Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

eerste reis naar Amerika, vragen over vanalles

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
miepke11
Amerika-newbie

eerste reis naar Amerika, vragen over vanalles

Bericht door miepke11 »

Hallo,

na uren op dit forum te hebben doorgebracht en al zeeeer veel interessante dingen te weten zijn gekomen heb ik toch nog enkele vraagjes.

Binnen enkele weken vertrekken ik en mijn vriend voor 2 weken naar zuidwest Amerika.

Ik denk dat we met alles in orde zijn maar toch zit ik nog verveelt met 1 ding namelijk de electriciteit in Amerika. We hebben zo een adapter gekocht dit weekend voor in Amerika zou dit voldoende zijn om onze camera's mee op te laden (ze gaan beiden van 100V - 240V) of zouden wij hiervoor nog een omvormer (ofzoiets) nodig hebben? Want ik wil zeker iedere dag mijn fotocamera kunnen opladen! Van een stijltang weet ik dat dit niet goed werkt, dus best daar 1 te plekke kopen zeker?

Anders zijn alle tips nog welkom met ALLES in verband met de reis bijvoorbeeld over de check in of over de vliegrit zelf.. want hoe dichter het komt hoe zenuwachtiger ik kom, hopelijk is alles in orde. Mag ik bijvoorbeeld al mijn adapters en opladers in mijn handbagage houden? want deze wil ik zeker niet kwijt.

Alvast bedankt, groetjes Miepke
miepke11
Amerika-newbie

Re: eerste reis naar Amerika, vragen over vanalles

Bericht door miepke11 »

Dan nog een klein vraagje.. Is dit zo dat in de meeste hotels wel haardrogers aanwezig zijn of ook best zelf voor kijken ?
RobbertM
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door RobbertM »

De grootste tip die ik je kan geven, maak jezelf niet gek want je komt in een uiterst ontwikkeld en westers land terecht. De voorzieningen die je hier hebt ga je daar ook hebben.
Geniet er vooral van en maak je niet te druk want je gaat een prachtige reis maken!

Je opladers en adapters kun je gewoon in je handbagage meenemen en eigenlijk hebben alle hotels wel een haardroger op de kamer.
bello
Amerikakenner

Bericht door bello »

De accu's van je camera's kun je gewoon via een reisstekker in het stopcontact steken. En inderdaad, veel motels/hotels hebben een föhn in de badkamer, maar lang niet allemaal. In dat geval kun je er soms een lenen bij de receptie.

Ik heb de eerste keer naar de VS een (reis)föhn meegenomen uit NL, maar die werkt vanwege de netspanning echt maar op halve kracht hier. Zinloos dus, tenzij je heel veel geduld hebt en genoegen neemt met een lauw briesje 8)
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
US-fanboy
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door US-fanboy »

Misschien nog een tip om behalve de adapter ook gewoon een nederlands verlengsnoer met verdeeldoos mee te nemen.
Dan kun je meerdere dingen tegelijk opladen.

Have fun :D
DVDGuy
Amerika-expert
Partner van: Krabbegat
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door DVDGuy »

Voor rond de $ 10,- koop je een krultang of fohn
RobbertM
Amerika-ontdekker

Bericht door RobbertM »

US-fanboy schreef:Misschien nog een tip om behalve de adapter ook gewoon een nederlands verlengsnoer met verdeeldoos mee te nemen.
Dan kun je meerdere dingen tegelijk opladen.

Have fun :D

Haha, ik ga op vakantie en neem mee.......de halve bouwmarkt! :lol:
Je hebt toch meerdere stopcontacten op je hotelkamer? Een paar adapters is dan toch zat?

Ik heb nog nooit gehoord dat iemand een verlengsnoer met verdeeldoos op vakantie meenam, tenzij je naar de camping gaat natuurlijk.
vencel
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 19

Bericht door vencel »

Ik neem altijd een verdeeldoos mee.

Ik heb zelfs een amerikaans snoer + stekker aan een nederlandse verdeeldoos gemaakt,
super handig, anders moet ik een paar kilo aan verloopstekkers meenemen.
En die zijn ook vaak irritant, door gewicht van de adapter worden die topzwaar
RobbertM
Amerika-ontdekker

Bericht door RobbertM »

vencel schreef:Ik neem altijd een verdeeldoos mee.

Ik heb zelfs een amerikaans snoer + stekker aan een nederlandse verdeeldoos gemaakt,
super handig, anders moet ik een paar kilo aan verloopstekkers meenemen.
En die zijn ook vaak irritant, door gewicht van de adapter worden die topzwaar
Ok ok, ik heb niks gezegd :thumbup:
Mea culpa
lovely_laura
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door lovely_laura »

Ik vind het ook handiger met een verdeeldoos. Ik vind het juist irritant als ik door de hele kamer allemaal apparatuur aan de oplader heb liggen. Liever alles op 1 plek kan je ook niets vergeten ( of alles) :wink:
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Wij hebben ook altijd een verdeeldoos met snoer mee. Wij hebben er zelfs een amerikaanse stekker aangezet :mrgreen:
lyan
Amerikakenner
Partner van: laguna62
Aantal x V.S. bezocht: 28
Contacteer:

Bericht door lyan »

Ook wij hebben een verdeeldoos met een Amerikaanse stekker eraan, niet alleen handig op de camping, maar ook in de hotelkamer. En...goedkoper dan een paar wereldstekkers!
Louise
Amerikakenner

Bericht door Louise »

Wij nemen ook altijd 2 wereldstekkers mee, maar zo'n stekkerdoos meenemen is veel handiger!
Wij hebben nl veel dingen op te laden, zoals foto/filmcamera, electrische tandenborstel en Iphone. Maarre, ik begrijp dat je dan de stekker van het snoer moet vervangen voor een amerikaanse? Of kan je eerst de wereldstekker in het stopcontact doen en dan de gewone stekkerdoos aansluiten?
Krijgt elk apparaat dan wel genoeg stroom dan?
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Je kan de wereld stekker in het stopcontact stoppen en daaraan de stekker van de verdeeldoos. Alle apparaten worden gewoon opgeladen.
Let wel op. Wij hadden een keer een wereld stekker bij ons waar geen geaarde stekker in paste. De stekker van onze verdeeldoos was wel geaard en dat paste toen dus niet. Dat jaar hebben we toen een amerikaanse stekker aan de verdeeldoos gezet. En deze gaat nu ieder jaar mee.
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

Ik heb ook wel het een en ander op te laden, maar probeer dat toch met zo min mogelijk materialen te doen. Voor mij geen verdeeldoos dus, ook geen wereldstekker.
Voor een appel en een ei koop je op Ebay USB opladers en verlengkabeltjes. Op het verlengkabeltje (foto) past zowel de netbookoplader als de opladers van de fotocamera-accu's.
Met de USB oplader laad ik o.a. m'n Smartphone, iPod en Tomtom op. En met een USB plug in de auto kan ik onderweg ook nog de iPod en TomTom opladen.
(fohn of krultang heb ik niet meer nodig :lol: )
Bijlagen
$(KGrHqIOKj!E1sNOO5CRBNhrJHs3z!~~0_12.JPG
19010-1.jpg
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro

Bericht door Doockles »

RobbertM schreef:Haha, ik ga op vakantie en neem mee.......de halve bouwmarkt! :lol:
Je hebt toch meerdere stopcontacten op je hotelkamer? Een paar adapters is dan toch zat?

Ik heb nog nooit gehoord dat iemand een verlengsnoer met verdeeldoos op vakantie meenam, tenzij je naar de camping gaat natuurlijk.
Hier ook liefhebbers van de verdeeldoos hoor. :lol: Zo hoef je maar 1 wereldstekker mee te nemen.
Vorig jaar heb ik op mijn werk een Amerikaanse HP kabel uit de vuilbak gehaald die perfect op mijn laptop past. Dat is ook altijd handig!

Voor de stijltang zou je eens op het forum moeten zoeken. Volgens mij zijn er daar nog al eens vragen over geweest. Ik dacht toch dat het precies beter was van daar een nieuwe te kopen.
Louise
Amerikakenner

Bericht door Louise »

Nou, dan ga ik ook nog maar even zoeken op het forum, want voor mij gaat de stijltang mee en voor dochterlief de krultang!
Gaan die het echt niet doen daar?
Steve & Patty
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Bericht door Steve & Patty »

Louise,

Dat ligt met name aan de stijltang, maar meestal werken zulk soort apparaten maar deels. Je krijgt ze immers wel aan, maar worden alleen maar lauwwarm. Dat heeft te maken met het voltage, het wattage en de weerstand van elektrische apparaten. Aangezien stijltangen al snel iets van 1000watt gebruiken blijft er uiteindelijk effectief maar +/- 250watt (afhankelijk van de weerstand van het apparaat) over als het wordt aangesloten op het 110v netwerk...

Groetjes,
Steve & Patty
2006 - CA, NV
2010 - CA, NV, ID, MT, WY, UT, AZ
2011 - FL, GA, SC, NC, TN, VA, DC, MD, PA, Ontario, NY
2012 July - CA, NV, ID, WY, MT, AB, BC, WA, OR
2012 September - CA, NV, UT, AZ, CO
2013 - Las Vegas
2016 - CA, UT, WY, MT, AB, BC, WA
Louise
Amerikakenner

Bericht door Louise »

Steve & Patty,
Ik neem ze wel mee en als ze het niet goed doen, dan kan ik altijd nog nieuwe kopen Zoveel ruimte nemen die dingen niet in in de bagage.
Thanks!
Liz
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Liz »

Altijd een 5-weg verdeeldoos mee naar de USA!
Alles op een plaats aangesloten en je hebt maar 1 verloopstekker nodig.

Wat de föhn betreft: Als je iedere dag je haar moet föhnen (zoals ik), dan moet je niet gokken op dat er in elk hotel een aanwezig is, want dat is niet zo (wel vaak, maar niet overal).
Dus ik neem altijd mijn eigen föhn mee.
En dat is een reisföhn, die je van 220V op 110V kunt draaien (zowel in Europa als in USA te gebruiken).
Je hoeft geen genoegen te nemen met een lauwwarm briesje :wink:
16x USA / 30 staten
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer