Wijziging trip

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Wijziging trip

Bericht door hekkie » 12 mei 2004, 09:33

Hallo allemaal,

We hebben onze vakantie gewijzigd. We gaan nu maar liefst 6 weken in plaats van 4.......:). We vertrekken nu op wo 26 mei en komen wo 7 juli weer aan in Amsterdam.
United Airlines moet nog bevestigen (i.v.m. prijsberekening), maar de vlucht is in optie en wat ons betreft gaat het door. We hebben onze septembervakantie gecancelled en die 2 weken hier bij "aangeplakt". Scheelt toch weer een extra vlucht voor 2 personen (en zo rekenen we ons zelf een beetje rijk).
Zolang zijn we dus nog nooit in de States geweest! Wel eens 5 weken, maar niet langer. We starten in LA en vliegen terug van SF. De hele route moet nu "over de kop". Ik heb hem grotendeels al wel in m'n hoofd. Zoals het nu lijkt "crossen" we alle Staten van the West door behalve New Mexico (die hoek hebben we vorig jaar nog goed bekeken).

En Roland komen we jou ook nog ergens tegen ............ :D :D :D ;) ???

Voor Harm,
Een hele goede reis a.s. vrijdag. Veel plezier in Florida en Las Vegas. (Nu komen we toch nog in LV!!!)

Groetjes
Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:

Gerlien
Amerika-ontdekker

Re: Wijziging trip

Bericht door Gerlien » 12 mei 2004, 09:58

hekkie schreef:Hallo allemaal,

We hebben onze vakantie gewijzigd. We gaan nu maar liefst 6 weken in plaats van 4.......:). We vertrekken nu op wo 26 mei en komen wo 7 juli weer aan in Amsterdam.
United Airlines moet nog bevestigen (i.v.m. prijsberekening), maar de vlucht is in optie en wat ons betreft gaat het door. We hebben onze septembervakantie gecancelled en die 2 weken hier bij "aangeplakt". Scheelt toch weer een extra vlucht voor 2 personen (en zo rekenen we ons zelf een beetje rijk).
Zolang zijn we dus nog nooit in de States geweest! Wel eens 5 weken, maar niet langer. We starten in LA en vliegen terug van SF. De hele route moet nu "over de kop". Ik heb hem grotendeels al wel in m'n hoofd. Zoals het nu lijkt "crossen" we alle Staten van the West door behalve New Mexico (die hoek hebben we vorig jaar nog goed bekeken).

En Roland komen we jou ook nog ergens tegen ............ :D :D :D ;) ???

Voor Harm,
Een hele goede reis a.s. vrijdag. Veel plezier in Florida en Las Vegas. (Nu komen we toch nog in LV!!!)

Groetjes
Marjan
Wauwww Marjan, wat heerlijk 6 weken vakantie!! Ik ben ernstig jaloers :lol: Veel plezier bij het opnieuw uitzoeken van de route. Als je hem klaar hebt, mogen we dan nog even meegenieten?

En Harm,

Een hele fijne vakantie gewenst!!

Groeten van Ger en Lieneke
Be bear aware!

hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie » 12 mei 2004, 10:30

Wauwww Marjan, wat heerlijk 6 weken vakantie!! Ik ben ernstig jaloers :lol: Veel plezier bij het opnieuw uitzoeken van de route. Als je hem klaar hebt, mogen we dan nog even meegenieten?
Hi,

Uiteraard. Zo gauw ik iets in elkaar "gedraaid" heb, laat ik het jullie allemaal weten.

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:

anice van den Boer
Amerikafan

Bericht door anice van den Boer » 12 mei 2004, 11:34

hoi Marjan,

of kan ik je beter mevrouw Bofkont noemen :D , hartstikke fijn voor jullie dat het nu 6 weken worden.
Nu kan je de route ook weer lekker aanpassen, want ik denk dat wij allemaal heel erg enthousiast beginnen met uitstippelen (en natuurlijk enthousist blijven :wink: ), maar dat het dan nog zo lang duurt eer je daadwerkelijk in het vliegtuig zit :cry: .

Veel plezier nog bij het bijwerken van jullie reisschema, wij zullen het hopelijk nog lezen,
groetjes Frank en Anice
Rico,Elena (nog 13 1/2 week aftellen)

Harm, vele onvergetelijke momenten toegewenst

wendyjol
Amerikakenner

Bericht door wendyjol » 12 mei 2004, 16:47

Tjonge jonge ik vind onze vakantie al lang.........

Ben benieuwd naar de route die je nu gaat maken.

Harm,
Veel plezier!!!! We horen het wel als je terug bent

Groeten,
Wendy (nog 8 1/2 week)

Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Bericht door Coyote » 12 mei 2004, 19:31

hekkie schreef:En Roland komen we jou ook nog ergens tegen ............ :D :D :D ;) ???
Hoi Marjan,

Seattle en Las Vegas kunnen hun borst nat maken als 3 dol enthousiaste toeristen hun stad aandoen... :wink: :lol: :P

Roland 8)
Since 1982: 25 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.

hdeweert
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door hdeweert » 12 mei 2004, 20:21

Wij gaan helaas maar 4 weken. Waarvan 3 in Florida en 1 in en om Las Vegas. Vrijdag is het zover. Dan vliegen we in een ruk van Amsterdam naar Miami. 8)
Harm

Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS » 12 mei 2004, 20:34

Veel plezier!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith

Redneck
Amerikakenner

Bericht door Redneck » 12 mei 2004, 21:27

Een hele fijne vakantie, Harm!

gr. Redneck
Georgia on My Mind

hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie » 12 mei 2004, 21:33

Seattle en Las Vegas kunnen hun borst nat maken als 3 dol enthousiaste toeristen hun stad aandoen... :wink: :lol: :P

Hoi Roland,

Dat is dan afgesproken. 14 juni bij Seattle en 29 juni in Las Vegas...;)

Groetjes Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:

Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob » 12 mei 2004, 22:23

Groetjes
Marjan
Hoi Marjan,
Gefeliciteerd, dat willen we allemaal wel denk ik.
Gooi je de route helemaal om of kies je er voor om langer op verschillende lokaties te blijven.
Voor info over campgrounds weet je waar je moet zijn, toch?
Happy LONG Camping :wink:

Gr.
Rob

hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie » 12 mei 2004, 23:02

[Hoi Marjan,
Gefeliciteerd, dat willen we allemaal wel denk ik.
Gooi je de route helemaal om of kies je er voor om langer op verschillende lokaties te blijven.
Voor info over campgrounds weet je waar je moet zijn, toch?
Happy LONG Camping :wink:

Hoi Rob,

Ik gooi de route inderdaad helemaal om. We zouden eerst naar Seatttle, maar dat wordt nu LA.
Wat de campgrounds betreft: indien nodig maak ik graag weer van je diensten gebruik.

Groetjes Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:

vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana » 13 mei 2004, 11:14

???

Voor Harm,

Groetjes
Marjan
[/quote]

Hoi Marjan,
we zijn helemaal niet jaloers hoor! :cry: :D
Leuk dat je nu weer opnieuw de voorpret hebt van het uitzoeken van de route.
Veel plezier met de voorbereidingen.

Harm,
heel veel plezier!

Groetjes Marjon

hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie » 14 mei 2004, 13:32

Hallo,

De wijziging van onze reis is nu definitief. We gaan 6 weken.....;).
United Airlines gaf gisteren "groen licht" en de huurauto is nu ook geregeld. Dat gaf uiteindelijk de meeste problemen. We wilden huren bij Dollar, maar die verhuurt maar max. 4 weken. Vorig jaar hadden we ook al problemen in Las Vegas. Toen hadden we 1 maand (= dus 4,5 weken). Stonden ze moeilijk te doen daar.....! Uiteindelijk hebben ze er 2 boekingen van gemaakt. Hun systeem is niet eens op "langer" berekend. Hebben jullie dat wel eens meegemaakt? Ik vind dit totaal niet commercieel en zakelijk.
We zijn nu bij Alamo via Hol.Int. Kost dus wel extra geld: annuleren en opnieuw boeken. Een mens wil wel eens wat, nietwaar ......;)
We vertrekken wo 26 mei naar LA en vliegen terug op 6 juli vanaf SF.

Onze route ziet er globaal zo uit:
LA - St. George (1n)
Zion (1n) - Page (1n) bezoek Glen Canyon dam, Horse shoe bend, Water hole Canyon. Via Cottonwoodroad naar
Canonville (1n) naar Kodachrome en Bryce
Fruita (1n) Capitol Reef NP. Via Goblin Valley naar
Moab (2n) Canyonlands en hike naar Delicate Arch.
Central City (2 n). (= bij Denver) In Golden het Buffalo Bill museum en Lookout Mountain, Coors Brewery. Beklimming (met de auto) van Mount Evans (hoogste berg van USA). Via Estes Park, Rocky Mountains NP naar
Scott's Bluff (1 n) in Nebraska
Black Hills (3 n) Mount Rushmore, Custer Park, Badlands , Wall, Bear Country, Wind Cave, Grazy Horse etc. Via Devils Tower naar
Sheridan (1n) via Medicine Wheel en Big Horn Canyon naar
Cody (1n) Buffalo Bill Museum via Yellowstone naar
Bozeman (1n) - Coeur D' Arlene (1n) - Yakima (1n) via Mount Rainier NP naar
Seattle (4n) Space Needle, Pike Place Market, Underground Tour, Boeing Tour en naar Microsoft
Mount St. Helens - Kalama (1n) via Columbia River, Portland, Salem naar
Eugene (1n) Via Crater Lake naar
Klamath Falls (1n) Via Lava Beds NM naar Lassen Vulcano NP
Shingletown (1n) - Grants Pass (1n) Boottrip over Rogue River. Door Redwood NP langs de kust naar
Fort Brag (1n) Verder langs de kust naar
SF (2n) - Yosimite (2n) Via Seqouia NP naar
Bakersfield (1n) - Las Vegas (2n) - Death Valley (1n)
Mammoth Lakes (1n) - Lake Tahoe (2n) - SF (1n)

Snappen jullie het nog??
Evt. graag commentaar, tips of aanvulling.

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:

Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS » 14 mei 2004, 14:04

Hoi Marjan,

Wow, zo zien jullie nog eens wat! Het ziet er allemaal spannend uit.
Mijn man zegt, dat het Microsoft museum (het enige wat je bij Microsoft kunt bezoeken) de moeite waard is. In Seattle is het ook heel leuk om een van de ferries te nemen langs de San Juan eilanden.
Kleine correctie: Mt. McKinley in Alaska is de hoogste berg in de USA niet Mt. Evans en in de Rockies is de hoogste berg Mt. Elbert.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith

hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie » 14 mei 2004, 14:26

Petra/VS schreef:Hoi Marjan,

Wow, zo zien jullie nog eens wat! Het ziet er allemaal spannend uit.
Mijn man zegt, dat het Microsoft museum (het enige wat je bij Microsoft kunt bezoeken) de moeite waard is. In Seattle is het ook heel leuk om een van de ferries te nemen langs de San Juan eilanden.
Kleine correctie: Mt. McKinley in Alaska is de hoogste berg in de USA niet Mt. Evans en in de Rockies is de hoogste berg Mt. Elbert.
Hoi Petra,

En...zo leer je ook nog eens wat! Ik heb me dus verkeerd uitgedrukt. Mount Evans heeft America's highest paved automobile road. Hoger met de auto kan je dus niet komen..! Mount Evans is hoog 4350 m (= 14.264 feet). Vorig jaar zijn we op Pikes Peak geweest en die is 50 m lager. (Waar praat je over....;)). Ik voelde me wel "raar" op zo'n grote hoogte, maar ik vind het dermate mooi, dat ik het gewoon weer doe. Indien nodig, zijn er zuurstofflessen boven. (tenminste op Pikes Peak wel).
We zijn heel benieuwd naar het Microsoft Museum! Wat die ferry's betreft: wie weet of we daar nog tijd voor hebben. Ik kan me er iets bij voorstellen hoe mooi het moet zijn, want 2 jaar geleden hebben we met de ferries "gehopt" langs de fjorden van de westkust van Canada en daarna overgestoken naar Vancouver Island.
Bedank je man maar voor de terechte "terechtwijzing" en de
groeten van

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:

Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob » 14 mei 2004, 20:02

hekkie schreef:Hallo,

Moab (2n) Canyonlands en hike naar Delicate Arch.

Gr. Marjan
Hoi Marjan,

Wij hebben de hike naar Delicate Arch ook gedaan op onze laatste trip, op die dag 01-10-2003 was het 34 graden.
Gezien het jaargetij dat jullie gaan zal het nog warmer zijn doe die hike 's morgens vroeg en neem genoeg water mee , je hebt op de hele trail geen schaduw.
In Arches heb je een schitterende campground bij Devils Garden $ 10,00 per nacht, water en flush toilets aanwezig.
Mooie route heb je uitgezet.
Happy Camping :wink:
Gr.
Rob

hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie » 15 mei 2004, 02:20

Wij hebben de hike naar Delicate Arch ook gedaan op onze laatste trip, op die dag 01-10-2003 was het 34 graden.
Gezien het jaargetij dat jullie gaan zal het nog warmer zijn doe die hike 's morgens vroeg en neem genoeg water mee , je hebt op de hele trail geen schaduw.
In Arches heb je een schitterende campground bij Devils Garden $ 10,00 per nacht, water en flush toilets aanwezig.
Mooie route heb je uitgezet.
Happy Camping :wink:
Gr.
Rob
[/quote]

Hoi Rob,

Bedankt voor het compliment en voor de tip van Devils Garden. Lijkt me wel wat.
Wat de hike naar Delicate Arch betreft: die hebben we 5 jaar geleden al eens gedaan. Dus ik weet er alles van....;) We vonden het zo mooi, dat we het nog eens willen doen. Als je dan boven bij die unieke boog zit met dat prachtige uitzicht .......wordt ik stil van

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:

hroolvink
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 30

Bericht door hroolvink » 16 mei 2004, 16:40

Beste Marjan,

Leuke route.
Ik zie dat je Yellowstone niet echt hebt opgenomen in je route. Is dit bewust gedaan? Yellowstone is voor mij altijd weer een van de hoogtepunten. Moet je toch zeker tijd voor uittrekken.
Misschien is voor Seattle een bezoek aan de Boeing fabrieken in Everett nog een optie. Ook al houd je niet echt van vliegtuigen het is en blijft imposant.
Als er kinderen meegaan moet je in Seattle eens gaan lunchen in The Iron Horse Family Restaurant. Hier wordt het eten gebracht d.m.v. een modelspoortrein. Mijn kinderen hebben het er nog steeds over.
Prettige reis.

hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie » 16 mei 2004, 21:37

Leuke route.
Ik zie dat je Yellowstone niet echt hebt opgenomen in je route. Is dit bewust gedaan? Yellowstone is voor mij altijd weer een van de hoogtepunten. Moet je toch zeker tijd voor uittrekken
.

Hallo Harrie,
Ik ben het wat Yellowstone betreft helemaal met je eens. Een fantastisch park wat we dan ook al meerdere malen bezocht hebben. We moesten zoals gewoonlijk weer keuzes maken. We zouden helaas dit park dit jaar niet bezoeken, maar op deze manier komen we er toch nog ....;)
Misschien is voor Seattle een bezoek aan de Boeing fabrieken in Everett nog een optie. Ook al houd je niet echt van vliegtuigen het is en blijft imposant
.

Waarschijnlijk heb je er overheen gekeken, maar de Boeing Tour staat er echt bij. Enne...ik houd wel van vliegtuigen.....;) We gaan warschijnlijk ook nog naar het flightmuseum daar.
Als er kinderen meegaan moet je in Seattle eens gaan lunchen in The Iron Horse Family Restaurant. Hier wordt het eten gebracht d.m.v. een modelspoortrein. Mijn kinderen hebben het er nog steeds over.
Onze kinderen zijn inmiddels volwassen en gaan niet mee. Ik heb even gegoogled en dit restaurant opgezocht, maar het ziet er inderdaad leuk uit.
Prettige reis
Dank je wel

Groetjes Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer