Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Florida vs Zuidwesten

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Jaydee.
Amerikakenner

Florida vs Zuidwesten

Bericht door Jaydee. »

Nadat we in 2011 een onvergetelijke reis hebben gemaakt hebben we besloten om in 2013 weer te gaan. We hadden gelijk in ons hoofd om naar Florida te gaan.
Maar, hoe meer ik hier op dit forum aan het lezen ben, hoe meer ik begin te twijfelen.
Ik ben namelijk bang dat Florida gaat tegen vallen met wat we vorig jaar allemaal gezien hebben.

Ik kom veel reacties tegen in de trant van: als je naar Florida gaat kun je net zo goed naar Spanje, Italië of Turkije.
Tuurlijk, je hebt de pretparken bij Orlando maar daarvoor kun je ook naar de Efteling of Biddinghuizen.
Volgende bijkomstigheid is dat mijn vriendin er op staat om met een camper te reizen.

We hebben vorig jaar het 'standaard' rondje Zuidwesten gedaan. In hoeverre valt daar nog meer te zien om binnen 2 jaar dezelfde kant uit te gaan?
Of is Florida e.o. tòch de moeite waard om een keer te bezoeken?

Ben benieuwd naar jullie ervaringen.. want we zitten behoorlijk in dubio.
Hockey
Amerika-expert

Re: Florida vs Zuidwesten

Bericht door Hockey »

In het zuidwesten kan je gerust terugkeren en andere dingen zien dan de vorige keer. Florida ken ik niet.
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

Het zuid-westen kan je makkelijk nog een keer bezoeken; daar is zo veel te zien.

Ik ben inmiddels een paar keer naar Florida geweest en de eerste twee keer was ik er niet zo van onder de indruk, maar achteraf gezien was dat mijn eigen schuld. We zaten toen bijv. een lange tijd in Orlando of bij hetzelfde stukje strand en dan krijg je maar een heel beperkt beeld. De laatste keer deden we een rondreis net zoals in het Zuid-Westen waar we heel veel verschillende indrukken opdeden en dat is reuze goed bevallen. Zelfs zo goed dat ik graag weer terug wil!
Afbeelding
jaap1
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 35

Bericht door jaap1 »

Wij komen sinds 1985 in Florida en hebben er nog steeds niet genoeg van. Eerst een rondreis en daarna heerlijk releaxen in een villa in Orlando en/of in Naples. Ik vind zelf Florida niet geschikt voor een camper. Zuid-westen ook drie keer een rondje gemaakt en nog niet uitgekeken. Verleden jaar voor het eerst rondje New York, Boston, Ottawa,Toronto enz . Na al onze reizen USA nog nooit teleurgsteld thuis gekomen. Zelfs met de rampspoed van verleden jaar(aardbeving,overstoming). Er liggen denk ik nog wel plannen voor 6 reizen in USA op ons te wachten, en Florida hoort daar ook zeker bij.
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

Jaydee84 schreef:Ik kom veel reacties tegen in de trant van: als je naar Florida gaat kun je net zo goed naar Spanje, Italië of Turkije.
Tuurlijk, je hebt de pretparken bij Orlando maar daarvoor kun je ook naar de Efteling of Biddinghuizen.
Ben toch benieuwd waar je deze reacties gelezen hebt, ook hier op het forum?
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
KW1984
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door KW1984 »

Ben ik ook wel benieuwd naar... Of zijn dat 'wijze' kennissen die zelf nog niet eerder in Florida zijn geweest?

Ik denk dat je in ZW nog heel veel kunt ontdekken, maar dat je ook niet zult vervelen in Florida. Bedenk dus goed voor jezelf wat je uit deze vakantie wilt halen!
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Ik ben zowel meerdere keren in het ZW geweest als in Florida, maar ik kan het volmondig bevestigen; het ZW is echt veel mooier dan Florida. Wij hadden de eerste keer VS ook een rondreis gemaakt door het Zuidwesten, het jaar daarna gingen we naar Florida en een vakantie is me nog nooit zo tegengevallen. Wij hebben ook een rondreis gemaakt door Florida.
Florida is wel aardig om een keer gezien te hebben en fijn voor het mooie weer, maar het haalt het echt niet bij het Zuidwesten.
Dus tja, ik kan je idee alleen maar bevestigen: het gaat tegenvallen. Wij vonden het zelfs zonde van het geld :oops: Dat we daarna nog een paar keer terug gegaan zijn naar Florida, was puur en alleen omdat het winter was en we graag naar de VS wilden.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik vind het 2 compleet verschillende werelden. Florida had ik qua landschap aan de atlantische kust weinig mee, kust van california is fantastisch. De golf van mexico vind ik ook schitterend. Iets als Key west heb je in het ZW niet. Ik vind idd dat Miami beach weinig toevoegd ivm vele stranden in europa, maar het sfeertje is net wat anders. Maar voor mij gaat er geen strand meer boven de tropische stranden in curacao. Pretparken. Sja, de efteling heeft voor mij altijd een speciale plek. Zowel de efteling als disney hebben niet echt zeer extreme achtbanen. Beide moeten het hebben van imago. Detail is dat disneyworld nog veel meer te bieden heeft dan eurodisney.Sixflags komt nergens bij in de buurt, niet bij six flags america of bush gardens of universal.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Het Zuidwesten is voor velen het échte Amerika. Wijdse landschappen, herkenbare steden etc. De meesten starten daar ook hun kennismaking met Amerika. Florida heeft een hele andere sfeer maar is ook erg prettig vertoeven. Wellicht dat een heel form vol Florida verslaafden je kan overtuigen van de verschillende mogelijkheden in die staat: Floridaforum.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Wat heb je allemaal gezien in het zuidwesten? Ben je ook in Moab geweest? Zo niet, dan is een combinatie van de parken bij Moab en Yellowstone/Grand Teton misschien een idee. Het hangt er verder ook helemaal van af in welke tijd van het jaar je wilt gaan, en wat je leuk vindt om te doen.
Zijn er plaatsen of parken in het zuidwesten waar je nog eens naar toe zou willen? Wij komen altijd terug in het zuidwesten, gecombineerd met het noordwesten, of met South Dakota. Een combinatie met Colorado en New Mexico is ook mooi.

Marianne
ludwig
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door ludwig »

Jaydee84 schreef:Ik kom veel reacties tegen in de trant van: als je naar Florida gaat kun je net zo goed naar Spanje, Italië of Turkije
Dit zijn waarschijnlijk reacties van mensen die nog nooit in Florida zijn geweest. Florida heeft veel meer te bieden dan strand en pretparken, maar als het over de overweldigende natuur gaat kun je inderdaad beter weer naar het zuidwesten gaan. Ook zou ik in Florida nooit met een camper gaan, al heeft (ik geloof) forumlid Hekkie dat wel gedaan.
Ta2 Gerrit
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Ta2 Gerrit »

Vito schreef:Dus tja, ik kan je idee alleen maar bevestigen: het gaat tegenvallen. Wij vonden het zelfs zonde van het geld :oops: Dat we daarna nog een paar keer terug gegaan zijn naar Florida, was puur en alleen omdat het winter was en we graag naar de VS wilden.
:lol: :lol: :lol: Die is echt grappig, een politicus waardig :mrgreen:
Ik vond er niks aan, weggegooid geld, maar we blijven het doen :clap:

Inderdaad, Florida is niet te vergelijken met de westkust, maar beiden hebben hun charmes, en bij Florida is dat voor de landschaplovers en herkenningsfreaks toch vooral Everglades, de beide kusten, Miami Beach en Key West. Voor de meeste Floridaverslaafden (en die zijn er veel) komen daar vooral de themeparks en het vriendelijke winkelklimaat bij. Plus het feit, ook niet onbelangrijk, de prijs.
Bijna alles is er goedkoper dan in de rest van de US. Accomodatie, eten en drinken, de vele winkels, tot aan vaak brandstof en vliegtickets aan toe.

Ik zou er zelf niet gauw met een camper door crossen, maar een rondreis is wel degelijk te doen. Ook daar is er een "bekend rondje" met een aantal must see's, en daarbij voor ons altijd weer een rustpunt, een fijne villa met zwembad in Orlando (Kissimmee), iets wat je aan de westkust niet zo gauw zult doen, of vinden.
Maar ook aan die (west)kant is buiten het bekende rondje nog heel veel te ontdekken en altijd een tweede, derde of zelfs tiende bezoek waard.

Het is maar net wat je voorkeur heeft, de één houdt van hiken, natuur en woestijnen, de ander zit het liefst 24/7 in een rollercoaster of zwemparadijs, de derde bekijkt Amerika vanuit de auto/camper en weer een ander gaat liever naar Turkije, Italië of Spanje en zegt dat het op Florida lijkt :P
Zelf blijf ik lekker trouw aan Florida, en pak tussendoor links en rechts de rest van de US mee, ook leuk.
Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times. Onze reissite; DILLIGAF
Afbeelding
2010 "I've been standing on a corner in Winslow Arizona"
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Florida is gewoon niet de Westkust. En daar is helemaal niks mis mee. Groningen is tenslotte ook geen Brabant.
In beide kun je prima wonen en je vermaken. Maar wel op een andere manier.

Wij hebben inmiddels al heel wat reizen gemaakt door de USA door verschillende gebieden. En al die gebieden zijn verschillend: in natuur, steden, mensen, weer etc etc. En dat maakt het reizen door de USA nou juist zo leuk. Het ontdekken van de verschillen (en ook de overeenkomsten) in het land.
pumi1000
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door pumi1000 »

Onze zuid west reis moet nog beginnen (juli) dus ik kan alleen meepraten over Florida.
Toen wij er waren in 1998 heb ik altijd gezegd dat dat de mooiste vakantie ooit was en dat ik graag nog eens terug wilde. Toen onze dochter oud genoeg was om alles mee te kunnen doen zijn we teruggegaan in 2010 en wederom was het fantastisch en afgelopen jaar gingen we weer. Sommige mensen zeiden toen ook tegen ons "ga je weer naar hetzelfe?". Maar die mensen zijn er zelf nog nooit geweest.........

Nu gaan we een rondje maken in het zuidwesten en ik heb al veel reisverslagen gelezen. De natuur is er helemaal anders en je moet meer rondreizen. Ik denk wat de meeste mensen trekt in de USA is de totale sfeer, de afwisseling, het eten, de mensen, de winkels. Iedere dag kun je wel wat anders doen. Je zult er zeker geen spijt van krijgen om naar Florida te gaan. Wij willen zeker graag terug :wink:
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
2025 - midwest
Jaydee.
Amerikakenner

Bericht door Jaydee. »

KW1984 schreef:Ben ik ook wel benieuwd naar... Of zijn dat 'wijze' kennissen die zelf nog niet eerder in Florida zijn geweest?

Ik denk dat je in ZW nog heel veel kunt ontdekken, maar dat je ook niet zult vervelen in Florida. Bedenk dus goed voor jezelf wat je uit deze vakantie wilt halen!
Ik heb het Florida forum door gespit en daar kwam ik echt van zulke reacties tegen. Daardoor begon ook wel wat de twijfel. Ook omdat Florida het platte landschap heeft wat wij hier zo goed kennen. Ergens in mijn achterhoofd speelt het idee dat vakantie in Florida toch een zon, zee/zwembad en strand vakantie gaat worden. Ergens vind ik dat zonde van ons geld. M.i. kun je dan net zo goed naar Zuid-Europa gaan. Maar, ik kan er natuurlijk niet over oordelen want we zijn er nog nooit geweest. :wink:
De reactie van Vito helpt ook niet echt mee :mrgreen:
Martin & Marianne schreef:Wat heb je allemaal gezien in het zuidwesten? Ben je ook in Moab geweest? Zo niet, dan is een combinatie van de parken bij Moab en Yellowstone/Grand Teton misschien een idee. Het hangt er verder ook helemaal van af in welke tijd van het jaar je wilt gaan, en wat je leuk vindt om te doen.
Zijn er plaatsen of parken in het zuidwesten waar je nog eens naar toe zou willen? Wij komen altijd terug in het zuidwesten, gecombineerd met het noordwesten, of met South Dakota. Een combinatie met Colorado en New Mexico is ook mooi.

Marianne
Het 'standaard' rondje; SF - Yosemite - DV - LV - Zion - BC - Page - MV - GC - LA.
Er valt vast nog wel een fantastische reis daar te maken zonder weer langs bovenstaande plekken te komen, maar daar moeten we ons dan eerst flink in verdiepen.
Voordeel is dat het Zuidwesten ideaal is om met een camper te reizen..

Nouja, twijfel twijfel twijfel.. :wink:
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Jaydee84 schreef:Ik heb het Florida forum door gespit en daar kwam ik echt van zulke reacties tegen. Daardoor begon ook wel wat de twijfel. Ook omdat Florida het platte landschap heeft wat wij hier zo goed kennen. Ergens in mijn achterhoofd speelt het idee dat vakantie in Florida toch een zon, zee/zwembad en strand vakantie gaat worden. Ergens vind ik dat zonde van ons geld. M.i. kun je dan net zo goed naar Zuid-Europa gaan. Maar, ik kan er natuurlijk niet over oordelen want we zijn er nog nooit geweest. :wink:
Bedoel je met het Florida Forum het Florida gedeelte op AllesAmerika of Floridaforum.nl ?
Florida heeft inderdaad zon, zee/zwembad en strand. Het is niet voor niks de Sunshine state ;) . Maar je kan er ook heel veel andere dingen doen. Florida voelt voor ons altijd als thuiskomen.
Steve & Patty
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Bericht door Steve & Patty »

Het ligt er grotendeels ook aan met wat voor een verwachtingspatroon je naar Florida gaat. Wij zijn er vorig jaar geweest en Patty vond het tegenvallen, ik vond het best gaaf en heb er goed van genoten. Zij is meer natuurfreak dan ik over het algemeen, ik hou van allerlei dingen maar wel wat voorkeur aan natuur boven steden.

Naar mijn mening kan je een vakantie in het Zuidwesten niet vergelijken met Florida. Ik ga wel never nooit meer in juli naar Florida overigens, teveel regen gehad en vochtigheid (dat wisten we overigens van te voren, dus was rekening mee gehouden), ik ga er zeker nog eens terug naartoe, maar dan in maart/april.
2006 - CA, NV
2010 - CA, NV, ID, MT, WY, UT, AZ
2011 - FL, GA, SC, NC, TN, VA, DC, MD, PA, Ontario, NY
2012 July - CA, NV, ID, WY, MT, AB, BC, WA, OR
2012 September - CA, NV, UT, AZ, CO
2013 - Las Vegas
2016 - CA, UT, WY, MT, AB, BC, WA
E-line
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door E-line »

Ik had dezelfde vraag en twijfels net als de topic starter.
We zijn nu 3x aan de westkust geweest, en dat was echt super!
We wilde graag meer van de VS zien en twijfelde ook heel erg over Florida.. voelt dit wel als het echte amerika? etc. etc.
Toch vertrekken we over 1,5 week naar Florida, waar we super veel zin in hebben, maar ik ben wel heel benieuwd hoe het gaat bevallen! Als we terug zijn laat ik wel weten hoe het geweest is!
Jaydee.
Amerikakenner

Bericht door Jaydee. »

Steve & Patty schreef:Het ligt er grotendeels ook aan met wat voor een verwachtingspatroon je naar Florida gaat. Wij zijn er vorig jaar geweest en Patty vond het tegenvallen, ik vond het best gaaf en heb er goed van genoten. Zij is meer natuurfreak dan ik over het algemeen, ik hou van allerlei dingen maar wel wat voorkeur aan natuur boven steden.

Naar mijn mening kan je een vakantie in het Zuidwesten niet vergelijken met Florida. Ik ga wel never nooit meer in juli naar Florida overigens, teveel regen gehad en vochtigheid (dat wisten we overigens van te voren, dus was rekening mee gehouden), ik ga er zeker nog eens terug naartoe, maar dan in maart/april.
Oke.. mijn vriendin werkt in het onderwijs dus we zijn gebonden aan de zomervakantie. Ook nog iets om over na te denken dus.
E-line schreef:Ik had dezelfde vraag en twijfels net als de topic starter.
We zijn nu 3x aan de westkust geweest, en dat was echt super!
We wilde graag meer van de VS zien en twijfelde ook heel erg over Florida.. voelt dit wel als het echte amerika? etc. etc.
Toch vertrekken we over 1,5 week naar Florida, waar we super veel zin in hebben, maar ik ben wel heel benieuwd hoe het gaat bevallen! Als we terug zijn laat ik wel weten hoe het geweest is!
Hou je ook een log bij? Ben benieuwd :thumbup:
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

E-line schreef:We wilde graag meer van de VS zien en twijfelde ook heel erg over Florida.. voelt dit wel als het echte amerika? etc. etc.
Wat is het echte Amerika. Is dat alleen de Westkust? Is de rest van de USA dan nep? Is het echte Nederland dan Amsterdam met z'n molens, tulpenvelden en grachten?

Verreik je horizon, bezoek de hele USA :)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer