Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Credit Card aanvragen, hulp nodig!

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Ellen_t
Amerika-ontdekker

Credit Card aanvragen, hulp nodig!

Bericht door Ellen_t »

Hallo allemaal,

Ik ga in mei/juni 2012 samen met mijn vriend voor het eerst naar amerika en we willen zeer binnenkort tickets en hotels gaan boeken. Ik heb vernomen dat dat zonder credit card niet gaat lukken.
Ik ben echt een leek op het gebied van Credit Cards, ik heb er dan ook geen.
Nu ben ik even gaan googelen maar er komen zoveel credit cards langs zodat ik niet meer snap welke ik nou moet nemen. VisaCard, MasterCard en American Expresscards (enz...) komen allemaal voorbij. Wordt elke creditcard in Amerika geaccepteerd of hoe gaat dat'? En er zitten toch ook kosten verbonden aan zo'n creditcard? Hopelijk hebben jullie wat antwoorden voor mij.

Alvast bedankt!
Heleen72
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Credit Card aanvragen, hulp nodig!

Bericht door Heleen72 »

Wij gebruiken onze creditcard(s) ook alleen op vakantie en om betalingen op internet te doen. Hier vind je een handig overzichtje van de kosten per jaar. Wij hebben zelf zowel een Visa als een Mastercard. De Visa-card is van de ANWB (goedkoopste in het overzichtje) en de Mastercard is van de ING.
Eigenlijk gebruiken we alleen onze VISA-card en is de Mastercard voor noodgevallen, bijv. als de Visa-card geblokkeerd is.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Visa en Mastercard zijn de meest geaccepteerde credit cards, hiermee zit je eigenlijk altijd goed. Bij de meeste banken kan je een Mastercard aanvragen, als je klant bent bij zo'n bank.
Naast gebruik in Amerika is een credit card ook zeer handig voor aankopen via Amazon.
dirkwood
Amerikakenner

Bericht door dirkwood »

Ik ben het met Hockey eens.De kaart die je nodig hebt is Master of Visa en deze zijn werkelijk overal te gebruiken.
In mijn opinion hebben ook Amex en Discover een groot gebied maar wordt tog niet overall geaccepteerd.
Persoonlijk zou ik gewoon kijken naar een kaart welke niks kost en daar bedoel ik dan mee een jaarlijkse FEE.
Deze kaarten zijn ook meestal de goedkoopste in interest maar dus wat moeiliker te krijgen als je niet voldoet aan hun crediet waardigheid.
Ik vind een kaart ook het veiligste in identity diefstal.
Oranje hagelslag...en ZZ tops.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Gratis credit cards kennen we in Nederland eigenlijk niet. Voordeel van een credit card bij je eigen bank is dat het bedrag automatisch afgeschreven wordt. Hoe dat zit met credit cards verstrekt door een andere instantie weet ik niet.
dirkwood
Amerikakenner

Bericht door dirkwood »

Als het anders is met aanvragen van credit cards in Holland dan in USA dan kan ik geen advies geven.
Te lang weg van Holland ben ik.
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

Hockey schreef:Gratis credit cards kennen we in Nederland eigenlijk niet.
De gammacard (visa) is nog steeds gratis als je minimaal €500,00 verrekend, twee vliegtickets is hiervoor al ruim voldoende.

Wel even instellen dat je maandelijks het gehele saldo wilt betalen.
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Bij welke bank zit je? Ik zou in eerste instantie gewoon daar even (online) kijken wat de mogelijkheden zijn. Via eigen bank is de makkelijkste manier lijkt mij.

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Chi Sin X
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Chi Sin X »

Wij hebben een gratis CC via de bank weten te regelen. Wel in Belgie. Het nadeel van deze gratis kaart is dat enkel de eerste schijf van 250Euro automatisch wordt afgeschreven van de rekening. Normaal geen probleem, maar bij vakanties gaan we daar nogal gemakkelijk overheen.
1 keer waren we het vergeten, maar die fout maken we niet meer ;).
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Ellen_t schreef:Ik ga in mei/juni 2012 samen met mijn vriend voor het eerst naar amerika en we willen zeer binnenkort tickets en hotels gaan boeken. Ik heb vernomen dat dat zonder credit card niet gaat lukken.
Tickets en hotels zou je ook bij een Nederlands reisburo kunnen boeken. Meestal kun je het geld dan ook gewoon overmaken.
Maar er zijn een aantal zaken waarvoor een Credit Card zeer aan te raden is:

- borg van de auto. Als je geen CC hebt dien je ca $500 als borg achter te laten
- borg bij hotel. Meestal dien je als je geen CC hebt ook een borg achter te laten

Ik zou het ook eerst bij de eigen bank proberen. Wij hebben er 2 van de Rabobank. Deze hebben beide een eigen limiet. Als er dan 1 geblokkeerd hebben we de andere nog (of als de ene over z'n limiet is :) )

