Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Benaderd door de KLM (vliegtickets)
Benaderd door de KLM (vliegtickets)
Gisteren werden we gebeld door de KLM ze moesten onze geboortedatums hebben.. Wat tijdens het boeken niet geregistreerd hoeft te worden. Dat gaf de KLM ook toe.
Het blijkt dat de USA nu wil dat op de tickets je geboortedatum moet staan. En we vliegen niet eens naar de USA, maar naar canada. Dat klopte het was wereldwijd.
Zijn mensen die geboekt hebben bij de KLM ook al benaderd?
Het blijkt dat de USA nu wil dat op de tickets je geboortedatum moet staan. En we vliegen niet eens naar de USA, maar naar canada. Dat klopte het was wereldwijd.
Zijn mensen die geboekt hebben bij de KLM ook al benaderd?
Go T@bbing!!!!
Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Benaderd door de KLM (vliegtickets)
Vertrouwde je dit telefoontje niet helemaal? Want wat ik dan doe, is zeggen dat het nu even niet aankomt, maar dat ze me hun naam en telefoonnummer moeten geven, dan bel ik in de loop van de dag terug. Is het fake, dan zullen ze daar niet graag op ingaan. Is het legitiem, dan geven ze het gewoon door.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
- Bostonlover
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Ik vlieg volgende week met KLM maar heb een dergelijk verzoek niet ontvangen.

[/url]
- DVDGuy
- Amerika-expert
- Partner van: Krabbegat
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Hoe kwamen ze überhaupt aan je telefoonnummer; had je dat opgegeven?
Als je op hun site boekt moet je ook een telefoonnummer invullen.
Sinds wanneer zou die regel zijn ingegaan? Ik vlieg regelmatig met KLM en nog nooit deze vraag gehad. Bel eens met het helpdesknummer van KLM en vraag het daar eens.
- Marenko
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Wij vliegen klm, maar geboekt bij connections, maar dit verzoek niet gehad.
Wat je kan doen en snel werkt: als je twitter hebt even de vraag aan KLM zelf stellen.
Wat je kan doen en snel werkt: als je twitter hebt even de vraag aan KLM zelf stellen.
Ik heb ook bij KLM geboekt, we vliegen ook naar Canada, maar ik heb geen telefoontje gehad.
16x USA / 30 staten
- Kokopelli
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
- Contacteer:
Ook wij vliegen volgende maand met KLM, geen telefoontje gehad.
In 2025 weer naar Florida.
Reisverslag Zuidwesten September 2024 > reisverslagen
Reisverslag Zuidwesten September 2024 > reisverslagen
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Misschien een vreemde vraag, maar konden zij jou je vluchtgegevens voorleggen en andere info die je evt wel bij het boeken had doorgegeven?
Vliegtickets bestaan niet meer.yarrah schreef: Het blijkt dat de USA nu wil dat op de tickets je geboortedatum moet staan.
Hier wordt een uitleg gegeven over "secure flight" met daarin oa
When passengers travel, they are required to provide the following Secure Flight Passenger Data (SFPD) to the airline:
* Name (as it appears on government-issued ID the passenger plans to use when traveling)
* Date of Birth
Secure Flight also performs watch list matching for flights which overfly, but do not land in, the continental United States
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Wij zijn vorig jaar naar Canada geweest en hebben vlak voor tijd verschillende mails gehad dat wij onze gegevens moesten invullen. Is tegenwoordig verplicht bij een reis naar Canada of US. Zonder de gegevens in te vullen ( kan als je bij klm inlogt met je boekingscode ) kom je de vlucht waarschijnlijk niet op.
Persoonlijk vind ik het wel raar, want je hebt al een ESTA waar ook al je gegevens op staan...
Rene
Persoonlijk vind ik het wel raar, want je hebt al een ESTA waar ook al je gegevens op staan...
Rene
Laatst gewijzigd door markro op 04 mar 2012, 10:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Het is overbodig om het volledige bovenstaande bericht te quoten --> quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
Reden: Het is overbodig om het volledige bovenstaande bericht te quoten --> quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
1995: Ontario-Quebec-New York
2008: British Columbia
2008: Florida
2010: British Columbia - Alberta
2011: California - Utah - Arizona - Nevada
2012: Florida
2008: British Columbia
2008: Florida
2010: British Columbia - Alberta
2011: California - Utah - Arizona - Nevada
2012: Florida
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
De Airlines hebben geen inzicht in je ESTA dus zal je het voor de airline ook in moeten vullen.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
Vul je dat niet in als vraag van de API (advanced passenger information)? Dat is tegenwoordig toch ook verplicht voor vluchten naar de VS en Canada?
Op naar de volgende reis... http://www.emintheusa.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Yep, als het goed is wel maar het wordt door sommige reisbureau's nog niet standaard gevraagd zodat je het later in moet vullen als je inlogd bij de airline.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
Ik had dat ook vorig jaar toen ik rechtstreeks via klm.com een ticket kocht. Na enkele maanden begonnen ze te bellen en emailen omdat er nog ontbrekende info was die blijkbaar niet verplicht/gevraagd was toen ik het online formulier invulde.
Wij hebben ook rechtsstreeks geboekt bij de KLM. Mijn vriend werd gebeld... dat klopt, zijn telefoonnummer is doorgegeven. Maar hij had het gruwelijk druk op zijn werk. En heeft de vragen gewoon beantwoord zonder vragen te stellen. Dat was bij mij niet gebeurd
.
Toch zei de KLM dat het een hel off a job was om alle mensen te benaderen.
Maar goed, ik heb onze boeking even bekeken en er lijkt niets aan de hand.

Toch zei de KLM dat het een hel off a job was om alle mensen te benaderen.
Maar goed, ik heb onze boeking even bekeken en er lijkt niets aan de hand.
Go T@bbing!!!!
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Betaalde je de reis per creditcard? En daar is ook niks speciaals te zien?
Elke
We hebben met creditcard betaald... hoezo??
Go T@bbing!!!!
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Bij telefoontjes van bedrijven die persoonlijke info voor mij nodig hebben en waar ik iets met credit card betaalde, ben ik steeds op mijn hoede dat het vals is, dat ze proberen aan mijn credit card te geraken. Maar misschien ben ik te achterdochtig wat dat betreft, omdat dergelijke dingen blijkbaar veel vaker voorkomen in Noord-Amerika dan dat dat in Be/Nl het geval is? Ik dacht ook dat je zelf een beetje achterdocht had, en daarom je vraag hier gesteld had. Maar blijkbaar vond jij het helemaal niet vreemd? In ieder geval geef ik nooit zoiets rechtstreeks door aan die mensen, ik vraag hen naar hun naam en telefoonnummer, en bel zelf terug (nadat ik even check of dat inderdaad wel een werknemer/telefoonnummer van dat bedrijf is).
Elke
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 14 Reacties
- 1505 Weergaves
-
Laatste bericht door Ikverzinnogweliets
-