Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wanneer boeken bij rondreis in Mei/Juni

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
rolands
Amerika-ontdekker

Wanneer boeken bij rondreis in Mei/Juni

Bericht door rolands »

Hallo allemaal,

Wij wilen volgend jaar Mei/Juni naar Californie en een auto rondreis maken (Los Angeles/Las Vegas/SanFrancisco). Nu is de bedoeling om half Mei tot half Juni weg te zijn, maximaal 4 weken. We zijn nu bezig met informatie in te winnen, uiteraard ook op dit forum. Wat me erg opvalt is dat wanneer ik nu voor vluchten ga kijken de prijzen voor die periode best hoog zijn, een dikke 900 euro p.p. voor een retour met KLM. Ga ik echter in Januari kijken, zijn de kosten zo'n 600 p.p. Klopt het dus dat het verstandiger is om te wachten met boeken zodat de prijzen iets lager zullen worden? Volgens mij is dit ook voor een huurauto zo, klopt dat?

Hotels willen we voor een deel vastleggen, in ieder geval begin/eind en wellicht in de nationale parken, maar voor een deel ook daar bepalen, dus daar wachten we nog mee, dat lijkt me niet zo'n probleem qua beschikbaarheid en prijzen. Of gaan we dan problemen krijgen omdat we mogelijk aan het begin zitten van de vakantieperiode (dat is toch vanaf juni in de USA?).

Wat is verstandig, hoe kunnen we dit het beste aanpakken?

Mvg,
Roland
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Wanneer boeken bij rondreis in Mei/Juni

Bericht door Old Faithful »

Het is moeilijk te voorspellen welke richting vliegticketprijzen uit zullen gaan. Soms komen er acties, vaak in januari bij Connections.be bijvoorbeeld, maar zeker is dat niet. Velen kiezen ervoor om bij een in hun ogen goede prijs toe te happen en dan verder maar niet meer naar de prijzen te kijken.
Ik weet niet waar je woont, maar van Brussel vertrekken, en dan niet met KLM, is waarschijnlijk een stuk goedkoper.
Wat autohuur betreft is het in ieder geval bij usareisen.de zo, dat je tot een bepaalde datum ( 1 maart :?: ) gebruik kunt maken van de vroegboekkorting. Bij gunstigere prijzen daarna kun je de reservering zonder kosten annuleren en een nieuwe doen, waarschijnlijk de reden waarom ik al vaak op het forum gelezen heb dat ze in dat geval niet moeilijk doen om de prijs aan te passen. Overigens kun je voor komende zomer bij hen waarschijnlijk pas vanaf half november boeken.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Frank1969
Amerika-ontdekker

Bericht door Frank1969 »

Hoi, wij gaan eind april/begin mei naar de vs en wij hebben onze tickets al gekocht. 1 hotel heb ik al gereserveerd in New Orleans omdat er tijdens ons verblijf een groot jazzfestival is. Prijzen gaan sky high. Je hebt het over een vlucht met KLM. Ik zou zeker ook bij andere luchtvaart mij. kijken en ook overwegen via Brussel te vliegen. In ons geval heb ik zo'n 600 euro verdiend door via Brussel te vliegen met ook nog eens betere tijden. Vanaf november kan je bij autoreisen.de je auto reserveren voor juni. Wat mij van de week opviel, was dat sommige sites zoals Expedia aangeven dat een hotel vol is terwijl op de site van het hotel zelf er nog plek was. Kortom, heel goed zoeken en vooral prijzen vergelijken. Via Expedia moet ik 550 euro betalen voor een hotel in Orlando, terwijl het via Americanestates.nl 255 euro kost in dezelfde periode.
rolands
Amerika-ontdekker

Bericht door rolands »

Bedankt voor jullie reacties.

Die website van autoreisen.de ben ik inderdaad vaker tegengekomen op dit forum, van te voren had ik er nog niet van gehoord. Ik zal daar zeker eens gaan kijken en vergelijken voor een huurauto. Brussel zou een mogelijkheid zijn, net zoals eventueel Dusseldorf, we wonen in Eindhoven, dus dat is goed te doen. Aangezien we op memorial day ook in Amerika zijn, is het misschien verstandig rond die dagen op tijd iets vast te leggen. Volgens onze huidige planning zijn we dan ergens bij Page - Bryce - Bryce Canyon - Zion National Park. Zou de drukte na Memorial Day weer meevallen? Of blijft het vanaf die periode druk omdat dan de vakanties blijkbaar beginnen? Hoe zit het nu precies met de vakantie / vakantiespreiding in Amerika?

Nogmaals bedankt voor de tips!

Mvg,
Roland
lyan
Amerikakenner
Partner van: laguna62
Aantal x V.S. bezocht: 28
Contacteer:

Bericht door lyan »

Als je in het weekend in de grote steden of Nationale Parken bent, dan zou ik wel alvast reserveren. Als je slim bent dan let je wel op of je dit kostenloos weer kan annuleren en mocht je dan nog iets beters zien langskomen dan boek je dat gewoon en annuleer je het andere. ( het is vrij normaal in Amerika om weer te annuleren)
Wij gaan ook in mei/juni 2012 en hebben de tickets al geboekt voor een redelijke prijs en vluchten die op een redelijk tijdstip gaan. Je kan wachten maar het kan ook duurder uitvallen. Er zijn veel sites voor tickets en het is wel verstandig om hier wat tijd aan te besteden, het kan echt schelen!
Expedia biedt soms goedkopere prijzen als je een combi-boeking neemt (vlucht + 1e dagen hotel)

Succes, Lyan
rolands
Amerika-ontdekker

Bericht door rolands »

Ik wacht in iedergeval nog even op akkoord van mijn werkgever, lijkt me wel zo prettig :) . Dat kosteloos annuleren is inderdaad een goed idee, tot zover keek ik meestal bij bookings.com en bij de meeste hotels kun je volgens mij inderdaad kosteloos annuleren. Maar ik zal ook eens verder kijken, ook voor de nationale parken e.d.

Nogmaals bedankt voor de tips!

Mvg,
Roland
Alessandro
Amerikafan
Partner van: Els (sinds 1970)
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Alessandro »

lyan schreef:Als je in het weekend in de grote steden of Nationale Parken bent, dan zou ik wel alvast reserveren. Als je slim bent dan let je wel op of je dit kostenloos weer kan annuleren en mocht je dan nog iets beters zien langskomen dan boek je dat gewoon en annuleer je het andere. ( het is vrij normaal in Amerika om weer te annuleren)
Wij gaan ook in mei/juni 2012 en hebben de tickets al geboekt voor een redelijke prijs en vluchten die op een redelijk tijdstip gaan. Je kan wachten maar het kan ook duurder uitvallen. Er zijn veel sites voor tickets en het is wel verstandig om hier wat tijd aan te besteden, het kan echt schelen!
Expedia biedt soms goedkopere prijzen als je een combi-boeking neemt (vlucht + 1e dagen hotel)

Succes, Lyan
Let op: je kunt 5 tot 6 maanden tevoren op de populaire campings in de Nationale Parken boeken; eerder kan gewoon niet. Je zult ervaren, dat bijv. Yosemite soms al binnen enkele dagen voor betrefffende overnachtingen al is volgeboekt. Verder moet je erg goed opletten, of je camper niet te groot is. Het komt nogal eens voor, dat men een 23' huurt en bij aankomst een (veel) grotere krijgt voor dezelfde prijs. Gevolgen kan zijn, dat de camper te groot is voor de gereserveerde plaats. Wat betreft de vluchten: directe vlucht naar LAX is poepjeduur en blijft gewoon duur. Overstappen in Detroit of Minneapolis of Atlanta scheelt zo meer voor z'n tweeen EUR 500 tot 600 retour! Voordeel tevens: je onderbreekt de lange vlucht en kan even de benen strekken. Kijk de hotels na op Tripadvisor en de campings (met tips over goede plekken!) op RVparkreviews.com/ een geweldige site.
We've been long together, through pleasant and through cloudy weather. (Anna Laetitia Barbauld)

http://elssander.waarbenjij.nu
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Alessandro schreef:Let op: je kunt 5 tot 6 maanden tevoren op de populaire campings in de Nationale Parken boeken; eerder kan gewoon niet. Je zult ervaren, dat bijv. Yosemite soms al binnen enkele dagen voor betrefffende overnachtingen al is volgeboekt.
TS gaat niet met een camper; accomodaties in Yosemite zijn nu al grotendeels volgeboekt. Dat kan al een jaar van te voren. Zie voor reserveringen http://www.yosemitepark.com . Kosteloos annuleren is mogelijk, en wordt ook veel gedaan waardoor vaak op het laatste moment nog wel iets vrijkomt. Goed in de gaten houden en direct toeslaan als er iets vrij is.
Campings in Yosemite zijn al binnen enkele minuten na het begin van de reserveringsperiode volgeboekt.

Marianne
Alessandro
Amerikafan
Partner van: Els (sinds 1970)
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Alessandro »

Ik ben bang dat ik wat te optimistisch was over dat vooraf boeken. Wij hebben al twee keer overnacht op North Pines Campground in Yosemite Nat'l park en dat van die enkele minute klopt. De eerste keer voor ons was 09/2003 en de tweede keer in 06/2009. We gaan nu op 27 juni 2012 naar Yosemite. We kunnen dan pas op 15-02-2012 reserveren. Voor andere parken gelden andere regels.
Bijlagen
Yosemite Camping Ground Reservations.JPG
Laatst gewijzigd door Rob op 09 okt 2011, 20:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote van complete, bovenstaande bericht verwijderd. Lees a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten"
We've been long together, through pleasant and through cloudy weather. (Anna Laetitia Barbauld)

http://elssander.waarbenjij.nu
rolands
Amerika-ontdekker

Bericht door rolands »

Inmiddels heb ik mondelinge toezegging van mijn werkgever. Maar het ik wil nog even de prijzen her en der in de gaten houden en wachten op officiele toestemming. Misschien is een pakket via expedia ook wel interessant, maar goed het blijft volgens mij een gok :)

Voor wat betreft de parken, die gaan we boeken zodra we definitief weten wanneer we waar zijn.

Nogmaals bedankt voor jullie reacties,
Roland
Petr@B
Amerikafan

Bericht door Petr@B »

Hallo Roland,

Wij vliegen volgend jaar zomer naar Los Angeles. Ook wij vonden KLM erg prijzig.
We hebben nu voor een veel gunstigere prijs geboekt bij Air Berlin vanaf Dusseldorf. Zij vliegen ook rechtstreeks.

Groet, Petra
september 2005: California & Nevada (met camper)
mei 2007: Florida
oktober 2007: New York
julie/augustus 2012: California, Arizona, Utah en Nevada

http://letsgousa.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://letsgoflorida.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
shutterbug
Amerika-ontdekker

Bericht door shutterbug »

Wij gaan volgend jaar ook, van eind mei tot eind juni. Vliegen heen op Denver en terug vanaf Seattle.
Na onze ervaring met de vorige reis (LAX heen, SFO terug vanaf dusseldorf) hebben we ook deze keer weer zo vroeg mogelijk de tickets geboekt (Half juli)
Vliegen deze keer vanaf Brussel met BA via Londen. Uiteindelijk na alle prijsvechters/vergelijkers toch bij BA zelf geboekt, dit was goedkoper nadat alle "verborgen" administratiekosten opgeteld waren.
Inmiddels zijn de door ons geboekte tickets alweer 50 euro duurder.

We reizen rond met een auto en een kleine van 2.5 jaar, gaan vantevoren alleen de eerste en laatste nachten boeken, de rest zien we ter plaatse wel. Genoeg motels/campings onderweg en met de kleine kunnen we toch niets plannen vantevoren :)

Veel succes/plezier met plannen!
Nootje
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door Nootje »

Ik heb half september via ebookers 2 retour tickets geboekt ook bij British Airways.
Ams-phx & lax-ams voor 1637,70 voor 2 pers. 02-06 / 20-06
Ik heb net gekeken en voor dezelfde 2 tickets betaal je nu 1723,08.

Hotels hebben we eea wel al vast gelegd. In ieder geval voor de parken. In yosemite zat het al aardig vol.

Met de auto wachten we ook nog even op de prijzen van usareisen.de.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer