Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Maxi Cosi in het vliegtuig, gaat dat?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Barbara75
Amerika-ontdekker

Maxi Cosi in het vliegtuig, gaat dat?

Bericht door Barbara75 »

Hallo kindervrienden :D

Er staat wel het eea over kinderstoeltjes ed in de forums maar concreet over de maxi cosy heb ik toch nog een vraag. Heeft iemand dat ding meegenomen en hoe werkt dat dan?

Ten eerste zo'n cosi is hardstikke zwaar, is dat geen immens gedoe om mee te slepen het vliegtuig in en met overstap enzo? En wat als de kleine er een poosje niet in wil, waar laat je dat ding dan? Ik las dat iemand schreef in de bagageruimte boven je hoofd maar dat past toch niet? En telt dat ding dan als handbagage ofzo? Of mag het gewoon extra mee met de rest?

Het lijkt me ideaal in het vliegtuig omdat mn kleine echt niet graag op schoot zit, die wil de wereld ontdekken en ik neem aan ook het vliegtuig. Haar in de teugels in dr eigen stoeltje lijkt me voor een groot deel van de vliegreis ideaal en daarbij kan hij ook in de RV zonder gedoe van huren/kopen. Maar goed, heb mn twijfels over de haalbaarheid van vervoer (ongeacht of t ding in de vliegtuigstoel past, dat moet ik nog uitzoeken:))

Ben benieuwd....
Steffanie
Amerikafan

Re: Maxi Cosi in het vliegtuig, gaat dat?

Bericht door Steffanie »

dit staat er op de klm website, voor overige vliegmaatschappijen moet je gewoon even op google zoeken.
http://www.klm.com/travel/nl_nl/prepare ... dex.htm#p4

Zo te zien kan je dus je eigen zitje mee nemen mits je een stoel reserveert.
nitwit
Amerikafan

Bericht door nitwit »

Gewoon niet vliegen met een baby, tenzij het echt niet anders kan. Sorry, maar ik snap echt niet dat je dat je eigen kind aan wil doen.
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

nitwit schreef:Gewoon niet vliegen met een baby, tenzij het echt niet anders kan. Sorry, maar ik snap echt niet dat je dat je eigen kind aan wil doen.
Yep, kind gewoon thuis laten tot haar 18e en dan mag ze op eigen kosten de wereld gaan ontdekken. Tot die tijd kan ze prima achter de geraniums blijven zitten toch?

Even serieus, onze oudste was 8 maanden toen we haar de eerste keer meenamen naar Amerika en we hadden onze Maxi Cosi mee maar die mocht niet mee de cabine in. Moesten we achterlaten bij de gate terwijl we wel een stoel hadden gereserveerd. Was nog een heel gedoe om dat kind op haar stoel te houden en bij het landen en opstijgen moest ze op schoot in een babygordel vastgemaakt aan mijn gordel. Maar ik weet van andere ouders dat ze wel gewoon hun Maxi Cosi-achtige stoeltjes meemochten en op de stoel konden gebruiken. Heb ook zat ouders gezien met grotere stoeltjes, van die convertible...geen idee wat dat is in Nederland, groep 1? Het mag dus wel maar het cabinepersoneel beslist of je stoeltje ook echt de cabine in mag. En als je het bij de gate moet achterlaten is de kans groot dat je het niet zonder schade terugkrijgt.

Na die eerste reis hebben we nooit een autostoeltje meegenomen in het vliegtuig omdat we in Amerika stoeltjes bij m'n schoonouders hadden.

(Ik neem nu trouwens aan dat je met Maxi Cosi de newborn tot 1 jaar stoeltjes bedoelt? Want MC maakt toch ook grotere stoeltjes?)
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Wij hebben hem bij Delta wel eens meegenomen, toen ging hij gewoon in het bagagevak in de cabine. Was eigenlijk niet de bedoeling, maar we vlogen vanuit India, en daar wilden ze hem gewoon op de band mikken. Dus namen we hem mee naar de gate, en daar aangekomen werd ons verteld dat hij niet in het ruim hoefde maar wel in het bagagevak kon. Op een stoel hebben we niet geprobeerd, we hadden toen geen stoel voor haar.
In jouw geval lijkt het me inderdaad handig hem mee te nemen, heb je er de hele vakantie plezier van. Maar even controleren bij de maatschappij hoe of wat.
Terug in Texas!
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

nitwit schreef:Gewoon niet vliegen met een baby, tenzij het echt niet anders kan. Sorry, maar ik snap echt niet dat je dat je eigen kind aan wil doen.
Ik vind vliegen met de baby een betere optie dan een asiel. :lol:
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
Barbara75
Amerika-ontdekker

Bericht door Barbara75 »

@ Nitwit, ik geloof niet dat ik vroeg wat mensen ervan vinden dat ik met 2 kinderen ga vliegen. Wat jij ervan vind moet je helemaal zelf weten maar daar hoef je mij niet mee op te zadelen, vind het al spannend genoeg zo!

@ de rest, ik weet het niet haha, lijkt me een heel gedoe. Ik zag ook ergens een link naar een gordelzet waarmee je je kind vast kan zetten. Ik denk dat ik die nog eens op ga zoeken. Ze kan al goed zelfstandig zitten dus met een kussentje hier en daar kan dat ook nog wel eens comfortabel zitten zijn voor dr. En voor ons way minder gesleep...

Voor de geïnteresseerde meelezers trouwens:
http://www.gogobabyz.eu/

*edit* Gevonden :) http://www.kinderenvliegenveilig.nl/
KaKaJe
Amerika-ontdekker

Bericht door KaKaJe »

Vliegen met baby hoeft geen probleem te zijn, denk alleen dat je niet de maxi-cosi mee mag nemen. Weliswaar dateert mijn ervaring van heel lang geleden maar ik heb het vermoeden dat ze er niet soepeler op zijn geworden. Wij hadden destijds twee (jawel want baby tweeling) rugdragers mee die zowel als rugdrager en als kinderstoeltje konden dienen, plus dat ze wieltjes hadden zodat ik onze 1-jarige tweeling achter me aan kon rollen zoals met een koffer :thumbup: (doet t erg goed bij omstanders en vliegtuigpersoneel haha Awwww soo cute!)

Maar goed, die mochten niet mee de cabine in en kreeg ik bij de landing weer bij de deur vh vliegtuig overhandigd.
Het is wellicht handig om te informeren naar de babybedjes die aan een stang kunnen worden gehangen, zijn aparte plaatsen die je kunt reserveren en officieel mogen ze daar niet in boven de 6 maanden meen ik maar je kunt t proberen. Sowieso hebben die plekken meer been ruimte en onze oudste (toen 3) heeft lekker op de grond op een dekentje liggen slapen met de tweeling boven zijn hoofd hangend in hun bedjes. Ze hebben zich in die bedjes uitstekend vermaakt, geslapen, flesje gedronken en liggen/zitten kijken.
gr. Karen

Afbeelding
Barbara75
Amerika-ontdekker

Bericht door Barbara75 »

Die rugdrager klinkt als een goed idee maar we willen toch de buggy meenemen dus dan wordt dat dubbelop denk ik...

Heb toevallig vandaag bericht gekregen over die vliegtuigwieg, voor kinderen tm 1 jaar onder de 10 kilo bij Continental Airlines en daar komt de onze dus voor in aanmerking, wiehoo! En dan kan de oudste idd mooi op de grond tukken.
So much voor de maxicosy dan ;) Daarbij hebben we vandaag een schoudertas gevonden die je open kan klappen en waar dan een tuigje in zit. De rugleuning bind je vast aan de stoel, het vulgedeelte ( doen we luiers in lijkt me) komt ze dan op te zitten en voila, voor 15,- een soort van stoel, die gaan we dus maar meenemen.

De puzzel valt zo langzaamaan in elkaar ;) Nu nog wat toys and candy en we zijn ready for take-off, als nu die kalender maar eens wat op zou schieten :roll:

@Kakaje, ik zie aan de ticker dat jullie over 4 dagen al mogen vertrekken! Goede reis en enjoy de trip!
gleuknie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Barbara75 schreef:@ Nitwit, ik geloof niet dat ik vroeg wat mensen ervan vinden dat ik met 2 kinderen ga vliegen. Wat jij ervan vind moet je helemaal zelf weten maar daar hoef je mij niet mee op te zadelen, vind het al spannend genoeg zo!
Vandaar ook mijn "flauwe" grapje. :wink: Ik zie niet in waarom het zielig zou zijn voor jullie kinderen. Mijn vriendin zag ook vreselijk op tegen haar eerste vlucht in 2009, maar toen we eenmaal begonnen te vliegen zei ze: Was dit alles? Niks om je druk te maken dus. :wink:
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
braveman
Amerikafan

Bericht door braveman »

Ook wij gaan dit jaar weer naar Amerika en jawel met onze 2 dochters van 3 jaar en 6 maanden. We hebben twee keer eerder gevlogen met onze oudste dochter en dat ging perfect. De eerste keer zat ze in het autostoeltje in de vliegtuigstoel en vorig jaar had ze een apart gordeltje. Voor onze jongste van 6 maanden hebben we nu een bassinetje (je weet wel, zo'n reiswiegje). De Maxi Cosi mogen we volgens KLM/Delta meenemen de cabine in.

Ik snap de opmerking van Nitwit ook niet. Het vliegen gaat perfect en de afgelopen 2 jaar heeft onze oudste dochter geweldige vakanties in Amerika gehad! Ze heeft het er nog steeds over en ze kan niet wachten tot we weer gaan!
Misschien heeft Nitwit een hekel aan kinderen in het vliegtuig? Dan vlieg je business class, heb je nergens last van en wordt je goed verzorgt.
Georgia on my mind........
Emenem
Amerikakenner

Bericht door Emenem »

gleuknie schreef:Mijn vriendin zag ook vreselijk op tegen haar eerste vlucht in 2009, maar toen we eenmaal begonnen te vliegen zei ze: Was dit alles? Niks om je druk te maken dus. :wink:
Jouw vriendin zat toen ook nog in een Maxi Cosi??? :mrgreen:
Mark & Martine
Amerikakenner

Bericht door Mark & Martine »

Barbara75 schreef:Daarbij hebben we vandaag een schoudertas gevonden die je open kan klappen en waar dan een tuigje in zit. De rugleuning bind je vast aan de stoel, het vulgedeelte ( doen we luiers in lijkt me) komt ze dan op te zitten en voila, voor 15,- een soort van stoel, die gaan we dus maar meenemen.
Ergens in mijn achterhoofd gaat een lampje branden dat je geen boosterseats mag gebruiken in het vliegtuig. Omdat deze vast gaat aan de stoel kan het zijn dat het personeel het niet als boosterseat ziet, maar hou er wel rekening mee dat het gebruik in een vliegtuigstoel wellicht niet mag. Veel succes! gaat vast goedkomen :P
gleuknie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Emenem schreef:Jouw vriendin zat toen ook nog in een Maxi Cosi??? :mrgreen:
Haha ze is wel altijd klein gebleven, dus misschien dat ze er nog wel in past. :lol:
Groetjes René

KaKaJe
Amerika-ontdekker

Bericht door KaKaJe »

Dankjewel Barbara! Morgen mogen we weg! (was even moeilijk om in te loggen, vandaar de late reactie).

Wat fijn dat jouw kleintje het hangwiegje nog kan/mag gebruiken! :clap: En dan inderdaad de oudste op de grond, dekentjes eronder, dekentje erop, gaat helemaal goed komen. Ik hoop dat je er net zoveel plezier van hebt als wij toen. (Ik wou dat ik nog tijd had om een foto op te snorren van de "hangjongeren" had ik hem erbij gezet).

Tas-stoeltje klinkt ook goed en voor die 15,-- is het altijd uit te proberen toch? Onderweg ook handig lijkt me. Boosterseats mogen idd niet vanwege het feit dat die als projectiel door het vliegtuig kunnen gaan geloof ik. Proberen om het zo uit te mikken dat ze tijdens het opstijgen en landen net toe is aan een fles drinken, vanwege de oortjes, maar dat wist je waarschijnlijk al.
Hele zorg minder he, dat je er nu uit bent met stoeltje/bedje/plekje voor de oudste!
gr. Karen

Afbeelding
Barbara75
Amerika-ontdekker

Bericht door Barbara75 »

@Kakaje Het is idd een hele zorg minder! Na het lezen van wat reacties, ervaringen en tips en idd het regelen van die wieg etc, voel ik me er nu wel klaar voor :) Laat maar komen die trip! Ben nog wat dvd's aan het lenen hier en daar omdat wij hier alle kinderfilms nog op video draaien :shock: Dan nog een portable dvdspelertje regelen en dan komt het helemaal goed, en zo niet, aan alle dagen komt een eind zal ik dan als tantra gebruiken :lol:

Hele goede reis voor jullie!
monster
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door monster »

Met wie vlieg je? Wellicht is het nog een idee om de family row aan te vragen. Dat hebben wij vorig jaar gedaan en gelukkig heen- en terug gekregen. Je zit dan direkt achter de business class en achter je heb je de toiletten. Er komt dus niemand voorbij gelopen, dit gaf onze kleine meid mooi de gelegenheid om rustig te slapen!
Wij vonden dit echt super lekker! Je zit daar heerlijk rustig! Overigens hadden wij wel ons autostoeltje meegenomen; 't was wel een beetje slepen, want we moesten ook nog overstappen (maar met een bagagekarretje viel het mee hoor!)
Ik vond het comfort wat onze dochter ervan had zeker opwegen tegen het gesleep! Ze heeft heerlijk in haar stoeltje geslapen!
http://annekestefan.web-log.nl ( vakantie's USA 2006 en 2007)
http://annekeenstefan.blogspot.com ( vakantie Ijsland/ USA/ Canada 2008)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer