Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Netbook aanschaffen als foto back-up tijdens vakantie
Netbook aanschaffen als foto back-up tijdens vakantie
Ik wil mijn eigen laptop niet meenemen (te groot en te duur als ie gestolen word). Nu zat ik erover te denken in amerika een mini netbook aan te schaffen zodat we toch een groot deel van onze foto's kwijt kunnen en ik de blog kan bijhouden. (makkelijker dan op iPhone)
Waar kan ik het goedkoopst een netbook dan kopen? Ik denk dat we hem in NY dan kopen, en anders als we aankomen in denver.
Waar kan ik het goedkoopst een netbook dan kopen? Ik denk dat we hem in NY dan kopen, en anders als we aankomen in denver.
Laatst gewijzigd door markro op 04 jul 2011, 11:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel ter verduidelijking aangepast.
Reden: Titel ter verduidelijking aangepast.
Re: netbook?
Voor onze reis in 2009 heb wel mijn laptop meegenomen. We reisden met een camper en als we overdag op stam waren dan legden wij de laptop ergens uit het zicht. Geen problemen gehad. Voor de reis heb ik wel een draagtas gekocht zodat ik de laptop mee kon nemen als hand bagage. Als je een mini netbook wilt aanschaffen zou ik eerst kijken wat je hier in Nederland kan krijgen. Kun je het hier eerst uit proberen zodat je niet voor verrassingen komt te staan. Let ook op garantie stel dat er iet mee komt. Zelf zou ik mijn eigen meenemen, back-up thuis laten of hier een mini netbook aanschaffen. Succes met je keuze. Klaas

Utah-Wyoming 2009 http://reisverslag2009usa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
San Francisco-Seattle 2013 http://amerika-reisverslag2013.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Een netbook koop je hier al voor iets meer dan € 200,00.
Gewoon een simpel ding, maar meer heb je opvakantie ook eigenlijk niet nodig.
Persoonlijk zou ik een netbook altijd hier kopen, niet alleen voor eventuele garantieproblemen maar ook voor de software die je erop wilt zetten.
Zo'n mini laptop heeft namelijk geen CD-rom drive, daar is in de meeste gevallen geen ruimte voor.
Misschien wil je wel een speciaal programma voor de upload van je foto's gebruiken, Word installeren of manuals van fototoestellen op de harde schijf plaatsen.
Daarvoor heb je dus een externe drive nodig en het is een stuk rustiger om dat thuis allemaal voor te bereiden.
Groetjes,
Paul
Gewoon een simpel ding, maar meer heb je opvakantie ook eigenlijk niet nodig.
Persoonlijk zou ik een netbook altijd hier kopen, niet alleen voor eventuele garantieproblemen maar ook voor de software die je erop wilt zetten.
Zo'n mini laptop heeft namelijk geen CD-rom drive, daar is in de meeste gevallen geen ruimte voor.
Misschien wil je wel een speciaal programma voor de upload van je foto's gebruiken, Word installeren of manuals van fototoestellen op de harde schijf plaatsen.
Daarvoor heb je dus een externe drive nodig en het is een stuk rustiger om dat thuis allemaal voor te bereiden.
Groetjes,
Paul
Een paar reisverhaaltjes: http://www.izognoeg.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik wil voor mijn reis in september ook een netbook meenemen in plaats van mijn (grote) laptop en ik ben zeker van plan om hem hier te kopen, om de redenen die Luc al noemt. Een collega van mij heeft een tijdje terug ook een netbook gekocht en is toch wel wat avonden bezig geweest om hem goed in te richten.
Marianne
Marianne
En met dat inrichten ben je inderdaad wel even bezig.
Het is toch heel geruststellend, om Skype met de juiste telefoonnummers erop te hebben staan en dat je de werking gecontroleerd hebt.
Belangrijke email-adressen invoeren en zelf een overal ter wereld snel toegankelijk mail-account aanmaken, zoals Gmail.
Zo kan je waar dan ook mail ontvangen en versturen.
Heb ik het nog niet eens over een virusprogramma.
Zelf gebruik ik het gratis Microsoft Security Essentials en omdat ik mijn netbook niet echt elke dag gebruik, haal ik de dag voor onze vakantie alle updates op.
Nou, daar is 'ie dan even mee bezig.
Al met al, een tijdrovende gebeurtenis, wat je niet op één van je eerste vakantiedagen wilt meemaken.
Groetjes,
Paul
Het is toch heel geruststellend, om Skype met de juiste telefoonnummers erop te hebben staan en dat je de werking gecontroleerd hebt.
Belangrijke email-adressen invoeren en zelf een overal ter wereld snel toegankelijk mail-account aanmaken, zoals Gmail.
Zo kan je waar dan ook mail ontvangen en versturen.
Heb ik het nog niet eens over een virusprogramma.
Zelf gebruik ik het gratis Microsoft Security Essentials en omdat ik mijn netbook niet echt elke dag gebruik, haal ik de dag voor onze vakantie alle updates op.
Nou, daar is 'ie dan even mee bezig.
Al met al, een tijdrovende gebeurtenis, wat je niet op één van je eerste vakantiedagen wilt meemaken.
Groetjes,
Paul
Een paar reisverhaaltjes: http://www.izognoeg.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Heeft een netbook wel genoeg geheugen om foto's op te zetten?
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Tegenwoordig minimaal 250Gb, soms 500Gb.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Een goede netbook heb je voor 270 euro(laatst nog eentje gekocht bij redcoon, ik weet niet of ik reclame mag maken
). Let wel op dat heel veel netbooks in fysieke winkels nog oude hardware bevatten(2 maanden geleden toen ik er een kocht althans), de netbooks bij de MediaMarkt(Redcoon is toevallig een online dochterbedrijf van de MediaMarkt) bevatten nog de oude N450 atom processor en niet de N550(zuiniger). Terwijl de prijs hetzelfde is.

- Color01
- Amerika-expert
Re: Netbook aanschaffen als foto back-up tijdens vakantie
voor de prijs van een netbook heb je ook al een Laptop.
Ja maar dan zit je weer met het formaat en gewicht.Color01 schreef:voor de prijs van een netbook heb je ook al een Laptop.
Vorig netbook mee gehad en paste mooi in de camera rugzak. Voordeel was tevens dat dit niet als 2e stuks handbagage telde.
Dit wordt voor ons ook de eerste keer dat we een netbook meenemen; vind mijn eigen laptop te groot en wilde eigenlijk niet al te veel geld uitgeven aan een netbook.
Uiteindelijk via marktplaats een kleine netbook gekocht (Asus), voor aanschaf bij de verkoper langs geweest, de boel getest en uiteindelijk het netbook'je' gekocht. Lichtgewicht ding (nog geen kilo) en kan hiermee straks onze reis-weblog bijhouden en foto's erop zetten.
Uiteindelijk via marktplaats een kleine netbook gekocht (Asus), voor aanschaf bij de verkoper langs geweest, de boel getest en uiteindelijk het netbook'je' gekocht. Lichtgewicht ding (nog geen kilo) en kan hiermee straks onze reis-weblog bijhouden en foto's erop zetten.
Je kan er ook voor kiezen om de foto's online op te slaan... er zijn diverse betrouwbare websites/bedrijven die dit (meestal tegen betaling) aanbieden!
Ik ben het met de overige reacties eens... koop hier een netbook en richt hem thuis helemaal in.
Groet,
Ik ben het met de overige reacties eens... koop hier een netbook en richt hem thuis helemaal in.
Groet,
6-10-2011 t/m 2-01-2012: rondje Zuidwest + Chicago - Miami
http://goingusa2011.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://goingusa2011.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Met de hoeveelheid foto's die ik maak is dat geen optie.sifaka schreef:Je kan er ook voor kiezen om de foto's online op te slaan... er zijn diverse betrouwbare websites/bedrijven die dit (meestal tegen betaling) aanbieden!
Gebruik dus de netbook met een 3,5" externe harde schijf voor backup.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 26
Waarom geen ipad2? Hebben wij gekocht, plus een adapter om je foto's op te laden.
Hebben er veel plezier van gehad. Was vorige week volop te krijgen bij de Aplle store.
Scheelt met de huidige koers toch snel €90 .
Gr
Marina
Hebben er veel plezier van gehad. Was vorige week volop te krijgen bij de Aplle store.
Scheelt met de huidige koers toch snel €90 .
Gr
Marina
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
iPad is leuk hoor. Maar om dat nou als dataopslag te gebruiken? Die heb je in 16/32/64 gig. Een netbook kan ik alle gevallen veel meer op..
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht