Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Prepaid Mobiel & Internet Ervaringen in de VS

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Robbielb
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Prepaid Mobiel & Internet Ervaringen in de VS

Bericht door Robbielb »

Ik ben zo vrij geweest om even een nieuw draadje te starten over dit onderwerp. In het bijna gelijknamige draadje wordt voor 99% alleen maar gesproken van wat er te vinden is over dit onderwerp maar wel heel erg weinig (bijna niks) aan ervaringen.

Omdat ik over 5 weken voor 3,5 maand naar de VS ga zou ik graag wat ervaringen willen horen over het gebruik van prepaid mobiel & internet. En dat met name het internet verhaal :D

Van welke provider had/heb je prepaid mobiel & internet? (eventueel met link website)
Welke mobiele telefoon heb je daar gebruikt? (Ikzelf heb een Iphone 4S)
Wat is de dekking, snelheid en waar?
Wat waren/zijn de kosten?
In Nederland besteld of ter plaatse in de VS?

Kortom..... ik zoek naar ervaringen!

Rob
Life is what happens to you while you're busy making other plans...
2012 - 68 dagen roadtrip USA & Curacao mei t/m augustus
2013 - 16 dagen roadtrip noord oost USA september

http://www.robbiegoesamerica.nl
Brikelaise
Amerika-newbie

Re: Prepaid Mobiel & Internet Ervaringen in de VS

Bericht door Brikelaise »

Lijkt me ook handig om te weten.
Heb zelf ook een iPhone 4S en ben wel geïnteresseerd in (goedkoop) mobiel internet.
Bellen zou ik minder doen ... desnoods stuur ik wel een mailtje naar het thuisland en/of kunnen ze mijn live reisverslag volgen.

Dat er legio mogelijkheden zijn, heb ik inderdaad al kunnen lezen maar weinig ervaringen.
Robbielb
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Robbielb »

Het is ook verdacht rustig :mrgreen:

Daniel82
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Bericht door Daniel82 »

Ik zelf maak graag gebruik van T-mobile. Zij hebben goede dekking in steden. maar verwacht niet veel op het platteland. Ik kies altijd voor de $50 dollar prepaid versie, hiermee mag ik onbebeperkt internetten op GPRS snelheid (ik ga niet in op 3G want het is algemeen bekend dat de VS deze stap heeft overgeslagen) wat voldoende is voor mijn iPhone 4 en een iPhone 3GS en een Ipad 1. Tevens bel je onbeperkt naar vaste nummers binnen de VS. Toen der tijd konden we voor 10 dollar extra een optie nemen voor bellen naar vaste nummers in Nederland.

De voordeel van T-mobile is Geen jaarcontract en ze zijn de enige die deze optie aanbieden.
Je kan gewoon naar een lokale T-mobile shop gaan en daar een simkaart kopen. Letwel zorg dat ze je een Mirco mee geven ;-).

Tevens krijg je een online account waar je een Creditcard kan toevoegen. Om zo "pre-paid" te betalen.

ik hoop dat je zo voldoende info gegeven hebt.
veel plezier met de 3.5 maand ;-)
Zie http://www.daanski.nl" onclick="window.open(this.href);return false; voor verslagen van onze roadtrip (Orlando - New York, New York - Chicago) en andere verslagen ;-).
Robbielb
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Robbielb »

Kijk.. Hier kan ik wat mee ;)

Maar werkt dat per maand of als je $50 op is dan doe je er weer een bedrag bij?
En je krijgt zeker een Amerikaans nummer neem ik aan?

Daniel82
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Daniel82 »

Robbielb schreef:Kijk.. Hier kan ik wat mee ;)

Maar werkt dat per maand of als je $50 op is dan doe je er weer een bedrag bij?
En je krijgt zeker een Amerikaans nummer neem ik aan?
ja, je krijgt een Amerikaans nummer. En die 50 dollar is voor een maand. zie link welke keuzes ik heb voor de pay plan.http://www.daanski.nl/wp-content/upload ... ayplan.jpg

Hier vind je trouwens meer info: http://blog.t-mobile.com/2011/05/23/t-m ... -contract/
Zie http://www.daanski.nl" onclick="window.open(this.href);return false; voor verslagen van onze roadtrip (Orlando - New York, New York - Chicago) en andere verslagen ;-).
Brikelaise
Amerika-newbie

Bericht door Brikelaise »

Heeft er iemand ervaring met de International SIM die aangeraden wordt op AllesAmerika?
http://www.allesamerika.com/ussim.html

Tnx!
avusa
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door avusa »

Daniel82 schreef: De voordeel van T-mobile is Geen jaarcontract en ze zijn de enige die deze optie aanbieden.
At&t biedt dit ook aan. http://www.wireless.att.com/cell-phone- ... stid=49736 Zij bieden in meerdere steden 3G en hebben een betere landelijke dekking. Je kan op Ebay alvast voor een paar dolar een simkaart kopen ( ff op ebay.com naar gophone zoeken) Je moet wel in de States zijn om te activeren. Alleen maar uit het vliegtuig telefonisch of op de eerste beste plek met een internetverbinding, kaart activeren en opladen met $50. Je krijg dan een Sms en de boel is actief. Wij kopen er ook voor $10 250 minuten internationaal bij. kunnen we een maand lang het thuisfront bereiken voor bijna niets. Suc6 en leuke reis.
Daniel82
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Daniel82 »

avusa schreef:
Daniel82 schreef: De voordeel van T-mobile is Geen jaarcontract en ze zijn de enige die deze optie aanbieden.
At&t biedt dit ook aan. http://www.wireless.att.com/cell-phone- ... stid=49736 Zij bieden in meerdere steden 3G en hebben een betere landelijke dekking. Je kan op Ebay alvast voor een paar dolar een simkaart kopen ( ff op ebay.com naar gophone zoeken) Je moet wel in de States zijn om te activeren. Alleen maar uit het vliegtuig telefonisch of op de eerste beste plek met een internetverbinding, kaart activeren en opladen met $50. Je krijg dan een Sms en de boel is actief. Wij kopen er ook voor $10 250 minuten internationaal bij. kunnen we een maand lang het thuisfront bereiken voor bijna niets. Suc6 en leuke reis.
Let wel even op deze opmerking:
†Smartphone users must purchase a data package to use data services on eligible plans. Pay–per–use data is not available with Smartphones.
Dat was voor mij de rede om bij T-mobile te blijven
Robbielb
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Robbielb »

Let wel even op deze opmerking:
†Smartphone users must purchase a data package to use data services on eligible plans. Pay–per–use data is not available with Smartphones.
Dat was voor mij de rede om bij T-mobile te blijven[/quote]

Dus voor een iPhone moet je een extra pakket afnemen voor data? Dan is de tmobile een betere optie ja.
Avusa: je hebt ook ervaringen met deze optie?

markgoestoamerica
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door markgoestoamerica »

Ikzelf heb een Verizon prepaid abonement, ook $50.- per maand maar wel met onbeperkt 4G internet! en dan bel je gewoon met skype.
If you can dream it...
Robbielb
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Robbielb »

markgoestoamerica schreef:Ikzelf heb een Verizon prepaid abonement, ook $50.- per maand maar wel met onbeperkt 4G internet! en dan bel je gewoon met skype.
Mijn iPhone 4S kan volgens mij niet met 4G overweg... En 3G bestaat bijna niet in de states toch?

DVDGuy
Amerika-expert
Partner van: Krabbegat
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door DVDGuy »

Ik ben op dit moment in de USA en heb een AT&T prepaidkaartje in mijn iPhone 4S en kan één hele maand 240 minuten bellen in de USA, onbeperkt SMS-en en ik heb een bundel van 1 GB om te internetten.

Dit alles voor $ 53,13 incl. taxes (Massachusets) en in een AT&T-winkel laten uitvoeren; nog geen 5 minuten werk :thumbup:
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Dat is ongeveer hetzelfde als in Europa, waar het ons in Italie 35 euro kostte.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
avusa
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door avusa »

@daniel82 & @ Robbiebl

ATT is gewoon erg onduidelijk. Ze geven aan dat je bij gebruik van een smartphone een datapakket moet afnemen omdat betalen per kb dan niet kan. In de matrix van abbonementen staat unlimited bij data bij het $50 plan. Dit kan je op twee manieren lezen. Unlimited (non smartphone) of unlimited (altijd). Als de eerste bedoeld wordt dan moet je inderdaad nog een dataplan kopen. Dan is t-mobile inderdaad de goedkoopste dus. Ik heb alle info ook gewoon uit diverse fora gehaald en ga komende zomer e.e.a beleven.
Robbielb
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Robbielb »

DVDGuy schreef:Ik ben op dit moment in de USA en heb een AT&T prepaidkaartje in mijn iPhone 4S en kan één hele maand 240 minuten bellen in de USA, onbeperkt SMS-en en ik heb een bundel van 1 GB om te internetten.

Dit alles voor $ 53,13 incl. taxes (Massachusets) en in een AT&T-winkel laten uitvoeren; nog geen 5 minuten werk :thumbup:
Bedankt voor je antwoord!
Heb nog wel een paar vragen,

Is de snelheid van het internet goed te noemen?
Op wat voor netwerktype zit het internet, 3G 4G of gprs?
Kun je de prepaidcard na een maand opnieuw opwaarderen en hoe?

AT&T zou mijn voorkeur hebben vanwege de dekking en omdat ik zeker door 3/4e van de states ga rijden is de landelijke dekking belangrijk voor me :)

annick&erwin
Amerikafan

Bericht door annick&erwin »

Heeft er iemand ervaring met de International SIM die aangeraden wordt op AllesAmerika?
Ik wil even terug naar deze vraag. Ik heb een heel simpele oude gsm Sony Ericsson w300i en bel nu met een kaart van Medion Mobile (Aldi).
Vanuit Amerika wil ik vooral naar huis Skypen maar het is natuurlijk ook handig als je af en toe eens naar huis kan bellen.

Nu lijkt zo'n SIM-kaart van InternationalSim ideaal. Maar het lijkt erop dat weinig mensen op dit forum er al ervaring mee hebben? Iemand?

Welke kaart moet je dan nemen? Kan je met die kaart ook naar mobiele nummers in België telefoneren?
Robbielb
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Robbielb »

Tja, er zijn maar heel weinig, of gewoon geen!, ervaringen met deze kaarten blijkbaar. Komt misschien ook omdat veel mensen het niet vertrouwen om hier al zo'n kaart aan te schaffen en dan maar hopen dat hij het doet zodra je in de states bent.
Daarom heb ik ook dit draadje opgestart maar er komen wel heel weinig ervaringen binnen.

Ik heb voor mezelf besloten om gewoon in de VS een prepaid kaart te kopen bij een AT&T winkel omdat die de beste dekking hebben en ze ook al je vragen kunnen beantwoorden als je die hebt. Scheelt weer een bak uitzoeken op internet :lol:

Om terug te komen over jou toestel, kan Skype daar wel op? En heeft hij Tri-Band? Anders heb je er nog niks aan ben ik bang voor.

Gr,

Rob

annick&erwin
Amerikafan

Bericht door annick&erwin »

Nee, ik ga skypen op mijn laptop. En mijn gsm wilde ik graag meenemen om af en toe te bellen en sms-en als dat gaat. Maar ik heb ook gelezen dat je op veel plaatsen geen gratis internet hebt. Mijn zoon heeft wel een smartphone.

Wat zou je dan aanraden ook zo'n AT&T kaart voor internet en telefoon ter plaatse kopen? Kan dan ook naar mobiele nummers in België bellen?
Kan jij aub het systeem even uitleggen want hierbij had ik eerder nog niet stil gestaan en ik ken er ook niet veel van! :D
Robbielb
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Robbielb »

Nou, ik heb er ook NOG geen ervaringen mee hoor 8) Maar van wat ik hier op het forum heb gelezen lijkt het mij handiger om daar een prepaid simcard met internet te kopen bij een AT&T store zodat ik mijn iPhone ook onderweg kan gebruiken om te internetten.
Je kunt ook alleen om te bellen een prepaid kaartje kopen. Dan krijg je een Amerikaans nummer en dan bel je binnen de VS heel goedkoop. Het ligt er aan of je veel moet bellen binnen de VS of niet (denk aan hotel reserveringen e.d.)
Is dat niet het geval dan zou ik proberen zoveel mogelijk te gaan skypen. WIFI is niet zo moeilijk te vinden in de VS (bv elke McDonalds heeft gratis WIFI) en de meeste hotels hebben dat ook. Alleen bij de een moet je betalen en bij de (goedkopere hotels) vaak niet.
Ik heb even snel de specificaties opgezocht van jou toestel en volgens mij kan je die gewoon gebruiken in de VS om te bellen. Maar nogmaals, het ligt er maar geheel aan wat je wilt gaan doen.
Liggen alle hotels al vast, dan zou ik zoveel mogelijk gaan skypen. Gaan jullie op de bonnefooi reizen en moet je veel onderweg bellen voor bevestigingen enzo, dan zou ik een prepaid kaartje nemen.

Nogmaals, ik heb er nog geen ervaring mee maar van wat ik hier op het forum heb gelezen is dit de beste manier 8)

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer