Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Zelf reis samenstellen: risico's
-
- Amerikafan
Zelf reis samenstellen: risico's
Ik heb het plan om in mei/juni 2013 te gaan rondreizen in het Westen van Amerika. Tot nu toe ga ik uit van 5 weken, maar de tijd zal leren of dat haalbaar is (qua werk en kosten).
Het zelf samenstellen van een reis spreekt me erg aan, vooral omdat je dan op zoek kunt gaan naar leuke en goedkope hotels. Maar ik heb ook wel eens gelezen dat als één en ander misgaat, het dan flink mis kan gaan, bijvoorbeeld als je fikse vertraging hebt. Verder heb je bij zelf boeken natuurlijk ook geen mogelijkheid om iets op iemand (een reisbureau) te verhalen...
Ik heb al begrepen dat er veel hotels kostenloos te annuleren zijn en ik ga (als ik zelf ga samenstellen) daar ook zeker op letten. Maar zijn er nog meer risico's die ik in het achterhoofd moet houden? (ook mbt huurauto en vliegtuig)
Het zelf samenstellen van een reis spreekt me erg aan, vooral omdat je dan op zoek kunt gaan naar leuke en goedkope hotels. Maar ik heb ook wel eens gelezen dat als één en ander misgaat, het dan flink mis kan gaan, bijvoorbeeld als je fikse vertraging hebt. Verder heb je bij zelf boeken natuurlijk ook geen mogelijkheid om iets op iemand (een reisbureau) te verhalen...
Ik heb al begrepen dat er veel hotels kostenloos te annuleren zijn en ik ga (als ik zelf ga samenstellen) daar ook zeker op letten. Maar zijn er nog meer risico's die ik in het achterhoofd moet houden? (ook mbt huurauto en vliegtuig)
Groet, Gerda
A Journey of a Thousand Miles, Must Begin With a Single Step.
Mijn reisblog: http://gerdagaatnaaramerika.blogspot.nl/ *work in progress*
Re: Zelf reis samenstellen: risico's
Bij iets verhalen op een reisbureau denk ik meer aan pakketreizen waar je 2 weken in een hotel zit terwijl er een bouwput naast zit, het zwembad 4 m2 blijkt te zijn en het strand 1 km opv 100 meter. Als je zelf een rondreis door Amerika regelt kun je zelf overnachtingsplaatsen op internet zoeken, alvast recensies erover lezen, en mocht het een keer tegenvallen, ga je na 1 of een paar nachten toch weer verder. Als er forse vertraging is met een vliegtuig en het gaat bijvoorbeeld om een extra overnachting ter plaatse kun je bij de luchtvaartmaatschappij aan de bel trekken.
Alleen als je wilt annuleren (je hele vakantie, bijvoorbeeld wegens familieomstandigheden), dan zal dat meer gedoe zijn en afhankelijk van wel of niet een annuleringsverzekering (doorlopende?) of je geld terug krijgt. Dat zal dan vooral om de vlucht gaan. Hotels zijn meestal wel te annuleren, gratis of tegen een beperkt bedrag. Let er dan wel op dat je geen prepaid tarieven boekt, die zijn vaak niet te annuleren (hoewel je dat dan alsnog zou kunnen verhalen op een annuleringsverzekering als je die hebt).
Bij autohuur zou je de voorwaarden even moeten bekijken. Heb zelf tot nu toe bij Alamo geboekt, en daar gold:
Annulering tot 14 dagen voor de aanvangsdatum van de huur: EUR 17,50. Van 14 dagen voor aanvangsdatum
tot 1 dag voor aanvangsdatum EUR 30. bij annulering binnen 24 uur voor aanvang van de autohuur bedragen de
annuleringskosten 100% van de huursom.
Ik zie niet zoveel risico's bij het zelf samenstellen en boeken van je reis. Integendeel, bij een reisbureau heb je alleen maar een tussenpartij ertussen die ook failliet kan gaan.
Alleen als je wilt annuleren (je hele vakantie, bijvoorbeeld wegens familieomstandigheden), dan zal dat meer gedoe zijn en afhankelijk van wel of niet een annuleringsverzekering (doorlopende?) of je geld terug krijgt. Dat zal dan vooral om de vlucht gaan. Hotels zijn meestal wel te annuleren, gratis of tegen een beperkt bedrag. Let er dan wel op dat je geen prepaid tarieven boekt, die zijn vaak niet te annuleren (hoewel je dat dan alsnog zou kunnen verhalen op een annuleringsverzekering als je die hebt).
Bij autohuur zou je de voorwaarden even moeten bekijken. Heb zelf tot nu toe bij Alamo geboekt, en daar gold:
Annulering tot 14 dagen voor de aanvangsdatum van de huur: EUR 17,50. Van 14 dagen voor aanvangsdatum
tot 1 dag voor aanvangsdatum EUR 30. bij annulering binnen 24 uur voor aanvang van de autohuur bedragen de
annuleringskosten 100% van de huursom.
Ik zie niet zoveel risico's bij het zelf samenstellen en boeken van je reis. Integendeel, bij een reisbureau heb je alleen maar een tussenpartij ertussen die ook failliet kan gaan.
Ik wens geen deel uit te maken van een forum waar tips hoe voorwaarden en regels te omzeilen en de boel te belazeren blijkbaar gewoon toegestaan zijn, dus mij zien jullie hier niet meer.
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Kosteloos annuleren kan inderdaad bij veel hotels. Dit kan vaak tot 48 of 24 uur van te voren.
Auto is bij veel bedrijven ook kosteloos te annuleren zoals bijv. bij USAReisen.de
Vlucht is in het algemeen niet te annuleren.
Auto is bij veel bedrijven ook kosteloos te annuleren zoals bijv. bij USAReisen.de
Vlucht is in het algemeen niet te annuleren.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Via usareisen.de en hun Engelse zustersite geldt dat je tot 72 uur voor aanvang van de huur kosteloos kan annuleren bij een huurauto.
-
- Amerikafan
Super, die reacties! Had dit ook wel een beetje verwacht, maar ik ben bang dat ik iets over het hoofd zie.
Mocht ik iets willen/moeten annuleren zal ik eigenlijk de meeste problemen kunnen verwachten bij het annuleren van de vlucht. Maja, ik ga natuurlijk niet zomaar annuleren en dan zal ik vast iets op een verzekering kunnen verhalen.
Mocht ik iets willen/moeten annuleren zal ik eigenlijk de meeste problemen kunnen verwachten bij het annuleren van de vlucht. Maja, ik ga natuurlijk niet zomaar annuleren en dan zal ik vast iets op een verzekering kunnen verhalen.
Groet, Gerda
Je kan bij het annuleren van de vlucht alleen iets verhalen als je een annuleringsverzekering hebt afgesloten en dan nog enkel als het conform de voorwaarden van de verzekering is.
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Wij hebben een doorlopende annuleringsverzekering. En inderdaad, je moet aan bepaalde voorwaarden voldoen. Maar anders zouden we ook niet annuleren.. we gaan veel te graag vakantie!
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
- SpaceAce
- Amerika-expert
- Partner van: Njit
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Contacteer:
Maar dat is als je boekt bij een reisbureau toch ook? Dan kun je ook niet "zomaar" annuleren, toch?OrangeDaisy schreef:Mocht ik iets willen/moeten annuleren zal ik eigenlijk de meeste problemen kunnen verwachten bij het annuleren van de vlucht.
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
-
- Amerikafan
Ik heb het ook niet over zomaar annuleren hoor, ik snap dat er voorwaarden aan zijn verbonden (ik werk bij een verzekeraar
).
Maar als ik het goed begrijp maakt het dus helemaal niet zo veel uit of je zelf boekt of het laat doen... Qua risico's dan..

Maar als ik het goed begrijp maakt het dus helemaal niet zo veel uit of je zelf boekt of het laat doen... Qua risico's dan..
Groet, Gerda
- IngeRene
- Amerikakenner
- Contacteer:
Volgens mij niet, enige is dat je zelf achter alle 'losse' zaken aan moet en anders doet het reisbureau dat en ben je met één belletje naar hen en één naar je verzekering i.p. klaar. De vraag is dus wat jou dat waard is als er iets onverwachts gebeurt.
Lees alles over onze fantastische vakantie naar ZW-USA op Belderbos naar Amerika '11 blog. Andere reizen vind je op IngeRene.nl
De uitspraak van Johan Cruijff is nogal van toepassing. Elk voordeel heeft zijn nadeel. Inderdaad ben je bij een reisbureau qua werk snel klaar. Maar de vraag is of dat het goedkoopst is en of de je op de juiste locaties zit. Zeker bij de parken willen reisbureaus nogal eens hotels boeken die qua reizen naar en van de parken niet optimaal zijn. Alsmede dat je met een reisbureau reis weinig meer kan veranderen aan het schema.
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je hoeft bij een rondreis natuurlijk niet alle overnachtingen vooruit te boeken, veel overnachtingen kun je gewoon op de bonnefooi doen als je ter plekke aankomt. Dan geeft het niet als je ergens wat later bent of tijdens je reis besluit de route iets te verleggen, en je hoeft ook niet in te zitten over annuleren.
-
- Amerika-newbie
Toen wij in 2009 naar Amerika gingen hebben wij voor een soort van "tussenvariant" gekozen. Van tevoren zelf alle bestemmingen, hotels en vluchten uitgezocht. Dit lijstje vervolgens bij het reisbureau neergelegd. Op één hotel na konden zij alles aanbieden. Het reisbureau heeft de reis vervolgens weer bij een touroperator ondergebracht, zodat het alsnog als een totaalpakket op papier stond.
Dus wel de zekerheid om in het geval van problemen bij een organisatie aan te kunnen kloppen, maar ook de vrijheid van een zelf samengestelde reis.
Qua kosten was het ook maar fractioneel duurder dan zelf alles gaan boeken.
Dus wel de zekerheid om in het geval van problemen bij een organisatie aan te kunnen kloppen, maar ook de vrijheid van een zelf samengestelde reis.
Qua kosten was het ook maar fractioneel duurder dan zelf alles gaan boeken.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 3237 Weergaves
-
Laatste bericht door Willem1
-
- 12 Reacties