Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

GSM gebruik

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
brevan
Amerika-ontdekker

GSM gebruik

Bericht door brevan »

Hallo,

in september vertrek ik voor drie weken naar USA. Hele rondrit in het westen.

Ik wil graag weten of het mogelijk is om eigen gsm te gebruiken of wat de beste optie is om ter plekke gsm gebruik te kunnen genieten.

Alvast bedankt!

gr brevan
Bushmaster
Amerika-expert

Re: GSM gebruik

Bericht door Bushmaster »

als je minimaal een tri-band toestel hebt, kan je gewoon bellen,
maar je geniet denk ik het meest als je niet belt (financieel gezien dan) :D

Gebruik even de zoekmachine, dit onderwerp is al vaker aan bod geweest recently.
Lyntje
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Lyntje »

Ik moet eerlijk zeggen dat ik de 'kosten' van het bellen in de us heel erg goed meevallen vond... Ik had het veel erger verwacht.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

De vraag of jouw gsm te gebruiken is in de VS kunnen we niet geven als we niet weten wat voor toestel jij hebt en of deze geschikt is voor tri band.
Een andere optie is een pre paid te kopen bij bijvoorbeeld Target. De belkosten echter vallen tegen, dus hou daar rekening mee.
Garry
Amerika-newbie

Bericht door Garry »

hallo

Uit eigen ervaring weet ik dat de ontvangst met mijn eigen toestel in bepaalde plaatsen er gewoon niet is. We zijn momenteel in de US en zowel in Bryce, Zion als nu in Monument Valley heb ik geen gsm signaal. En de Amerikanen bellen wel gewoon.
In bepaalde gebieden wel een gsm signaal maar weer geen gprs. Zeker indien er bijv iets gebeurt met je huurauto of camper kan dat heel vervelend zijn.
Een tip die ik kreeg van een andere Nederlander hier: koop een prepaid US toestel en gebruik deze.

Groetjes
Garry

gmmhgomerica.web-log.nl
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

In de VS worden twee netwerk-technologiën gebruikt: GSM en CDMA. Als in de parken wel een CDMA signaal is, maar geen GSM dan heb je vrij weinig aan je NL telefoon.
Daarnaast, is US Triband niet hetzelfde als NL Triband. In de US gebruiken ze in dunbevolkte gebieden de 850 band en deze zit niet in de NL Triband specificatie. Je zult in dat soort gebieden dus een Quadband telefoon moeten hebben.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Big Al
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia

Bericht door Big Al »

GSM is hier over het algemeen alleen beschikbaar in dichtbevolkte gebieden. In tegenstelling tot Europa werd het type netwerk aan de telefoonmaatschappijen overgelaten. Derhalve waren er TDMA, CDMA, GSM, en wellicht nog een paar anderen. CDMA werd het meest aangelegd, al is GSM in opmars.
Nieuwe netwerken zijn echter peperduur (miljarden) en het helpt ook niet dat het land zo groot is.
elninjoo
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door elninjoo »

Als het voor gebruik in USA zelf is zou ik ter plekke 'n goedkoop telefoontje kopen met prepaid.
Voor contact met NL installeer skype op je normale telefoon.
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

elninjoo schreef: Voor contact met NL installeer skype op je normale telefoon.
Wel dan alleen gebruiken als je wifi verbinding hebt, anders kost het klauwen met geld.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
IngeRene
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door IngeRene »

Clint schreef:
elninjoo schreef: Voor contact met NL installeer skype op je normale telefoon.
Wel dan alleen gebruiken als je wifi verbinding hebt, anders kost het klauwen met geld.
Valt me us toestel / sim wel mee als je het via http://www.skype.com/intl/nl/features/a ... go-number/ regelt. Lokaal tarief + 2.2 ct/ min + starttarief. Opgeteld m.i. Altijd goedkoper dan met us toestel direct naar NL bellen.
Lees alles over onze fantastische vakantie naar ZW-USA op Belderbos naar Amerika '11 blog. Andere reizen vind je op IngeRene.nl
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Maar het ging over Skype op je NL telefoon ;) Dan is de dataverbinding heeeel duur ;)
Clint's Thoughts
Phillostar
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Phillostar »

Ik had in de States een prepaid pakketje van Tracfone gekocht, met deze kan je ook tegen het normale beltarief naar het buitenland bellen.
2023 - Phoenix roundtrip via LA - Yosemite - Bryce - Colorado Springs - Santa Fe - Phoenix
2022 - 2021 - 2019 - 2017 - 2016 - 2012 - 2011 - 2010
Chi Sin X
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Chi Sin X »

Wij hebben een prepaid kaartje gekocht om met de vaste telefoon te gebruiken. Dit was erg voordelig omdat zo te gebruiken. We moesten dan naar een gratis nummer bellen met een vast toestel (op het hotel dus) en konden dan vrij goedkoop bellen. Normaal doe ik de moeite niet en gebruik de gsm alleen voor noodgevallen en stuur voor andere dingen wel een emailtje. Maar we moesten redelijk veel bellen omdat we iets voorhadden, en dan is dat toch wel best een goedkope oplossing.
Tinkerbell
Amerikakenner

Bericht door Tinkerbell »

Ik als bekennende telefoonverslaafde :mrgreen: neem altijd minimaal vier telefoons mee. Het zijn allemaal quadbands en we hebben eigenlijk altijd verbinding.
We hebben diverse abonnementen.
KPN, Vodafone Nederland ,Vodafone Duitsland, pre pay HI en Proximus België.
Ik bel veel en vaak en tot onze verrassing waren we maar 300 Euro kwijt voor bijna een maand ongelimiteerd bellen. Het hele gedoe met Amerikaanse telefoons,skype en al die ander "noodverbandjes "is ook duur en je bent op het einde van de rit niks goedkoper uit.
Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster »

Iphone "van de zaak".
het hele jaar heb je er "last" van, (lastige collega's die je bij nacht en ontij bellen :wink: )
maar gelukkig mogen wij de telefoon meenemen (en gebruiken) op vakantie.
dafkapin
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door dafkapin »

ik heb een tri-band gsm en abo van proximus en heb de voorbije weken bijna overal ontvangst gehad, en gelukkig maar, met een oma (moeder van mijn mama, mijn reisgezel) die op spoed belandde tijdens onze reis, was ik best blij dat ik gewoon berichtjes kon sturen en ontvangen om op de hoogte te blijven
knaapje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: Goedkoop GSM gebruik in de USA

Bericht door knaapje »

Op de home page van deze site zag ik een posting over goedkoop bellen met de GSM m.b.v. een Amerikaanse sim kaart.
Als ik het goed begrijp moet je eerst een sim met nummer kopen voor $ 25 (met $ 10 beltegoed?)en dan telkens minimaal $ 10 beltegoed. Ik ga dan even uit van de Red pocket-sim.
Vervolgens moet je om je nummer te behouden minimaal $ 10 per 3 maanden nieuw beltegoed bijkopen, anders vervalt je nummer en moet je evt. een nieuwe simkaart kopen voor de volgende reis (met ander nummer).
Op de site van Red pocket zelf staat zelfs, dat je minimaal $ 10 per maand moet opwaarderen.
http://www.redpocketmobile.com/airtimerefill.html
Hoelang je tegoed "houdbaar" is zie ik even niet.
Bij de leuke tarieven van $0,02 om naar NL te bellen komt wel het standaard airtime tarief van zo'n $0,15 p.m.

Of lees/kijk ik ergens over heen?

Het lijkt me, dat er voor de 1 a 2 keer jaarlijkse vakantieganger meer addertjes zijn dan je in eerste instantie denkt.
Na wat zoekwerk lijkt mij deze wat beter geschikt voor een vakantieganger:

http://www.specialtravel.travel/loads/WorldSIM.pdf

Knaapje
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Tinkerbell schreef:Ik bel veel en vaak en tot onze verrassing waren we maar 300 Euro kwijt voor bijna een maand ongelimiteerd bellen.
Wauw, dat vind ik toch echt wel veel geld voor een maand telefoneren.

Marjon
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

verwijderd. :wink:
US-fanboy
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Goedkoop GSM gebruik in de USA

Bericht door US-fanboy »

knaapje schreef: Na wat zoekwerk lijkt mij deze wat beter geschikt voor een vakantieganger:
:?:

$ 25 betalen met $ 10 beltegoed en 17 cent per minuut of
€ 29,95 plus verzendkosten met € 5 beltegoed en niet duidelijk wat de belkosten per minuut zijn.

Waarom beter geschikt ?

even opgezocht op Worldsim.com

Kosten zijn £0,25 per minuut.
Al met al zal Redpocket Mobile met aanschafkosten en $ 0,17 per minuut iets goedkoper zijn als je 2 keer per jaar naar de VS gaat.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer