Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Zakgeld voor eten/souveniers/attracties

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
TwieTee
Amerika-newbie

Zakgeld voor eten/souveniers/attracties

Bericht door TwieTee »

Hallo allemaal,

Waarschijnlijk is deze vraag al enkele malen gesteld hier op het forum, maar ik hoop toch dat jullie me kunnen helpen.
Over precies 2 maanden ga ik samen met mijn vriend voor het eerst naar Amerika (California/Nevada) en ik was benieuwd of ons budget toereikend is.
De vlucht en hotels zijn al geboekt (op 3 nachten na, hiervoor zijn we van plan om motels te gebruiken. Dit is langs de Pacific Highway 1, dus er zullen wel genoeg motels zijn :lol: ). Anyway, onze route ziet er ongeveer zo uit:

* 5 dagen SF
* 3 dagen de Pacific Highway 1 naar LA (Santa Monica) --> hier dan de 3 motel overnachtingen
* 4 dagen Las Vegas
* 1 dag Death Valley
* 2 dagen Sequoia National Parc
* 2 dagen Yosimite National Parc
* 1 dag SF

Voor deze route hebben we het volgende berekent:

* Brandstof € 400,00
* Eten € 900,00
* Zakgeld € 1500,00

In totaal dus € 2800,00 voor 2 personen (waarvan er nog 3x een motel overnachting bij komt).
Dit komt neer op ongeveer € 155,50 per dag. Is dit voldoende? Of moeten we de komende 2 maanden nog wat geld opzij zetten om dit bedrag aan te vullen?

Verder heb ik ook een vraag mbt de nationale parken. Is het de moeite waard om de nationale parken pas aan te schaffen? Zo ja, moeten we er dan 2 aanschaffen á $ 80,00?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Zakgeld voor eten/souveniers/attracties

Bericht door Martin & Marianne »

Denk er aan dat het langs de kust erg druk kan zijn. Motels zijn er ook relatief duur. Drie nachten lijkt me wat veel, of zit daar ook een bezoek aan LA in?
Om te zien of de America the Beautiful pass uit kan, kun je het beste eens op de NPS-site bij de verschillende parken kijken, de entree verschilt per park. De toegang is per auto, dus 80 dollar voor jullie beiden. Kun je ook op de NPS-site vinden.

Ik vind jullie budget voor het eten niet heel ruim (als het voor 2 personen is), maar met veel zelf klaar maken kom je een eind.
Die 1500 euro zakgeld lijkt me zeker voldoende, maar als je nog iets opzij kunt leggen zou ik dat doen; het is altijd prettig als je niet elke dollar om hoeft te draaien.

In ons 2008-verslag hebben wij onze uitgaven per dag bijgehouden, misschien heb je daar iets aan als indicatie.

Marianne
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Met een budget van $ 225 (is ongeveer € 155) per dag kom je een heel eind om eten, brandstof en andere uitgaven mee te bekostigen. Denk dat ik voor 2 personen daar zelfs nog wel de hotelovernachtingen van betalen kon ook. :)

Ik denk ook niet dat je een budget per catagorie moet maken maar meer moet kijken wat je per dag voor alles tezamen kwijt bent en dan lukt dat best met € 155/$ 225. Immers, je zult ook dagen hebben dat je niet zoveel uitgeeft waardoor er automatisch meer overblijft voor de andere dagen.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
thebes
Amerika-expert

Bericht door thebes »

Langs pacific highway 1 zijn juist niet veel motels. Behalve in de grotere plaatsen als Santa Barbara. En vooral rond Big Sur vond ik de dun gezaaide accommodatie duur. Big Duur noemden wij het daar. Zelfs de benzine was er een stuk duurder dan in de rest van Californie.
xxxc
Amerika-ontdekker

Bericht door xxxc »

Martin & Marianne schreef: In ons 2008-verslag hebben wij onze uitgaven per dag bijgehouden, misschien heb je daar iets aan als indicatie.

Marianne
even off topic maar heb je een privebericht gestuurd inzake je reisverslag, hoop dat je me kan helpen
TwieTee
Amerika-newbie

Bericht door TwieTee »

Martin & Marianne schreef:Denk er aan dat het langs de kust erg druk kan zijn. Motels zijn er ook relatief duur. Drie nachten lijkt me wat veel, of zit daar ook een bezoek aan LA in?
Om te zien of de America the Beautiful pass uit kan, kun je het beste eens op de NPS-site bij de verschillende parken kijken, de entree verschilt per park. De toegang is per auto, dus 80 dollar voor jullie beiden. Kun je ook op de NPS-site vinden.

Ik vind jullie budget voor het eten niet heel ruim (als het voor 2 personen is), maar met veel zelf klaar maken kom je een eind.
Die 1500 euro zakgeld lijkt me zeker voldoende, maar als je nog iets opzij kunt leggen zou ik dat doen; het is altijd prettig als je niet elke dollar om hoeft te draaien.

In ons 2008-verslag hebben wij onze uitgaven per dag bijgehouden, misschien heb je daar iets aan als indicatie.

Marianne
Hoi Marrianne, bedankt voor de info. Ik heb even op de site gekeken van Sequoia en Yosimite en de entree voor beide parken is $ 20,00. Dus voor ons is het voordeliger als we 'aan de poort' betalen. Dit scheelt ons namelijk $ 40,00. Wat betreft de reis aan de kust, we hebben hiervoor 3 dagen uitgetrokken omdat we niet weten hoe het ons gaat bevallen. Als we binnen 2 dagen 'alles' gezien hebben en in LA staan, dan hebben we een dag LA over (Universal Studio). Is allemaal afhankelijk van hoe leuk wij het autorijden vinden en hoeveel plezier we hebben in de verschillende stadjes/dorpjes/etc. langs deze route. Van wat ik begrepen heb is de route van SF naar LA best wel te doen in 1 a 2 dagen, maar aangezien het onze eerste keer is (ook met rijden in Amerika) hebben we het gewoon wat ruimer genomen. We hebben dan 1 dag om mee te 'spelen' als het ware.

Wat het eten betreft, ik denk ook wel dat we dat budget moeten verhogen. Of we gooien alles op 1 hoop en beschouwen dat als onze 'spending money' (wat Coyote al aangeeft). Ik denk dat we voor de zekerheid toch maar wat meer opzij zetten. Liever teveel dan te weinig. :) En ik zie ook dat we Big Sur wel moeten bezoeken (schijnt er erg mooi te zijn) maar dat we daar niet moeten blijven slapen. Dat wordt dus een motel zoeken in het volgende stadje! :D
Rover
Amerikafan

Bericht door Rover »

Betaalbare motels vind je in ieder geval genoeg rond Pismo Beach / San Luis Obispo. Op sommige plaatsen langs PCH zijn ze wel wat duurder.

Ik denk dat je met je budget een heel eind kan komen, afhankelijk van hoe luxe je het maakt.
Zelf schaf ik meestal ontbijt en lunch in supermarkt aan, dat scheelt wat ten opzichte van ergens eten. Al vind ik de supermarkten wel erg duur, met name in California.
Avondeten werd meestal fastfood en dat is ook niet erg duur. En zoals Roland zegt zul je op bepaalde dagen ook minder uitgeven, dus budget lijkt mij wel reëel.

Death Valley is ook een National park en daar moet je ook betalen, 20 dollar voor 7 dagen entree, al kan ik me niet herinneren dat er een 'poort' was (misschien vergis ik me), maar ik zou het risico niet nemen en gewoon betalen.
TwieTee
Amerika-newbie

Bericht door TwieTee »

]

Thanks voor de tip mbt Death Valley. Ik heb net het reisverslag van Marrianne gelezen (2008) en daarin verteld zij dat ze langs een visitors center zijn gekomen in Death Valley, dus ik ga ervan uit dat er wel een soort poort is. Better safe than sorry!
Laatst gewijzigd door Rob op 26 jul 2011, 18:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote van complete, bovenstaande bericht verwijderd. Lees a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten"
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Geen entreehokje, maar wel de verplichting om te betalen in het visitor center (dat midden in het park ligt).

Marianne
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

In Death Valley zijn verschillende betaalhokjes. Er is ook één in Stovepipe Wells in de vorm van een ranger station. Als je van Scotty's Castle komt staat er wel een huisje op de weg maar daar zat niemand in toen wij er binnen kwamen. Nadien zijn we in het kleine ranger station geweest en na het laten zien van onze jaarpas kregen we een printje mee dat we aan de linkeronderkant van het voorraam moesten plakken. Inkom is 20$ als ik me goed herinner. Op verschillende plekken staan ook automaten om te betalen

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
druppel
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door druppel »

langs de kust ligt ook nog het redwoodspark ( mooie grote bomen ) waar je ook moet betalen
gymnastics; just do it !
ArMau
Amerika-ontdekker

Bericht door ArMau »

Ik vind 400€ aardig wat aan gasolina geld voor deze route.

Benzineprijs vandaag in USA: 46 U.S.A € 0,690 USD 0,976
per liter.
romidini
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1
Contacteer:

Bericht door romidini »

Hoi,

Wij zijn nu net vijf dagen terug, en je gaat het vast echt geweldig vinden. Het autorijden in de V.S. is goedkoop, want de benzineprijs is gewoon een lachertje vergeleken met Nederland. Ik heb geen tankbeurt gehad, die duurder was dan omgerekend 30 euro. Verder moet je wel elke keer op tijd tanken, want bijvoorbeeld in de parken, heb je niet op ieder hoek een tankstation. Je hebt denk ik zelf, genoeg zakgeld om rond te komen, want wij hebben ongeveer 140 dollar per dag aan eten uit gegeven met zijn vieren, en wij hebben niet elke dag aan de fastfood gezeten. In een hoop hotels krijg je het ontbijt gratis bij je overnachting. Je lunch kan je bij de supermarkt bij elkaar sprokkelen, zodat je onderweg lekker kan picknicken. Plekken zat waar je kan picknicken. Verder vind ik de prijzen bij de supermarkten niet duur, want in Nederland is ook dat veel duurder. Wel is het handig om een koeltas aan te schaffen. In de hotels kan je ijs uit de machine in zak doen, zodat je eten en drinken onderweg gekoeld blijven. Werkt super.

In Death Valley hebben wij niks gezien waar wij onze pas moesten laten zien, of een poortje om te betalen. Wij hadden wel de pas aan geschaft, maar wij hebben 5 parken bezocht, dus was dit voor ons goedkoper.

De kust weg is prachtig, maar zeker goed te doen in twee dagen.

Als je van shoppen houdt, zorg dat je wat geld extra mee neemt, want shoppen is erg goedkoop, en je wordt erg hebberig in de winkels, want alleen al voor mijn dochter heb ik zoveel gekocht. Ik had voor onze reis voor allebei de kids schoenen aangeschaft. Voor deze schoenen heb ik hier 75 euro betaald, in Amerika hebben voor allebei een paar extra aan geschaft van het zelfde merk, voor 45 dollar, dat is dus echt een heel verschil.

Geniet van je voorbereidingen.

Groetjes, Miranda
ArMau
Amerika-ontdekker

Bericht door ArMau »

Ik kon het niet beter uitleggen.. :thumbup:
Laatst gewijzigd door Rob op 01 aug 2011, 13:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote van complete, bovenstaande bericht verwijderd. Lees a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten"
TwieTee
Amerika-newbie

Bericht door TwieTee »

Hallo allen,

Bedankt voor jullie reacties. We hebben nu een duidelijker beeld van wat we kunnen verwachten. Is altijd spannend als je voor het eerst iets gaat doen en dan is het wel fijn als er mensen met ervaring zijn die een paar vragen kunnen beantwoorden.

We zijn nog een beetje aan het dubben over de 2 of 3 dagen langs de westkust. Op het ogenblik is het plan om gewoon te beginnen met rijden en dan zien we wel op welke dag we in LA aankomen. Over de Westkust gesproken, heeft er iemand nog aanbevelingen van dingen die we gezien moeten hebben/gedaan moeten hebben? Vooralsnog hebben we alleen het \aquarium in Monterey op de agenda staan en voor de rest nog niet echt.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Hearst castle is wel de moeite waard als je wil zien hoe iemand echt grof geld heeft uitgegeven om een huis te laten bouwen. Maar dat schijn je wel van te voren te moeten reserveren.
Michelle1711
Amerika-ontdekker

Bericht door Michelle1711 »

Met een Nationale Parkenpas mag je met (ik dacht) 4 personen naar binnen.
Sowieso met meer dan 1 persoon want dat hebben wij gedaan.
Ik had hem van vrienden gekregen die er een maand geleden ook heen waren geweest, hij is gewoon overdraagbaar.

Wij hebben € 1550,00 uitgegeven per persoon in 3 weken tijd.
De hotels waren al geboekt.
Dit zijn uitgaven aan eten, drinken, souvenirs, parken, attracties, brandstof, resort fee.
Wij hebben er ruim van kunnen leven daar.
2009 Rondreis Florida
2010 Rondreis West-Amerika
2011 Rondreis Oost & Zuid Amerika
2012 Rondreis West-Amerika
2014 New York
2015 Canada & Amerika
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer