Hoe lang herstellen van jetlag?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7762
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Hoe lang herstellen van jetlag?

Bericht door mtl »

Dat is voor iedereen verschillend. Maar ikzelf zou niks plannen op de dag van aankomst. Ik weet nog dat ik ooit in het begin van de middag in Miami aankwam en dezelfde avond een wedstrijd van Miami Heat bijwoonde. Tegen het einde van de wedstrijd viel ik constant in slaap.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42059
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Hoe lang herstellen van jetlag?

Bericht door Martin & Marianne »

Je zou SF beter op het laatst kunnen doen als je de avondtour wilt doen maar ik zie in je routetopic dat jullie in LA eindigen. In je routetopic is dit trouwens ook al besproken.
Iedereen reageert verschillend op het tijdverschil dus je kunt het beste zelf inschatten wat voor jullie het beste is. Zelf zou ik niets plannen op die eerste dag. Als je nog wel fit bent kun je alvast wat bezienswaardigheden meenemen op dag 1.

Er is maar één juiste site voor de tickets:
https://www.cityexperiences.com/san-fra ... /alcatraz/
Kijk eens hoe laat de zon ondergaat als jullie er zijn. Het is mooi om erheen te vaten als het nog licht is en terug in het (bijna) donker. Zie ons verslag voor onze ervaring.

Marianne
chell
Amerika-ontdekker
Berichten: 89
Lid geworden op: 25 jul 2017, 11:21
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Hoe lang herstellen van jetlag?

Bericht door chell »

Ik zou zoiets echt niet op de eerste dag plannen, je bent zo gaar van het reizen + dan nog het tijdverschil. Waarschijnlijk ben je thuis ook al vroeg opgestaan. Je bent op het vliegveld ook nog wel even zoet met immigrations en je bagage ophalen, met reizen naar je hotel en dan is het ook nog maar de vraag hoe laat je in kunt checken en of dat tukkie er van komt (en of je er uberhaupt voldoende van opknapt).

Zonde als je tijdens de tour te moe bent om er iets van mee te krijgen, de volgende dag zal dat al een stuk beter gaan.
Toen ik in september naar L.A. vloog en rond dezelfde tijd arriveerde, ging bij mij rond een uur of 19:30 echt het lichtje wel uit. En dat was met hangen en wurgen en rekken en me al een poosje echt dronken van vermoeidheid voelen.
Reisverslagen/foto's
2015: New York
2018: Roadtrip Las Vegas - Seattle
2022: New York
2023: Anaheim (muziekfestival in the House of Blues)
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1632
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Hoe lang herstellen van jetlag?

Bericht door BonnyR »

Lijkt me een uitdaging die tour 😏, direct op dag één. En een tukkie ( nooit gedaan) lijkt me het slaapritme te verstoren. Net als gezegd, het zal voor ieder verschillend zijn. Mijn persoonlijke ervaring is, dat je voor je gevoel op eieren loopt aan het eind van de middag. Wel is het goed om nog naar buiten te gaan en daglicht te pakken. Verder rekken en er bij blijven...s'avonds goed gordijnen dicht en ook geen licht aan als je bijvoorbeeld naar de WC moet s'avonds Sta je ook gelijk " aan"
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Mark1979
Amerika-ontdekker
Berichten: 50
Lid geworden op: 20 dec 2023, 18:03
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Hoe lang herstellen van jetlag?

Bericht door Mark1979 »

Thanks voor de tips. Tickets zijn geboekt voor de 2de dag
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Hoe lang herstellen van jetlag?

Bericht door Almere vak V »

Het ligt er heel erg aan wat je gewend bent. Voordat wij een huis hadden in Amerika vloog ik tot 40 keer per jaar op en neer. Dan raak je er op den duur wel aan gewend. Daarnaast heb ik mijzelf aangeleerd dat als ik een vliegtuig instap ga slapen. En ook kan slapen. Er zijn wel meer mensen die zich dat slapen voornemen maar wat niet altijd, of gewoon helemaal niet lukt. Met zo eentje ben ik getrouwd...
:wink:

Ik heb graag altijd de vroeg vlucht naar Amerika zodat ik eind van de ochtend daar aankom. Dan heb ik meestal meteen mn afspraken staan. Vaak in de avond een dinerafspraak. En dan rol ik om een uur of 10, 11 echt moe mn bed in. En dan ben ik ook meestal pas de volgende ochtend niet voor een uur of 6, 7 en soms van de wekker wakker. Weg jetlag.

Met andere woorden. Lekker actief zijn en dan heb je de slaap ook echt nodig. Als je de late vlucht naar Amerika hebt zie je vaak dat je eigenlijk niks meer doet. Zich voortslepen richting bedtijd. Om 10 uur naar bed gaan. En om een uur of 2, 3 rechtovereind in hun bed zitten en nooit meer in slaap komen. Resultaat, dagen last van een jetlag.

Hetzelfde geldt voor mij wat betreft de terugweg. Slapen in een vliegtuig is echt goud. Wil niet zeggen dat je okselfris het vliegtuig uitrolt. Maar het helpt zeer zeker.
Laatst gewijzigd door Almere vak V op 19 mar 2024, 23:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1632
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Hoe lang herstellen van jetlag?

Bericht door BonnyR »

@Almere vak V jaloers....😄 nooit kunnen slapen in een vliegtuig. Hoewel....Eén keer wel, ik had medicatie gekregen in Amerika, die was zo pittig dat ik de hele rit heb geslapen. 🤣
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1578
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Hoe lang herstellen van jetlag?

Bericht door d_vdploeg »

Voor ons werkt “bezig blijven” ook goed. Nou moet ik wel zeggen dat dit lichte activiteiten waren en dat we ook een aantal keren in het begin van de avond aankwamen. Één keer waren we er eind ochtend maar dat was tijdens ons familiebezoek. Dat maakt het makkelijker, maar inderdaad rond 8 uur gaat het lampje wel uit, dat probeer ik dan echt te rekken tot ca. 10 uur anders ben ik echt om 3 wakker ‘snachts. Of ik een tour zou doen op dag 1… mmm denk het niet, je bent niet alleen vermoeid, waardoor je misschien niet optimaal geniet, maar je reis kan bijvoorbeeld ook tegen zitten en kun je dan nog annuleren mocht je het niet halen?

Terug werkt het voor mij trouwens het beste om 1 volle dag bij te tanken. Dus bijvoorbeeld zaterdag thuiskomst eind ochtend, zondag uitslapen en opruimen en maandag aan de arbeid. Weg jetlag! :thumbup:
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer