Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Tijd aankomst-douane-autohuur
Tijd aankomst-douane-autohuur
Ik ben momenteel bezig met het uitzoeken van tijd van de autohuur. Wij komen om 11.50 aan op Los Angeles, weet iemand hoe lang het ongeveer duurt van moment dat je uit vliegtuig stapt tot dat je bij de autoverhuur bent?
Laatst gewijzigd door grientje op 06 feb 2012, 16:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Tijd aankomst-duane-autohuur
Daar is geen antwoord op te geven. Als het heel snel gaat ben je er met een half uur, maar dan gaat het echt heel snel. Maar het kan je ook zo maar ineens 2 uur kosten. het zal ook afhangen van de verhuurmaatschappij. De busjes van Dollar rijden om het kwartier, die van anderen af en aan.
Ik zou rekenen dat het je toch zeker wel een uur kost.
Ik zou rekenen dat het je toch zeker wel een uur kost.
Wij willen via usareisen.de een auto huren van 28 juli tot 17 augustus. Het wordt waarschijnlijk een midsize suv van National. Wat is het handigste om te doen met de invoertijd. 13.00 kiezen of 12.30 of 13.30? Weet ook niet of het vaak voorkomt dat de auto nog niet beschikbaar is?
Ik zou 13.00 kiezen. Je hebt kans dat er een rij staat bij National. Bij national kan je gewoon de auto's uitkiezen die op het parkeerterrein staan. Er is dus altijd een auto beschikbaar.
- US-fanboy
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
Re: Tijd aankomst-douane-autohuur
Maak je maar niet te druk om welke tijd je opgeeft.
Als je eerder komt is er niemand die je weg zal sturen (behalve dan met de papieren en de auto), en als je later komt krijg je echt geen standje dat je te laat bent
Als je eerder komt is er niemand die je weg zal sturen (behalve dan met de papieren en de auto), en als je later komt krijg je echt geen standje dat je te laat bent

Ze begrijpen echt wel dat vliegtuigen vertraging kunnen hebben en dat het lang kan duren voordat je immigrations en customs voorbij bent.
Ik heb twee uur aangehouden. We landen om drie uur en autohuur vanaf 17.00 uur.
Ook bij het inleveren pas om 17.00 uur, wel lekker als je pas om 19.25 vliegt
Scheelt weer een volle dag autohuur.
Ook bij het inleveren pas om 17.00 uur, wel lekker als je pas om 19.25 vliegt

- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Meestal kun je ook je vliegtuignr ingeven, maar zoals al gemeld zal het weinig problemen geven.
Hartstikke bedankt voor jullie reacties! Het is de eerste keer dat we naar de USA gaan en dat we ook een auto huren. Wel fijn om te horen dat de tijd niet heel erg belangrijk is!
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Vliegen jullie rechtstreeks op Los Angeles? Dan moet je daar nog door immigrations en zal het wat langer duren dan wanneer je eerst ergens anders een tussenstop hebt gehad.
Ik probeer de lengte van de autohuur altijd zo uit te kienen dat ik 'm niet onnodig huur. Zo kwam ik afgelopen vakantie 's avonds om 19:30 uur aan op Denver en vertrok 4 weken later 's ochtends om 08:00 uur vanaf Los Angeles. Ik lever de auto dan 's avonds, de dag voor vertrek, al in.
Het tijdstip van ophalen had ik dit jaar op 20:00 uur gezet. Het werd uiteindelijk 19:52 uur (volgens verhuurcontract) en kon de auto ook weer om 20:00 uur inleveren. Houd er rekening mee dat dat moment van inleveren wel eens naar voren kan schuiven als je 'm veel vroeger ophaalt. Is mij in het verleden ook wel overkomen.
Roland
Ik probeer de lengte van de autohuur altijd zo uit te kienen dat ik 'm niet onnodig huur. Zo kwam ik afgelopen vakantie 's avonds om 19:30 uur aan op Denver en vertrok 4 weken later 's ochtends om 08:00 uur vanaf Los Angeles. Ik lever de auto dan 's avonds, de dag voor vertrek, al in.
Het tijdstip van ophalen had ik dit jaar op 20:00 uur gezet. Het werd uiteindelijk 19:52 uur (volgens verhuurcontract) en kon de auto ook weer om 20:00 uur inleveren. Houd er rekening mee dat dat moment van inleveren wel eens naar voren kan schuiven als je 'm veel vroeger ophaalt. Is mij in het verleden ook wel overkomen.
Roland
- bedeve
- Amerika-expert
ik heb even nagekeken wat de afgelopen jaren mijn gemiddelde tijd was om na aankomst op LAX met de huurauto uitgeboekt te worden.
2 uur 20 minuten.
Dus Grientje op je gemakje na immigration en douane de aankomsthal uitlopen dan zie je vanzelf als je rechts naar voren kijkt de groen/blauwe stadsbus van National/Alamo verschijnen.
Door bagage of andere reden de bus missen ?
5 minuten later komt de volgende.
2 uur 20 minuten.
Dus Grientje op je gemakje na immigration en douane de aankomsthal uitlopen dan zie je vanzelf als je rechts naar voren kijkt de groen/blauwe stadsbus van National/Alamo verschijnen.
Door bagage of andere reden de bus missen ?
5 minuten later komt de volgende.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Wij hadden vorig jaar 3 uur voordat we weg reden naar het hotel. We landen rond 3 uur en voordat we in het hotel waren was het al donker! Dit was volgens mij wel extreem, maar we moesten in totaal 3 x langs een douna beamte (?)
Rene
Rene
1995: Ontario-Quebec-New York
2008: British Columbia
2008: Florida
2010: British Columbia - Alberta
2011: California - Utah - Arizona - Nevada
2012: Florida
2008: British Columbia
2008: Florida
2010: British Columbia - Alberta
2011: California - Utah - Arizona - Nevada
2012: Florida
3 keer langs een douane beambte? Hmm, klopt dat wel? In principe ga je maar 1x door de douane. Je komt echter wel verschillende beambtes tegen.
Kom je van Europe of ergens anders, want voor vluchten van Europe vind ik aankomen voor de middag toch erg vroeg, zelfs met directe vlucht.
Je komt eerst tegen 1 immigration beamte, 1 customs en indien die je doorlaat niemand meer, als er secundary customs check volgt, dan nog een customs agent.
Je komt eerst tegen 1 immigration beamte, 1 customs en indien die je doorlaat niemand meer, als er secundary customs check volgt, dan nog een customs agent.
We komen gewoon vanaf Amsterdam. We vliegen met KLM en er staat dat onze vlucht 11 uur duurt. En we vertrekken om 9.50 vanaf Schiphol. Maar zo te horen moeten we rekening houden tussen de 2-3 uur wachttijd, voordat we helemaal buiten staan bij het vliegveld. Het is namelijk de eerste keer dat we erheen gaan dus dan duurt het ook langer dan als je daar al een keer eerder bent geweest.
Oh? Dit is nieuw voor me.grientje schreef:Het is namelijk de eerste keer dat we erheen gaan dus dan duurt het ook langer dan als je daar al een keer eerder bent geweest.
Waarom zou het meer tijd kosten als je er voor de eerste keer heengaat dan als je er al een paar keer eerder bent geweest?
Ik heb dat een keer van iemand gehoord, dat je dan meer formulieren in moet vullen dan dat je er al eens eerder bent geweest. Maar klopt dat niet dan?
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
De tijd die je ingeeft is enkel en alleen om te bepalen hoeveel dagen je moet betalen. Het gaat per blokken van 24 uur.grientje schreef:Ik ben momenteel bezig met het uitzoeken van tijd van de autohuur. Wij komen om 11.50 aan op Los Angeles, weet iemand hoe lang het ongeveer duurt van moment dat je uit vliegtuig stapt tot dat je bij de autoverhuur bent?
Huur je de auto om 1400 dan dien je hem ook weer om 1400 terug te brengen (met een kleine marge, meestal van 29 min).
Het is dus niet zo dat er een auto op jouw naam klaar staat.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Nee hoor, ook als je al vaker geweest bent nemen ze vingerafdrukken en een digitale foto dat maakt echt geen verschil, hooguit begroeten ze je met "welcome back".grientje schreef:Ik heb dat een keer van iemand gehoord, dat je dan meer formulieren in moet vullen dan dat je er al eens eerder bent geweest. Maar klopt dat niet dan?

Dit klopt niet. Iedereen moet zich melden in de rij bij immigrations en daarna vingerafdrukken laten nemen en foto laten maken. En vervolgens melden waarvoor je komt. Als jij gewoon voor een vakantie komt en er is niets verdachts, dan ben je er snel doorheen.grientje schreef:Ik heb dat een keer van iemand gehoord, dat je dan meer formulieren in moet vullen dan dat je er al eens eerder bent geweest.
Wie was deze persoon die jou dit verteld heeft, en wat is zijn/haar ervaring dan precies geweest? En wanneer was die ervaring dan?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 584 Weergaves
-
Laatste bericht door roelb
-
- 8 Reacties