Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

voor het eerst naar de states

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
PWHerman
Amerika-newbie
Contacteer:

voor het eerst naar de states

Bericht door PWHerman »

Over ruim 3 maanden ga ik met een vriend van mij voor 2,5 maand naar de states om daar met een camper rond te gaan trekken. Beide zijn we nog niet in de states geweest. We vliegen op Miami waar we de camper kunnen ophalen, deze moeten wij dan in New York weer inleveren.
We willen eerst in Florida rond gaan kijken, dan langs de mexicaanse grens naar San Fransico en vervolgens via (deels) route 66 en de rocky mountains weer richting new york en omgeving.
Naar ons idee hebben we wel tijd genoeg hiervoor........................
In eerste instantie gaat onze voorkeur uit naar steden, maar dat heeft ook te maken met het feit dat we ons geen voorstellingen kunnen maken van de NP's.
Tips, of zaken die we beslist niet moeten overslaan :?: :!: :?:

Ik hoor het graag.

Herman
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Wow - Een eerste keer en dan direct 2,5 maand naar Amerika..
Ik ben jaloers hoor ;)

-
Sandy
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Hoi PWHerman,

prachtige reis willen jullie gaan maken. Dan rijden jullie zowat door de hele Verenigde Staten. Daar zijn niet zo één, twee, drie een paar punten aan te geven, die jullie beslist moeten gaan zien, daar is dit land veel te divers voor.
Surf eerst eens een tijdje over dit forum rond. Er zijn diverse hoofdstukken van streken gemaakt. En ga reisverslagen lezen van Amerikagangers. Er zijn er genoeg te vinden op het internet.
Ook op dit forum zie je in de onderschriften bij de leden, die een reisverslag hebben, een link staan naar hun website-reisverslag.

Dit forum hoort bij de website http://www.allesamerika.com/ en daar is ook al heel veel info op te vinden. Onder andere ook reisverslagen tussen de "links", zie http://www.allesamerika.com/links.html .

Om een idee te krijgen van de nationale parken in de VS is dit de website http://www.nps.gov/ . Daarop kan je zoeken per park, maar ook per staat, dat is om te beginnen misschien makkelijker.
Ook heeft iedere staat staatsparken, die je met bijvoorbeeld Google wel kan vinden (naam staat + state parks}.

Verder kan ik je aanraden om eens bij een reisbureau binnen te gaan en daar reisgidsen te vragen over reizen naar de VS. Daar worden de vele highlights in belicht en zo krijg je globaal al een goede impressie van de mooie steden, parken en wegen.

Voor meer specifieke vragen, kan je natuurlijk altijd op dit forum terecht.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Pete99
Amerikafan

Bericht door Pete99 »

Hee PWHerman,

Ik zou sowieso naar San Antonio in Texas gaan. GEWELDIGE stad :!: :!:
En eigenlijk zou ik ook New Orleans zeggen, maar hoe het daar nu is???

Qua parken zullen jullie absoluut overweldigd worden!!! De mooiste en bekendste zijn Grand Canyon, Bryce Canyon Zion NP, Canyonlands, Arches, Monument Valley, Yosemity NP, Death Valley, enz. enz. Eigenlijk zijn alle NP de moeite waard en het voordeel is dat geen van die parken op elkaar lijken, dus jullie zullen je "best wel" vermaken.

Veel plezier :!: :!:
Aspara
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Aspara »

Een paar van mijn favorieten:
- St. Augustine (Florida): het oudste (continu bewoonde) stadje van de V.S. Prachtige architectuur, en je kan er drinken uit de Bron van de Eeuwige Jeugd. Niet dat het mij geholpen heeft ;)

- Great Smokey Mountains - Cherokee (North Carolina/Tennessee): heel mooie omgeving voor te wandelen, en het Cherokee-museum in Cherokee vind ik ook een aanrader.

- Nashville (Tennessee): unieke sfeer, en unieke hitte! ;)

- Memphis (Tennessee): een wandeling door Beale Street en een bezoek aan Graceland.

- New Orleans (Louisiana): een wandeling door Bourbon Street, een bezoek aan de unieke kerkhoven en een diner cruise op de Mississippi

- Bryce Canyon (Utah): prachtig!

- Death Valley (California): een overnachting hier is een unieke belevenis!

- San Fransisco (California): veel mooier dan L.A. vind ik persoonlijk. Zeker een ritje maken op de speciale trams.
A journey of a thousand miles begins with the first step...
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer