Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Heimwee

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
GinoW
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Heimwee

Bericht door GinoW »

Wij zijn dit jaar naar Nieuw Zeeland op vakantie geweest. Volgend jaar wil mijn vrouw misschien naar Zuid Afrika of Australie (om maar 2 uithoeken te noemen).
Ik ben daarom bewust een tijdje niet op de site geweest. Tja en dan kom je toch weer...

Pfff... en dan krijg je ZO'N heimwee om weer op vakantie te gaan naar de VS.
Verhalen over Yellowstone of over Utah en alles wat er rondom de UT-12 en Page te beleven valt.
Of zaken die wij hebben moeten schrappen zoals de beartooth highway, delen van Colorado, Of wat ik zelf over de Fly geyser heb geplaats.

OHHHHH Ik wou dat ik 50 vrije dagen had en het geld om 2x 3 weken op vakantie te gaan in 1 jaar.

"So mucht to see, So little time"

Ligt dat aan mij?
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Heimwee

Bericht door vana »

Nee hoor, dat ligt niet aan jou. Wij gaan dit jaar niet naar Amerika en de komende jaren waarschijnlijk ook niet. Maar ik kom wel dagelijks op de site.
Het kriebelt bij mij dus ook regelmatig en af en toe krijg ik wee gevoel in mijn buik van "oooooooh, ik wil ook weer...."
Maar dan denk ik, ach in Europa kan ik het ook prima naar mijn zin hebben, we hebben al vier mooie reizen gehad.
Maar diep in minj hart hoop ik toch dat ik volgend jaar of in 2013 weer naar de VS kan (of nog liever; naar Canada).

Marjon
GinoW
Amerikakenner

Bericht door GinoW »

Ja idd.
Ik zou ook graag de trip van jackson, WY via Canada naar Washington herhalen.
Maar ja ook in Utah, Arizona kan ik mij nog prima een paar maanden vermaken.
:shock:
thebes
Amerika-expert

Bericht door thebes »

Nee hoor, heel herkenbaar, al kom ik op dit forum niet (meer) dagelijks.
Wij zijn in 2007 voor het laatst in de VS geweest en het begint weer te kriebelen bij tv-beelden van de VS.
Misschien, heel misschien, gaan we in 2011 zelfs 2x: een paar dagen The Big Apple in het voorjaar en in september (wederom) naar het Noord-Westen. Er is nog zóveel moois dat we (nogmaals) willen zien ! Yellowstone bijvoorbeeld en Arches.
GinoW
Amerikakenner

Bericht door GinoW »

Als je naar Arches gaat moet je je vooraf zeker inschrijven voor de fiery furnace tour.
Tim1980
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Tim1980 »

Wij gaan dit jaar richting Nieuw Zeeland (november/december) en ben ervan overtuigd dat het prachtig wordt.
Toch kan ik het niet laten om hier mee te lezen en die heimwee gevoelens kan ik dus goed begrijpen :wink:
http://timenmo2010.waarbenjij.nu/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://timenmo2009.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://timenmo2008.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://timenmo2007.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Jostravels
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Jostravels »

Zooooo herkenbaar (kijk maar naar mijn onderschrift 'so much to do...'). Als je gek bent op reizen maar geen miljonair kan je gewoon niet elk jaar naar hetzelfde land, ook al heeft dat land heel veel aantrekkingskracht op je. Wij gaan dit jaar voor de 2e keer, maar de vorige keer VS was in 2008. Daartussen zijn we naar Costa Rica & Nicaragua geweest en naar Japan. Had ik ook voor geen goud willen missen en naar Japan zou ik nog wel heel graag een keer terug willen, maar dat moet nu weer een tijdje wachten. Keuzes, keuzes... :crazy:
Zoveel te zien zo weinig tijd: waarheen gaat de volgende reis?!
2008: Zuidwest-USA
2011: New York & het diepe zuiden
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

Ohhh zo herkenbaar, terwijl wij, ehhh ik, nog zoveel willen zien behalve Europa en de USA. Maar terwijl de vakantie nadert en we heerlijk ouderwets weer es op de bonnefooi riching Mediterannee wilden rijden zit ik toch op last-minute reizen te kijken naar de overkant van de plas. Vandaag was er een aanbieding naar Florida, gelukkig zaten er twee dagen Disney bij, helemaal geen zin in :lol:
Ik heb mijn dagelijkse visites op de site maar wat verminderd om me zelf niet zo kwellen. :roll:
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Bij ons was de heimwee ook heel erg groot.
Ik had al een complete reisroute gemaakt in Midden-Europa en daarna in Turkije + Kos, totdat ik eventjes ging spieken wat zo'n vlucht naar de Verenigde Staten eigenlijk kost in september. Toen ik zag dat het zo goedkoop was, toch maar weer vliegtickets geboekt. :mrgreen:
Al met al is een reis naar de Verenigde Staten niks duurder dan in Europa. De vliegtickets zijn dan wel duurder, maar wat je daar meer kwijt aan bent, bespaar je wel weer gedurende de vakantie als je het vergelijkt met de prijzen in Europa. Kijk alleen al eens naar het verschil in brandstofprijzen.
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
Corry
Amerika-expert

Bericht door Corry »

Hier ook hoor en dan ben ik nog wel 3 keer geweest in 8 maanden. Nou ja, je hebt nou eenmaal zo'n virus en alleen er naartoe reizen helpt. Dus doen we dat dan maar. :lol:
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Floridafan
Amerika-ontdekker

Bericht door Floridafan »

Ook ik ken het hoor.
Vorig jaar naar Orlando geweest en weet nu gewoon niet wanneer en of we er ooit nog wel eens een keer terug zullen komen.
Willen wel maarja de centjes he.
Verder ook door mijn slechte gezondheidstoestand een jaar geleden is in grote lijnen de vakantie ook niet dat geworden als gehoopt en dat knaagt ook en daarom zou ik hem nu graag overdoen gezien mijn gezondheid nu best goed is.
Maarja wat in vat zit verzuurd niet zeggen ze dus wie weet, en ookAustralie daar zou ik ook graag een keer naar toe willen.
gleuknie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Floridafan schreef:Maarja wat in vat zit verzuurd niet zeggen ze dus wie weet, en ookAustralie daar zou ik ook graag een keer naar toe willen.
Houdt dit vast zou ik zeggen. :wink: Leg desnoods elke maand opzij, wat je kunt missen en ook al duurt het 2 of 3 jaar of misschien nog langer. Wij kunnen ook niet elk jaar naar Amerika en moeten ook flink sparen voor onze vakantie. Wij besparen heel veel op onze leefwijze.: Auto van 900 euro, tv van 90 euro, bankstel en tafel gratis van mijn ouders die wat nieuws wilden, eethoek 90 euro, enz. Alles voor Amerika. :mrgreen:
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
DVDGuy
Amerika-expert
Partner van: Krabbegat
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door DVDGuy »

Het is toch heerlijk om te kunnen dromen en wensen te hebben; die geven nu juist zo'n goed gevoel omdat je het niet in één keer allemaal kunt.

Als dat wel het geval zou zijn, werd je volgens mij lang zo gelukkig niet als je aan één van je vakanties terug dacht.

Toen ik in 1986 voor de eerste keer naar de USA ging, had ik nooit gedacht daar uiteindelijk nog eens 5 keer naar toe te gaan 8)

Wij willen nog naar Bali, China, Japan, Australië, Nieuw Zeeland en waar zijn we dit jaar (weer) geweest: in de USA :thumbup:
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

gleuknie schreef:Al met al is een reis naar de Verenigde Staten niks duurder dan in Europa. De vliegtickets zijn dan wel duurder, maar wat je daar meer kwijt aan bent, bespaar je wel weer gedurende de vakantie als je het vergelijkt met de prijzen in Europa. Kijk alleen al eens naar het verschil in brandstofprijzen.
Nou, dat ben ik toch niet met je eens hoor. Een reis naar de VS is echt een heel stuk duurder voor ons.

Marjon
DVDGuy
Amerika-expert
Partner van: Krabbegat
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door DVDGuy »

gleuknie schreef:De vliegtickets zijn dan wel duurder, maar wat je daar meer kwijt aan bent, bespaar je wel weer gedurende de vakantie als je het vergelijkt met de prijzen in Europa. Kijk alleen al eens naar het verschil in brandstofprijzen.
In de USA $ 4,- per gallon en daar staat tegenover dat ik (lucky me :wink: ) binnen Europa geen kosten kwijt ben aan brandstof; dan is de USA toch al gauw duurder.

Ik vond het deze keer qua eten en boodschappen doen niet echt goedkoper dan wij kwijt zijn in bijv. Italië.
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Grandu »

Hoe meer je reist, hoe meer leuke plekken je ziet en hoe meer plekken en mensen je ook gaat missen.

Ik ken je probleem, jammer dat ik geen geldboom heb zodat ik meteen alles kan zien wat ik wil zien :( Het is moeilijk om te kiezen waar je naartoe wilt gaan, en er blijft altijd zo ongelofelijk veel dat je nog niet hebt gezien.

Derk
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/

“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Je moet maar denken "Het bezit van de zaak is het einde van het vermaak."

Het wordt pas erg als je niets meer te wensen hebt.
Groet,

Old Faithful
San & Ien
Amerikafan

Bericht door San & Ien »

Hoe herkenbaar!

Ook ik blijf hier maar terugkomen, het lijkt wel een vreemd soort zelfkastijding... want ook voor ons zit een vervolgreis er nog absoluut niet in.
Om de dag neem ik mezelf voor om niet meer mee te lezen... haha! Maar dat is onbegonnen werk, want ik geniet toch wel erg veel van de verhalen van anderen. :thumbup:
2010 - camper California-Nevada-Utah-Arizona - verslag *** 2012 - camper van Nevada-Utah-Colorado - verslag *** 2013 - auto en villa in Orlando, Florida - verslag *** 2014 - auto en trailer op Key Largo, Florida verslag ***
2015 - auto Washington-Oregon-California-Nevada verslag
gleuknie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

vana schreef:Een reis naar de VS is echt een heel stuk duurder voor ons.
Zou dat ook te maken kunnen hebben dat jullie met een gezin zijn en wij maar met z'n tweetjes? Wij zijn met een simpele motelkamer al klaar en hoeven natuurlijk ook maar voor 2 personen te eten, al heb ik soms het gevoel dat ik honger heb voor 4. :lol: Ik had niet het gevoel dat we heel veel geld kwijt waren tijdens onze reis in Amerika, maar misschien zit ik er wel naast en is het me niet opgevallen. :lol:
DVDGuy schreef:In de USA $ 4,- per gallon en daar staat tegenover dat ik (lucky me :wink: ) binnen Europa geen kosten kwijt ben aan brandstof; dan is de USA toch al gauw duurder.
Valsspeler! :mrgreen:
Groetjes René

RR2USA
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 23

Bericht door RR2USA »

gleuknie schreef: Zou dat ook te maken kunnen hebben dat jullie met een gezin zijn en wij maar met z'n tweetjes? Wij zijn met een simpele motelkamer al klaar en hoeven natuurlijk ook maar voor 2 personen te eten, al heb ik soms het gevoel dat ik honger heb voor 4. :lol:
Het zal ook weer eens niet he Rene... :lol: :lol: :mrgreen:
Staten bezocht sinds 1997: AZ,CA,CO,CT,DC,DE,FL,ID,IL,IN,LA,MA,MD,MS,MT,NJ,NM,NV,NY,OH,PA,RI,SD,TX,UT,VA,WA,WV,WY
Aantal keren naar USA: 22 (inclusief komende reis)
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer