Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

'Government Shutdown' en de national parks

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
pushirubiano
Amerikakenner

'Government Shutdown' en de national parks

Bericht door pushirubiano »

Noot van Dennis: DIT IS EEN VEROUDERD BERICHT UIT 2011.

Ik wil geen 'paniek' stichten maar voor de mensen die in maart afreizen is het misschien goed om dit in de gaten te houden.

Als Obama en de (republikijnen in) de House of Representatives niet uit de begrotingsdiscussies (bezuinigingen! :shock: ) komen, kan het zijn dat het tot een zgn. 'government shutdown' komt, waarbij de niet-essentiele overheidsdiensten gesloten worden. De National Park Service is daar een van, dus de kans bestaat dat de nationale parken gesloten zijn in die tijd. De deadline stond eerst op 4 maart maar 'het gevaar' schijnt nu naar 18 maart te zijn verschoven (en wij vertrekken op 17 maart JUST GREAT!!! :evil: :evil: ).
Misschien valt het allemaal mee en komt men voor die tijd tot een akkoord maar het lijkt toch wel wijs om alternatieve plannen te maken, voor 't geval.
Groetjes, Ilona

Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: 'Government Shutdown' en de national parks

Bericht door Tipsy_1 »

oei!!!
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Nog wat meer berichten: http://www.tripadvisor.com/ShowTopic-g1 ... izona.html
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

:evil:

begin toch een beetje te panikeren.
op de tripadvisor link wordt toch gesproken over 4 maart. Als dat doorgaat en het wordt weer 3 weken (dat was het de vorige keer) dan kan ik fluiten naar Joshua Tree, en Death Valley (racetrack).

:cry:

Als de datum 18 maart wordt (Ilona, waar heb jij die datum gevonden) dan kan ik wel Death Valley doen, maar mis ik bvb. Saguaro National Park en Chiracuchua....

Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Er staat toch geen hek om Death Valley?, volgens mij is dat park in ieder geval niet af te sluiten. :D
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Ik weet het niet maar vind het altijd een beetje 'paniekerig aandoen' berichten als deze. :? :crazy:

Ik zou me er op dit moment dan ook niet al teveel zorgen over maken.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Ik verwacht niet dat de parken dicht/ op slot gaan, meer waarschijnlijk dat er verschillende faciliteiten zoals visitorcenters dicht zullen zijn.
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

Harry schreef:Er staat toch geen hek om Death Valley?, volgens mij is dat park in ieder geval niet af te sluiten. :D
nou als er al een hek staat dan klim ik er over :lol:

Dat het visitor center dicht is kan me niet schelen (ben ik toch al geweest 8) maar zou in zo'n geval bvb. Furnace Creek Ranch open blijven?

Ik geloof ook dat het allemaal niet zo'n vaart zal lopen, maar het geeft voor mij (ik plan altijd alles tot in de details) toch een hoop onzekerheid...
pollyblue
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 30

Bericht door pollyblue »

weer een hoop speculatie en paniekzaaierij. precies de beurs hier. just wait and seee.
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

Oei, dat zou niet mooi zijn voor iedereen die op dat moment afreist! Wij gaan 'pas' op 2 April, maar er zit geen dag bij dat we geen NP aandoen. :|
Afbeelding
pollyblue
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 30

Bericht door pollyblue »

Tipsy_1 schreef::evil:

begin toch een beetje te panikeren.
op de tripadvisor link wordt toch gesproken over 4 maart. Als dat doorgaat en het wordt weer 3 weken (dat was het de vorige keer) dan kan ik fluiten naar Joshua Tree, en Death Valley (racetrack).

Als de datum 18 maart wordt (Ilona, waar heb jij die datum gevonden) dan kan ik wel Death Valley doen, maar mis ik bvb. Saguaro National Park en Chiracuchua....

http://www.newser.com/story/112913/gove ... asure.html
goldenhills
Amerika-expert

Bericht door goldenhills »

Ik hoorde gisteren op Washington Week (PBS) een journalist stellig beweren dat een shutdown niet erg waarschijnlijk is. Gezien de huidige samenstelling van de senaat en congres (nog de democraten nog de republikeinen hebben een grote meerderheid in beide huizen) is er geen politiek voordeel te halen bij het veroorzaken van een shutdown. De partij die daarvoor verantwoordelijk zou zijn krijgt dat op z'n brood in de komende verkiezingen, dus is er voldoende motivatie om de boel tenminste met noodmaatregelen aan de gang te houden. Zit wel wat in... Hopen maar dat het klopt.
SanneN
Amerikakenner

Bericht door SanneN »

Bij ons is de "shutdown" het gesprek van de dag, aangezien ons terrein ook dicht zou gaan en wij dus misschien niet kunnen gaan werken (maar wel moeten van de baas...). Ik wacht af...
pushirubiano
Amerikakenner

Roland en Pollyblue zoals ik in mijn opening al zei :roll: is het niet mijn bedoeling om paniek te zaaien. Maar voor mensen als Tipsy en mijzelf die toch al een tijdje aan het plannen zijn is het gewoon wel nuttig om te weten wat er gaande is zodat je een alternatief in gedachten kan hebben voor het geval dat nodig zou zijn

Wij zaten een paar weken geleden in Chili, op weg naar Torres del Paine National Park toen er onlusten uitbraken vlak voordat wij daar zouden aankwamen. :evil: Gelukkig had ik er al over gelezen in een forum dus ik had alternatieven achter de hand voor het geval de boel uit de hand zou lopen (wat dus prompt ook gebeurde! :shock: ). Zo kwamen wij dus uiteindelijk in Mendoza in Argentinie terecht! :wink:

Tipsy ik zag op het nieuws dat men misschien tot een kortlopend akkoord kon komen:
http://www.politicsdaily.com/2011/02/26 ... -our-peop/

en

http://www.google.com/hostednews/ap/art ... adacb27b7b
Groetjes, Ilona

pushirubiano
Amerikakenner

Ik vraag mij inderdaad ook af hoe zo'n afsluiting nu in de praktijk te werk gaat. Zetten zij een hek om d parken heen 8) . Of een hefboom bij de ingang? En wat als je daan nu simpelweg omheen rijdt? :?
Groetjes, Ilona

Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

alleszins bedankt voor de info hoor Ilona. Ik weet zoiets toch echt liever op voorhand... :wink:
Kokopelli
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Bericht door Kokopelli »

pushirubiano schreef:Ik vraag mij inderdaad ook af hoe zo'n afsluiting nu in de praktijk te werk gaat. Zetten zij een hek om d parken heen 8) . Of een hefboom bij de ingang? En wat als je daan nu simpelweg omheen rijdt? :?
In 2004 hebben wij meegemaakt dat Death Valley was gesloten vanwege overstromingen. Grote boomstammen dwars over de toegangswegen zijn dan zeer effectief :cry:
In 2025 weer naar Florida.
Reisverslag Zuidwesten September 2024 >
reisverslagen
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

pushirubiano schreef:Als Obama en de (republikijnen in) de House of Representatives niet uit de begrotingsdiscussies (bezuinigingen! :shock: ) komen, kan het zijn dat het tot een zgn. 'government shutdown' komt, waarbij de niet-essentiele overheidsdiensten gesloten worden.
Even een kleine verbetering, Obama heeft niets te maken met de begrotingsdiscussie, die wordt in het Congres gevoerd tussen de Democraten en Republikeinen daar. Maar over die shutdown zit iedereen hier dus ook heel erg in. Als dat gebeurt is het een grote klap voor de lokale economie. Hopelijk komen ze er voor 4 maart dus wel uit :(.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
pushirubiano
Amerikakenner

Obama heeft niets te maken met de begrotingsdiscussie, die wordt in het Congres gevoerd tussen de Democraten en Republikeinen daar.
Da's waar Petra. Maar omdat Obama gedreigd heeft zijn vetorecht uit te oefenen als de Republikeinen hun zin doorzetten wordt het uiteindelijk toch een discussie tussen hem en de Republikeinen: http://www.dailymail.co.uk/news/article ... udget.html
Groetjes, Ilona

Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

pushirubiano schreef:Roland en Pollyblue zoals ik in mijn opening al zei :roll: is het niet mijn bedoeling om paniek te zaaien.
Het is niet nodig dit nog eens met :roll: te bevestigen....

Wat jij tracht over te brengen hoeft bij een ander niet zo over te komen...

Zelf ga ik ervan uit dat het zover niet zal komen dat de parken gesloten zullen worden.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer