Kortingsbonnen, Groupon en andere acties

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gebruikersavatar
Dude
Moderator
Berichten: 7215
Lid geworden op: 22 dec 2007, 13:13
Locatie: Tucson, Arizona

Kortingsbonnen, Groupon en andere acties

Bericht door Dude »

Misschien handig om eens een topic te starten over kortingsbonnen als je op reis gaat in Amerika. (of woont natuurlijk)
Mooiste en bekenste voorbeeld is natuurlijk de nationale parkenpas, maar ik lees her en der vaak over kortingsbonnen in supermarkten, hotelboekjes met kortingen enz enz ...
Graag wil ik op mijn vierde reis eigenlijk ook gebruik gaan maken van die dingen. In het verleden deden wij dat niet, of zochten we er ook niet achter, maar naar wat ik hoor kan je daar toch een aardig centje mee uitsparen.

Laat de tips dus maar komen. Misschien kan ik alle tips verzamelen in de openingspost, verdeeld in categorieën (hotels, supermarkten, parken .....) met de vermelding wat de kortingen precies inhouden en waar je moet zijn om ze aan te vragen of in te vullen (online?, aan de kassa?, ...)


HOTELS & CAMPINGS:
*Wyndham rewards:
Hier kan je bij verschillende hotelketens (Super 8, Days Inn, travelodge,...) punten sparen die je achteraf kan inzetten om een gratis overnachting te boeken. Gewoon aan de balie je kaartje afgeven of via de sites van de ingeschreven m(h)otels boeken met je code.Je kan de punten ook laten bijkomen op je airmiles, maar als ik het goed heb moet je op voorhand kiezen waarvoor je de punten wil sparen. Aanvragen is gratis en kan gewoon op het internet. Ik kreeg de tip van Roland (Coyote)
*Smartervegas
Website voor kortingen en aanbiedingen voor Las Vegas (show, hotels, tours, ...)
*Haal meer uit je Card
Voor mensen met een Mastercard. Als je via de links op deze site boekingen doet krijg je een vast percentage terug. Bij expedia volgens mij zo'n 5% van elke hotelreservering.
*P-less
Similair concept, meld je aan, boek via de links en je krijg een vast percentage terug. Het meest aantrekkelijk zijn de kortingen van ebookers (12.50 per hotelboeking) en hotels.com (7% terug).
*Travelzoo
Deals m.b.t entertainment, flights, hotels, rail etc.
*I4lasvegas
Las Vegas hotels vanaf 8 Euro per nacht
*Passport-america of Campclubusa
Voor de kampeerders onder ons, 50% korting op heel veel campings.
Aanmelden via de bovenstaande website. Je moet je eerst lid maken wat bij passport-america 44 $ en bij campclubusa 49 $ per jaar kost maar na gebruik van 2 campings heb je dat al terugverdient. De meeste camper verhuur-bedrijven geven camping gidsen mee van KOA-campings waar je dan 10% korting krijgt maar deze campings zijn over het algeheel behoorlijk aan de prijs.De campings vermeld in deze gidsen ( die je krijgt thuis gestuurd in Nederland) zijn mooie campings (ook behoorlijk aan de prijs ) maar dan met 50% korting.....
*Lasvegasdeals
Website van deals voor overnachtingen in Las Vegas. Ook kortingen en deals voor shows en entertaiment.



SUPERMARKTEN & WINKELS:
*Walmart
Bij de klantendienst een klantenkaart vragen en genieten van kortingen aan de kassa
*premiumoutlets
Aanmelden als VIP en gebruik maken van de kortingsbonnen.
*Ebates
In plaats van direct naar de website van de winkel (bijv. REI) ga je via de link van Ebates en dan krijg je een deel van het aankoopbedrag weer terug.
*retailmenot
Site met kortingen voor 140.000 winkels waaronder home depot, macys, ...


SHOWS & ENTERTAINMENT:
*Broadway
Voor alle kortingen Broadway en Off-Broadway shows!
*Theatermania
top of the rock kortingsbon
*Tix4tonight
Las Vegas entertainment tickets last-minute
*Six Flags Magic Mountain (LA))
Voor de thrill seekers onder ons Six Flags Magic Mountain in L.A. met een behoorlijke korting
*nytix
Aanbiedingen voor shows in New York, waaronder Broadway en TV-shows.
*accesvegas
Allerlei kortingen van shows en entertainment in Las Vegas.
*socalthemeparks
Je krijgt hier korting op div. attractieparken in Zuid-Californië, zoals Knots Berry Farm, Legoland, Sixflags etc. Ook zie je hoeveel AAA-korting je krijgt met het ANWB-pasje bij Disneyland, Universal Studio's enz.



RESTAURANTS:
*restaurant.com
Korting met restaurant certificaten (korting van b.v. $ 25 voor $ 10,- o.i.d.)
Noot van Dennis: wees voorzichtig met Restaurant.com. Ik heb hier heel veel slechte verhalen over gehoord (zoek online naar reviews voor restaurant.com voor meer info).


ANDERE:
*Gratis koffie en internet
een bon voor gratis (lekkere koffie) met even gratis internetten bij ING:
*Groupon/cities
Allerlei kortingsbonnen gesorteerd per stad.
*Kgbdeals
is iets soortgelijks als groupon/cities (maar dan met een stuk minder aanbod)
*Retaimenot
Kortingsbonnen voor 65.000 winkels
*mousesaver
Attractie kortingen in Disney parken
*new-york-city gratis
40 gratis attracties in New York City
*dodtracker
Producten die meestal één dag in de aanbieding zijn.
*dailydibs
Site met gebundelde links naar site met (dag)aanbiedingen.
*8coupons
Site waar erg veel coupons te vinden zijn. Je kan op de hoofdpagina je de plaats aanpassen waar je coupons van wilt zien
*Flextrip
Hier even je stad en datum invullen en de kortingsbonnen kiezen en binnen halen
*Trifty
Bij autoverhuurder Thrifty kun je lid worden van de Blue Chip Express Rental Program. Wat al meteen voordeel oplevert omdat je gratis huurdagen krijgt.
*Destination coupons
Allerhande kortingen op allerhande locaties
*newyorksmartsave
Kortingsbonnen op toeristische attracties in New York.
*livingsocial
Site gelijkaardig aan Groupon! Ook via een App bereikbaar op je smartphone.




ter info:
Dagaanbiedingen die in het topic verschijnen (bv voor vluchten) worden niet in de lijst omgenomen omdat de volgende dag de link dan niet meer klopt. Dat betekent niet dat ze niet gedeeld mogen worden, integendeel!!
Geintereseerden van dit soort dag aanbiedingen nemen dan best elke dag een kijkje in dit topic.
Als je een link plaatst, graag ook een woordje uitleg erbij zodat ik dat kan overnemen in deze beginpost.

Bart

Regelmatig komt het voor dat men een USA adres moet ingeven en dat kan je als volgt omzeilen (info komt van Jasmino)
Ik vul op de adresregel mijn hele adres in, incl. postcode en land.
Dan bij staat kies ik Delaware, met de postcode 12345.

Werkt bij mij prima!

Echter het aanschaffen met de creditcard loopt momenteel niet soepel met de strenge controles die NL banken uitvoeren, blijkbaar triggert het systeem van Groupon de "red flag" in het systeem van de creditcards, doordat ze eerst een proef doen om te kijken of de kaart geschikt is, en daarna pas het goede bedrag willen incasseren. De NL banken zien dat als een mogelijk frauduleuze actie en blokkeren je kaart.
Laatst gewijzigd door Dude op 25 dec 2011, 12:07, 12 keer totaal gewijzigd.
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Gebruikersavatar
t1m
Amerikakenner
Berichten: 876
Lid geworden op: 03 apr 2010, 00:03

Re: Kortingsbonnen en acties

Bericht door t1m »

Misschien dat een moderator een sticky kan maken van dit topic en dat jij Bart een lijstje bijhoud van de input van de AA bezoekers? Dan zou ik ook www.smartervegas.com willen listen: ideale aanbiedingen voor een goedkoper verblijf.
Gebruikersavatar
Gerd
Amerikakenner
Berichten: 974
Lid geworden op: 12 feb 2009, 17:20
Locatie: Hulshout België

Re: Kortingsbonnen en acties

Bericht door Gerd »

Ik vind dit een heel mooi initiatief Bart , en ik ga meeliften want wij hebben dat verleden jaar ook niet gedaan .
Gebruikersavatar
Susie one
Amerikakenner
Berichten: 1472
Lid geworden op: 03 feb 2008, 17:39
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Omgeving Alkmaar

Re: Kortingsbonnen en acties

Bericht door Susie one »

Ik vind dit een goed idee.

Ik heb ook nog een site gevonden

http://www.couponalbum.com/coupons/walmart.htm

Groetjes,
Susie One
Reisverslagen
2009 http://www.usaoost2009.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2010 http://www.usawest2010.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011 Washington DC/omgeving http://www.oldamerica2011.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2012 New York http://bigapple2012.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Chrisp
Amerikakenner
Berichten: 1340
Lid geworden op: 21 mei 2008, 18:09
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Kortingsbonnen en acties

Bericht door Chrisp »

http://www.broadaybox.com voor alle kortingen Broadway en Off-Broadway shows!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Bramster
Amerika-expert
Berichten: 2440
Lid geworden op: 24 nov 2005, 14:14

Re: Kortingsbonnen en acties

Bericht door Bramster »

In de USA kan je trouwens ook veelal NÁ dat je een produkt gekocht hebt toch later teruggaan (al dan niet met advertentie of coupon) om alsnog de korting krijgen.

Met "product" bedoel ik dan echte dingen. Zaken die je dus in de hand houden kan. Geen "vluchtige" artikelen als reizen of shows, daar heb ik geen ervaring mee.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Kortingsbonnen en acties

Bericht door Coyote »

Mooi initiatief Bart. :thumbup:

Terplekke kijk ik altijd bij tankstations/restarea's naar zogn. couponboekjes. Ook erg handig, persoonlijk maak ik er veel gebruik van.

Nog even over Wyndham Rewards. Ook daar maak ik veel gebruik van. In het verleden heeft mij dat 2 gratis overnachtingen opgeleverd waarvan 1 hele mooi aan de Californische kust. Tegenwoordig spaar ik geen punten meer maar laat de punten bijschrijven als Miles op mijn Mileage Plus kaart van United. Is wellicht ook een optie. Je kunt dat aangeven in je profiel.

Heb je niet via de site geboekt maar slaap je wel bij één van de motels die eronder vallen (zogn. Walk Inn) dan kun je ook je Wyndham Rewards nummer opgeven. Helaas lukt het dan niet altijd om de punten bijgeschreven te krijgen. Afgelopen zomer is het enkele keren mis gegaan en werden die punten niet bijgeschreven ondanks de moeite die de medewerker van het motel dan deed. Op de één of andere manier lukt het niet altijd om je nummer dan te koppelen aan de overnachting. Geen onwil van het motelpersoneel maar onmogelijkheden van het systeem... :wink:

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Dude
Moderator
Berichten: 7215
Lid geworden op: 22 dec 2007, 13:13
Locatie: Tucson, Arizona

Re: Kortingsbonnen en acties

Bericht door Dude »

Chrisp schreef:http://www.broadaybox.com voor alle kortingen Broadway en Off-Broadway shows!
Klopt deze link ? of moet dat deze zijn ? http://www.broadwaybox.com/

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Gebruikersavatar
Chrisp
Amerikakenner
Berichten: 1340
Lid geworden op: 21 mei 2008, 18:09
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Kortingsbonnen en acties

Bericht door Chrisp »

Sorry, kleine typo, je hebt gelijk natuurlijk!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Dude
Moderator
Berichten: 7215
Lid geworden op: 22 dec 2007, 13:13
Locatie: Tucson, Arizona

Re: Kortingsbonnen en acties

Bericht door Dude »

OK, ik dacht al ... wat een vreemde site voor een broadway show :wink:
Ik pas hem even aan in de openingspost :thumbup:
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Gebruikersavatar
Chrisp
Amerikakenner
Berichten: 1340
Lid geworden op: 21 mei 2008, 18:09
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Kortingsbonnen en acties

Bericht door Chrisp »

Haal meer uit je Card
Voor mensen met een Mastercard. Als je via de links op deze site boekingen doet krijg je een vast percentage terug. Bij expedia volgens mij zo'n 5% van elke hotelreservering.

