Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
koffers handig indelen
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
koffers handig indelen
Hallo allemaal,
In verschillende reisverslagen lees ik dat mensen na de vliegtuigreis hun koffers gaan herschikken, opnieuw inpakken of anders organiseren voor de rest van de reis.
Hoe doen jullie dat precies? Hoe kan je ervoor zorgen dat je elke dag al het nodige vind, zonder je hele koffer telkens helemaal uit en in te moeten pakken?
Laten jullie soms één of meer koffers in de wagen?
groetjes, elke
In verschillende reisverslagen lees ik dat mensen na de vliegtuigreis hun koffers gaan herschikken, opnieuw inpakken of anders organiseren voor de rest van de reis.
Hoe doen jullie dat precies? Hoe kan je ervoor zorgen dat je elke dag al het nodige vind, zonder je hele koffer telkens helemaal uit en in te moeten pakken?
Laten jullie soms één of meer koffers in de wagen?
groetjes, elke
- Moniquemichiel
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Re: koffers handig indelen
Hoi,
Dat doen wij ook. We nemen een kampeeruitrusting mee en die is eerst verdeeld over alle koffers. Als we aankomen maken we een tas met slaapbenodigheden, een tas met kookspullen. Voor elk van ons een tas met eigen kleding en toiletartikelen. Ik denk dat als je naar hotels gaat je dit niet hoeft te doen. Het is meer een kwestie hoe je zo economisch mogelijk alles mee krijgt. Gewoon een kwestie van passen/ meten en gewicht verdelen.
Groetjes,
Monique
Dat doen wij ook. We nemen een kampeeruitrusting mee en die is eerst verdeeld over alle koffers. Als we aankomen maken we een tas met slaapbenodigheden, een tas met kookspullen. Voor elk van ons een tas met eigen kleding en toiletartikelen. Ik denk dat als je naar hotels gaat je dit niet hoeft te doen. Het is meer een kwestie hoe je zo economisch mogelijk alles mee krijgt. Gewoon een kwestie van passen/ meten en gewicht verdelen.
Groetjes,
Monique
- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij hebben gewoon ieder een eigen grote sporttas of koffer. Daar zit alles in en we nemen elke dag onze eigen tas mee naar de hotelkamer.
Uitpakken doen we niet, we pakken uit de tas wat we nodig hebben. Alleen de wandelschoenen en vesten laten we meestal in de auto liggen.
Uitpakken doen we niet, we pakken uit de tas wat we nodig hebben. Alleen de wandelschoenen en vesten laten we meestal in de auto liggen.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wat ik doe als we met 3 koffers reizen, is na een aantal dagen de vuile was in 1 koffer steken, zodat we die niet meer mee nemen naar de kamer.
Of ik bekijk wat we de komende 3 dagen gaan doen, wat het weer is, en pak die spullen in in 1 koffer, en dan blijven 2 koffers in de auto staan. Of we nemen ze wel mee op de kamer (afhankelijk van waar we overnachten), maar doen ze niet open.
Of ik bekijk wat we de komende 3 dagen gaan doen, wat het weer is, en pak die spullen in in 1 koffer, en dan blijven 2 koffers in de auto staan. Of we nemen ze wel mee op de kamer (afhankelijk van waar we overnachten), maar doen ze niet open.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Wij hebben van die reuze reiszakken, geen koffers, en ik herschik die op een reis van 3 weken toch wel een keer of 7. Om zot van te worden. We pakken niks uit, leven uit de koffers. Wij laten ook veel in de auto, tegen het einde toe is dat een echte rommelbak geworden. Ben soms beschaamd voor onze achterbank, maar dan zie ik op de parking van een supermarkt een achterbank die er nog veel erger aan toe is dan de onze en ben ik weer blij.
Als we thuis inpakken verdelen wij onze kleren over 2 reistassen, we durven ze niet in tas te steken uit schrik dat die tas niet zou aan komen. Misschien stom want als de ene tas op de bagageband raakt, zal de ander er ook wel bij zijn, zeker?
Onze tassen hebben zo'n apart vak voor schoenen, en dat is toch wel handig.
Lilo
Als we thuis inpakken verdelen wij onze kleren over 2 reistassen, we durven ze niet in tas te steken uit schrik dat die tas niet zou aan komen. Misschien stom want als de ene tas op de bagageband raakt, zal de ander er ook wel bij zijn, zeker?
Onze tassen hebben zo'n apart vak voor schoenen, en dat is toch wel handig.
Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
- Alrak62
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 24
Wij pakken thuis alles verdeeld over twee koffers in. Na de vliegreis verdelen we het zo dat ieder een eigen koffer heeft, hief je ook niet te zoeken waar iets ligt. Omdat we zoveel kopen onderweg nemen we altijd een extra koffer mee die we in een van de andere koffers doen, na aankomst gebruiken we die dan voorlopig voor de vuile was.
Daar zou ik niet zomaar vanuit gaan. Wij hebben het meegemaakt dat van onze twee koffers er maar één aankwam in SpanjeLilo schreef: Misschien stom want als de ene tas op de bagageband raakt, zal de ander er ook wel bij zijn, zeker? Lilo

Toch hadden we beide koffers tegelijk op de band gezet bij het inchecken.
16x USA / 30 staten
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik verdeel onze kleren ook altijd over de koffers, zodat, als er maar 1 aankomt, ieder toch iets heeft om aan te doen.
Elke
bij ons zitten de kleren ook altijd verdeeld over de koffers, zodat beiden toch wat van kleren hebben als er maar een koffer mocht aankomen
idem met ondergoed, kousen en schoenen
ik ga altijd op reis met mijn mamsie, maar het is toch altijd ik die de koffers maak, ons mamsie heeft gewoon geen ruimtelijk inzicht, en haar koffer zit gewoon altijd veel rapper vol dan wanneer ik het doe
wij nemen elke dag de koffers mee naar de hotelkamer, gewoon voor de zekerheid
in ons eerste of tweede hotel worden de koffers dan omgepakt, zodat alles van de mamsie samenzit en alles van mij samenzit
de plaatsen waar we een nachtje slapen, wordt er gewoon gegrabbeld naar wat we nodig hebben, de plaatsen waar we twee of meer nachten slapen, worden de koffers opengegooid en bepaalde dingen uitgehangen, zodat alles een beetje kan verfrissen
vuile was wordt zowiezo in een zak apart gehouden
ik denk erover voor dit jaar een shoppingbag van thuis mee te nemen voor in de auto, want wat wij daar soms allemaal in rondliggen hebben, niet te doen
zo'n shoppingbag is gemakkelijk, je kan het er gewoon ingooien en toch nog vlug terugvinden
idem met ondergoed, kousen en schoenen
ik ga altijd op reis met mijn mamsie, maar het is toch altijd ik die de koffers maak, ons mamsie heeft gewoon geen ruimtelijk inzicht, en haar koffer zit gewoon altijd veel rapper vol dan wanneer ik het doe

wij nemen elke dag de koffers mee naar de hotelkamer, gewoon voor de zekerheid
in ons eerste of tweede hotel worden de koffers dan omgepakt, zodat alles van de mamsie samenzit en alles van mij samenzit
de plaatsen waar we een nachtje slapen, wordt er gewoon gegrabbeld naar wat we nodig hebben, de plaatsen waar we twee of meer nachten slapen, worden de koffers opengegooid en bepaalde dingen uitgehangen, zodat alles een beetje kan verfrissen
vuile was wordt zowiezo in een zak apart gehouden
ik denk erover voor dit jaar een shoppingbag van thuis mee te nemen voor in de auto, want wat wij daar soms allemaal in rondliggen hebben, niet te doen

zo'n shoppingbag is gemakkelijk, je kan het er gewoon ingooien en toch nog vlug terugvinden
Allee dan , dan zal ik dat altijd maar zo blijven doen.Liz schreef:Daar zou ik niet zomaar vanuit gaan. Wij hebben het meegemaakt dat van onze twee koffers er maar één aankwam in SpanjeLilo schreef: Misschien stom want als de ene tas op de bagageband raakt, zal de ander er ook wel bij zijn, zeker? Lilo![]()
Toch hadden we beide koffers tegelijk op de band gezet bij het inchecken.
Want het is absoluut niet leuk dat je dan eindelijk op je bestemming aangekomen bent, en dat je daar dan staat zonder je bagage.
Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Heen reis ik altijd met één koffer. Ik neem ook altijd een grote lege weekendtas mee in de koffer die ik bij aankomst vul met niet-kleding artikelen. Zo heb ik e.e.a. altijd mooi gescheiden.
Roland

Roland
- Doockles
- Amerika-expert
- Partner van: Pietro
Wij verdelen ook altijd alles bij de heenreis over 2 koffers zodat wel elk toch een set kleren hebben om aan te doen moest één van de koffers achter blijven. In Amerika hebben we eigenlijk 1 koffer met vooral kleren in en een andere met opladers, stekkerdoos, zwemgerief, toiletgerief, vuile was, enzovoort. Wat ik ook altijd doe is mijn kleren in een plastiek zakje steken. Zo hebben we allebei een apart zakje met t-shirts in, eentje met kousen, enzovoort. Als één van ons twee dan iets nodig heeft hoef je enkel maar het juiste zakje te nemen en niet beginnen rommelen en alles overhoop halen. Ik heb een hekel aan een ongestructureerde valies.
Ondertussen heeft alles zo'n beetje zijn eigen plaats in onze koffer.

Onze reisverslagen:
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
-
- Amerikafan
leuk al deze reacties
Wij zijn met z'n tweeën en nemen elk een grote koffer/reistas mee en verder nog een kleine trolley en de rugzakken als handbagage.
1e punt is dus de kledij verdelen over de koffers voor de heenreis. Dat hadden we vorige keer niet gedaan. Gelukkig lagen onze koffers netjes op de band anders was één van ons de klos geweest
.
Tijdens de reis zelf pak ik de koffer normaal ook niet echt uit, maar als je er onderaan iets uithaalt dan wordt alles zo'n rommeltje. En dan voel ik me toch een beetje verplicht om alles weer wat netjes te leggen. Ik probeer iets te bedenken om dat rommeltje te vermijden. Dus dat ik de koffer opendoe en alles wat ik nodig heb ligt bovenaan, niet zo realistisch zeker?
Spullen die we elke avond nodig hebben, zoals opladers of toilettassen kunnen we in de trolley doen. Dan hebben we dat altijd snel bij de hand zonder de kledij overhoop te halen.
De plastic zakjes ga ik ook onthouden, dan haal je het geheel zeker minder overhoop.

Wij zijn met z'n tweeën en nemen elk een grote koffer/reistas mee en verder nog een kleine trolley en de rugzakken als handbagage.
1e punt is dus de kledij verdelen over de koffers voor de heenreis. Dat hadden we vorige keer niet gedaan. Gelukkig lagen onze koffers netjes op de band anders was één van ons de klos geweest

Tijdens de reis zelf pak ik de koffer normaal ook niet echt uit, maar als je er onderaan iets uithaalt dan wordt alles zo'n rommeltje. En dan voel ik me toch een beetje verplicht om alles weer wat netjes te leggen. Ik probeer iets te bedenken om dat rommeltje te vermijden. Dus dat ik de koffer opendoe en alles wat ik nodig heb ligt bovenaan, niet zo realistisch zeker?

Spullen die we elke avond nodig hebben, zoals opladers of toilettassen kunnen we in de trolley doen. Dan hebben we dat altijd snel bij de hand zonder de kledij overhoop te halen.
De plastic zakjes ga ik ook onthouden, dan haal je het geheel zeker minder overhoop.
-
- Amerikafan
Wij pakken ook altijd de koffer in zodat in elke koffer iets zit van iemand. Alle shirts e.d. verdeel ik dus gewoon over 2 koffers. Als er 1 weg is heb je in ieder geval wat. Zodra we zijn aangekomen gaat alles in 1 koffer en alles wat vuil is gooien we in de ander. Dit jaar hebben we net aan 1 volle koffer ( de rest is ruimte om gekochte spullen in te doen ). Dus komen we goed uit om alle was in 1 koffer te doen.
Rene
Rene
1995: Ontario-Quebec-New York
2008: British Columbia
2008: Florida
2010: British Columbia - Alberta
2011: California - Utah - Arizona - Nevada
2012: Florida
2008: British Columbia
2008: Florida
2010: British Columbia - Alberta
2011: California - Utah - Arizona - Nevada
2012: Florida
Wij verdelen ook altijd de kleding over de reistassen, wij nemen (meestal) geen koffers mee. In de handbagage hebben we wel altijd een extra set ondergoed bij ons (je weet maar nooit). En als we naar een warm land gaan, zorgen we er ook altijd voor dat we een korte broek en shirt erin hebben zitten. We hebben een keer in onze Hollandse kleding uuuuuuuren op onze koffers moeten wachten in de bloedhitte en dan natuurlijk geen winkels in de buurt. Dat overkomt ons geen tweede keer
.
En zeker nu we met een kind reizen, hebben we extra kleding in de handbagage. Niet alleen voor hem, maar ook voor ons. Een ongelukje zit in een klein hoekje en bijv. zurigheid krijg je er ook niet met babydoekjes uit....
En onderweg wordt de was wel eens gedaan, dat is dan gelijk het moment om de tassen weer netjes te maken. Laders etc. hebben wij ook altijd in een aparte plastic tas zitten zodat die niet rondzwerven in de grote tas.
Op de terugweg gooi ik altijd de vuile was (ondergoed in een vuilniszak) bij elkaar. Vaak maak ik dan gelijk stapeltjes met dezelfde kleuren, kan ik ze thuis zo de wasmachine inschuiven.

En zeker nu we met een kind reizen, hebben we extra kleding in de handbagage. Niet alleen voor hem, maar ook voor ons. Een ongelukje zit in een klein hoekje en bijv. zurigheid krijg je er ook niet met babydoekjes uit....
En onderweg wordt de was wel eens gedaan, dat is dan gelijk het moment om de tassen weer netjes te maken. Laders etc. hebben wij ook altijd in een aparte plastic tas zitten zodat die niet rondzwerven in de grote tas.
Op de terugweg gooi ik altijd de vuile was (ondergoed in een vuilniszak) bij elkaar. Vaak maak ik dan gelijk stapeltjes met dezelfde kleuren, kan ik ze thuis zo de wasmachine inschuiven.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Haha, dat doe ik ook. En ik doe alles meteen binnenstebuiten.SteViS schreef: Vaak maak ik dan gelijk stapeltjes met dezelfde kleuren, kan ik ze thuis zo de wasmachine inschuiven.

- katrienenluc
- Amerikakenner
- Partner van: Luke21
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Wij nemen altijd reservekledij mee voor 1 dag in de trolley van de handbagage. Stel je voor dat geen enkele valies toekomt!
Daarna alles herschikken zoals hierboven reeds gezegd geweest is. Wij hebben ook ong een aparte trolley met laptop, opladers ed. Dan wetenw e direct waar zo'n dingen zitten en meoten we er enti achter zoeken in eeng rote tas/valies.
Ik sorteer verder de kinderen hun kledij apart, die van ons apart, dan de schoenen van iedereen in een reistas en de regenkledij, truien en zwemkledij zitten ook bij elkaar in een tas. Dat heb je immers niet elke dag nodig. Dan steek alle toiletgerief ook nog smaen in een trolley.
ja, wij hebben wel wat bagage, zo met 5..
Daarna alles herschikken zoals hierboven reeds gezegd geweest is. Wij hebben ook ong een aparte trolley met laptop, opladers ed. Dan wetenw e direct waar zo'n dingen zitten en meoten we er enti achter zoeken in eeng rote tas/valies.
Ik sorteer verder de kinderen hun kledij apart, die van ons apart, dan de schoenen van iedereen in een reistas en de regenkledij, truien en zwemkledij zitten ook bij elkaar in een tas. Dat heb je immers niet elke dag nodig. Dan steek alle toiletgerief ook nog smaen in een trolley.
ja, wij hebben wel wat bagage, zo met 5..

Groeten, Katrien
https://lukareizen.blogspot.com/
https://lukareizen.blogspot.com/
- bluemoon
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Ik stop altijd een lege weekendtas/sporttas in mijn koffer op de heenvlucht.
Deze tas gebruik ik weer als ik s`avonds naar mijn hotelkamer ga, in de tas stop ik de schone kleren die ik de volgende dag weer nodig heb en een toilettas.
Mijn koffer/grote reistas laat ik de hele reis in achter in de auto liggen, ik heb geen zin om deze de hele vakantie naar een hotelkamer te sjouwen.
Op de laatste dag neem ik mijn koffer mee naar de hotelkamer om alles netjes in te pakken en de gekochte spullen een plaatsje te geven.
De weekentas/sporttas gaat uiteraard bij de terugvlucht stampvol met nieuwe goodies mee naar huis, dit word gewoon geaccepteerd als handbagage.
Deze tas gebruik ik weer als ik s`avonds naar mijn hotelkamer ga, in de tas stop ik de schone kleren die ik de volgende dag weer nodig heb en een toilettas.
Mijn koffer/grote reistas laat ik de hele reis in achter in de auto liggen, ik heb geen zin om deze de hele vakantie naar een hotelkamer te sjouwen.
Op de laatste dag neem ik mijn koffer mee naar de hotelkamer om alles netjes in te pakken en de gekochte spullen een plaatsje te geven.
De weekentas/sporttas gaat uiteraard bij de terugvlucht stampvol met nieuwe goodies mee naar huis, dit word gewoon geaccepteerd als handbagage.
Crisis ? What Crisis ?
ook hier op de heenreis alles verdeeld over 4 koffers(4 personen). In het eerste hotel weer uitsplitsen. De jongens allebei hun eigen koffer en voor ons 1 grote samen. De schoenen(buiten van mezelf allemaal maat stoomboot) gaan gelijk los in de auto en hierdoor houden we een lege koffer over. Deze gat in de auto en wordt aan het einde van de reis gevuld met aankopen en natuurlijk onze botenverzameling
Voor de vuile was heb ik ook van heel dik wit katoen was zakken gemaakt. Hiervan hebben we er 2 a 3 mee en gaat de vuile was in(1 voor lichte was en 1 voor donkere was). Als de zakken vol zijn is dit het teken dat er gewassen moet worden.
Groet,
Sandra

Voor de vuile was heb ik ook van heel dik wit katoen was zakken gemaakt. Hiervan hebben we er 2 a 3 mee en gaat de vuile was in(1 voor lichte was en 1 voor donkere was). Als de zakken vol zijn is dit het teken dat er gewassen moet worden.
Groet,
Sandra
- jvandijk65
- Amerikafan
Wij hadden in de auto een aantal kartonnen doosjes staan. Die gebruikten we voor de schoenen. We hadden ook een doosje met etenswaren-bestek etc. Dit beviel goed, voorkwam dat het een enorme troep in de auto werd.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 27 Reacties
- 5005 Weergaves
-
Laatste bericht door patrickvandepol
-
- 8 Reacties