Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Ervaringen Olotel?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Corry
Amerika-expert

Ervaringen Olotel?

Bericht door Corry »

Voor onze reis van maart volgend jaar ben ik op zoek naar een hotel in Washington DC. Heb het Washington Marriott gevonden. Bij booking.com kost dit hotel $ 1690.- en bij trivago.com die doorstuurt naar olotel.com kost hetzelfde hotel voor dezelfde data $ 664.-. Van verborgen kosten kan ik niets vinden en ik vroeg me af of iemand hier al eens geboekt heeft bij deze organisatie. Een verschil van $ 1000.- vind ik nogal wat en aangezien het niet op onze ruggetjes groeit.......
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
DejaVu
Amerika-expert

Re: Ervaringen Olotel?

Bericht door DejaVu »

Als je op Olotel googled dan zie je een tripadvisor link met slechte ervaringen(hotel boeking niet bij hotel aangekomen, olotel niet bereikbaar) maar ik weet niet in hoevaak dat gebeurd.

http://www.tripadvisor.co.uk/ShowTopic- ... gland.html
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Ik zie wel meer slechte ervaringen dus ik zou er niet aan beginnen.
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Het houdt wel je vakantie spannend :lol:
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Volgens mij zijn ze hetzelfde als planigo.com, ook al een duistere hotelboekingsite dat vaak onder de prijs adverteert. Planigo's werkwijze is zo: ze adverteren met lage prijzen en zodra je boekt krijg je meteen iemand aan de telefoon met een Oost Europees accent die je in slecht engels duidelijk maakt dat je gekozen hotel niet beschikbaar is. Dan mag je tegen een forse bijbetaling een ander hotel boeken of je bent de betaling van je oorspronkelijke reservering kwijt. En zie maar dat je het geld weer terug krijgt.
Corry
Amerika-expert

Bericht door Corry »

Gaan we niet doen dus. Ik vond het verschil ook al zo groot. Aangezien we het maar 1 x uit kunnen geven zoek ik nog wel even verder.
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Alessandro
Amerikafan
Partner van: Els (sinds 1970)
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Alessandro »

Als bijdrage het volgende bericht van een airport hotel: (vertaald) "Wij krijgen doorgaans pas 6 dagen voor de gereserveerde datum de bevestiging van Olotel. Het kan zijn, dat we dan zijn volgeboekt. Een ander hotel moet u dan via Olotel regelen". Kortom, het boeken via deze club (gevestigd te Hong Kong) is Russische roulette spelen.
Nog een citaat van één van de hotels:
Thank you for your email.  I have checked with our reservations department and unfortunately we are unable to reconfirm your reservation even if you forward the voucher.  The reservation has to come from the travel agent.
Unquote
We've been long together, through pleasant and through cloudy weather. (Anna Laetitia Barbauld)

http://elssander.waarbenjij.nu
Lenco1
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door Lenco1 »

Ik zie ook bij Trivago Olotel er vaak als voordeligste uitkomen maar aangezien cancelation policy vaag is boek ik daar ook niet. Wel goede ervaringen heb ik met Otel.com. Deze komt niet (vaak) bij Trivago naar boven, maar ls ik rechtstreeks boek wel vaak even voordelig en de mogelijkheid tot cancelen. Meerdere malen bij geboekt, ook weleens iets gecanceled en altijd goedgegaan. (even afkloppen he) :D

In 2011 bijvoorbeeld Marriot LAX geboekt en nu weer voor aankomende zomer voor 91 euro en met spaarpunten ging er nog 9 euro af. Nergens zo voordelig gezien en meer betrouwbaar dan olotel.
Afbeelding
Halster
Amerikafan

Bericht door Halster »

Misschien hebben wij geluk gehad, maar hebben regelmatig geboekt via Olotel en dat is altijd uitstekend verlopen.
Inderdaad soms stukken goedkoper. Wij hebben Barcelona en Madrid bezocht met hotels geboekt via Olotel.com
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Katja »

Ik heb Olotel twee keer gebruikt en prima ervaringen. Maar heb veel slechte reviews gelezen dus je moet de gok durven nemen.
Hansi1959
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Hansi1959 »

Oei.... van de eerste reacties in dit topic werd ik niet echt vrolijk...
Ik heb enkele weken geleden bij hun geboekt voor een hotel in Reno. Inderdaad ging het ongeveer zoals beschreven in één van de postings; tijdens de boeking (zeer scherp tarief voor het Hara's) verscheen een melding dat er iets mis was gegaan met de autorisatie van de creditcard transactie. Ik dus onmiddelijk VISA gebeld en die hadden de transactie (reservering van het bedrag) gewoon geaccordeerd. In de loop van de dag kreeg ik een telefoontje van iemand van Olotels (inderdaad een zwaar "vreemd" accent maar vlekkeloos engels) met de mededeling dat zij gezien hadden dat er iets niet helemaal goed gegaan was bij een boeking en of ik de boeking alsnog wilde plaatsen. Op mijn bevestigend antwoord probeerde hij de boeking te doen maar kwam met de mededeling dat het hotel helemaal vol zat (september 2013!). Beetje vreemd gezien de nog ver verwijderde datum maar kan te maken hebben met de Reno Air Races die deze week daar plaatsvinden (ook de reden van ons bezoek). Soms huurt de organisatie komplete hotels voor deelnemers en organisatie. Bij een andere e-booker had ik ook al "volgeboekt" gekregen voor het Hara's.
De man van Olotels stelde toen het Silver Legacy voor als alternatief. Dat is een prima hotel maar normaal gesproken een stuk duurder. Olotels kwam echter met een zeer mooi aanbod (ongeveer de helft van rechtstreeks boeken bij het hotel). Daar was ik wel voor te porren dus geboekt.
De bevestiging van Olotels kwam direct per email en een dag later kwam ook de voucher. So far, so good....
Nu lees ik dus dit topic en werd een beetje ongerust (alhoewel de laatste reacties weer wel positief zijn). Heb zojuist even een mailtje gestuurd naar het hotel met het verzoek om de reservering te bevestigen. Ben heel benieuwd....
Laat nog wel even weten wat zij melden.
No guts, no glory!
Alessandro
Amerikafan
Contacteer:

Hansi1959 schreef:Heb zojuist even een mailtje gestuurd naar het hotel met het verzoek om de reservering te bevestigen. Ben heel benieuwd....
Dat is precies de route, die ik ook volgde. Het hotel doet dat pas, als ze de bescheiden van Olotels binnen heeft en dat is een kleine week voor je aankomst! Onaangenaam gevoel in drukke tijden.
We've been long together, through pleasant and through cloudy weather. (Anna Laetitia Barbauld)

knop
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door knop »

Het is verstandig om een boeking met een goede creditcard te doen. Dan is het risico een stuk kleiner.

Ik boek ook wel eens met dit soort reisorganisaties ( clever-hotels.com). Gewoon boeken, en een aantal dagen erna het hotel zelf bellen of de reservering is doorgekomen. Is dit niet het geval, even contact opnemen met de reisorganisatie, en bij een onbevredigend antwoord de creditcardmaatschappij bellen en het geld laten terugboeken.

Het prijsverschil op deze websites zijn vaak enorm. Ook een aanrader betreffende Las Vegas, vaak via Trivago.

Het enige nadeel is wel, dat kosteloos annuleren vaak niet mogelijk is.
Groet,
Frans
Ceetje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Ceetje »

Nou zeg, dat is toevallig: net afgelopen weekend een hotel geboekt in Reykjavik via Olotel, ga toch maar even het hotel mailen of ze de reservering hebben ontvangen.
'98:Ca,Az,Ut,Nv
'05:Co,Nm,Az,Ut,Id,Mt,Wy
'06:Canada+Mt,Id,Wa; Fl
'07:Ny,Ct,Ri,Ma,Me,Nh,Vt,Pa,Va,WDc,Nj; Fl
'08:Az,Ut,Nv; Fl,NyC
'09:Ak,Wa; Fl
'12:NyC
'15: Fl
'17: Ca, Or
Hansi1959
Amerikafan

Bericht door Hansi1959 »

Alessandro schreef:
Hansi1959 schreef:Heb zojuist even een mailtje gestuurd naar het hotel met het verzoek om de reservering te bevestigen. Ben heel benieuwd....
Dat is precies de route, die ik ook volgde. Het hotel doet dat pas, als ze de bescheiden van Olotels binnen heeft en dat is een kleine week voor je aankomst! Onaangenaam gevoel in drukke tijden.
Het hotel zal toch al direct vanaf de boeking een reservering moeten vastleggen (met bijbehorend reserveringsnummer) ? Ik kan me moeilijk voorstellen dat de feitelijke reservering pas enkele dagen voor aankomst wordt gedaan door een agent. De kans dat de geboekte kamer niet meer beschikbaar is, zou dan levensgroot zijn :?
EDIT; na wat snuffelen op het net zag ik dat reisagenten blijkbaar "block reserveringen" doen bij hotels. Dus een x-aantal kamers reserveren en dan inderdaad de exacte klantdetails pas enkele dagen voor aankomst doorgeven... Het hotel heeft tot dat moment dan dus geen enkel idee voor wie de reservering is gedaan en kan dus ook geen uitsluitsel geven :(
Ik heb overigens nog geen reactie gehad op mijn email van afgelopen vrijdag naar het hotel. Ik zal ze vanavond eens even bellen.
Met wat zoeken op internet vond ik redelijk wat opmerkingen over Olotels. Zowel positief als negatief. Op 1 site (trustpilot) haalden ze zelfs een zeer positieve rating van 8,2 uit 10 (over 210 reviews)!
Olotels blijkt overigens onderdeel van Americantours (er staat in ieder geval "Guaranteed by Americantours" op de voucher). Een firma waarvan ook zowel goede als slechte reviews zijn te vinden.
No guts, no glory!
Hansi1959
Amerikafan

Bericht door Hansi1959 »

Hansi1959 schreef: Nu lees ik dus dit topic en werd een beetje ongerust (alhoewel de laatste reacties weer wel positief zijn). Heb zojuist even een mailtje gestuurd naar het hotel met het verzoek om de reservering te bevestigen. Ben heel benieuwd....
Zojuist een mail ontvangen van het hotel waarin zij de reservering bevestigen.
Goed nieuws dus :thumbup:
Normale prijs hotel (rechtstreeks geboekt) voor 5 overnachtingen 371 euro (was 4 weken geleden nog 80 euro duurder!?)
Prijs via Olotels 275 euro.
No guts, no glory!
Alessandro
Amerikafan
Contacteer:

Ik kan bevestigen, dat wij keurig onze 'Olotel' kamer hebben gekregen. De prijs was absurd laag. De hotelkamerprijs was €300,-- excl. ontbijt à €15 p.p. Wij betaalden ......€71,-- INCL.ONTBIJT! Bij het uitchecken probeerde men doodleuk €30 te vragen, want dat was de 'balance due'. Nee dus, en het werd keurig gecorrigeerd. Gelukkig maar, dat ik de Olotel voucher als kopie bij me had, want de voucher geef je bij inchecken af. Blijven opletten dus. Overigens bevestigde men mij nogmaals, dat het wel degelijk voorkomt, dat de gast met z'n Olotel voucher bot vangt bij een volledige bezetting, omdat Olotel pas een week tevoren met de boekingsvraag komt. Oplossing: zelf een ander hotel zoeken en je geld bij Olotel terugvorderen (hetgeen toch niet altijd zo eenvoudig gaat). Op het moment in ieder geval een hoop ellende!

mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Gewoon geen zaken doen met die boevenbende. google maar eens op olotel.
Hansi1959
Amerikafan

Bericht door Hansi1959 »

Quote uit mijn voor laatste bericht (4 posts hierboven); Met wat zoeken op internet vond ik redelijk wat opmerkingen over Olotels. Zowel positief als negatief. Op 1 site (trustpilot) haalden ze zelfs een zeer positieve rating van 8,2 uit 10 (over 210 reviews)! Het gebruik van de term "boevenbende" lijkt mij dus wel wat erg zwaar aangezet....
No guts, no glory!
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Gelukkig maar, dat ik de Olotel voucher als kopie bij me had, want de voucher geef je bij inchecken af.
Ik zorg dat ik altijd als ik incheck een iets van een rekening krijg, of iig iets waar een bedrag op staat van de overnachting(en) die ik in dat hotel heb, zodat ze me bij het uitchecken niets meer kunnen maken.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer