Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Hoe bereid je een gezonde maaltijd op reis
Hoe bereid je een gezonde maaltijd op reis
Hallo,
Ik ben heel benieuwd wat jullie zoal eten als jullie in Amerika zijn.
Wij zijn er tien weken, waarvan er nu 2 om zijn en het eten begint ons nu al tegen te staan.
De Wendy's, Mc Donalds, Denny's, Coco's, Ruby Tuesday en salade bars kennen we wel.
Ook in de supermarkt komen we vaak uit op diepvries pasta's, de meeste diepvries dingen zijn niet echt smakelijk....
We willen echt gezond eten! Nog tips om met heel weinig kookmiddelen (soms niet eens een magnetron) toch een voedzame maaltijd op tafel te zetten als je in een hotel zit?
Alvast bedankt!
Charissa
Ik ben heel benieuwd wat jullie zoal eten als jullie in Amerika zijn.
Wij zijn er tien weken, waarvan er nu 2 om zijn en het eten begint ons nu al tegen te staan.
De Wendy's, Mc Donalds, Denny's, Coco's, Ruby Tuesday en salade bars kennen we wel.
Ook in de supermarkt komen we vaak uit op diepvries pasta's, de meeste diepvries dingen zijn niet echt smakelijk....
We willen echt gezond eten! Nog tips om met heel weinig kookmiddelen (soms niet eens een magnetron) toch een voedzame maaltijd op tafel te zetten als je in een hotel zit?
Alvast bedankt!
Charissa
Re: Hoe bereid je een gezonde maaltijd op reis
Misschien een idee om een draagbaar gaspitje te kopen?
Kan nu geen plaatje vinden, maar het is er zo een in een koffertje.
Twee pannetjes erbij en je kan los!
Makkelijk voor een soepje of een roerbakschotel met rijst. Zo reden wij Frankrijk (wel anders dan 10 weken VS...) door. Gewoon ergens stoppen en buiten "koken".
Oja google eens op campinggerechten, dan krijg je nog goede ideeën voor makkelijk koken met een pitje.
Kan nu geen plaatje vinden, maar het is er zo een in een koffertje.
Twee pannetjes erbij en je kan los!
Makkelijk voor een soepje of een roerbakschotel met rijst. Zo reden wij Frankrijk (wel anders dan 10 weken VS...) door. Gewoon ergens stoppen en buiten "koken".
Oja google eens op campinggerechten, dan krijg je nog goede ideeën voor makkelijk koken met een pitje.
- houstonwehaveaproblem
- Amerika-expert
Als het echt "budget" moet, dan kun je een magnetron kopen bij Walmart. Kost ongeveer $60 en dan kun je de hele vakantie vooruit. Vanaf $20 heb je ook een griddle waar je wat vlees op kunt klaarmaken. Als je toch weleens uit eten wilt, zorg dan dat je voor de lunch warm gaat eten (chinees buffet, maar ook andere restaurants). Dat is goedkoper dan een diner. En dan kun je 's avonds broodjes eten met soep uit de magnetron, of broodjes met kaas en rauwkost. En een menu van een fastfood restaurant is niet zo heel veel goedkoper dan een lunch bij een fatsoenlijk restaurant.
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Bij de Cracker Barrel restaurants kun je "good oldfashioned food" eten.
Bv : Karbonade, gekookte boontjes, rauwkost en gekookte aardapels. Het is niet duur ca 10$. Leuke restaurants en vlotte bediening.
Ze verkopen geen alcohol.(dus geen wijntje erbij)
groetjes sylvia
Bv : Karbonade, gekookte boontjes, rauwkost en gekookte aardapels. Het is niet duur ca 10$. Leuke restaurants en vlotte bediening.
Ze verkopen geen alcohol.(dus geen wijntje erbij)
groetjes sylvia
Wij hebben eens 3 weken een huis gehuurd waar geen magnetron in stond. Op naar de pawn shop en voor 12 dollar een magnetron gekochthoustonwehaveaproblem schreef:Als het echt "budget" moet, dan kun je een magnetron kopen bij Walmart. Kost ongeveer $60 en dan kun je de hele vakantie vooruit.

- Mark & Martine
- Amerikakenner
Ik zou ook voor het draagbare gaspitje (of electrisch kookplaatje met 1 kookschijf) gaan; dan kun je alle kanten op de rest van de vakantie.
Ik voel me wel altijd een culinair barbaar als ik lees dat mensen na 2 weken genoeg hebben van de ketens in Amerika...Ik zou dat de volledige 10 weken wel vol kunnen houden

Ik voel me wel altijd een culinair barbaar als ik lees dat mensen na 2 weken genoeg hebben van de ketens in Amerika...Ik zou dat de volledige 10 weken wel vol kunnen houden

Canada & NO USA 2016: http://www.swijnenburgersontour2016.wordpress.com
Florida 2017: http://swijnenburgersontour2017.wordpress.com
Canada & Alaska 2018: http://swijnenburgersontour2018.wordpress.com
Florida 2017: http://swijnenburgersontour2017.wordpress.com
Canada & Alaska 2018: http://swijnenburgersontour2018.wordpress.com
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
In veel supermarkten zoals de Safeway kun je lekkere verse maatijden kopen.
Maaltijdsalade's en pasta salades:

Warme maaltijden zoals curries, lasagna, aardappelgerechten, kip, pizza

Broodjes:

Soepen:

Ook bij Wholefoods kun je vaak heerlijke verse maaltijden kopen.
Je kunt ze daar opeten maar ook meestal zelf opwarmen in een magnetron als je ze mee wilt nemen naar je hotelkamer.

Marjon
Maaltijdsalade's en pasta salades:

Warme maaltijden zoals curries, lasagna, aardappelgerechten, kip, pizza

Broodjes:

Soepen:

Ook bij Wholefoods kun je vaak heerlijke verse maaltijden kopen.
Je kunt ze daar opeten maar ook meestal zelf opwarmen in een magnetron als je ze mee wilt nemen naar je hotelkamer.

Marjon
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
In de VS zijn er genoeg supermarkten waar men reeds bereide, dagverse producten heeft, waarvan je naar eigen believe een paar ons koopt. In ieder geval in de meeste (of alle) Walmart Supercenters. Maar ik meen mij te herinneren ook wel bij (sommige?) King Soopers, Albertsons en Safeway.Chady schreef:Ook in de supermarkt komen we vaak uit op diepvries pasta's, de meeste diepvries dingen zijn niet echt smakelijk....
Edit: Marjon is mij net voor met haar overzicht.

- Jasmino
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Amerika heeft enorm veel te bieden, en bijna alle buitenlandse keukens vind je er ook redelijk uitgebreid. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat je na 2 weken al bent uitgekeken en aangeeft weinig voedzame maaltijden te vinden
Natuurlijk, als je alleen maar McDrek en aanverwante ketens bezoekt, kan ik me voorstellen dat de variatie enigszins ver te zoeken is, net als de gezonde gerechten. Maar in alle andere restaurants vind je naast de ongezonde gerechten ook altijd een keuze heel gezonde gerechten. En de prijzen zijn in vergelijking tot NL heel laag als je naar de bekende ketens gaat, en vaak ook niet eens duurder dan een maaltijd bij de fast food restaurants. Bij Ruby Tuesdays, een restaurant dat je zelf al noemt in je post, kun je bijvoorbeeld heerlijke salades eten, maar ook heerlijke vis bijvoorbeeld voor heel weinig geld.
Ik ben nu bijna 2 maanden aan het diëten of af te vallen, en over 3 weken gaan we bijna 4 weken op vakantie naar Amerika en Canada. Ik maak me geen zorgen over de mogelijkheid om gezond te eten, ik weet dat het aanbod overal goed is. Toch heb ik me voorgenomen om ook te genieten van dingen die minder gezond zijn maar die ik gewoon erg lekker vind, en dan doel ik niet per sé op de vette hap, maar dat is mijn persoonlijke keuze.
Als het alleen een budget kwestie is, zou ik me richten op de post van Vana en Markro, zij geven goede tips. Ik moet persoonlijk wel zeggen dat ik die salades die je op gewicht afrekent, vaak wel duur zijn. Ik vind het niet per sé goedkoper dan eten bij een restaurant bijvoorbeeld. Verder kun je ook prima eten in de foodcourts van shopping malls bijvoorbeeld, daar vind je allerlei verschillende keukens waar je voor weinig geld zelf een gerecht kunt kiezen en vaak nog zelf kunt samenstellen ook. Omdat je al het eten achter glas ziet liggen, kun je zelf een gezonde keuze maken.

Natuurlijk, als je alleen maar McDrek en aanverwante ketens bezoekt, kan ik me voorstellen dat de variatie enigszins ver te zoeken is, net als de gezonde gerechten. Maar in alle andere restaurants vind je naast de ongezonde gerechten ook altijd een keuze heel gezonde gerechten. En de prijzen zijn in vergelijking tot NL heel laag als je naar de bekende ketens gaat, en vaak ook niet eens duurder dan een maaltijd bij de fast food restaurants. Bij Ruby Tuesdays, een restaurant dat je zelf al noemt in je post, kun je bijvoorbeeld heerlijke salades eten, maar ook heerlijke vis bijvoorbeeld voor heel weinig geld.
Ik ben nu bijna 2 maanden aan het diëten of af te vallen, en over 3 weken gaan we bijna 4 weken op vakantie naar Amerika en Canada. Ik maak me geen zorgen over de mogelijkheid om gezond te eten, ik weet dat het aanbod overal goed is. Toch heb ik me voorgenomen om ook te genieten van dingen die minder gezond zijn maar die ik gewoon erg lekker vind, en dan doel ik niet per sé op de vette hap, maar dat is mijn persoonlijke keuze.
Als het alleen een budget kwestie is, zou ik me richten op de post van Vana en Markro, zij geven goede tips. Ik moet persoonlijk wel zeggen dat ik die salades die je op gewicht afrekent, vaak wel duur zijn. Ik vind het niet per sé goedkoper dan eten bij een restaurant bijvoorbeeld. Verder kun je ook prima eten in de foodcourts van shopping malls bijvoorbeeld, daar vind je allerlei verschillende keukens waar je voor weinig geld zelf een gerecht kunt kiezen en vaak nog zelf kunt samenstellen ook. Omdat je al het eten achter glas ziet liggen, kun je zelf een gezonde keuze maken.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Hier kan ik mij alleen bij aansluiten! Als je inderdaad alleen de fastfood ketens aan doet dan ben je het inderdaad na 2 weken spuugzat.
Je hebt veel ketens en gewoon family restaurants waar je goed en gezond kan eten.
( applebees, chili's, outback, olive garden... en verder.... all you can eat restaurants zijn meestal ook erg goed. En je kan kiezen wat je eet
Subway voor broodjes... en inderdaad supermarkten zijn van alle markten thuis
Groetjes
Ellen
Je hebt veel ketens en gewoon family restaurants waar je goed en gezond kan eten.
( applebees, chili's, outback, olive garden... en verder.... all you can eat restaurants zijn meestal ook erg goed. En je kan kiezen wat je eet

Subway voor broodjes... en inderdaad supermarkten zijn van alle markten thuis

Groetjes
Ellen
Van 1998 tot en met 2007 verschillende amerika reizen, 2009 Noordwesten http://renellen.reismee.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; en reis mee met onze camperreis in het zuidwesten juni 2011 http://ellenrenejaydin.reismee.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Even wat dingen opgeschreven, altijd handig.
Bedankt voor de tips!
Bedankt voor de tips!
Ja! Weer netwerken, maar dan anders.... http://www.sky-match.net/
Blog http://baragoesusa.blogspot.com/
Blog http://baragoesusa.blogspot.com/
- PDX
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Als je 10 weken lang door de VS reist lijkt het me inderdaad niet heel erg gezond om alleen maar bij ketens te eten. Natuurlijk is lang niet alles zo vet als bij de McDonalds en fastfoodketens, maar ook bij heel veel andere ketens is het niet bepaald vetarm. Een salade kan natuurlijk altijd, maar ik hou zelf bijvoorbeeld al niet van een salade als hoofdgerecht en daarbij lijken sommige salades wel een halve pot mayo te bevatten.
Een alternatief is inderdaad zoals andere al noemden, maaltijden halen bij iets als Safeway of van die Wholefoods winkels. Ik heb echt heerlijke broodjes bij de Safeway gegeten en het mooie is dat je precies kan zeggen hoeveel en wat je er op wilt.
Ik zou ook zeker checken of je niet bij een Farmer's Market in de buurt bent.. daar hebben ze vaak heerlijk vers fruit en andere gezonde natuurlijke producten. En ik haal zelf heel veel Aziatisch eten in de VS.. Japans eten is bijvoorbeeld over het algemeen erg gezond en lekker en het is vaak stukken goedkoper dan je in Nederland gewend bent. Ook Vietname eettentjes doen het bij mij altijd goed. Ook eet ik vaak Mexicaans.
Als algemene regel zou ik gewoon de ketens vermijden en meer de unieke eetplekken opzoeken. Kijk ook vooral op tripadvisor voor plekken om te eten. Je kan dan in het hotel je zipcode intoetsen en op bepaalde criteria selecteren (goedkoop/duur, soort gerechten, etc).
Een alternatief is inderdaad zoals andere al noemden, maaltijden halen bij iets als Safeway of van die Wholefoods winkels. Ik heb echt heerlijke broodjes bij de Safeway gegeten en het mooie is dat je precies kan zeggen hoeveel en wat je er op wilt.
Ik zou ook zeker checken of je niet bij een Farmer's Market in de buurt bent.. daar hebben ze vaak heerlijk vers fruit en andere gezonde natuurlijke producten. En ik haal zelf heel veel Aziatisch eten in de VS.. Japans eten is bijvoorbeeld over het algemeen erg gezond en lekker en het is vaak stukken goedkoper dan je in Nederland gewend bent. Ook Vietname eettentjes doen het bij mij altijd goed. Ook eet ik vaak Mexicaans.
Als algemene regel zou ik gewoon de ketens vermijden en meer de unieke eetplekken opzoeken. Kijk ook vooral op tripadvisor voor plekken om te eten. Je kan dan in het hotel je zipcode intoetsen en op bepaalde criteria selecteren (goedkoop/duur, soort gerechten, etc).
1997 CA, NV, AZ, UT 1998 NY, 2000 NY, NJ, 2001 NJ, NY, 2007 WA, OR, CA, 2008 WA, OR, CA, NV, AZ, UT, 2009 WA, OR, 2010 NY, NJ, PA, MD, DE 2010 MT, CO, WY, ID, UT, AZ, NM, SD, NE, 2011 WA, OR, CA, NV.
2012 CO, WY, MT, AB, BC, WA
2012 CO, WY, MT, AB, BC, WA
- Jasmino
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Je kunt bij de meeste ketens prima vetarm eten hoor! Ze hebben vaak op het menu bepaalde gerechten zelfs gemarkeerd als gezonde keuze. BIj Applebee's staan de punten van weight watchers bij sommige gerechten die dus passen in het menu van WW. Salades kun je altijd gezond eten, je vraagt de dressing gewoon "on the side" en kiest er een uit die niet zo ongezond is. Light ranch bijvoorbeeld, of Italian (ipv blue cheese en thousand island). Het lekkere aan de salades als hoofdgerecht in Amerika, is dat ze vaak worden geserveerd met gegrild vlees of vis, en dat is echt heerlijk! Je hebt er dan een prima hoofdmaaltijd aan, en heel gezond op de koop toe. Gerechten die op de grill worden klaargemaakt (staat er bijna altijd bij) bevatten ook veel minder calorieën dan andere gerechten.
Ik heb in de loop der jaren een lijst verzameld van restaurants met links, en ik schrijf altijd de adressen van de vestigingen die we tegenkomen langs onze reisroute in het roadbook. Die vul ik dan aan met restaurants waarvan ik elders goede waarderingen heb gelezen (op dit forum bijvoorbeeld of op Tripadvisor), en ik ga altijd op zoek naar sushirestaurants langs onze route omdat we dat erg lekker vinden en omdat het hartstikke gezond is.
Dit is mijn lijst van ketens (die anderen vast nog kunnen aanvullen):
Applebee’s
Outback
TGI Friday's
Cheesecake Factory
Tony Roma’s
Ruby Tuesday’s
Houlihan’s
Texas Roadhouse
Cracker Barrel
Hardrock Café
Olive Garden
Bob Evans
Ponderosa
Red Robin
Houston’s
Longhorn Steakhouse
Bij onderstaande restaurants heb ik zelf nog nooit gegeten, maar ze staan op mijn lijst omdat ik er goede dingen over gehoord of gelezen heb, en ik wil ze graag eens uitproberen:
Sizzler
Red Lobster
Gordon Biersch
PF Changs
Sweet Tomatoes
Ik heb in de loop der jaren een lijst verzameld van restaurants met links, en ik schrijf altijd de adressen van de vestigingen die we tegenkomen langs onze reisroute in het roadbook. Die vul ik dan aan met restaurants waarvan ik elders goede waarderingen heb gelezen (op dit forum bijvoorbeeld of op Tripadvisor), en ik ga altijd op zoek naar sushirestaurants langs onze route omdat we dat erg lekker vinden en omdat het hartstikke gezond is.
Dit is mijn lijst van ketens (die anderen vast nog kunnen aanvullen):
Applebee’s
Outback
TGI Friday's
Cheesecake Factory
Tony Roma’s
Ruby Tuesday’s
Houlihan’s
Texas Roadhouse
Cracker Barrel
Hardrock Café
Olive Garden
Bob Evans
Ponderosa
Red Robin
Houston’s
Longhorn Steakhouse
Bij onderstaande restaurants heb ik zelf nog nooit gegeten, maar ze staan op mijn lijst omdat ik er goede dingen over gehoord of gelezen heb, en ik wil ze graag eens uitproberen:
Sizzler
Red Lobster
Gordon Biersch
PF Changs
Sweet Tomatoes
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Winston Churchill
Over het algemeen gaan we naar een Chinees restaurant ´´all you can eat´´. Voor 7 dollar pp, zonder drinken, kan men naar hartelust smullen. Niet alleen rijst, gele rijst, bruine rijst, maar ook aardappels, frietjes, gezond buffet met allerlei verse groenten en fruit. Maar over het algemeen overnachten wij in een motel of hotel met een keukentje erbij, en koken en bakken wij af en toe zelf. Lekkere grote steaks uit de supermarkt bijvoorbeeld, met verse sla en tomaten, stokbrood of frietjes erbij.
Ik heb 2 jaar geleden in de staat Georgia heerlijke aardbeien in de supermarkt gekocht. Toevallig 2 voor de prijs van 1. Echter we hadden vergeten suiker te kopen, dachten we. Was niet nodig. De aardbeien, bijna zo groot als kleine appels, waren zoet en lekker! Lekker op brood gegeten!
Ik heb 2 jaar geleden in de staat Georgia heerlijke aardbeien in de supermarkt gekocht. Toevallig 2 voor de prijs van 1. Echter we hadden vergeten suiker te kopen, dachten we. Was niet nodig. De aardbeien, bijna zo groot als kleine appels, waren zoet en lekker! Lekker op brood gegeten!
Bedankt Marjon!
Nu heb ik honger
Nu heb ik honger

-
- Amerika-expert
Aardbeien (en tomaten) vind ik zelf zo veel smaakvoller in Amerika.elisab schreef:Ik heb 2 jaar geleden in de staat Georgia heerlijke aardbeien in de supermarkt gekocht. Toevallig 2 voor de prijs van 1. Echter we hadden vergeten suiker te kopen, dachten we. Was niet nodig. De aardbeien, bijna zo groot als kleine appels, waren zoet en lekker! Lekker op brood gegeten!
Je kan trouwens in deze tijd van het jaar ook heerlijk aardbeien zelf gaan plukken bij 1 van de vele strawberry patches.
Veelal mag je onderwijl gewoon "proeven" of ze goed zijn

Gezonde maaltijd bereiden heb ik weinig ervaring mee. Ik kies vaak voor een salade in een restaurant en bestel dan altijd de dressing "on the side". Dat maakt het al een stuk minder calorierijk omdat je zelf beslist of en hoeveel dressing je erbij doet.
-
- Amerika-expert
Chady, ik kan me goed voorstellen dat je na 2 weken genoeg hebt van het eten in amerikaanse restaurants. Wanneer wij hier rondreizen, dan grazen we de hele dag: bagel, broodje, bak jogurt, veel fruit, eigen salade, veel water, enz. Kopje cup-a-soup met zo'n dompelaartje. Is er een keukentje of magnetron, dan maken we een maaltijd of openen een blik soep. En om de paar dagen gaan we dan uiteten. De meeste ketens die hier worden genoemd smaken, vind ik, hetzelfde - helemaal na een paar dagen. En om nu 10 weken dezelfde, in mijn mening, bagger te eten: nee dank je, dat zou ik ook niet willen.
Bedankt voor de vele reacties en vele tips!
We reizen heel Amerika door met een aantal vluchten, maar die magnetron en grill tip is voor de langere reizen zeker de moeite waard! Niet overal staat namelijk een magnetron op de kamer.
Dat van de fastfood ketens was een voorbeeld, zelf vind ik Ruby Tuesday ook een food keten, waar zelfs je gegrilde courgettes nog druipen van de olie die er bij gebruikt wordt. Vandaar dat ik vind dat het niet zo gezond is. Lekker is een ander verhaal...
Bovendien lijkt het toch wel dat als je niet bij de ketens eet het inderdaad toch ook een stuk duurder is. Gisteren bij de Mexicaan in Rehoboth Beach (Delaware) geweest waar een hoofdgerecht $20 kost. Dat x 10 weken is toch een hoop geld. In vergelijking met Nederland natuurlijk nog heel goedkoop hoor!
Maar we gaan zeker wat doen met de tips!
Groetjes Charissa
We reizen heel Amerika door met een aantal vluchten, maar die magnetron en grill tip is voor de langere reizen zeker de moeite waard! Niet overal staat namelijk een magnetron op de kamer.
Dat van de fastfood ketens was een voorbeeld, zelf vind ik Ruby Tuesday ook een food keten, waar zelfs je gegrilde courgettes nog druipen van de olie die er bij gebruikt wordt. Vandaar dat ik vind dat het niet zo gezond is. Lekker is een ander verhaal...

Maar we gaan zeker wat doen met de tips!
Groetjes Charissa
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Wat je bij restaurants hier het beste kunt doen om het vette te minimaliseren, is alles zonder extra boter vragen en sauzen "on the side". Men is hier heel erg bereid om aanpassingen te maken voor verschillende dieten. Neemt niet weg, dat ik zeker ook geen tien weken bij ketenrestaurants zou willen eten, brrrr! Ik lees trouwens, dat je in Delaware bent. Dit gebied staat bekend om zijn crab. Leuk is om een speciaal crabrestaurant te bezoeken, waar de tafels met bruin papier zijn bedekt en je een handvol crabben voor je krijgt. Erg lekker (als je van vis houdt)! Ik weet niet, wat jullie route verder is, maar The Crab Claw in St. Michaels, Maryland (hartstikke leuk plaatsje ook) is er een van.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 19 Reacties
- 1700 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-
- 7 Reacties