Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
wagen huren
wagen huren
Beste forumleden,
wij gaan met z'n tweetjes in de maand juli een rondreis maken in het westen van Amerika en doen ondermeer een aantal parken aan (Yosemite, Death Valley, Zion, Bryce en Grand Canyon).
Daar je het landschap en autobanen aldaar niet met de onze kan vergelijken (en we ook de wagens in de VS niet kennen) twijfelen we nu welke auto we het best huren bij Alamo.
Nemen we het best een Intermediate, een Fullsize of een Premium met z'n tweeën ?
Kwestie van geen moeilijkheden te hebben bij het afleggen van lange afstanden in de bergen.
Dank u voor jullie responsen.
Rick
wij gaan met z'n tweetjes in de maand juli een rondreis maken in het westen van Amerika en doen ondermeer een aantal parken aan (Yosemite, Death Valley, Zion, Bryce en Grand Canyon).
Daar je het landschap en autobanen aldaar niet met de onze kan vergelijken (en we ook de wagens in de VS niet kennen) twijfelen we nu welke auto we het best huren bij Alamo.
Nemen we het best een Intermediate, een Fullsize of een Premium met z'n tweeën ?
Kwestie van geen moeilijkheden te hebben bij het afleggen van lange afstanden in de bergen.
Dank u voor jullie responsen.
Rick
-
Erika
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 17
- Contacteer:
ligt een beetje aan de eisen en wat je wilt.
een premium is lekker groot en valt daar in het verkeer niet uit de toon.
het scheelt alleen wat in de huurkosten,maar wat wil je zelf heb je dat al bedacht?
wil je groot rijden of is een auto model ford focus je groot genoeg dan zou ik een intermediate nemen.
we gingen zelf altijd uit van een luxery met z'n drieen.
ik vind het zelf prettig om genoeg ruimte te hebben maar kan me heel goed voorstellen dat mensen niet met een grote wagen durven te rijden,alleen het is daar zo makkelijk om rond te rijden.
gr . erika
een premium is lekker groot en valt daar in het verkeer niet uit de toon.
het scheelt alleen wat in de huurkosten,maar wat wil je zelf heb je dat al bedacht?
wil je groot rijden of is een auto model ford focus je groot genoeg dan zou ik een intermediate nemen.
we gingen zelf altijd uit van een luxery met z'n drieen.
ik vind het zelf prettig om genoeg ruimte te hebben maar kan me heel goed voorstellen dat mensen niet met een grote wagen durven te rijden,alleen het is daar zo makkelijk om rond te rijden.
gr . erika
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Re: wagen huren
Wij reden met z'n tweeën tijdens onze rondreizen door de VS in een 4-deurs "full size". Lekker de ruimte, goede stoelen, cruise controll. Wij waren daar altijd heel tevreden mee.Rick schreef:Nemen we het best een Intermediate, een Fullsize of een Premium met z'n tweeën ?
Tijdens de laatste vakantie hebben wij bij het afhalen van de auto een "upgrade" genomen naar een 4x4. Wij hadden eens zin in wat anders en dat was prettig bij ongeplaveide wegen. Ook dit was heerlijk comfortabel rijden.
-
Erika
- Amerikakenner
- Contacteer:
groot hier is klein daar dus als het kan ga inderdaad voor big on wheels.
het is daar geen enkel probleem ,overal is alles berekend op grote wagens,vooral de tankstations.
serieus,ik zou gaan voor zo groot als je aan durft,mischien wel een 4x4 zoals dit jaar heel veel forum gangers doen net als wij ook doen.
echt heel goed bevallen en je kunt nog eens een weg ergens in slaan waar je met een normale wagen niet ingaat.
groetjes erika
het is daar geen enkel probleem ,overal is alles berekend op grote wagens,vooral de tankstations.
serieus,ik zou gaan voor zo groot als je aan durft,mischien wel een 4x4 zoals dit jaar heel veel forum gangers doen net als wij ook doen.
echt heel goed bevallen en je kunt nog eens een weg ergens in slaan waar je met een normale wagen niet ingaat.
groetjes erika
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Ook bij ons is de 4x4 en dan met name de Ford Explorer favoriet.
Wij hebben het overigens jarenlang met een fullsize gedaan en ook dat is prima bevallen. Het voordeel van 4x4 is dat je wat hoger zit, wat meer bagageruimte hebt en nog eens een dirtroad kan pakken. Dit soort wegen bijvoorbeeld....

Wel is zo'n wagen wat duurder in gebruik.
Gr. Marjan
Wij hebben het overigens jarenlang met een fullsize gedaan en ook dat is prima bevallen. Het voordeel van 4x4 is dat je wat hoger zit, wat meer bagageruimte hebt en nog eens een dirtroad kan pakken. Dit soort wegen bijvoorbeeld....

Wel is zo'n wagen wat duurder in gebruik.
Gr. Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Hoi Rick, als je besluit om voor 31 maart een auto te huren kun je nog in aanmerking komen voor aardige upgrades. Lees dit topic maar eens helemaal door.
http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 51&start=0
marjon
http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 51&start=0
marjon
-
Erika
- Amerikakenner
- Contacteer:
Weet iemand die een Ford Explorer heeft gehuurd nog ongeveer wat het verbruik was van die wagen?
Onze gehuurde Hummer liep 1 op 5 dus ik denk toch dat een Explorer 1 op 7 zou kunnen doen?
Niet dat het veel uitmaakt voor de keuze van de wagen maar om een beetje zijn actieradius te kunnen schatten is het wel mooi.
Groetjes Erika
Onze gehuurde Hummer liep 1 op 5 dus ik denk toch dat een Explorer 1 op 7 zou kunnen doen?
Niet dat het veel uitmaakt voor de keuze van de wagen maar om een beetje zijn actieradius te kunnen schatten is het wel mooi.
Groetjes Erika
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Hoi Erika,Erika schreef:Weet iemand die een Ford Explorer heeft gehuurd nog ongeveer wat het verbruik was van die wagen?
Wij reden afgelopen jaar met onze Explorer 18 mijl op een gallon. De benzineprijs ging op dat moment (i.v.m. Katrina) ook nog schrikbarend omhoog (gem. $ 3 ). Niet echt zuinig dus, maar wel heeeeel fijn om in te rijden.....
Groetjes Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
-
Erika
- Amerikakenner
- Contacteer:
Hoi Marjan. Als ik het ongeveer omreken kom ik op 1 op 7.6 km per liter.
kan slechter maar ik hoop niet met geknepen billen te moeten rijden,maakt het zo spannend.
Ooit wel eens aan gedacht een kleine reserve tank mee te nemen in de wagen op die dagen dat je een beetje van de normale wegen af wilt gaan.
We hebben een paar van die onvoorzienbare dagen gepland.
We hebben het nog nooit gedaan omdat met de Hummer in Florida overal wel tankstations zijn maar hoe het is in de achteraf gebieden ,geen idee dat geef ik eerlijk toe.
Groetjes Erika
kan slechter maar ik hoop niet met geknepen billen te moeten rijden,maakt het zo spannend.
Ooit wel eens aan gedacht een kleine reserve tank mee te nemen in de wagen op die dagen dat je een beetje van de normale wegen af wilt gaan.
We hebben het nog nooit gedaan omdat met de Hummer in Florida overal wel tankstations zijn maar hoe het is in de achteraf gebieden ,geen idee dat geef ik eerlijk toe.
Groetjes Erika
Mij is de Jeep Grand Cherokee erg goed bevallen; niet te groot, maar voor onze begrippen toch een ruime wagen. Goede rijeigenschappen, gunstig verbruik, 4x4 (kan soms handig zijn
). En niet duur om te huren. Ik huur volgende keer zeker geen personenwagen meer.....
Fred

Fred

“Thank the Lord”? That sounded like a prayer. A prayer in a public school. God has no place within these walls, just like facts don’t have a place within an organized religion.
Poesjes
Poesjes
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 33
- Contacteer:
Rick,
mocht je nu nog niet om zijn voor een 4x4, dit is de Dodge Durango die ik afgelopen zomer huurde bij Dollar. Nog een stukje groter dan de Ford Explorer en de Jeep Grand Cherokee...

In Nederland had ik een full-size gehuurd en in Amerika heb ik bij Dollar voor een upgrade gekozen. Kostte mij $ 11,00 extra per dag naast de EUR 30,00 per dag die ik in Nederland voor de full-size had betaald.
Roland
mocht je nu nog niet om zijn voor een 4x4, dit is de Dodge Durango die ik afgelopen zomer huurde bij Dollar. Nog een stukje groter dan de Ford Explorer en de Jeep Grand Cherokee...
In Nederland had ik een full-size gehuurd en in Amerika heb ik bij Dollar voor een upgrade gekozen. Kostte mij $ 11,00 extra per dag naast de EUR 30,00 per dag die ik in Nederland voor de full-size had betaald.
Roland
-
Michigan
- Amerikakenner
- Contacteer:
Op ontdekkingsreis door het noorden van Michigan heb ik nog weleens bordjes gezien met: "next gas station 40 miles".Erika schreef:Hoi Marjan. Als ik het ongeveer omreken kom ik op 1 op 7.6 km per liter.
Groetjes Erika
Er zijn daar wel afgelegen gebieden hoor met alleen maar bomen en een enkele hamburgertent hier en daar
- Mike
ik ga hopelijk in september naat Washington (state) en we hebben besloten om een 4-d full size te gaan huren. Er is ons verteld dat het groot genoeg is (zeker met zijn 2-en) Omdat we ook nog 'maar' 21 zijn scheelt het een aardige bedrag vergelijken met een 4x4.
Als we 25 zijn gaan we wel naar een 4x4
Als we 25 zijn gaan we wel naar een 4x4
-
Erika
- Amerikakenner
- Contacteer:
goed bekeken.zo hou je nog wat dollars over om vakantie te vieren.
dat is het nadeel als je under age bent,de mooie dingen moet je weer een paar jaar laten wachten,maar als je een maal met het amerika virus besmet bent geraakt moet je rekening mee houden dat hier geen medicijn voor is.
gelukkig niet :hilarious:
groetjes erika
dat is het nadeel als je under age bent,de mooie dingen moet je weer een paar jaar laten wachten,maar als je een maal met het amerika virus besmet bent geraakt moet je rekening mee houden dat hier geen medicijn voor is.
gelukkig niet :hilarious:
groetjes erika
IK had een Pontiac Grand Am. Wat wij noemen een grote auto, maar in Amerika mag je daar nog mee parkeren op de plaatsen voor compact cars. Reed trouwens erg lekker. 't Is dat je Death valley en zo aandoet en een goeie airco zal kunnen gebruiken, anders zou ik je zelfs aanraden een cabrio te nemen vermits je maar met z'n tweeën bent. Dat is namelijk de max om Highway 1 te doen
Domi
Domi
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Heb je al eens gekeken hoe klein de kofferruimte is in een cabriodomi schreef:IK had een Pontiac Grand Am. Wat wij noemen een grote auto, maar in Amerika mag je daar nog mee parkeren op de plaatsen voor compact cars. Reed trouwens erg lekker. 't Is dat je Death valley en zo aandoet en een goeie airco zal kunnen gebruiken, anders zou ik je zelfs aanraden een cabrio te nemen vermits je maar met z'n tweeën bent. Dat is namelijk de max om Highway 1 te doen![]()
Domi
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 7221 Weergaves
-
Laatste bericht door Robbie&Irene
-