ANWB heeft ook een CC van Mastercard of Visa.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

dirkwood schreef:Ik ben het met Hockey eens.De kaart die je nodig hebt is Master of Visa en deze zijn werkelijk overal te gebruiken.
In mijn opinion hebben ook Amex en Discover een groot gebied maar wordt tog niet overall geaccepteerd.
Persoonlijk zou ik gewoon kijken naar een kaart welke niks kost en daar bedoel ik dan mee een jaarlijkse FEE.
Deze kaarten zijn ook meestal de goedkoopste in interest maar dus wat moeiliker te krijgen als je niet voldoet aan hun crediet waardigheid.
Ik vind een kaart ook het veiligste in identity diefstal.
Discover is een amerikaanse CC en niet in ned aan te vragen en dus niet van toepassing.
dirkwood
Amerikakenner

Bericht door dirkwood »

Ik had er geen idee van dat ze bedoelde de kaart aanvraag was in Holland...ben dus ook gauw gestopt met advies geven. :wink:
Soms ben ik dus gewoon :idea: brain dead.
Dommel
Amerikakenner

Bericht door Dommel »

Ik heb via de Bijenkorf een Mastercard. Deze heeft als voordeel dat je bij elke aankoop punten krijgt waarmee je kunt betalen bij de bijenkorf.
Als je de kaart veel gebruikt hoef je ook geen jaarlijkse kosten te betalen. (Ik betaal € 8 per jaar omdat ik verlengde aankoop verzekering heb maar dat is niet verplicht)
Je kunt zelf aangeven of je het bedrag automatisch laat afschrijven (maandelijks) of zelf overmaakt (maandelijks).
Dit laatste kan je volgens mij trouwens bij veel kaarten regelen, nadeel is dat je enorm veel rente betaalt als je je maandelijkse betaling te laat overmaakt.

Vanwege de punten die ik spaar gebruik ik de kaart zo veel mogelijk en dan loopt dat bedrag best op, ik vind het in ieder geval de moeite waard. Bijna overal kun je met creditkaart betalen, ook in Nederland.
Via internet kan ik altijd online controleren of de bedragen kloppen, dit is net als bij internet bankieren maar wel iets minder snel, meestal zie ik uitgaven een dag later in mijn overzicht.

Els

(ik denk overigens dat er meer winkels zijn met een dergelijk punten systeem maar ik ken alleen de bijenkorf, ik wil niet de indruk wekken dat ik reclame maak voor de bijenkorf)
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Dommel schreef:Via internet kan ik altijd online controleren of de bedragen kloppen, dit is net als bij internet bankieren maar wel iets minder snel, meestal zie ik uitgaven een dag later in mijn overzicht.
Da's iig al beter dan bij de Rabobank. Daar kun je nog steeds niet online je rekeningoverzicht bekijken. Ik vraag volgens mij al 3 jaar wanneer dat komt maar het antwoord is steevast 'we zijn er mee bezig'.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Wat ik in dit hele verhaal nog steeds mis is hoe het zit met afbetalen van de creditcard als je een creditcard neemt bij een andere instantie dan je bank. Vindt de betaling dan ook automatisch plaats?
Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster »

Ik heb een Visa via ICS.
Krijg eind van de maand een overzicht (met acceptgiro),
online kan ik alle transacties volgen, en ook maandelijkse betalingen doen (eenmalige machtiging i.p.v. de acceptgiro te gebruiken)
Dommel
Amerikakenner

Bericht door Dommel »

Hockey schreef:Wat ik in dit hele verhaal nog steeds mis is hoe het zit met afbetalen van de creditcard als je een creditcard neemt bij een andere instantie dan je bank. Vindt de betaling dan ook automatisch plaats?
Ja, daar kun je voor kiezen als je een mastercard neemt van bijvoorbeeld de Bijenkorf.
Deze is overigens gewoon van ICS net als de kaart van Bushmaster.
Ik krijg ook iedere maand een overzicht. Ik maak deze zelf over omdat ik daar dan ongeveer drie weken voor heb en als ik voor automatisch kies wordt het bedrag vrijwel meteen afgeschreven.
Door het zelf te regelen kan ik nagaan of ik eerst iets van de spaarrekening moet overboeken om niet rood te staan.

Els
Ellen_t
Amerika-ontdekker

Bericht door Ellen_t »

Harstikke bedankt voor jullie advies allemaal!
Ik ben al een stukje wijzer geworden ;)

Ik denk dat ik dus of naar mijn bank ga (rabobank), of een kaart van de ANWB neem. Maar eerst nog ff goed alles nalezen, overhaaste beslissingen zijn natuurlijk nooit goed :)

Nogmaals bedankt!
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Hockey schreef:Wat ik in dit hele verhaal nog steeds mis is hoe het zit met afbetalen van de creditcard als je een creditcard neemt bij een andere instantie dan je bank. Vindt de betaling dan ook automatisch plaats?
Onze Amex creditcard rekening wordt ook automatisch afgeschreven van de bankrekening.
elninjoo
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door elninjoo »

Waarom heb je niet de standaard creditcard van je bank? Bij Rabobank is dat 'n Mastercard en die doet 't overal in de USA.
Overigens zou ik aanraden 2 creditcards mee op reis te nemen. In Canada gaf m'n Mastercard wel af en toe problemen én je kunt ook nog tegen je limiet oplopen.
'k Zou er zelf 'n Visa bijnemen als reserve.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer