Kopen lichtgewicht koffer in VS?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Martine1979
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Kopen lichtgewicht koffer in VS?

Bericht door Martine1979 » 18 mei 2011, 10:44

Hallo allemaal,

wij gaan in Juli naar de VS en de kans is zeer aanwezig dat we zo veel gaan kopen dat we een tweede koffer willen vullen en deze mee terug nemen naar Nederland. Nu wil ik graag een lichtgewicht koffer kopen en nu vroeg ik me af of deze in de VS (veel) goedkoper zijn dan in NL (dan heb ik 2 vliegen in 1 klap!).

Weten jullie wat de prijzen ongeveer zijn en waar ik het beste terecht kan voor een lichtgewicht koffer?

groet,
Martine
Groet, Martine

Bostonlover
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 23

Re: Kopen lichtgewicht koffer in VS?

Bericht door Bostonlover » 18 mei 2011, 12:39

Met name merk koffers zijn goedkoper in Amerika (Samsonite, Delsey).

Goedkopere merkkoffers kun je onder andere kopen bij TJMaxx, Ross, Outlets (hoewel Samsonite daar relatief aan de dure kant is), Macy's heeft ook wel eens leuke aanbiedingen (50% korting).

Goedkopere koffers zijn o.a bij Wall Mart (merken Jeep en Amirican Tourister (B-merk Samsonite) goed te verkrijgen maar zijn meestal geen lichtgewicht.

Wij hebben voor een 29" koffer lichtgewicht Samsonite $ 140 dollar betaalt. Kost in Nederland > €299
Afbeelding
[/url]

elisab
Amerika-ontdekker

Bericht door elisab » 18 mei 2011, 12:47

Ik heb in 2009 een ´´American Tourister´´ gekocht bij WalMart. Was een aanbieding voor 35 dollar. Niet echt groot, maar ook niet klein, moet in het ruim. Handige koffer! Echt een ´vrouwenkoffer´´, :mrgreen: lichtgewichtkoffer. Tegelijkertijd ook een Laptop gekocht bij een bekende grote elektronika zaak! De laptop was ook een aanbieding, ik schrok me alleen wezenloos :( bij de kassa! Zoveel tax erbij!!

Smedts
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Smedts » 18 mei 2011, 16:00

Hoeveel kost het om zo'n extra koffer mee te nemen en dit pas te melden bij het inchecken?
Ik vlieg met een vlucht van KLM uitgevoerd door DELTA en ik vond op de site van DELTA dat dit 50$ kost, mar dat lijkt me nogal goedkoop.
2011 Westkust
2012 Westkust
2013 Noordoosten
2014 Florida

pbuyse1
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 35

Bericht door pbuyse1 » 18 mei 2011, 16:22

Dat is doorgaans de prijs voor een 2de koffer van 23 kg. Bij sommige maatschapijen is het iets goedkoper als je het online en op voorhand betaalt.

Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino » 18 mei 2011, 17:04

Je kunt voor goedkope koffers vaak ook terecht in de outlets, daar ligt vaak wel een winkel van Samsonite en/of Delsey. De prijzen liggen daar een heel stuk gunstiger dan in Nl. WIj hebben al heel wat koffers in Amerika/Canada gekocht, en zijn er heel tevreden over!
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!

Corry
Amerika-expert

Bericht door Corry » 18 mei 2011, 18:32

Ik moest vorige week bij British Airways $ 60.- betalen voor een extra koffer.
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob » 18 mei 2011, 19:48

De meeste airlines vragen tussen de $ 45,00 (van te voren bij het online inchecken) tot $ 55,00 op het vliegveld voor een tweede koffer.
Een te zware koffer zal je minstens $ 150,00 kosten.

Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 » 18 mei 2011, 22:21

elisab schreef:Ik heb in 2009 een ´´American Tourister´´ gekocht bij WalMart. Was een aanbieding voor 35 dollar. Niet echt groot, maar ook niet klein, moet in het ruim. Handige koffer! Echt een ´vrouwenkoffer´´, :mrgreen: lichtgewichtkoffer. Tegelijkertijd ook een Laptop gekocht bij een bekende grote elektronika zaak! De laptop was ook een aanbieding, ik schrok me alleen wezenloos :( bij de kassa! Zoveel tax erbij!!
5% sales tax. ...dat valt nog wel mee.

recidivist
Amerikafan

Bericht door recidivist » 19 mei 2011, 01:54

Vorig jaar hebben wij ook een paar mooie lichte Samsonites (spinners) gekocht in de US. Bijna iedere outlet mall heeft wel een Samsonite Outlet. Inderdaad een heel stuk goedkoper dan bij ons. Raar eigenlijk aangezien de koffers 'made in Belgium' waren. Vergeet vooral ook niet nog af te dingen: de prijzen in de Samsonite outlets zijn vaak alleen 'vraagprijzen' en 10-20% (extra) korting is zeker mogelijk.
Bezochte staten: AL, AK, AR, AZ, CA, CO, CT, DE, FL, GA, IA, IL, IN, KY, LA, MA, MS, MO, MT, NV, NH, NJ, NM, NC, OR, PA, RI, SC, SD, TN, TX, UT, VA, VT, WV, WY.

Martine1979
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Martine1979 » 19 mei 2011, 10:59

Dank jullie voor de reacties. Fijn om te horen dat jullie goed ervaringen hebben! Dan wacht ik nog maar even en koop ik een koffer inde VS. En bedankt voor de tip van het afdingen! Daar zou ik nooit aan hebben gedacht!
Groet, Martine

Disney-Golf
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 999

Bericht door Disney-Golf » 19 mei 2011, 23:57

Smedts schreef:Hoeveel kost het om zo'n extra koffer mee te nemen en dit pas te melden bij het inchecken?
Ik vlieg met een vlucht van KLM uitgevoerd door DELTA en ik vond op de site van DELTA dat dit 50$ kost, mar dat lijkt me nogal goedkoop.
Bij Delta is het 55$.

Aïda
Amerika-expert

Bericht door Aïda » 20 mei 2011, 09:51

Wij vliegen met Aer Lingus, daar kost het 40 euro per koffer.

dafkapin
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door dafkapin » 12 jun 2011, 20:03

iemand ervaring met United? Wij zouden in het doorgaan twee koffers gebruiken (een per persoon dus) maar in het terugkomen een derde koffer meenemen. Moet ik dan dat vooraf melden of kan ik dat wanneer ik me vooraf incheck via internet melden?

Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry » 12 jun 2011, 20:54

Je kunt de extra koffer gewoon inchecken en betalen, dat kan zowel bij het inchecken op internet als op de luchthaven.

prefab
Amerika-newbie

Bericht door prefab » 15 jun 2011, 13:57

Als je van te voren weet dat je veel gaat kopen kun je ook twee koffers meenemen die in elkaar passen.
Dan kun je de reserve koffer voor je inkopen gebruiken.
Ik heb hier twee lichtgewicht koffers voor gekocht.

Aquell
Amerikakenner

Bericht door Aquell » 15 jun 2011, 14:58

Wat wil je uit Amerika extra mee terugnemen.

Wees gewaarschuwd men is in Nederland zeer streng bij de douane met vluchten uit Amerika.

Zaterdag ben ik nog staande gehouden. Ik had echter alleen een 16GB Ipad bij me dus mocht ik verder. Maar men ging alles door wat ik bij me had.

Zelfs over merk kleding die ik jaar geleden in Amerika gekocht had begon men nog moeilijk over te doen. Volgens mij mag je tot 430 EURO meenemen.

Mocht je kleren meenemen dan adviseer ik je alle labels eraf te halen en ze uit te spoelen onder de douche om de vouwen eruit te halen.

Succes en shop ze!
http://katieaxelinthestates.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Lexington, Kentucky

dafkapin
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door dafkapin » 15 jun 2011, 15:03

bij ons is de derde koffer eigenlijk niet de bedoeling om helemaal volgekocht te worden
we denken van een sporttas mee te nemen in de koffer om de dingen die we kopen (souvenirs, hobbymateriaal) mee te kunnen nemen zonder in te zitten met het gewicht en die sporttas dan als derde koffer in te checken in het terugkomen (maar dan gevuld met de vuile was en zo, alles wat niet breekbaar is)

Thierry73
Amerikakenner
Partner van: Shirinjo
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Thierry73 » 16 jun 2011, 08:32

Wij hebben vorig jaar heel erg goedkoop (10 dollar) een tweede hands samsonite op gepikt in een winkel van de Salvation Army.
Geen idee of je van plan bent je nieuwe koffer heel veel te gaan gebruiken, maar anders zou ik daar toch even naar kijken ;)

ook op garage en yard sales moet je vast wat kunnen vinden.
Onze reisblog: http://thijol.blogspot.com/ Reis, juli 2016 LV-GC- Bryce-LV - DV- Yosemite-SF-LA-LV
Eerdere reizen Zuid westen, Boston, NYC, Texas, rondreis Noord Oost USA.

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer