Pagina 1 van 1

Customer Service Desk van ElMonte de komende 3 weken dicht!

Geplaatst: 23 aug 2011, 08:57
door JGK
Het is eigenlijk ongelofelijk, maar het schijnt toch te gebeuren ...

Ik was altijd erg enthousiast over de campers van ElMonte. In 2008 wilden wij met 2 van hun campers vanaf het depot San Francisco vertrekken toen onze zoon onder onze camper een plas koelvloeistof ontdekte. Uiteindelijk met 6 uur vertraging kregen wij een andere camper mee. Voor die van ons werd de PAD van USD 75 terugbetaald, niet voor de andere camper. “Die had toch gewoon kunnen vertrekken …”

Wij zijn net weer terug van onze 4e campertrip. Dit keer hadden wij bij ElMonte SFO een 25ft en 35ft geboekt. Na 3 dagen Yosemite ging na de Tiogapass bij ons het controlelampje van de accu branden. 5 mijl zuid van Lee Vining toch maar even omgedraaid. Wij wisten dat er daar een repairshop zat. Ik liep met de sleutel naar het kantoor en was verbaasd dat de motor nog liep. Ging met geen mogelijkheid meer uit. Na overleg met ElMonte Roadassist en een check van de repairshop moesten wij doorrijden naar een grote Ford vestiging in Bishop. Natuurlijk gebeurt zoiets op een zaterdag. Op een lange afdaling, 15 mijl noord van Bishop, viel de complete electra uit. Alle meters op nul, geen licht, geen stuur- en rembekrachtiger meer. Ik kon hem op de motorrem houden tot er eindelijk een parkeerplaats kwam. Het tot stilstand brengen viel niet mee zonder rembekrachtiger. Dit was het einde van onze 35ft. Ruim een uur later kwam er een gigantische dieplader en werd hij erop reden. Door de generator op te starten hadden zij weer stroom om de motor te starten. Daarna hebben zij meer dan een halfuur nodig gehad en hebben zij een deel van de camper moeten slopen voordat zij eindelijk de motor weer uit hadden).

Afbeelding

Om een lang verhaal kort te maken; wij zijn zondag met z´n 4-en in de 25ft naar Las Vegas gereden. Dit ging sneller dan te wachten totdat ElMonte een vervangende camper naar Bishop had gereden (was waarschijnlijk pas dinsdag geworden). Maandag in Las Vegas een 32ft Flair opgehaald.

Bij de teruggave vorige week in Salt Lake City kon het depot niet de uitval van de dagen, het verschil van 32ft t.o.v. 35ft en de betaalde recovery fee van USD 1.200 compenseren. Bij ElMonte was niemand aanwezig die beslissingsbevoegdheid had. Ik moest vanuit Nederland maar contact opnemen met de Customer Service Desk van ElMonte. Dat heb ik gelijk vrijdag gedaan.

Hieronder enkele passages uit de emails die ik van ElMonte terug kreeg:

"I forwarded your letter to Mrs. Mills. She will be out of office and working in the Reno area for the next 3 weeks. As soon as she is back in office she will answer the letters that may have accumulated during her absence.
This work in the Desert east of the Reno area is a very busy and dusty job and she will not have time to answer letters. Sorry!"


"Sorry, I should have told you that Mrs Mills is the Corporate Reservations Director having the local as well as the International offices to oversee as her primary job. She and our International Marketing Director both take care of complaints such as yours as they are best suited to offer very fair and adequate compensation. It is just that at this particular time neither is available as both are elsewhere during this period.
I had hoped you would understand, and involving the tour operator will not change matters as neither one is in office. We do not have other people to take care of complaints during the next 3 weeks."


"Mrs Mills is the only one at this time, as the other person is in Central Europe and the UK working with the tour operators on next years' travels arrangements and changes to our programs. Then he will travel to Australia and New Zealand for the same He will return sometimes after mid September. She will not be available until after September 10th."

In de drukste periode van het jaar sluit één van de grootste verhuurders van campers gewoon 3 weken haar Customer Service Desk. Ik zal niet de enige in die periode zijn die recht heeft op teruggave van kosten. Mrs. Mills is op maandag, 12 september weer terug. Naast haar gewone werk zal zij heel wat claims moeten afhandelen. ik ben benieuwd wanneer ik van haar een financieel voorstel kan ontvangen.

Wordt vervolgd.