P-less
Similair concept, meld je aan, boek via de links en je krijg een vast percentage terug. Het meest aantrekkelijk zijn de kortingen van ebookers (12.50 per hotelboeking) en hotels.com (7% terug).
Afbeelding
elkur
Amerikafan
Berichten: 192
Lid geworden op: 15 aug 2009, 18:30
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Sint Joris Weert

Re: Kortingsbonnen en acties

Bericht door elkur »

Zijn die cashback sites ook toegankelijk voor Belgen (met een Belgische mastercard)?
Iemand al geprobeerd?
bonuskaart
Amerika-ontdekker
Berichten: 35
Lid geworden op: 17 feb 2008, 20:00
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: 015 (Delft)

Re: Kortingsbonnen en acties

Bericht door bonuskaart »

Volgens de website:
Iedere inwoner van Nederland van 18 jaar of ouder, die in het bezit is van een MasterCard creditcard kan zich eenvoudig en kosteloos aanmelden op haalmeeruitjecard.nl.
Gebruikersavatar
meyem
Amerika-expert
Berichten: 4600
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:53
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Amstelveen

Re: Kortingsbonnen en acties

Bericht door meyem »

Prima draad, dit!! :thumbup:
Mijn bescheiden bijdrage:
http://www.theatermania.com/extras/TopOfTheRock/

en een bon voor gratis (lekkere koffie) met even gratis internetten bij ING:
http://home.ingdirect.com/about/about.a ... DIRECTCafe
Vanessa_G
Amerika-ontdekker
Berichten: 41
Lid geworden op: 26 jan 2011, 21:47

Re: Kortingsbonnen en acties

Bericht door Vanessa_G »

Wij gaan voor de eerste keer naar Amerika, dus vind dit een prima topic!
Goed initiatief :thumbup:
Gebruikersavatar
US-fanboy
Amerikakenner
Berichten: 1465
Lid geworden op: 14 mar 2010, 17:35
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Kortingsbonnen en acties

Bericht door US-fanboy »

Leuk topic.
Groupon.com/cities/ mag hier zeker niet ontbreken (denk ik) en
Kgbdeals.com is iets soortgelijks (maar dan met een stuk minder aanbod).
elkur
Amerikafan
Berichten: 192
Lid geworden op: 15 aug 2009, 18:30
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Sint Joris Weert

Re: Kortingsbonnen en acties

Bericht door elkur »

bonuskaart schreef:Volgens de website:
Iedere inwoner van Nederland van 18 jaar of ouder, die in het bezit is van een MasterCard creditcard kan zich eenvoudig en kosteloos aanmelden op haalmeeruitjecard.nl.
Oh, jammer. Eens zoeken of er iets analoogs in België bestaat.
jokaluma
Amerika-expert
Berichten: 2874
Lid geworden op: 30 sep 2007, 15:56
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: z-z-b riemst
Contacteer:

Re: Kortingsbonnen en acties

Bericht door jokaluma »

www.retailmenot.com heb ik in 2008 veel aan gehad.Maar ook gewoon googlen met bhv coupon of discount-code en hetgeen je zoekt werkt best goed.Zo weet ik nog dat ik voor sea world san diego 3 verschillende coupons bij me had.Echter uiteindelijk bleek de anwb (AAA) de meeste korting op te leveren op dat moment ( namelijk 25% korting).
Voor atractie is trouwens www.mousesaver.com ook erg goed zij inventariseren de meest actuele kortingen op atracties.
http://www.maudluuk.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false; onze juni-juli 2012 reis AZ-NM-CO-UT-NV
http://www.devanhaveretjesusa2008.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.newyork2010karinenjohn.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
tosca
Amerika-expert
Berichten: 3212
Lid geworden op: 01 feb 2010, 16:30

Segway Boston - Groupon deal

Bericht door tosca »

Weer een leuke Groupon Deal vandaag; Segway in Boston!

Ik heb em meteen besteld :)
Gebruikersavatar
Jostravels
Amerikakenner
Berichten: 1312
Lid geworden op: 14 aug 2008, 09:36
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Kortingsbonnen en acties

Bericht door Jostravels »

Geen korting, maar wel aardig, een artikel over gratis activiteiten in New York:
http://www.lonelyplanet.com/usa/new-yor ... il=lpemail
Zoveel te zien zo weinig tijd: waarheen gaat de volgende reis?!
2008: Zuidwest-USA
2011: New York & het diepe zuiden
2023: West-Canada
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer