Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Creditcard geblokkeerd - vertrek zaterdag!
Creditcard geblokkeerd - vertrek zaterdag!
Dag allemaal,
Aankomende zaterdag vertrekken wij voor 3 weken naar de VS. We hebben er erg zin in en alles is geregeld (dachten we). Echter ben ik er gisteren per toeval achtergekomen dat onze creditcard is geblokkeerd. Hiervan hebben wij van de bank geen bericht ontvangen. Na een telefoontje naar de bank/interpay blijkt dat onze creditcard is geblokkeerd ivm fraude. Ze beweren dat ze hiervan een bericht hebben gestuurd, echter hebben wij deze nooit ontvangen.
Inmiddels hebben wij een aanvraag voor een nieuwe cc in gang gezet. De mogelijke levertermijn hiervoor is 4-7 dagen. Ze proberen de cc bij de bank in ieder geval te onderscheppen zodat wij hem daar kunnen ophalen en hij niet de verzending in gaat. Daarnaast hebben wij in gang gezet dat wij de huurauto (borg) cash kunnen betalen.
Zijn er nog meer zaken die in jullie opkomen welke wij moeten regelen? Is het mogelijk om met een creditcard op iemands anders naam de borg van bijv. hotels te betalen?
Is er een creditcardmaatschappij waarbij je op korte termijn een creditcard kan aanvragen? Ik heb al het eea rondgekeken op google, maar ik zie telkens een termijn van 2 weken staan.
Alvast bedankt voor het meedenken. Dit is geen prettige manier om je vakantie in te gaan!
Groeten, Laura
Aankomende zaterdag vertrekken wij voor 3 weken naar de VS. We hebben er erg zin in en alles is geregeld (dachten we). Echter ben ik er gisteren per toeval achtergekomen dat onze creditcard is geblokkeerd. Hiervan hebben wij van de bank geen bericht ontvangen. Na een telefoontje naar de bank/interpay blijkt dat onze creditcard is geblokkeerd ivm fraude. Ze beweren dat ze hiervan een bericht hebben gestuurd, echter hebben wij deze nooit ontvangen.
Inmiddels hebben wij een aanvraag voor een nieuwe cc in gang gezet. De mogelijke levertermijn hiervoor is 4-7 dagen. Ze proberen de cc bij de bank in ieder geval te onderscheppen zodat wij hem daar kunnen ophalen en hij niet de verzending in gaat. Daarnaast hebben wij in gang gezet dat wij de huurauto (borg) cash kunnen betalen.
Zijn er nog meer zaken die in jullie opkomen welke wij moeten regelen? Is het mogelijk om met een creditcard op iemands anders naam de borg van bijv. hotels te betalen?
Is er een creditcardmaatschappij waarbij je op korte termijn een creditcard kan aanvragen? Ik heb al het eea rondgekeken op google, maar ik zie telkens een termijn van 2 weken staan.
Alvast bedankt voor het meedenken. Dit is geen prettige manier om je vakantie in te gaan!
Groeten, Laura
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 2
- Contacteer:
Re: Creditcard geblokkeerd - vertrek zaterdag!
Niet zo mooi... alleen denk ik niet dat je bij een andere CC maatschappij direct een nieuwe krijgt. Dit soort gegevens zijn door de instanties opvraagbaar, als je een CC aanvraagt zullen ze zeker een kredietcheck doen. Ik heb de mijne van de Rabo al vele jaren maar zelfs met het verhogen van de limiet van deze kaart voor onze a.s. Amerika reis werden we door de bank toch weer helemaal doorgelicht. Zonder problemen overigens, maar het wordt wel gedaan.
Wat je evt proberen kunt is een Visa. Bij bv de ANWB krijg je er eentje gratis bij als je wilt en je betaald alleen bij gebruik.
Ik wens je veel sterkte om e.e.a. toch nog te regelen voor vertrek!
Wat je evt proberen kunt is een Visa. Bij bv de ANWB krijg je er eentje gratis bij als je wilt en je betaald alleen bij gebruik.
Dat lijkt me sterk.... waarom zouden ze je geen bericht doen? Zij zijn er zelf bij gebaat dat je een evt CC waarmee gerommeld is door fraude op tijd geblokkeerd wordt. Zij zijn het die uiteindelijk de schade geleden door die fraude moeten vergoeden.Ze beweren dat ze hiervan een bericht hebben gestuurd, echter hebben wij deze nooit ontvangen.
Lijkt me niet. Je moet met je handtekening betalen of pincode. Misschien kun je dit beter bij een bank of zo navragen. Het staat erg slordig als het straks in de States niet blijkt te werken.....Is het mogelijk om met een creditcard op iemands anders naam de borg van bijv. hotels te betalen?
Ik wens je veel sterkte om e.e.a. toch nog te regelen voor vertrek!
2011: rondreis West-USA
2014: Chicago - LA
2016 (to go): Chicago - Seattle
Reisblog: http://familiehalmagoesusa.blogspot.com
2014: Chicago - LA
2016 (to go): Chicago - Seattle
Reisblog: http://familiehalmagoesusa.blogspot.com
Ik kan je de hand schudden. Mijn creditcard is ook geblokkeerd en we vertrekken donderdag. Ik kwam er zelf vrijdag achter en kreeg zaterdag een brief. Gelukkig hebben heeft mijn partner een creditcard van de ANWB. De kaart van de ANWB hadden we als reserve en we gaan hier pas voor betalen als we hem gaan gebruiken. We hebben de kaart inmiddels getest en hij doet het gelukkig.
Ik heb voor de camperhuur nu geen creditcard op de hoofdbestuurder, zal dit problemen gaan opleveren? De cc is wel van een medebestuurder.
Ik ga nu proberen een noodkaart te regelen bij mastercard, volgens de rabobank kan dit??? Ik laat het wel weten.
Ik heb voor de camperhuur nu geen creditcard op de hoofdbestuurder, zal dit problemen gaan opleveren? De cc is wel van een medebestuurder.
Ik ga nu proberen een noodkaart te regelen bij mastercard, volgens de rabobank kan dit??? Ik laat het wel weten.
Wat vervelend zeg dat het jou ook is overkomen. Ik ben er achter gekomen doordat ik maandag op mijn internetbankieren aan het kijken was en het per toeval zag staan. De brief hebben wij nog niet gehad.jokealie schreef:Ik ga nu proberen een noodkaart te regelen bij mastercard, volgens de rabobank kan dit??? Ik laat het wel weten.
Ik ben benieuwd naar de noodkaart. Mocht het zo zijn dan hoor ik dat graag en ga ik er ook achteraan. Wij hebben in ieder geval al wel een nieuwe aanvraag lopen welke mogelijk op tijd binnen kan zijn. Gelukkig hebben jullie er nog een achter de hand. Voor ons is dit de eerste keer naar de VS en de eerste vakantie waar wij mogelijk een creditcard voor nodig hebben. De volgende keer vragen wij zeker een tweede kaart aan (en dat terwijl ik alles altijd goed geregeld heb en zulk soort dingen voorzie...helaas deze keer niet).
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Welke bank zit je bij?
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Allemaal PlayStation Network gebruikers toevallig?
BBX schreef:Allemaal PlayStation Network gebruikers toevallig?
Van playstation heb ik totaal geen verstand. Mijn gegevens waren bij een politieinval gevonden bij een criminele bende, aldus mastercard.
CC alleen gebruikt op https pagina's om dingen voor de vakantie te regelen, oa campings, Alcatraz, rafttour Page etc.
Ook ik ben geen PlayStationgebruiker. Ik zit bij de Rabobank. Ik heb ook kaarten voor Alcatraz gekocht, daarnaast een parkeerplaats voor vliegveld in dusseldorf betaald en eenmalig hier in Nederland gepint. Ook bij mij hadden ze het erover dat de politie door heeft gegeven dat er met de pas gefraudeerd was.BBX schreef:Allemaal PlayStation Network gebruikers toevallig?
Erg vervelend te horen dat jullie kaarten geblokkeerd zijn.
Ik ben vorig jaar verhuisd en men had mijn adreswijziging niet op tijd doorgevoerd. Resultaat de post kwam retour. Gevolg cc geblokkeerd.
In Amerika is het heel normaal dat je voor het minste geringste je cc te voorschijn haalt. De controle, id met cc kaart, is heel slecht. Ik betaal geregeld met de cc van mijn schoonmoeder en mijn vrouw (haar kaart staat nog op haar naam). Niemand die mij wat vraagt. Erg beangstigend vind ik eerlijk gezegd.
Je kunt in Amerika ook cc kopen die je kunt opladen. Ik weet echter niet of je deze voor hotels en autoverhuur kunt gebruiken.
Succes en ondanks deze kleine tegenvaller een prettige vakantie.
Aquell
Ik ben vorig jaar verhuisd en men had mijn adreswijziging niet op tijd doorgevoerd. Resultaat de post kwam retour. Gevolg cc geblokkeerd.
In Amerika is het heel normaal dat je voor het minste geringste je cc te voorschijn haalt. De controle, id met cc kaart, is heel slecht. Ik betaal geregeld met de cc van mijn schoonmoeder en mijn vrouw (haar kaart staat nog op haar naam). Niemand die mij wat vraagt. Erg beangstigend vind ik eerlijk gezegd.
Je kunt in Amerika ook cc kopen die je kunt opladen. Ik weet echter niet of je deze voor hotels en autoverhuur kunt gebruiken.
Succes en ondanks deze kleine tegenvaller een prettige vakantie.
Aquell
http://katieaxelinthestates.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Lexington, Kentucky
Lexington, Kentucky
Ik heb inmiddels een lang telefoongesprek gehad met de helpdesk van Mastercard. Als de Rabobank toestemming geeft dan zorgen zij ervoor dat er een kaart wordt afgeleverd in het hotel in San Francisco. Ik wordt hier nog over terug gebeld. Ik hoor dan ook wanneer de kaart bezorgd wordt.
Het is dramatisch om je naam te spellen, ik had later het spellingsalfabet erbij en toen ging het goed.
Ze checken wel of het hotel wat je opgeeft klopt en het hotel moet ook willen meewerken. Je kan met deze kaart geen geld opnemen bij de ATM (geldmachines), maar dit is geen probleem, want dat kan met je gewone bankpas ook en is zelfs goedkoper.
Het is dramatisch om je naam te spellen, ik had later het spellingsalfabet erbij en toen ging het goed.
Ze checken wel of het hotel wat je opgeeft klopt en het hotel moet ook willen meewerken. Je kan met deze kaart geen geld opnemen bij de ATM (geldmachines), maar dit is geen probleem, want dat kan met je gewone bankpas ook en is zelfs goedkoper.
Ik werd gisteren gebeld door ICS, de maatschappij die o.a. de Visa/ANWB kaart uitgeeft.
Ze verbonden me door met de afdeling verlies en diefstal en er begonnen meteen alarmbellen te rinkelen bij mij.
Na grondige verificatie of ik wel de juiste persoon was werd mij verteld dat er een verdachte transactie was gesignaleerd op mijn Visa kaart.
Er was door een bedrijf in Engeland geprobeerd een betaling te doen aan PayPal met mijn kaart.
Ik werk helemaal nooit met PayPal, dus ik kon ze meteen vertellen dat die transactie niet door mij was gedaan.
ICS vermoedt dat er een bedrijf is gehackt waar ik ooit een creditkaartbetaling aan heb gedaan.
Enfin, kaart werd meteen wereldwijd geblokkeerd en een nieuwe is onderweg.
Dus ik weet niet wat er aan de hand is, maar het is wel opvallend dat veel mensen op dit moment de dupe zijn van creditkaartfraude.
Ze verbonden me door met de afdeling verlies en diefstal en er begonnen meteen alarmbellen te rinkelen bij mij.
Na grondige verificatie of ik wel de juiste persoon was werd mij verteld dat er een verdachte transactie was gesignaleerd op mijn Visa kaart.
Er was door een bedrijf in Engeland geprobeerd een betaling te doen aan PayPal met mijn kaart.
Ik werk helemaal nooit met PayPal, dus ik kon ze meteen vertellen dat die transactie niet door mij was gedaan.
ICS vermoedt dat er een bedrijf is gehackt waar ik ooit een creditkaartbetaling aan heb gedaan.
Enfin, kaart werd meteen wereldwijd geblokkeerd en een nieuwe is onderweg.
Dus ik weet niet wat er aan de hand is, maar het is wel opvallend dat veel mensen op dit moment de dupe zijn van creditkaartfraude.
16x USA / 30 staten
Wat dacht je, de vakanties komen eraan. Bij het minste of geringste blokkeren ze de boel.
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Weet je zeker dat je de borg cash kunt betalen? Dat moet wel een ontzettend hoog bedrag zijn toch?Lauwsz schreef:... hebben wij in gang gezet dat wij de huurauto (borg) cash kunnen betalen.
Ik heb de voorwaarden van het verhuurbedrijf erop nageslagen en daarin zeggen ze dat je op aanvraag de borg in cash kan betalen. Het zal 100 doller per week of 25 dollar per dag bedragen. Voor ons zal dat zo'n 300 dollar zijn aangezien wij de auto eerder inleveren (eindigen in SF, verblijven daar een dag of 6 waarbij wij geen auto nodig hebben). Dit heeft ook ons reisburo bevestigd. Zij werken veel samen met het verhuurbedrijf.Loek schreef:Weet je zeker dat je de borg cash kunt betalen? Dat moet wel een ontzettend hoog bedrag zijn toch?Lauwsz schreef:... hebben wij in gang gezet dat wij de huurauto (borg) cash kunnen betalen.
Toch wel opvallend dat er meer mensen mee te maken hebben. Wij moeten denk ik gewoon hopen dat aankomende vrijdag de kaart af te halen is...een kaart van iemand anders meenemen is denk ik niet zo'n heel goed plan aangezien je je misschien moet legitimeren.
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
mag ook niet eens volgens de voorwaarden.Lauwsz schreef:Toch wel opvallend dat er meer mensen mee te maken hebben. Wij moeten denk ik gewoon hopen dat aankomende vrijdag de kaart af te halen is...een kaart van iemand anders meenemen is denk ik niet zo'n heel goed plan aangezien je je misschien moet legitimeren.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
- DVDGuy
- Amerika-expert
- Partner van: Krabbegat
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Bij verlies van mijn Visa CC, binnen 3 dagen een nieuwe gekregen; het kan dus wel, maar dan zal alles wel mee moeten zitten.
Laten afleveren op je vakantieadres is dan in elk geval ook een oplossing.
Laten afleveren op je vakantieadres is dan in elk geval ook een oplossing.
Ik heb het ook aan de hand gehad, het gebeurd nou eenmaal en als ze het ondekken gaat gelijk je kaart op slot, en ze hebben gelijk ook, hoe gedupeerd je er ook mee kan zijn. De verstrekker wil zo weinig mogelijk gelede schade hebben en er zijn een hoop kaarten in omloop in NL!
Zo vlak voor je vakantie dit hebben is niet handig, je kunt in Amerika zonder een CC echt bijna niks en elk hotel gebruikt je CC voor verificatie Ik had op een andere kaart mijn reserveringen geboekt en deze werd dus geblokkeerd vanwege fraude. Ik had wel een beetje stress omdat ik al vrij snel op reis zou gaan.
Netjes nieuwe kaart gekregen en de geblokkeerde bewaard voor het geval dat er iemand in een hotel om zou vragen. Nergens de oude hoeven te laten zien en met de vervangende kaart betaald.
Bij thuiskomst oude in het archief gedaan en geen zorgen onderweg gehad.
Hopelijk lukt het om een vervangende op tijd binnen te krijgen...
Heel veel plezier op jullie 1ste Amerika trip, geniet er van en komt allemaal goed hoor!
Zo vlak voor je vakantie dit hebben is niet handig, je kunt in Amerika zonder een CC echt bijna niks en elk hotel gebruikt je CC voor verificatie Ik had op een andere kaart mijn reserveringen geboekt en deze werd dus geblokkeerd vanwege fraude. Ik had wel een beetje stress omdat ik al vrij snel op reis zou gaan.
Netjes nieuwe kaart gekregen en de geblokkeerde bewaard voor het geval dat er iemand in een hotel om zou vragen. Nergens de oude hoeven te laten zien en met de vervangende kaart betaald.
Bij thuiskomst oude in het archief gedaan en geen zorgen onderweg gehad.
Hopelijk lukt het om een vervangende op tijd binnen te krijgen...
Heel veel plezier op jullie 1ste Amerika trip, geniet er van en komt allemaal goed hoor!

Had hierover al eens eerder in een ander topic bericht. Ik had kleren gekocht bij Banana Republic in San Antonio. Werdt mijn kaart uit voorzorg geblokkeerd omdat er verdachte transacties plaatsvonden. Telefonisch werdt mij meegedeeld dat er betalingen waren gedaan in een bananenrepubliek !!!Erwinh schreef:Wat dacht je, de vakanties komen eraan. Bij het minste of geringste blokkeren ze de boel.
Kortom ze zijn als "de dood" dat ze opdraaien voor de kosten, dus zijn ze steeds vaker heb ik het idee kaarten aan het blokkeren. Je kan zeggen dat is zorgvuldig, de bank denkt met mij mee. Maar daar geloof ik eerlijk gezegd niets van. Nog ff en we kunnen weer net als vroeger met een pak travellercheques op stap.
Dat is omdat wanneer je je hotel niet meteen betaalt je alleen een reservering maakt met je CC en die gebruiken ze dan wanneer jij bijvoorbeeld niet komt opdagen. Wanneer je wel gewoon netjes komt mag je gewoon kiezen met welke kaart je ook betaalt.Dreamz schreef: Nergens de oude hoeven te laten zien en met de vervangende kaart betaald.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 1137 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 5 Reacties