorbij Nighthawk wordt het een gravel road, maar blijft genummerd (96/97).
  • Wegtoestand en eigen ervaring: Redelijk tot goed, veel scherpe bochten en soms (kleine) steile stukken. Als de weg nat is of het heeft gesneeuwd is 4x4 wel gewenst om de steile stukken op te komen. Er zijn redelijk veel pull-outs, geschikt voor fotostops.Mooie gravel road die langs de South Platte rivier loopt door het ruige landschap van Pikes National Forrest. Conditie van de weg bij droog weer is ook met een gewone passagiers auto goed te doen. De route voert vlak langs de rivier, die met name in het voorjaar spectaculair wild kan stromen. Onderweg zie je dan rafters en "fly fishers" (vissen met een werphengel met kunst vliegjes). Ik wil hem binnenkort ook eens op de motor proberen.
  • High Clearance: niet nodig
  • 4x4: niet nodig
  • Gereden met: Verschillende keren gereden met een gewone auto (Volvo), 4x4 SUV en 4x4 Pickup
  • Foto's:
Rampart Range Road
  • Plaats: Van garden of the gods naar Woodland Park.
  • Afstand & duur:
  • Wegtoestand en eigen ervaring: De eerste paar km van garden of the gods zijn ruig, maar nog te doen zonder high clearance.
  • High Clearance: niet nodig
  • 4x4: niet nodig
  • Gereden met:
  • Foto's:
Upper Gold Camp Road
  • Plaats: Van Colorado Springs naar Victor/Cripple Creek
  • Afstand & duur:
  • Wegtoestand en eigen ervaring: The oude weg van Colorado Springs naar Victor/Cripple Creek.
    http://www.takemytrip.com/colo/79a.htm
  • High Clearance: niet nodig
  • 4x4: niet nodig
  • Gereden met:
  • Foto's:
Florida

Loop Road
  • Plaats: tussen Miami en Naples, aftakking van de Tamiami Trail FL90 / US41. (google maps)
  • Afstand & duur: 24,1 mijl one way. LET OP: ondanks de naam is deze road GEEN loop. Je kunt er uiteraard wel via de FL90/US41 een loop van maken. Tel dan 19,5 mijl bij de enkele reis afstand op. Gewoon doorrijden kost het ongeveer anderhalf uur, als je af en toe stopt voor alligators 2 tot 3 uur. Als je stopt voor elke alligator, 24 uur :lol:
  • Wegtoestand en eigen ervaring: Vanuit het oosten zijn de eerste 4 mijl geasfalteerd, daarna niet meer. Vooral in de regentijd (zomer) veel plassen in de kuilen op de weg. In deze plassen zitten vaak alligatortjes! In 2011 voor het laatst gereden: veel kuilen en vooral de middelste 11 mijl zijn redelijk bumpy.
  • High Clearance: niet nodig
  • 4x4: niet nodig, maar wel aan te bevelen
  • Gereden met: Buick Rendez Vous (2006) en GMC Acadia (2011)
  • Foto's:
Hawaii

Kekaha Kai State Park access road
  • Plaats: westkust Big Island, Hawaii, google maps
  • Afstand & duur: 3km, 15min one way
  • Wegtoestand en eigen ervaring: korte maar plezante rit over een oude lava flow. Meestal goed berijdbare gravel of gebroken tarmac, maar met momenten toch enkele slechte stukken met diepe putten waarbij ik mij afvroeg hoe de low-clearance vehicles die ik tegenkwam daar ooit ongehavend zijn over geraakt, maar het moet dus blijkbaar wel mogelijk zijn...
    Eindbestemming is Kekaha Kai State Park (niet altijd open!). Dit park omvat een aantal stranden. De onverharde access road die wij namen, komt uit bij Mahai'ula Bay. Naar het schijnt is er ook een verharde weg die uitkomt bij Kua Bay, maar hier heb ik geen ervaring mee. Ik vermoed dat dit strand drukker zal zijn. Alle stranden kan je te voet met elkaar verbinden.
  • High Clearance: aangeraden, evt mogelijk zonder
  • 4x4: niet nodig
  • Gereden met: Midsize SUV (Ford Escape)
  • Foto's: foto 1
Mauna Kea Summit access road
  • Plaats: Big Island, Hawaii, langs de Saddle Road, google maps
  • Afstand & duur: 24km one way, 15min tot aan het Visitor Center halverwege, 45min tot aan de summit.
  • Wegtoestand en eigen ervaring: Vanaf Saddle Road tot aan het Mauna Kea Visitor Center ("Onizuka Center for International Astronomy") verhard. Hier best >30min acclimatiseren aan de hoogte (3048m). Vanaf hier gravel maar goed berijdbaar in de zomer en als het weer het toelaat. Opletten tijdens sunset/sunrise aangezien je recht tegen de zon in rijdt en er geen vangrails zijn... Verder fenomenale route. Iets voor de summit (4205m) terug geasfalteerd. Dress warmly. Geen voorzieningen op de summit, wel toiletten/soepautomaat in het visitor center.
  • High Clearance: niet nodig
  • 4x4: verplicht vanaf visitor center
  • Gereden met: Midsize SUV (Ford Escape)
  • Foto's: foto 1, foto 2, foto3
Mo'okini Luakini Heiau access road
  • Plaats: noorden van Big Island, Hawaii, google maps
  • Afstand & duur: 2.5km, 15min one way
  • Wegtoestand en eigen ervaring: Harde ondergrond, zonder grote uitstekende rotsen, maar met momenten toch zeer oneven. Zeer afgelegen en rustig rijden langs het meest noordelijke puntje van Big Island. Vertrekt links van een kleine regionale luchthaven. Komt voorbij een afgesloten weg naar de Mo'okini Luakini Heiau waar je gemakkelijk kan parkeren en te voet even naar omhoog moet wandelen. De weg zelf loopt nog verder, maar wij zijn teruggekeerd.
  • High Clearance: mijn foto's zeggen "niet nodig", mijn herinneringen zeggen "nodig"
  • 4x4: niet nodig
  • Gereden met: Midsize SUV (Ford Escape)
  • Foto's: foto 1, foto 2
Piilani Highway, "Back side of Haleakala"
  • Plaats: Maui, Hawaii. Onderdeel van de "Road To Hana" loop, google maps
  • Afstand & duur: De Road to Hana loop neemt een volledige dag in beslag. De afstand en duur van het "moeilijke" stuk moet ik schuldig blijven.
  • Wegtoestand en eigen ervaring: In wijzerzin is de Hana Highway volledig verhard tot rond de Ohe'o Gulch gelegen in Haleakala National Park in het zuidoosten van Maui (+- beginpunt op kaart). Hier verandert de weg zijn naam naar de Piilani Highway. Hoewel dit geen echte dirtroad is, is de wegtoestand wel zeer slecht: versleten asfalt, soms een laagje gravel erop, meestal zeer smal en vlak langs een rotskust. Eens je op een brug door een canyon rijdt (eindpunt op kaart), rij je op nieuw asfalt en uiteindelijk wordt alles terug normale "highway".
    Dit is het meest afgelegen (berijdbare) gedeelte van Maui, dus zeer verlaten, de meeste toeristen maken rechtsomkeer nog voor de pret echt begint, maar terugkeren langs de Hana Highway of rondrijden langs Haleakala maakt qua tijd weinig uit. Bijna spookachtig bij ondergaande zon.
  • High Clearance: niet nodig
  • 4x4: niet nodig
  • Gereden met: Midsize SUV (Mazda CX7)
  • Foto's: foto 1, foto 2, foto 3, foto 4, foto 5, foto 6, foto 7
Polihale State Park access road
  • Plaats: Kauai, Hawaii. Op de Kiko Road ter hoogte van de Barking Sands Pacific Missile Range Facility ligt tussen de velden een afslag op een onverharde weg naar Polihale State Park (lijkt op kaart dood te lopen). Er lijkt op kaart ook een verharde weg tot dichterbij te lopen, maar deze is niet publiek toegankelijk!. Dirt is the only way to go .
    google maps
  • Afstand & duur: 10km, 30min one way
  • Wegtoestand en eigen ervaring: gravel of vrij hard zand, zeer washboarded, véél potholes, weinig mooie views onderweg, maar het is de eindbestemming waar het om draait. Polihale State Park is een prachtig verlaten strand met zicht op de Na Pali Coast vanop het meest westelijke publiek toegankelijke puntje van Kauai. Helemaal alleen zal je hier wel niet lopen, sunsets zijn prachtig en er werd veel ge-bbq'ed toen wij er waren.
  • High Clearance: nodig
  • 4x4: nodig
  • Gereden met: Midsize SUV (Ford Escape)
  • Foto's: Zoals gezegd, weinig mooie views onderweg + ik reed, dus weinig foto's van de weg zelf.
    foto 1, foto 2, foto 3
Maine

Golden Road
  • Plaats: tussen Millinocket & Greenville (google maps). Dit is geen openbare weg, maar eigendom van de lumber companies. Ze laten recreatief verkeer echter toe (in tegenstelling tot sommige artikels die je op internet anders zouden doen denken). Een groot deel is verhard, maar een stuk van 17 mijl (de laatste 17 mijl voor Kokadjo) is onverhard. GPS-gewijs: tussen 45.651488,-68.719683 en 45.671644,-69.446347 (dat is Kokadjo, Maine, daarna wordt het weer een gewone weg).
    Er is wel wat discussie over wat precies de Golden Road is, maar dit is het stuk dat wij gedaan hebben. (Een bepaald deel gaat tot aan de Canadese grens).
  • Afstand & duur: 52 mijl, waarvan 17 mijl onverhard (en hier en daar nog wat kortere onverharde stukjes in het begin). Ca. 2 uur deden we er over.
  • Wegtoestand en eigen ervaring: Een bumpy rit, maar best te doen met een gewone wagen. Op twee dagen wel waterplekken moeten doorkruisen (was na 2 droge dagen). Als er een loggging truck afkomt, moet je aan de kant van de weg gaan stilstaan om ze te laten passeren. Als je vroeg/laat op de dag gaat, heb je wel wat kans om een moose te zien, wij moesten het ('s middags) met een hert op de baan doen.
  • High Clearance: Niet nodig (bij droog weer)
  • 4x4: Niet nodig (tenzij bij heel slecht weer)
  • Gereden met: Chevrolet Malibu (2013)
  • Foto's: http://i39.tinypic.com/2pslgxv.jpg
Nebraska

Rockroad
  • Plaats: Van Alliance naar Scotsbluff
  • Afstand & duur: 45 miles
  • Wegtoestand en eigen ervaring: goed, wat keien maar goed bereidbaar. Kan zelfs met een gewone auto. Deze road kwamen we "toevallig" op het spoor. We waren in Alliance (voor de carhenge)en gingen vervolgens richting Shottsbluff. Op de kaart (Rand Mc nally) zagen we dat vanuit Alliance, ongeveer terhoogte van highway 2 een korte binnendoorweg was naar Scottsbluff, waar wij voor kozen. Aanvankelijk hadden we even de verkeerde weg omdat we van Nebraska geen gedetailleerdere kaart hadden.(en gingen overdirtroad door washes naar het land van een boer) maar vonden toen de juiste (we hadden in Alliance de verkeerde weggepakt).
    Deze weg heeft enorme indruk op ons gemaakt door de verlantenheid van Nebraska die je ziet. Het is langs de Highways al een verlaten staat, maar aan deze route, zie je ranches liggen die ver van de bewoonde wereld liggen. Als je je afvraagt hoe deze mensen hier moeten leven, kun je daar bijna geen antwoord op verzinnen. bij iedere ranch die we zagen verbaasden wij ons weer. Normaal is het uitzicht op een dirtroad d de moeite waard, in dit geval is " het niets zien" de moeite waard.

    Af en toe zie je een bewoner in zijn auto voorbij sjezen of een koelwagen. Het is in die zin geen route waar je heel bang hoeft te zijn als je met pech staat: je wordt gevonden (da's altijd onze angst bij de dirtroads).

    Als je toch van Alliance naar Scottsbluff gaat: neem deze route!
  • High Clearance: niet nodig
  • 4x4: niet nodig
  • Gereden met:
  • Foto's:
New Mexico

St. Peters Dome road
  • Plaats: Bandelier NP van Cochiti (nabij Kasha Katuwe Tent rocks) naar de 4 (Bandelier NP)
  • Afstand & duur: 17 miles
  • Wegtoestand en eigen ervaring: slecht tot zeer slecht. mooie maar enorm spannende rit. In Cochiti ligt er een appelplantage waar wij ons vast reden in de drukte. Na navraag aan de parkeerwachter, stuurde die ons via deze weg om naar Bandelier te gaan. De weg had op vele plaatsen enorm diepe geulen door de regen van de dagen ervoor. Het was echt kruipen met de wagen om geen stukken te maken. We kwamen niet één wagen tegen op de ganse route, dat zal wel genoeg zeggen. Toch was het erg leuk om te rijden zeker achteraf gezien. Je kon op sommige plaatsen de appelplantage zien liggen, helemaal beneden, waar we even ervoor vast zaten in het verkeer. Niet voor bangerikken, op sommige plaatsen rij je kort bij de afgrond en die is diep.
  • High Clearance: nodig
  • 4x4: niet nodig
  • Gereden met: Equinox
  • Foto's:
Oregon

East Steens Road
  • Plaats: Zuid - Oost Oregon, langs Alvord desert. Van Fields naar HW 78.
  • Afstand & duur: 62 miles one way
  • Wegtoestand: goed, ook voor personenauto's geen probleem. Mooie route, vooral in het voorjaar (mei/juni) als de hoge woestijnvlaktes in bloei staan. Veel kans op wildlife (pronghorn, coyotes, slangen) en rijdend langs de indrukwekkende oostzijde van de Steens Mountains. Aan de zuidzijde is Alvord Desert waar je met de auto op kan en mag rijden zodra het opgedroogd is. Ook zeer bijzondere flora en fauna rond de zoutmeertjes die er zijn (b.v. Borax Lake), waar bv vissen voorkomen die je nergens anders ter wereld zult zien.
  • High Clearance: niet nodig
  • 4x4: niet nodig
  • Gereden met: SUV 4X4
  • Foto's:
Succor Creek Road
  • Plaats: Oost Oregon, zuidelijk van Ontario.
  • Afstand & duur: 38 miles one way
  • Wegtoestand: goed, enkele stukken hobbelig, maar met high clearance goed te doen. Mooie weg in het afgelegen oosten van Oregon aan de noordzijde van het Owyhee Plateau. Geheel in hooggelegen woestijnlandschap dat doorsneden wordt door canyons (als in zuid utah, maar dan totaal ontoegankelijk per auto). Tevens toegangsweg naar Leslie Gulch road, die was helaas gesloten toen wij er waren. Nogmaals; niet rijden bij regen, want je komt niet meer terug zolang het niet droog is, zelfs niet met een 4x4.
  • High Clearance: aangeraden
  • 4x4: niet nodig
  • Gereden met: SUV 4X4
  • Foto's:
Tennessee

Rich Mountain Road
  • Plaats: Cades Cove to Townsend (Tennessee), google maps link
  • Afstand & duur: One-way only, 12 miles unpaved & +-8miles paved
  • Wegtoestand en eigen ervaring: Zeer goed te doen, zelfs met een gewone wagen, misschien niet na hevige regenval. One-way traffic dus geen last van tegenliggers. Bij de weg omhoog is er een opening tussen de bomen voor een prachtig uitzicht op Cades Cove en het witte kerkje. Terug naar beneden (op en neer) is er wat uitzicht op de Smoky Mountains. De weg heeft enkele kleine putten en bulten maar alles perfect te doen. Het paved stuk is zowaar nog meer kronkelig dan het unpaved stuk.
  • High Clearance: niet nodig
  • 4x4: niet nodig
  • Gereden met: Chevrolet Equinox
  • Foto's:
Texas

Hot Springs Road
  • Plaats: Big Bend National Park (google maps)
  • Afstand & duur: 1.5mi (one way), gaat vanaf de verharde weg naar het wandelpad richting de hot springs
  • Wegtoestand: vrij slecht. deels eenrichtingsverkeer en op plaatsen een niet diepe afgrond. Veel kuiltjes in de weg en scherpe/grove stenen.
  • High Clearance: aangeraden
  • 4x4: niet nodig
  • Gereden met: Compact (Ford Focus)
  • Foto's: https://lh5.googleusercontent.com/-9hw_ ... 112110.JPG
Utah

Burr Trail
  • Plaats: Capitol reef NP / UT12 van de UT12 naar de notom bullfrog road
  • Afstand & duur: ?
  • Wegtoestand: afhankelijk van de weersomstandigheden. Het eerste deel van de route is gewoon geasfalteerd, pas vanaf de grens van het Capitol Reef National Park wordt de route ongeplaveid. De unpaved road kan ontoegankelijk zijn na harde regen. Bij goede condities ook berijdbaar met gewone personenwagen.
  • High Clearance: bij goede wegcondities ook mogelijk zonder high clearance
  • 4x4: niet nodig
  • Gereden met: Ford explorer 4X4
  • Foto's: foto's jasmino-westusa.blogspot.com, video kalaman

Cathedral Valley Loop
  • Plaats: in het noord-oosten van Capitol Reef NP, vertrek/eind in Caineville. Zijweg UT-24 tussen Tropic en Caineville, Fremont River crossing (aangeraden beginpunt)
  • Afstand & duur: 90km, 7-8 uur
  • Wegtoestand en eigen ervaring:
    "Wisselend. Informeer bij het visitorcenter. Als het de voorbije dagen geregend heeft, kan de weg weggespoeld zijn. Aan het westelijke uiteinde moet je kort na het begin door de Fremont River. Het is aangeraden de loop hier te beginnen. Verder een fantastische dirt road!"
    "heel goed berijdbaar, behalve in het meest noordelijke gedeelte waar ze over een paar km vrij slecht ligt, maar met high clearance geen enkel probleem. Je kan de route van west naar oost rijden, of omgekeerd. Vermits je echter aan de westelijke kant, na enkele 100-den meter door de Fremont River moet rijden, MOET je aan die kant starten. Je zal anders maar 90km gereden hebben om dan vast te stellen dat de rivier te hoog staat en je dus de ganse route opnieuw moet rijden :shock: . Zelfs als men in het Visitor Center zegt dat het water te hoog staat, toch zelf eens gaan kijken (is zoals gezegd dicht bij de hoofdweg). Als je twijfelt, probeer te wachten tot er nog andere (eventueel beter uitgeruste) auto's komen om desgevallend een handje te helpen. Je komt eerst bij een plaats waar je denkt dat je moet oversteken, maar dit is niet zo : rij de rivier in en volg hem zo'n 50m naar rechts. Pas dan zie je aan de linkerkant de juiste weg. Het is een onwaarschijnlijk mooie route en die 8u zijn zo voorbij. Iemand die er in de buurt is met de geschikte auto, en de rivier-condities laten het toe, MOET die route gewoon rijden :thumbup:"
  • High Clearance: nodig
  • 4x4: niet nodig
  • Gereden met: Hummer H3, Ford Escape, Trailblazer, Nissan X-Terra, Nissan Murano
  • Foto's: zie 7 april bij http://kalaman0032.blogspot.com/, http://www.flickr.com/photos/kalaman003 ... 931572853/,
Cedar Pocket Road
  • Plaats: kaart Arizona strip, ten westen van St. George, Utah
  • Afstand & duur: Beginpunt bij afslag Virgin river gorge recreation area op I15. Eindpunt op old HW 91. Lengte 10 mijl.
  • Wegtoestand: Ronduit slecht, veel rotsachtige stukken en uitstekende stenen. High Clearance en 4x4 noodzakelijk
    gereden in mei 2009. De kronkelige weg voert door prachtig gekleurd bergachtig gebied, soms langs zeer diepe afgronden. Er staan hier ongelofelijk veel Joshua Trees bijelkaar. De conditie van de weg was erg slecht waardoor we ruim een uur hebben gedaan over de afstand van 10 mijl.
  • High Clearance: ja
  • 4x4: ja
  • Gereden met: Ford Escape
  • Foto's:
Cottonwood Canyon Road
  • Plaats: tussen Bryce Canyon & Page (google maps)
  • Afstand & duur: 47mi, 3u (one way)
  • Wegtoestand en ervaring: vrij slecht, onbegaanbaar na regen. Vanaf Kodachrome SP begonnen aan de Cottonwood Canyon Road. In het begin is de weg zeer goed te rijden alhoewel er wel een paar redelijke kuilen in de weg zitten. Schitterende uitzichten en zeer varierend landschap. De laatste 15 mijl van de weg vanaf Pariah wordt de weg wat ruiger en wordt het ook best lastig om de auto te manoeuvreren langs de uitstekende keien en diepere gaten. Toen wij de weg hebben gereden had het de dagen ervoor redelijk wat geregend waardoor de conditie van de weg niet optimaal was. Na zo'n anderhalf uur vonden wij het wel leuk geweest en waren we gelukkig al redelijk dicht bij de highway. Wel zeker een aanrader om eens te doen!
    2009 : Mooie uitzichten, maar de weg wordt (bijna) niet meer onderhouden de laatste tijd en dus slechter.
    Op sommige stukken veel gaten en kuilen en dan is 47 mile wel erg lang.
  • High Clearance: nodig
  • 4x4: niet nodig
  • Gereden met: Midsize SUV (Toyota Highlander, Ford Escape, Toyota RAV4), Standard SUV (Ford Explorer)
  • Foto's: http://i40.tinypic.com/29epq11.jpg, http://i40.tinypic.com/1zr2tjd.jpg
  • Update 05-04-12: afgesloten owv waterbron (modder)
    Update 01-06-12: terug open
Hole in the Rock Road
  • Plaats: Zuidelijk van Escalante. Heen en terug weg.
  • Afstand & duur: 57 miles one way
  • Wegtoestand: Geen bijzondere weg, maar wel een belangrijke toegangsweg tot vele attracties langs die weg; Devils Garden, Peek-a-Boo en Spooky Canyon, Zebra Slotcanyon, toegang naar Hurrican Wash, Coyote Gulch, Willow Gulch. Wij deden alleen Devils Garden en Spooky/Peek-a-Boo en nog een klein stuk doorgereden. Weg is dus alleen aan te bevelen als je naar één van de bezienswaardigheden langs de weg gaat. De weg zelfs is niet interessant, of het moeten de laatste 20 mijl zijn, die hebben we niet gereden. Stuk weg naar Peek-a-boo (Dry Fork of Coyote Gulch) is wel slecht en hobbelig en vereist een high clearance voertuig (of je moet echt niets om je eigen auto geven).
  • High Clearance: nee
  • 4x4: nee
  • Gereden met: SUV 4X4
  • Foto's:
Hurrah Pass Trail
  • Plaats: Moab Vertrek kruising main street en Kane creek boulevard tot aan Hurrah pass. Langs dezelfde weg terug.
  • Afstand & duur: 14 miles waarvan 10 unpaved.
  • Wegtoestand: goed berijdbaar, gravelroad, niet washboarded, maar het allerlaatste stuk is vrij moeilijk met grote stenen en putten. Maar het laatste stuk moet je overbruggen om aan het mooie uitzicht te komen. Gereden juni 2009
  • High Clearance: ja voor het laatste stukje.
  • 4x4: niet nodig maar wel handig op het einde
  • Gereden met: Hummer H3
  • Foto's: Dit was onze eerste dirt road en we waren gespannen en ook wel wat ongerust omdat we wisten dat dit eigenlijk niet mocht. De weg is goed berijdbaar tot cane creek ford.Op dat punt rij je een wash door die in droge periodes goed doorrijdbaar is. Na veel regen kan je de wash niet door. Vanaf de wash wordt het terrein veel ruwer. We reden met een hummer en ik ben moeten uitstappen om te kijken of de stenen de bodem van de auto niet raakten. Zelfs met een high clearance is het hier oppassen geblazen! Je hebt enkele switchbacks. Het einde van de dirt road is tegelijk ook het begin van de chicken corners trail. Op het eindpunt word je beloond met een prachtig uitzicht op de colorado rivier en the pottash evaporation ponds. Van die laatste hadden wij nog nooit gehoord en vanop die hoogte leken het wel hotels met luxe zwembaden ;) We vonden het een spannende route en hier is ineens onze zin in dirt roads ontstaan. Vanaf de wash zou ik toch voorzichtig zijn voor de hoge stenen en diepe putten !
Long Canyon
  • Plaats: Canyonlands NP
  • Afstand & duur: Van de 313 naar de 279 of andersom. 7,5 miles
  • Wegtoestand en eigen ervaring: Begin en eind redelijk. Het midden stuk, de Pucker Pass, is stijl en zeer ongelijk. Een 4x4 is hier echt nodig (liefst verhoogd). Maar dit is wel het leukste stuk!Geweldig stuk om 4x4 te rijden, fantastische ervaring.
  • High Clearance: nodig
  • 4x4: nodig
  • Gereden met: modified jeep wrangler
  • Foto's:
Monument Valley scenic drive
  • Plaats: monument valley
  • Afstand & duur: 17 miles, vanaf het visitorcenter van monument valley
  • Wegtoestand en eigen ervaring: behoorlijke hobbelig, veel losse stenen en grind maar goed te doen. Ook mijn vriendin heeft daar gereden en ik moest haar achter het stuur uittrekken!Geweldig uitzicht onderweg en lachen om ook zo eens rond te rijden over een dirt road. Let wel...je auto ziet er behoorlijk smerig uit daarna maar het is maar stofzand dus dat waait wel weg :wink: . Wel een aanrader!
  • High Clearance: nodig
  • 4x4: niet nodig
  • Gereden met: Liberty 4X4
  • Foto's:
Moses en Zeus
  • Plaats: Canyonlands NP Even voor de afslag (links) naar Dead Horse SP ga je rechts de Mineral Bottom road op, een gravelweg die heel goed te berijden is maar 13 mijl lang vreselijk saai. Maar dan begint het!
  • Afstand & duur:
  • Wegtoestand en eigen ervaring: Je bent boven op de rim met fantastisch uitzicht op de Green River beneden je in de verte. Je moet een spectaculaire afdaling maken met haarpins langs de rostwanden met beneden je steeds de prachtige view op de rivier. Eenmaal beneden loont het de moeite een stukje rechts te gaan langs de rivier tot het eindpunt (Mineral Bottom). Fantastisch landschap.

    Dan hetzelfde stukje weer terug en de rivier verder volgen. Na een aantal mijlen rij je het Canyonlands NP binnen (White Rimroad) Op de hier en daar zeer smalle weg langs de rotsen aan de ene kant en de rivier aan de andere kant kom je geen mens tegen, maar wat mooi! Dit stuk is te doen met een highclearance.

    Hierna kom je op een driesprong en ga je linksaf de Taylor Canyon in, een rotsachtige zandweg, voor de laatste mijlen (5 mijl) naar Moses en Zeus. Dit gedeelte is het meest tricky en heb je zeker een highclearance, maar nog liever 4WD nodig. Op het eindpunt bij de machtige pilaren (spiderrocks) kun je een trail lopen en er is ook een campground voor een evt. overnachting. Wij zijn weer teruggegaan.

    Al met al een erg mooie en bijzondere tocht.
  • High Clearance: nodig
  • 4x4: aanbevolen
  • Gereden met:
  • Foto's:
Muley Point Road
  • Plaats: kaart Ten noorden van Mexican Hat. Net na de moki dugway linksaf.
  • Afstand & duur: 4,8 miles
  • Wegtoestand: Uitstekend. Bij droog weer ook met een personenauto te rijden.Een zeer goed berijdbare weg door een vlakke open range (voorzichtig voor de koeien!) die leidt naar een spectaculair uitzichtpunt. Parkeer de auto en geniet!
  • High Clearance: nee
  • 4x4: niet nodig
  • Gereden met: Dodge durango/Nissan XTerra
  • Foto's: hier en hier
Notom Bullfrog Road
  • Plaats: Capitol reef NP / van Burr trail naar UT24
  • Afstand & duur: ?
  • Wegtoestand: bijna volledig unpaved, kan ontoegankelijk zijn na slecht weer en veel regen. Bij goede condities ook berijdbaar met gewone personenwagen.gereden in maand -jaar : oktober 2004
  • High Clearance: bij goede wegcondities ook mogelijk zonder high clearance
  • 4x4: niet nodig
  • Gereden met: Ford explorer 4X4
  • Foto's: zie hier
Pleasant Creek Road, South Draw en Tantules Creek Road
  • Plaats: Van Capitol Reef NP (eind van de scenic route) naar de U-12
  • Afstand & duur: Zo'n 35 mijl
  • Wegtoestand: Eerste stuk goed te doen, daarna hoge rotsen met veel grote stenen op de weg, smalle weg, veel hoogteverschil, een stuk door een weiland met booskijkende koeien, een rivier, weer hoge rotsen en dan een bospad en dan eindelijk weer asfalt!! Eigen ervaring: een hel. Zie verslag Henriette.
  • High Clearance: ja
  • 4x4:
  • Gereden met: Ford explorer
  • Foto's:
Salt Valley Road
  • Plaats: Moab. Van Arches NP naar het begin van de Yellow cat trail. Je komt voorbij het begin van de wandeling van Tower Arch.
  • Afstand & duur: 15 miles
  • Wegtoestand: Lange rechte gravelroad die we gereden hebben aan 60 km/uur.
  • High Clearance: nee
  • 4x4: nee
  • Gereden met: Hummer H3
  • Foto's:
Shafer Trail
  • Plaats: Moab,Van island in the sky road naar potash
  • Afstand & duur: 19 miles waarvan 17 unpaved
  • Wegtoestand: Wij vonden de weg in goede staat. Op het einde van de afdaling krijg je wel stukken met uitstekende stenen en enkele wijde washes (droge). Maar wij vonden hem vrij goed berijdbaar. Afdaling met veel switchbacks. Niet echt geschikt voor mensen met hoogtevrees. Super mooie uitzichten.Op het einde volg je even de colorado rivier. Wij vonden het een mooie route met prachtige uitzichten. Qua uitdaging vinden we hem eigenlijk wel te rijden voor beginners met high clearance. (zijn wij ook ) Zolang je maar niet te veel schrik hebt voor het rijden op een weg met veel switchbacks en soms moeilijk te passeren tegenliggers.
    update : half september 2012 was de weg na de switchbacks in vrij slechte staat. Zeker high clearance en dan nog nog raakte je bijna de bodem van de auto. Scherpe rotsen in de weg.
  • High Clearance: ja
  • 4x4: niet nodig
  • Gereden met: Hummer H3
  • Foto's:
Smokey Mountain Road
  • Plaats: Zuid Utah. Hij start net na Lake Powell en loopt door tot Escalante. Wij hebben een loop gemaakt.
  • Afstand & duur:
  • Wegtoestand en eigen ervaring: goed. Helemaal te gek, gaaf en supermooi om te fotograferen!
  • High Clearance: nodig/niet nodig
  • 4x4: nodig/niet nodig
  • Gereden met: Toyota RAV 4
  • Foto's:
Strike Valley Overlook access road
  • Plaats: Langs de Burr Trail
  • Afstand & duur: 3 mile
  • Wegtoestand: slecht in oktober 2004. 4X4 nodig.
  • High Clearance: ja
  • 4x4: wel nodig
  • Gereden met: Ford explorer 4X4
  • Foto's: zie hier
Valley of the Gods
  • Plaats: ten noorden van Monument Valley (google maps)
  • Afstand & duur: 17mi, 1.5u (one way)
  • Wegtoestand: goed, kleine wash in het begin
  • High Clearance: niet nodig
  • 4x4: niet nodig
  • Gereden met: Minivan (dodge caravan), Midsize SUV (Chevrolet Trailblaizer), Compact (Hyundai Accent)
  • Foto's:
Yellow Cat Trail
  • Plaats: Moab US 191 in de buurt van mile marker 152 naar intersection met UT 128 of andersom
  • Afstand & duur: 36 milesn allen unpaved
  • Wegtoestand: De eerste helft van de weg is goed berijdbaar. Later wordt het echt bumpy met veel uitstekende stenen en vrij diepe washes (stonden wel droog). Op het einde van onze reis hadden we een bijna overdosis mooie vergezichten. Deze route was voor ons echt een leuke afwisseling. Je rijdt door een verlaten mijnengebied, komt verschillende verlaten mijnen tegen, een oude ore hopper en heel wat wildlife, vooral het eerste stuk van de route. Onderweg heb je de mogelijkheid om verschillende zij- dirt roads te nemen . We vonden het een leuke route waar je zeker een high clearance en bij momenten wel 4x4 nodig had.Je rijdt op een plateau, hebt dus geen switchbacks od en dat maakt dat je je lekker op het 'bumpen' kan concentreren. Een aanrader als je niet te ongerust bent voor lekke banden of beschadigde onderkant. Het is een leuke uitdaging! Je hebt best wel ene goede wegbeschrijving nodig want door de vele zijwegen en onduidelijke splitsingen raak je snel gedesorienterd. Een goede beschrijving vind je in Utah trails, Moab region met GPS coordinaten. Door Peter Massey en Jeanne Wilson.
  • High Clearance: ja
  • 4x4: nee
  • Gereden met: Hummer H3
  • Foto's:
Smithsonian Butte Back Country Byway
  • Plaats: zuiden van Zion NP, tussen de UT-59 en de UT-9, google maps : https://maps.google.be/maps?saddr=Onbek ... r&t=m&z=10
  • Afstand & duur: 8,5 mijl, 1 uur
  • Wegtoestand en eigen ervaring: heel goed, enkel voor een paar honderd meter high-clearance nodig. Prachtige, zuidelijke, toegangsroute naar Zion NP. We raden aan om deze route in de (late) namiddag te rijden in de richting van Zion. Op die manier zijn de rotsen bijzonder mooi verlicht door de westelijke zon.
  • High Clearance: nodig
  • 4x4: niet nodig
  • Gereden met: Nissan Murano, april 2012
  • Foto's: zie ook 2 april bij http://kalaman0032.blogspot.com/
House Rock Valley Road
  • Plaats: grens Arizona - Utah, verbinding tussen de US-89 en de US-89A, toegangsweg tot oa The Wave (noorden) en White Pocket (meer zuidelijk)
  • Afstand & duur: 3-4 uur vanaf de UT-89A tot aan White Pocket
  • Wegtoestand en eigen ervaring: eerste deel (uur) is verhard maar daarna heel veel diep zand. We raden niet aan om deze weg alleen te rijden, niet enkel omwille van het diepe zand, maar ook omdat er zeer veel zijweggetjes zijn. We reden de route met Terry Aldermann, een fotograaf/gids uit Kanab die de streek op zijn duimpje kent.
  • High Clearance: absoluut nodig
  • 4x4: absoluut nodig
  • Gereden met: Jeep, april 2012
  • Foto's: http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... xqMTJTLRjQ
Smoky Mountain Road - Kelly Grade - Smoky Hollow Road Studhorse Point
  • Plaats: zijweg van US-89 ten noorden van Page, google maps : https://maps.google.be/maps?saddr=Onbek ... sz=14&z=14
  • Afstand & duur: +/- 10km, +/- 0,5 uur
  • Wegtoestand en eigen ervaring: goed. Prachtig zicht op Lake Powell en Lonely Rock, bij (grote) voorkeur bij ondergaande zon.
  • High Clearance: aan te raden, maar enkel het allerlaatste stukje is moeilijk. Dat kan overigens gemakkelijk te voet gedaan worden (niet meer dan 5-10 minuten)
  • 4x4: niet nodig
  • Gereden met: Nissan Murano, april 2012
  • Foto's: ... detailpage, zie ook 4 april bij http://kalaman0032.blogspot.com/
Sluiproute Wahweap Hoodoos
  • Plaats: zijweg van Cottonwood Canyon Road, google maps : https://maps.google.be/maps?saddr=US-89 ... r&t=m&z=13
  • Afstand & duur: 20-25km, 1-2 uur
  • Wegtoestand en eigen ervaring: heel goed. In tegenstelling tot heel wat berichten op het forum was deze route in april bijzonder goed berijdbaar. De grootste "hindernissen" die wij tegen kwamen waren 2 cattle-hekken die we moesten openen en opnieuw sluiten. Via deze route moet je maar een 45min stappen tot bij de Wahweap Hoodoos.
  • High Clearance: aan te raden, maar enkel voor een steile helling.
  • 4x4: niet nodig
  • Gereden met: Nissan Murano, april 2012
  • Foto's: zie 5 april bij http://kalaman0032.blogspot.com/,
Johnson Canyon Road
  • Plaats: verbinding tussen de UT-89 en de UT-12, google maps : https://maps.google.be/maps?saddr=US-89 ... r&t=m&z=10
  • Afstand & duur: 90km, 3 uur
  • Wegtoestand en eigen ervaring: heel goed. We reden deze route als alternatief omdat de Cottonwood Canyon Road op 5 april 2012 afgesloten was door een waterbron die voortdurend het wegdek wegspoelde.
  • High Clearance: aan te raden
  • 4x4: niet nodig
  • Gereden met: Nissan Murano, april 2012
  • Foto's: zie 5 april bij http://kalaman0032.blogspot.com/,
Upper Muley Twist Canyon Road
  • Plaats: zijweg van de Burr Trail net na het binnenrijden van Capitol Reef NP en vóór de switch backs van de Burr Trail, google maps :
  • Afstand & duur: 5km, 0,5 uur
  • Wegtoestand en eigen ervaring: Deze route ligt er op sommige plaatsen heel slecht bij, maar met high clearance konden we toch helemaal tot de parkeerplaats aan het einde rijden. Van daaruit is het een korte hike naar de Strike Valley Overlook met een onwaarschijnlijk mooi uitzicht op de Waterpocket Fold .
  • High Clearance: Absoluut noodzakelijk!
  • 4x4: niet nodig
  • Gereden met: Nissan Murano, april 2012
  • Foto's: foto's blog kalaman, video kalaman
Blue Canyon (zuidelijke toegang)
  • Plaats: zijweg van UT-264, google maps : https://maps.google.be/maps?saddr=%2B35 ... r&t=m&z=10
  • Afstand & duur: 20km, 0,5-1 uur
  • Wegtoestand en eigen ervaring: Enkel helemaal op het einde zit er een heel steile afdaling met nogal wat los zand en keien, maar onze Nissan deed het prima. Mocht dit stuk er niet inzitten dan zou de route zelfs perfect met een gewone auto te rijden zijn. De beloning is groot als je bij Blue Canyon komt :thumbup:
    Update : half september 2012 was het laatste stuk van de weg weggespoeld zodat je de laatste twee miles niet meer verder kon. (zuidelijke ingang)
  • High Clearance: aan te raden
  • 4x4: niet nodig
  • Gereden met: Nissan Murano, april 2012
  • Foto's: zie 9 april bij http://kalaman0032.blogspot.com/, http://www.flickr.com/photos/kalaman003 ... 607670286/
Balanced Rock
Laatst gewijzigd door Q-BiC op 16 mar 2019, 18:55, 13 keer totaal gewijzigd.
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
Gebruikersavatar
Dude
Moderator
Berichten: 7215
Lid geworden op: 22 dec 2007, 13:13
Locatie: Tucson, Arizona

Re: Welke dirt road heb jij gereden?

Bericht door Dude »

Leuk idee !

Naam van de dirt road : Valley of The Gods
regio : Kortbij Monument Valley (iets noordelijker)
van - naar of loop : ingang aan de 163 - uitgang aan Moki Dugway (261)
lengte : ik dacht 13 mijl
staat van de weg : vrij goed, enkele droge washes (schrijf ik dat goed)
gereden in maand -jaar : September 2008
type auto : SUV chevrolet trailblaizer
eigen ervaring : Prachtige omgeving die lijkt op Monument Valley, alleen is het er veel rustiger. Wij kwamen maar enkele andere auto's tegen. De weg op zich is ook beter dan in MV zelf. Leuke omweg die je zeker moet doen als je in de buurt bent

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Gebruikersavatar
Jasmino
Amerika-expert
Berichten: 7090
Lid geworden op: 15 mar 2004, 08:34
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: Welke dirt road heb jij gereden?

Bericht door Jasmino »

sachasenne schreef:Toch de belangrijke opmerking hierbij : Met een huurwagen is het verboden om unpaved roads of dirt roads te rijden. Het is dus op eigen risico!
Leuk initiatief Carine! Goed idee ook!
Ondanks dat het niet je bedoeling is om hier de discussie te starten over het wel of niet mogen rijden van de dirt roads, wil ik toch even iets corrigeren. De autoverhuurder verbiedt het rijden op ongeplaveide wegen alleen als de weg ongenummerd is! Als het dus een gravel road, of unpaved road of dirt road met een wegnummer mag de route gewoon gereden worden, mits de omstandigheden dat toelaten.

Note mod (Marjan): de tekst is in de openingspost aangepast.

Mijn bijdrage:

Naam van de dirt road : Burr Trail
regio : Capitol Reef National Park / UT-12
van - naar of loop : van UT-12 naar de Notom Bullfrog Road
lengte : ?
staat van de weg : afhankelijk van de weersomstandigheden. Het eerste deel van de route is gewoon geasfalteerd, pas vanaf de grens van het Capitol Reef National Park wordt de route ongeplaveid. De unpaved road kan ontoegankelijk zijn na harde regen. Bij goede condities ook berijdbaar met gewone personenwagen.
gereden in maand -jaar : oktober 2004
type auto : Ford Explorer 4x4
eigen ervaring : zie hier

Naam van de dirt road : Notom Bullfrog Road
regio : Capitol Reef National Park
van - naar of loop : van Burr Trail naar UT-24
lengte : ?
staat van de weg : bijna volledig unpaved, kan ontoegankelijk zijn na slecht weer en veel regen. Bij goede condities ook berijdbaar met gewone personenwagen.
gereden in maand -jaar : oktober 2004
type auto : Ford Explorer 4x4
eigen ervaring : zie hier

Naam van de dirt road : weg naar Strike Valley Overlook
regio : Langs de Burr Trail
van - naar of loop : van Burr Trail naar de parkeerplaats voor de wandeling naar de overlook van Strike Valley (Waterpocket Fold)
lengte : 3 mijl
staat van de weg : slecht, 4x4 nodig!
gereden in maand -jaar : oktober 2004
type auto : Ford Explorer 4x4
eigen ervaring : zie hier

Naam van de dirt road : Cottonwood Canyon Road
regio : Utah, tussen Escalante en Big Water (Bij Page)
van - naar of loop : van Escalante naar Big Water
lengte : ?
staat van de weg : volledig unpaved. Kan ontoegankelijk zijn met slecht weer, bij goede condities ook berijdbaar met gewone personenwagen.
gereden in maand -jaar : oktober 2004
type auto : Ford Explorer 4x4
eigen ervaring : zie hier
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Gebruikersavatar
sachasenne
Amerika-expert
Berichten: 6911
Lid geworden op: 03 mei 2007, 15:29
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Saoudi Arabie
Contacteer:

Re: Welke dirt road heb jij gereden?

Bericht door sachasenne »

Naam : Hurrah pass trail
regio : Moab
van/naar vertrek kruising Main street en Kane creek boulevard tot aan de hurrah pass. Langs dezelfde weg terug.
lengte : 14 miles waarvan 10 unpaved
staat van de weg : Het eerste stuk tot Kane Creek Ford is goed berijdbaar. Mooie gravelroad , niet washboarded. Het laatste stuk is veel moeilijker berijdbaar met diepe putten, hoog uitstekende stenen.
gereden in : juni 2009
auto : Hummer H3
eigen ervaring : Dit was onze eerste dirt road en we waren gespannen en ook wel wat ongerust omdat we wisten dat dit eigenlijk niet mocht. De weg is goed berijdbaar tot cane creek ford.Op dat punt rij je een wash door die in droge periodes goed doorrijdbaar is. Na veel regen kan je de wash niet door. Vanaf de wash wordt het terrein veel ruwer. We reden met een hummer en ik ben moeten uitstappen om te kijken of de stenen de bodem van de auto niet raakten. Zelfs met een high clearance is het hier oppassen geblazen! Je hebt enkele switchbacks. Het einde van de dirt road is tegelijk ook het begin van de chicken corners trail. Op het eindpunt word je beloond met een prachtig uitzicht op de colorado rivier en the pottash evaporation ponds. Van die laatste hadden wij nog nooit gehoord en vanop die hoogte leken het wel hotels met luxe zwembaden ;) We vonden het een spannende route en hier is ineens onze zin in dirt roads ontstaan :) Vanaf de wash zou ik toch voorzichtig zijn voor de hoge stenen en diepe putten !
Groetjes,
Carine
Gebruikersavatar
sachasenne
Amerika-expert
Berichten: 6911
Lid geworden op: 03 mei 2007, 15:29
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Saoudi Arabie
Contacteer:

Re: Welke dirt road heb jij gereden?

Bericht door sachasenne »

Naam : Salt Valley road
regio : Moab
van-naar : : arches NP naar begin yellow cat trail in de buurt van US 191of vica versa. Onderweg kom je voorbij het beginpunt van de wandeling naar Tower arch.
lengte : 15 miles
staat van de weg De staat van de weg was voor ons een grote tegenvaller omdat het een 'snelweg dirt road 'was. Een lange rechte weg die we tegen 60 km/u gereden hebben. Enkel hier en daar kom je een cattle guard tegen. Ook geen spectaculaire uitzichten.
gereden in : juni 2009
auto : Hummer
eigen ervaring : Met een gewone auto perfectbe rijdbaar.(toen toch) een gewone weg zonder laag asfalt. We vonden m niet bijzonder.
Groetjes,
Carine
Gebruikersavatar
Henriëtte
Amerika-expert
Berichten: 2555
Lid geworden op: 23 dec 2004, 20:17
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Re: Welke dirt road heb jij gereden?

Bericht door Henriëtte »

Als dirtroadliefhebber vind ik dit natuurlijk een heerlijk topic :D Ik hoop dat er veel reacties komen, we kunnen natuurlijk altijd nieuwe tips gebruiken voor onze komende reis. Ik noem hier alvast een van mijn allermooiste dirtroadervaringen:

Naam: Cathedral Valley Loop
Regio: Utah, Capitol Reef NP
Van - naar: van The River Ford naar Caineville
Lengte: 58 mijl zonder zijwegen, 67 mijl met zijwegen
Staat van de weg: high clearance noodzakelijk ivm rotsachtige gedeeltes en de doorsteek door de Fremont River; 4wd normaal gesproken niet noodzakelijk, bij slecht weer wordt de weg onbegaanbaar
Gereden in: april 2006 en april 2009
Auto: Trailblazer en Nissan X-Terra
Eigen ervaring: Vooral in 2006 was dit een van de absolute hoogtepunten van onze vakantie, de rit is heel afwisselend, avontuurlijk maar nergens overdreven moeilijk, de monolieten die je onderweg ziet zijn bijzonder indrukwekkend en de uitzichten zijn geweldig. We zijn toen, inclusief diverse zijwegen en wandelingen, 7,5 uur onderweg geweest. In 2009 moesten we ivm dreigende regen de route veel sneller afleggen, daardoor hebben we toen veel hoogtepunten gemist.

Ik zal proberen de komende dagen nog enkele dirtroads hier te beschrijven.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7929
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Welke dirt road heb jij gereden?

Bericht door Pete.Z »

Dit jaar de Shafer Trail gereden,met een Ford Escape.
Goed te doen, wel wat behoorlijk ruwe stukken en veel stenen op de weg, dus een lekke band is een reeële optie!
Verder zou ik de afdaling/klim van/naar Canyonlands niet graag laten doen door iemand zonder ervaring op dirtroads of met hoogtevrees.

Ik ben een liefhebber van dirt roads, en rij iedere keer dan ook vrij veel onverhard, meestal weggetjes die geen naam hebben en ook niet bekend zijn als "officiele" dirt road, maar gewoon echt de binnendoor weggetjes en bospaden die je tegenkomt of op de kaart ziet.
Gebruikersavatar
martinenelsa
Amerikafan
Berichten: 355
Lid geworden op: 10 mar 2009, 09:57
Locatie: Culemborg

Re: Welke dirt road heb jij gereden?

Bericht door martinenelsa »

Naam van de dirt road: Hole in the Rock Road (met zijweg naar Spooky Canyon trailhead)
regio: Zuidelijk van Escalante
van - naar of loop: heen en terug (Escalante - Hole in the Rock)
lengte: 57 mile one way
staat van de weg: goed, enkele stukken washboards
gereden in maand -jaar : Oktober 2004
type auto: SUV 4 x4
eigen ervaring: Geen bijzondere weg, maar wel een belangrijke toegangsweg tot vele attracties langs die weg; Devils Garden, Peek-aBoo en Spooky Canyon, Zebra Slotcanyon, toegang naar Hurrican Wash, Coyote Gulch, Willow Gulch. Wij deden alleen Devils Garden en Spooky/Peek-a-Boo en nog een klein stuk doorgereden. Weg is dus alleen aan te bevelen als je naar één van de bezienswaardigheden langs de weg gaat. De weg zelfs is niet interessant, of het moeten de laatste 20 mijl zijn, die hebben we niet gereden. Stuk weg naar Peek-a-boo (Dry Fork of Coyote Gulch) is wel slecht en hobbelig en vereist een high clearance voertuig (of je moet echt niets om je eigen auto geven).
1997 USA Zuidwest, 2000 USA Denver-Seattle, 2001 Alaska, 2004 USA Denver-Las Vegas, 2009 USA Oregon en Yellowstone
Gebruikersavatar
martinenelsa
Amerikafan
Berichten: 355
Lid geworden op: 10 mar 2009, 09:57
Locatie: Culemborg

Re: Welke dirt road heb jij gereden?

Bericht door martinenelsa »

Naam van de dirt road: Denali Highway
regio: Alaska, Denali naar Paxton
van - naar of loop: Denali NP - Paxton
lengte: 135 mile one way
staat van de weg: goed, enkele stukken washboards
gereden in maand -jaar : Juli 2001
type auto: personenwagen
eigen ervaring: mooie, rustige weg over de hoogvlaktes van Alaska. Toegang tot bijzondere flora en fauna en een paar leuke trailhead aan deze weg. Goed te berijden met personenwagen, zelfs na wat regen. Een mooi alternatief voor de route van Denali naar het oosten via Fairbanks.

=====

Naam van de dirt road: McCarthy Road
regio: Alaska, boven Valdez, richting met Wrangell NP
van - naar of loop: heen en terug (McCarthy - Edgerton HW)
lengte: 58 mile one way
staat van de weg: goed, enkele stukken washboards
gereden in maand -jaar : Juli 2001
type auto: personenwagen
eigen ervaring: prachtige weg naar één van de meest afgelegen plekken in Amerika die je per personenauto kunt bereiken. Wel wat kans op lekke banden door veel spijkers die op de weg liggen (afkomstig van de oude spoorlijn die op of naast de weg lag). McCarthy is echt leuk om te overnachten omdat je er dan 's avonds zonder toeristen waant. Ook een mooi uitgangspunt voor wandelingen over de Kennicott Glacier en in Wrangell NP. Vanuit McCarthy zijn ook rondvluchten te doen boven Wrangell/St-Elias NP (doen als je de kans en het geld hebt!).
1997 USA Zuidwest, 2000 USA Denver-Seattle, 2001 Alaska, 2004 USA Denver-Las Vegas, 2009 USA Oregon en Yellowstone
Gebruikersavatar
martinenelsa
Amerikafan
Berichten: 355
Lid geworden op: 10 mar 2009, 09:57
Locatie: Culemborg

Re: Welke dirt road heb jij gereden?

Bericht door martinenelsa »

Oregon

Naam van de dirt road:Succor Creek Road
regio: Oost Oregon, zuidelijk van Ontario
van - naar of loop:
lengte: 38 mile one way
staat van de weg: goed, enkele stukken hobbelig, maar met high clearance goed te doen; absoluut vermijden bij regen!
gereden in maand -jaar : Juni 2009
type auto: SUV 4x4
eigen ervaring: Mooie weg in het afgelegen oosten van Oregon aan de noordzijde van het Owyhee Plateau. Geheel in hooggelegen woestijnlandschap dat doorsneden wordt door canyons (als in zuid utah, maar dan totaal ontoegankelijk per auto). Tevens toegangsweg naar Leslie Gulch road, die was helaas gesloten toen wij er waren. Nogmaals; niet rijden bij regen, want je komt niet meer terug zolang het niet droog is, zelfs niet met een 4x4.

======

Naam van de dirt road: East Steens Road
regio: Zuidoost Oregon, langs de Alvord Desert
van - naar of loop: Fields - HW 78
lengte: 62 mile one way
staat van de weg: goed, ook voor personenauto's geen probleem, ook niet in de regen
gereden in maand -jaar : Juni 2009
type auto: SUV 4x4
eigen ervaring: Mooie route, vooral in het voorjaar (mei/juni) als de hoge woestijnvlaktes in bloei staan. Veel kans op wildlife (pronghorn, coyotes, slangen) en rijdend langs de indrukwekkende oostzijde van de Steens Mountains. Aan de zuidzijde is Alvord Desert waar je met de auto op kan en mag rijden zodra het opgedroogd is. Ook zeer bijzondere flora en fauna rond de zoutmeertjes die er zijn (b.v. Borax Lake), waar bv vissen voorkomen die je nergens anders ter wereld zult zien.
1997 USA Zuidwest, 2000 USA Denver-Seattle, 2001 Alaska, 2004 USA Denver-Las Vegas, 2009 USA Oregon en Yellowstone
Gebruikersavatar
jerbia
Amerika-expert
Berichten: 4080
Lid geworden op: 11 okt 2006, 13:41
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: vlakbij 's-Hertogenbosch

Re: Welke dirt road heb jij gereden?

Bericht door jerbia »

Naam van de dirt road : Furnace Creek Wash Road
regio : Death Valley, CA
van - naar of loop :begin aan route 178, 7 mijl ten oosten van Shoshone. Einde aan route 190, 6 mijl noordoostelijk van Dante's View (kaart)
lengte :28 mijl
staat van de weg :redelijk, sommige stukken zijn flink washboarded. High Clearance noodzakelijk.
gereden in maand -jaar :mei 2009
type auto :Ford Escape
eigen ervaring :Je rijdt door een prachtig, typisch bergachtig woestijngebied met veel Joshua Trees. Wij zijn onderweg niemand tegengekomen. (foto)

****

Naam van de dirt road: 20 Mule Team Canyon Road (kaart)
regio: Death Valley, CA
van - naar of loop: loop, eenrichtingsverkeer, beginpunt ligt 1 mijl ten zuiden van Zabriskie Point.
lengte: 2.7 mijl
staat van de weg:Uitstekend, ook berijdbaar met gewone personenauto.
gereden in maand -jaar : mei 2009
type auto: Ford Escape
eigen ervaring: Een korte loop langs kleurrijke rotsen en badlands. Wij vonden het een prachtig stukje! (foto)

****

Naam van de dirt road : Titus Canyon Road (kaart
regio : Death Valley, CA
van - naar of loop :Eenrichtingsverkeer, beginpunt aan route 274 ruim 2 mijl ten zuiden van Rhyolite
lengte : 27 mijl
staat van de weg :Sommige stukken zeer slecht met uitstekende stenen of gaten in de weg. Grote stukken washboarded. High Clearance en 4x4 noodzakelijk. De weg is vaak afgesloten dus eerst informeren naar de conditie van de weg bij het visitor Center van DV.
gereden in maand -jaar :mei 2009
type auto :Ford Escape
eigen ervaring :Absoluut één van de hoogtepunten van onze reis! Je rijdt eerst door vlak woestijnlandschap, vervolgens ga je de bergen in tot zeer grote hoogte waarna je via een kronkelige weg weer afdaalt. Het laatste gedeelte rijd je door Titus Canyon, een nauwe slotcanyon. (foto's hier, hier en hier)
Laatst gewijzigd door jerbia op 03 aug 2009, 12:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
Gebruikersavatar
jerbia
Amerika-expert
Berichten: 4080
Lid geworden op: 11 okt 2006, 13:41
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: vlakbij 's-Hertogenbosch

Re: Welke dirt road heb jij gereden?

Bericht door jerbia »

Naam van de dirt road: Cedar Pocket Road (kaart)
regio: Arizona Strip ten westen van St. George, UT
van - naar of loop: Beginpunt bij afslag Virgin River Gorge Recreation Area op I-15, eindpunt aan Old Hwy 91.
lengte: 10 mijl
staat van de weg:Ronduit slecht, veel rotsachtige stukken en uitstekende stenen. High Clearance en 4x4 noodzakelijk
gereden in maand -jaar : mei 2009
type auto: Ford Escape
eigen ervaring: De kronkelige weg voert door prachtig gekleurd bergachtig gebied, soms langs zeer diepe afgronden. Er staan hier ongelofelijk veel Joshua Trees bijelkaar. De conditie van de weg was erg slecht waardoor we ruim een uur hebben gedaan over de afstand van 10 mijl. (foto's hier, hier en hier)
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
Gebruikersavatar
sachasenne
Amerika-expert
Berichten: 6911
Lid geworden op: 03 mei 2007, 15:29
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Saoudi Arabie
Contacteer:

Re: Welke dirt road heb jij gereden?

Bericht door sachasenne »

Naam : yellow cat trail
Regio : Moab
van-naar : US 191 in de buurt van mile marker 152 naar intersection met UT 128 of andersom
lengte :36 milesn allen unpaved
staat van de weg:De eerste helft van de weg is goed berijdbaar. Later wordt het echt bumpy met veel uitstekende stenen en vrij diepe washes (stonden wel droog)
gereden in : juni 2009
type auto : Hummer H3
eigen ervaring : Op het einde van onze reis hadden we een bijna overdosis mooie vergezichten. Deze route was voor ons echt een leuke afwisseling. Je rijdt door een verlaten mijnengebied, komt verschillende verlaten mijnen tegen, een oude ore hopper en heel wat wildlife, vooral het eerste stuk van de route. Onderweg heb je de mogelijkheid om verschillende zij- dirt roads te nemen . We vonden het een leuke route waar je zeker een high clearance en bij momenten wel 4x4 nodig had.Je rijdt op een plateau, hebt dus geen switchbacks od en dat maakt dat je je lekker op het 'bumpen' kan concentreren. Een aanrader als je niet te ongerust bent voor lekke banden of beschadigde onderkant. Het is een leuke uitdaging! Je hebt best wel ene goede wegbeschrijving nodig want door de vele zijwegen en onduidelijke splitsingen raak je snel gedesorienterd. Een goede beschrijving vind je in Utah trails, Moab region met GPS coordinaten. Door Peter Massey en Jeanne Wilson.
Groetjes,
Carine
Gebruikersavatar
sachasenne
Amerika-expert
Berichten: 6911
Lid geworden op: 03 mei 2007, 15:29
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Saoudi Arabie
Contacteer:

Re: Welke dirt road heb jij gereden?

Bericht door sachasenne »

Naam : Shafer trail
regio : Moab
van- naar : Van island in the sky road naar potash
lengte : 19 miles waarvan 17 unpaved
staat van de weg : Wij vonden de weg in goede staat. Op het einde van de afdaling krijg je wel stukken met uitstekende stenen en enkele wijde washes (droge). Maar wij vonden hem vrij goed berijdbaar.
gereden in : juni 2009
auto : Hummer H3
eigen ervaring : Afdaling met veel switchbacks. Niet echt geschikt voor mensen met hoogtevrees. Super mooie uitzichten.Op het einde volg je even de colorado rivier. Wij vonden het een mooie route met prachtige uitzichten. Qua uitdaging vinden we hem eigenlijk wel te rijden voor beginners met high clearance. (zijn wij ook :) ) Zolang je maar niet te veel schrik hebt voor het rijden op een weg met veel switchbacks en soms moeilijk te passeren tegenliggers.
Groetjes,
Carine
Gebruikersavatar
jerbia
Amerika-expert
Berichten: 4080
Lid geworden op: 11 okt 2006, 13:41
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: vlakbij 's-Hertogenbosch

Re: Welke dirt road heb jij gereden?

Bericht door jerbia »

Naam van de dirt road : Muley Point Road (kaart)
regio : Ten noorden van Mexican Hat.
van - naar of loop : Net na de Moki Dugway linksaf.
lengte :4,8 mijl
staat van de weg :Uitstekend. Bij droog weer ook prima met personenauto te rijden.
gereden in maand -jaar :juli 2007/mei 2008
type auto :Dodge Durango/Nissan Xterra
eigen ervaring :Een zeer goed berijdbare weg door een vlakke open range (voorzichtig voor de koeien!) die leidt naar een spectaculair uitzichtpunt. Parkeer de auto en geniet!(foto's hier en hier)
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
Gebruikersavatar
Henriëtte
Amerika-expert
Berichten: 2555
Lid geworden op: 23 dec 2004, 20:17
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Re: Welke dirt road heb jij gereden?

Bericht door Henriëtte »

Naam: Davison Road
Regio: California, Prairie Creek Redwoods State Park (bij Redwood NP)
van - naar: van de afslag vanaf de 101 tot aan Golds Bluff Beach
Lengte: 8 mijl enkele afstand (via dezelfde weg weer terug)
Staat van de weg: Veel smalle bochten, de weg is dan ook niet geschikt voor campers. Het wegoppervlak is prima begaanbaar, ook voor gewone personenauto's.
Gereden: Augustus 2004
Type auto: Chevrolet Blazer 4wd
Eigen ervaring: Vanwege de dichte begroeiïng komt het zonlicht er maar moeilijk doorheen. Langs de weg staan heel veel varens die dik onder het stof zitten, de combinatie met de zonnestralen die wel tussen de bomen door weten te komen is erg mooi. Aan het einde van de dirtroad kan je langs het strand nog wat verder rijden, je moet daarbij enkele ondiepe kreekjes oversteken. Aan het einde ligt een parkeerplaats, vandaar kan je de mooie Fern Canyon Trail lopen.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Gebruikersavatar
Henriëtte
Amerika-expert
Berichten: 2555
Lid geworden op: 23 dec 2004, 20:17
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Re: Welke dirt road heb jij gereden?

Bericht door Henriëtte »

Naam: Big Pine Road + South Eureka Road
Regio: het noorden van Death Valley
van - naar: begin dicht bij Scotty's Castle, eind 30 mijl ten oosten van de plaats Big Pine
Lengte: Big Pine Road = 48 mijl (grotendeel onverhard), South Eureka Road = 11 mijl (je moet via dezelfde weg terug, in totaal dus 22 mijl)
Staat van de weg: De weg is grotendeels vrij eenvoudig begaanbaar, maar wel erg washboarded. Een klein deel van de weg kronkelt via een heuvel langs een afgrond omhoog.
Gereden: april 2006
Auto: Chevrolet Trailblazer
Eigen ervaring: Er zijn niet veel specifieke hoogtepunten onderweg, maar toch vonden wij dit - dankzij de weidsheid en de desolaatheid - een prachtige rit. De weg was erg washboarded, dat was in combinatie met de lengte wel erg vermoeiend. Aan het einde van de rit heb je een schitterend zicht op de Sierra Nevada. De Eureka Sanddunes vonden we leuk om eens gezien te hebben, maar het was geen echt hoogtepunt.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Gebruikersavatar
Bert&Hanny
Amerikakenner
Berichten: 579
Lid geworden op: 06 apr 2005, 20:09
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Apeldoorn

Re: Welke dirt road heb jij gereden?

Bericht door Bert&Hanny »

Naam van de dirt road : Granduc mine road
regio : Stewart/Hyder Alaska
van - naar of loop : De weg begint in Hyder, is meteen onverhard, na ca 3 mijl kom je bij Fish Creek met het bear viewing platform, vervolgens rij je eerst een stuk langs de Salmon River en vervolgens door de bergen naar een punt waar je een prachtig uitzicht van boven op de Salmon Glacier hebt.
lengte : ongeveer 25 mijl tot aan de Salmon Glacier.
staat van de weg : Weg is goed te berijden ook bij regen. 4wd en High Clearance niet nodig
gereden in maand -jaar : juli 2007
type auto : Saturn Outlook
eigen ervaring : Schitterende weg om te rijden, eerst langs de rivier waarin blokken ijs dreven en vervolgens een hele mooie route door de bergen met als spectaculair hoogtepunt het prachtige uitzicht op de Salmon Glacier.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14301
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Welke dirt road heb jij gereden?

Bericht door Coyote »

Naam van de dirt road : Apache Trail
Regio : Phoenix/Scottsdale
Van - naar of loop : Tortilla Flat - Roosevelt Dam
Lengte : 22 mijl
Staat van de weg : Goed
Gereden in maand -jaar : juni 2005 en juni 2008
Type auto : beide keren Full Size SUV (Dodge Durango en GMC Acadia)
Eigen ervaring : Leuke weg om te rijden. Beide jaren goed onderhouden waardoor het zelfs met een gewone auto nog wel te doen is. Prachtige natuur en een must als je in/rondom Phoenix/Scottsdale bent.
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Magnolia87
Amerikakenner
Berichten: 1260
Lid geworden op: 04 mei 2006, 18:05

Re: Welke dirt road heb jij gereden?

Bericht door Magnolia87 »

De weg naar Bodie (California)

Note mod,
Graag wat meer informatie invullen zie de openings post.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer