Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wat is jullie budget voor een roadtrip van 3 of 4 weken?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Zonnestraaltje.
Amerika-ontdekker

Wat is jullie budget voor een roadtrip van 3 of 4 weken?

Bericht door Zonnestraaltje. »

:wave:

Ik ben stiekem wel benieuwd naar wat jullie budget is voor een roadtrip naar de Verenigde Staten, voor plusminus drie of vier weken. Ik vraag dit omdat ik een ruwgeschetst budgetplaatje wil creëeren, voor mijn reis naar de westkust volgend jaar lente. Ik hoef heus geen specifieke details, want ik ben me er van bewust dat mijn vraag wellicht ietwat brutaal en persoonlijk is.

Ik heb zelf een budget van plusminus € 3000,00 voor mijn reis van vier weken naar de westkust, in de lente van 2013. Is dit een tamelijk minimalistisch bedrag, of is het een reëel budget? Ik ga met mijn vader, en we willen grofweg de route SF - LA - SD - LV gaan maken samen. Liefst met een camper, maar dat moeten we nog uitpuzzelen, qua kostenplaatje. We gaan absoluut niet met geld smijten, willen het een beetje budgetproof houden qua hotels en eten, maar we willen natuurlijk ook niet op een houtje te hoeven knabbelen, en elk dubbeltje om hoeven te moeten draaien. Mijn vader heeft weliswaar iets meer geld te besteden - tussen de € 3000,- en € 4000,00 - en we hebben besproken dat we dingen naar evenredigheid en 'draagkracht' gaan betalen.

Ik ben benieuwd naar wat jullie van mijn budget voor deze reis vinden, en natuurlijk ook naar jullie eigen budget.
Als je een berichtje achterlaat of me een PB'tje stuurt, schrijf er dan alsjeblieft wel even bij waar je naartoe gaat, voor hoelang, wat jullie plannen zijn, en natuurlijk wat jullie per persoon gebudgetteerd hebben.

Groetjes,
Zonnestraaltje.
Afbeelding
Hockey
Amerika-expert

Re: Wat is jullie budget voor een roadtrip van 3 of 4 weken?

Bericht door Hockey »

Hier zijn al eens wat topics over geweest, wellicht dat die je verder kunnen helpen. Zelf hou ik het nooit bij, dus ik kan je weinig info geven.
Het nieuwste topic is deze.
een iets ouder topic, met de vraag of 4.500 euro genoeg budget is is deze.
LeenG
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door LeenG »

Bij onze reis in 2009 heb ik alles vrij goed bijgehouden en ik kwam op een bedrag van 100$ per persoon per dag. Daar was alles inbegrepen: vliegtickets, auto, eten, overnachtingen, tickets, shopping, uitjes,...

Wij hebben ook niet echt luxueus gereisd maar ook niet elke dime in 2 gebeten: overnachtingen gemiddeld 60$/nacht (coupons van roomsaver.com gebruikt), vaak in Motel6, Super 8,... standaard kamers, niet charmant maar wel proper en functioneel, meer moet dat niet zijn.

als je met 2 reist, is een auto + motels goedkoper dan met de camper.
Sassya
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Sassya »

Wij hebben voor een trip van 22 dagen met camper ongeveer 7.000 uitgetrokken totaal voor 2 personen. Route LV-GC-Page-MV-Arches/Moab-CR-BC-ZC-LV-LeeVining-Yosemite-SF. Hier zit 19 dagen camperhuur bij, 2 duurdere nachten in Las Vegas (terwijl we ook camper hebben) plus 3x hotelovernachting begin en eind reis, vlucht, meestal goedkope campgrounds in NP's, benzine, eten, uitjes.

Wij gaan dit jaar voor het eerst, dus misschien blijken we helemaal niet uit te komen, maar verwacht het niet. Ben redelijk goed in budget inschatten en eraan houden als dat nodig is, neem dagbudget ook altijd ruim (hou meestal over :thumbup: ). We zijn trouwens geen types die veel geld uit zullen geven aan shoppen en zullen niet elke dag uit eten gaan, omdat we midden in een NP staan bijvoorbeeld. Hoop dat je er wat aan hebt.
vencel
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 19

Bericht door vencel »

In 2008 heb ik een roadtrip Zuidwesten gedaan (2 personen), maar ook doorgereden naar Mt Rushmore.

Geen hele dure hotels gepakt, maar eerlijk gezegd niet echt gelet op uitgaven aan eten en dergelijk.
Maar ook niet in hele goedkope motels verbleven.

Uiteindelijk waren we toen 3000 euro per persoon kwijt (incl tickets, auto enz.)
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Wij zijn met zijn tweeën de afgelopen 3 jaar tussen de 6 en de 7000 euro kwijt voor 4 weken met 25 dagen camperhuur.
De schommeling is een beetje afhankelijk van de stand van de dollar, de benzine prijzen, en het gebied waar je zit. Zo is campground huur aan de kust in California veel duurder als bijvoorbeeld in New Mexico.
sifaka
Amerikafan

Bericht door sifaka »

Voor onze reis van afgelopen oktober 2011 had ik het volgende berekend. Deze bedragen gelden voor 2 personen en we hebben heel veel buiten de deur gegeten (niet zelf gekookt dus).

gemiddeld 78,60 dollar per dag (met 2 personen) uitgegeven in het Westen (incl. eten/drinken, souvenirs en activiteiten) (dus excl. vlucht, autohuur, overnachtingen, aangeschafte kleding en brandstofkosten)

gemiddelde prijs per nacht van 43,97 dollar (38 nachten, waarvan 10 op een campground... de rest in een motel/hotel)

We reden met een gemiddeld verbruik van 20,3 mpg (Chevy Traverse) (met de Ford Escape haalde we in het oosten een gemiddeld verbruik van 24,7 mpg) en de gemiddelde gallon kostte ons in het Westen 3,69 dollar.

Als je van deze getallen uit wil gaan van je eigen reis kom je plusminus 4000 dollar, excl autohuur, vliegtickets en de eventuele aanschaf van nieuwe kleding e.d.

Wellicht heb je er iets aan.
6-10-2011 t/m 2-01-2012: rondje Zuidwest + Chicago - Miami

http://goingusa2011.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
tnc0503
Amerikafan

Bericht door tnc0503 »

Wij reizen met z'n vieren, 24 dagen camper (California en omringende staten) en daarna nog 4 dagen New York. Komen zo rond de 10.000 euro uit (juli/aug 2012, dus hoogseizoen).
Veel plezier met alle voorbereidingen!

Claudia
LightningNL
Amerika-ontdekker

Bericht door LightningNL »

Poeh dan mag ik wel gaan sparen, voor mijn tripje heb ik er zelf €2500 voor over (Ex vliegtickets en autohuur) Dus ongeveer $3000 dollar. En dat is voor 34 dagen.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Maar je zegt zelf al dat dit €2.500 zonder vliegtuigtickets en autohuur is. Dus hoeveel meer denk je nog nodig te hebben tijdens je trip bovenop die €2.500?
Zonnestraaltje.
Amerika-ontdekker

Ik heb net een fictieve reis gemaakt voor deze lente, om zo al een beetje een globaal plaatje te krijgen qua kosten.

Na een klein beetje zoekwerk van een half uurtje, zit ik nu voor een retourticket (van Schiphol naar SF. Heenvlucht is rechtstreeks, terugreis is met een stop in Detroit) + Midsize-SUV huurauto voor exact vier weken (met eerste tank gratis) op € 1126,54.

Ik ga weer verder puzzelen!
Afbeelding
RCRD
Amerikakenner

Bericht door RCRD »

2 Personen, 18 dagen, SF - YOS - DV - LV in oktober (van de 18 dagen zijn we 10 dagen in LV) :

Vlucht (steeds totaalprijs voor 2 in EURO): 1100
Auto + benzine: 700
Hotels: 1500
Zakgeld: 3500
En dan shoppen we waarschijnlijk nog voor 1000 a 1500 euro.

Totaal dus circa 8000 euro. Ik zal niet ontkennen dat het echt wel goedkoper kan maar aangezien het vakantie is nemen we het er van. :mrgreen:
08 FL
11 LA / LA
12 SF - LV
13 DV - LV
14 NY - CND - NY
15 LA - LV
16 SF - LV
17 LV
18 VC - ST - LV
18/19 LV - SD
19 LV
19/20 LV - PHO
20 FL FR
21 Cruise
22 LV
22 LV
22/23 LV
23 LV
23 NV / LV
24 Cruise FL / LV
25 LV / LV
25 TX / LV
miro
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door miro »

Wij waren twee jaar geleden €7100 kwijt voor een rondje van drie weken door het Zuid- Westen en NY.
Voor dit jaar is de planning tot nu toe €7600 voor drie weken Florida. Dat is met een non stop vlucht in juli en een midsize suv. Ik moet zeggen dat wij niet echt op de kleintjes letten als we zo'n reis maken. En we overnachten altijd in hotels. :-)
USA: 2001-2010-2012-2013-2015-2016-2018-2023-2024
Overig:3xNieuw Zeeland en Australië, Curaçao, veel van Europa en meerdere cruises
Zonnestraaltje.
Amerika-ontdekker

Voor hoeveel personen was dat budget van € 7100,00?
En zat daar alles in inbegrepen?
Laatst gewijzigd door Rob op 24 feb 2012, 17:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote van complete, bovenstaande bericht verwijderd. Lees a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten"
Afbeelding
Wellie
Amerika-ontdekker

Bericht door Wellie »

Wij gaan met ons gezin (3 volwassenen, 1 kind) in juli een 19-daagse reis maken. We zijn nu € 5.500,- kwijt voor de vlucht, hotels (veelal met ontbijt) en de standard-SUV. We verwachten dat er nog € 3.500,- bijkomt voor benzine, eten en nog wat shoppen.
LightningNL
Amerika-ontdekker

Bericht door LightningNL »

Ik ben wel benieuwd of het achteraf ook allemaal klopt en wat je echt heb uitgegeven. Ik zal dat tzt wel melden dan (ben dan ook benieuwd hoe jullie het hebben gedaan). Uit ervaring met 'jongeren' reizen is de regel €100,- per dag een vrij accurate indicatie (zonder vlucht en accomodatie). Ik hoop toch wel wat minder uit te geven in de US.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik heb in Florida denk ik toch wel €100 pd uitgegeven. De ene dag misschien wat minder, maar als je al 250 dollar voor 2 dagen disney neer moet leggen gaat het snel he! Voordeel is dat tanken ivm hier weinig kost.Maarja, dat merk je ook niet als je 4000+km rijdt.
Bas560SEL
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Bas560SEL »

Zie bijgaand ons budget voor 2,5 week zuidwesten en 1 week Florida in mei / juni 2012. Budgetten die ik maak komen vaak wel redelijk uit. Dit is gebaseerd op 2 personen, vlucht Brussel-San Fransisco, tussenvlucht Denver-Tampa en terugvlucht Miami-Brussel, autohuur voor de gehele periode. Posten waar betaald bij staat zijn (uiteraard) betaald, rest is gereserveerd. Aan eten en dagelijkse uitgaven is $80 per dag gebudgeteerd.

Dollar exposure is ca € 25 per cent stijging / daling, dus als de Euro 1 cent stijgt, dan daalt het Budget met € 25.. :thumbup:
Budget USA 2012.JPG
Laatst gewijzigd door Bas560SEL op 25 feb 2012, 11:42, 2 keer totaal gewijzigd.
miro
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door miro »

Zonnestraaltje. schreef:Voor hoeveel personen was dat budget van € 7100,00?
En zat daar alles in inbegrepen?

Die €7100 was voor twee personen, alles inbegrepen. Nonstop met KLM naar SF, terug non stop vanaf NY, ook met KLM (€2140), twee binnenlandse vluchten LA-LV en LV-NY. Twee huurauto's, volgens mij klasse fullsize. En dan hebben we ook weer heel ruim geleefd en een heleboel leuke dingen gedaan, helicoptervlucht Grand Canyon, wedstrijd Yankees, meerdere keren bioscoop en heel veel geshopt. Ik moet er wel bij zeggen dat ik ruim 6 maanden van te voren al begin met het uitzoeken van de goedkoopste deals voor hotels.
Laatst gewijzigd door miro op 26 feb 2012, 19:37, 1 keer totaal gewijzigd.
USA: 2001-2010-2012-2013-2015-2016-2018-2023-2024
Overig:3xNieuw Zeeland en Australië, Curaçao, veel van Europa en meerdere cruises
Bicky1984
Amerikafan

Bericht door Bicky1984 »

Gezellig zeg , als ik al die goedkope vliegtuigtickets zie voel ik me wel balen.
Wij betalen 2000 euro voor 2personen met united airlines begin juli.BRU-LAX en terug SF-BRU via WAS DC
We gaan met 4 personen dus kunnen we de auto en benzine delen.
Vlucht - 15 nachten -autohuur zitten we momenteel aan 1650 euro per persoon en dit in 2 persoonkamer.
Is dit een schappelijke prijs?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer