Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Via Reisburo of zelf boeken
- EasyRiders
- Amerikafan
Via Reisburo of zelf boeken
Omdat veel forumleden hun reis helemaal zelf boeken en vaak verklaren dat dat veel goedkoper is heb ik de proef op de som genomen. Ik heb mijn 31 daagse rondreis (4 nachten NY-23 nachten rondreis ZW-3 nachten WDC) met 4 personen (m/v en kids 10 en 13 jaar) geboekt via Jan Doets. Misschien niet de goedkoopste (?), maar altijd daar gedaan en vlot en goed geholpen. Ik heb wel een maatwerk reis geregeld, dus niet één uit hun gids. Nadat ik de offerte had ontvangen heb ik een poging gewaagd om de reis zelf te berekenen via internet met de bekende en vaak genoemde maatschappijen. Ik was erg benieuwd of dat nu veel zou schelen. Wat me direct opviel was dat ik mijn vlucht op geen enkele manier zelf voor elkaar kon krijgen, zelfs niet 24 uur na mijn boeking via JD. Met veel moeite heb ik een ratjetoe van vluchten kunnen vinden die me wel brengen waar ik heen wil, maar met allerlei tussenstops (ik vlieg nu alles non stop) en op verschrikkelijke tijden. Verder kon ik heel veel hotels zelf niet meer boeken. Vooral in de NP is het lastig nog iets te vinden. Uiteindelijk heb ik zo naukeurig mogelijk geprobeerd mijn geboekte reis na te maken, en wat bleek? Scheelt helemaal niets v.w.b. de prijs. Dat vond ik wel erg verrassend. Sterker nog: wanneer ik een vergelijking maak met de vluchten en de accomodaties vind ik dat ik nu een betere deal heb dan zelf regelen. Nogmaals, de vergelijking is wat lastig. Ik denk dat zo´n grote organisatie wat voordelen biedt m.b.t. vluchten en hotels (misschien kopen ze in en dan kan je daar van profiteren wat je als individu dus niet lukt). Even voor de duidelijkheid: ik zit hier niet om reclame te maken voor JD of voor wie dan ook, maar ik vond het wel aardig om uit te zoeken en de resultaten te delen.
V.w..b. de voorpret van het zelf regelen: ik heb natuurlijk de route zelf samengesteld, dus die voorpret is me niet onthouden. Evenals het plannen wat te doen op de dagen heb ik ook zelf in de hand. Moraal van het verhaal (wat mij betreft): zelf boeken is niet altijd goedkoper en/of beter. Het blijft een zaak van goed vergelijken.....
V.w..b. de voorpret van het zelf regelen: ik heb natuurlijk de route zelf samengesteld, dus die voorpret is me niet onthouden. Evenals het plannen wat te doen op de dagen heb ik ook zelf in de hand. Moraal van het verhaal (wat mij betreft): zelf boeken is niet altijd goedkoper en/of beter. Het blijft een zaak van goed vergelijken.....
juli 1994 Florida
juli-aug 1996 NY-Canada-WDC- Zuidwesten
juli 1997 NY-Florida
juli 2011 NY-Zuidwesten-WDC
juli-aug 1996 NY-Canada-WDC- Zuidwesten
juli 1997 NY-Florida
juli 2011 NY-Zuidwesten-WDC
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
- Contacteer:
Re: Via Reisburo of zelf boeken
De manier waarop jij de proef op de som hebt genomen is wel een beetje appels en peren vergelijken naar mijn mening. Als ik een reis zelf boek begin ik met een gunstig ticket voor een gunstige prijs te boeken en vanuit daar werk ik verder.
Misschien kun je niet exact hetzelfde hotel boeken voor minder maar je hebt best kans dat je een vergelijkbaar hotel of zelfs een betere voor minder kunt vinden.
Alles heeft zijn voor- en nadelen en ik geloof ook best dat je in sommige gevallen via een organisatie heel gunstig uit kunt komen.
Misschien kun je niet exact hetzelfde hotel boeken voor minder maar je hebt best kans dat je een vergelijkbaar hotel of zelfs een betere voor minder kunt vinden.
Alles heeft zijn voor- en nadelen en ik geloof ook best dat je in sommige gevallen via een organisatie heel gunstig uit kunt komen.
Live vanaf 10-11 Hawaii http://2014hawaii.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
- Doockles
- Amerika-expert
- Partner van: Pietro
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Het is natuurlijk wel zo dat je bijvoorbeeld bij een reisbureau een hotel kunt boeken dat op internet al lang volboekt is. Dat hebben wij in 2008 ook ervaren. Vaak hebben ze wel ergens een aanbieder die nog kamers "vrij" heeft. 

Onze reisverslagen:
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Wij boeken altijd zelf de tickets maar doen dat al zo'n 10 maanden van tevoren. Als je nu nog tickets voor juli wilt gaan kopen kom je inderdaad vaak veel duurder uit.
Ook de hotels in de parken boeken we al veel eerder dan in februari.
Het is dus ook een zaak van op tijd boeken.
De andere hotels op de route boeken we meestal ter plekke en dan zijn we vaak goedkoper uit dan de tarieven op internet en de reisgidsen.
Marjon
Ook de hotels in de parken boeken we al veel eerder dan in februari.
Het is dus ook een zaak van op tijd boeken.
De andere hotels op de route boeken we meestal ter plekke en dan zijn we vaak goedkoper uit dan de tarieven op internet en de reisgidsen.
Marjon
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou de vlucht en autohuur ook wel bij een reisorganisatie willen boeken als ze een goede aanbieding hebben, maar hotels wil ik echt zelf doen. Je hebt dan veel meer keuze, zeker in de parken, en je blijft flexibel omdat je de meeste accommodatie nog tot 24 uur voor aankomst kosteloos kunt annuleren.
Wij boeken sommige accommodatie al erg vroeg, zodat we ook in de parken voor een redelijke prijs iets hebben. Buiten de parken laten we het ook wel eens open, dan zien we ter plekke wel hoe ver we komen.
De vergelijking die jij maakt is inderdaad niet zuiver; je bent voor de beste deals nu al aan de late kant.
Marianne
Wij boeken sommige accommodatie al erg vroeg, zodat we ook in de parken voor een redelijke prijs iets hebben. Buiten de parken laten we het ook wel eens open, dan zien we ter plekke wel hoe ver we komen.
De vergelijking die jij maakt is inderdaad niet zuiver; je bent voor de beste deals nu al aan de late kant.
Marianne
Ik ben het met je eens.
Ook wij hebben alles los berekend en het scheelt bijna niets met onze prijs wat we voor Jan Doets hebben betaald.
Ik vond dit ook verrassend!
Ook wij hebben alles los berekend en het scheelt bijna niets met onze prijs wat we voor Jan Doets hebben betaald.
Ik vond dit ook verrassend!
Een reisburo koopt vaak in het groot/groter in. Aan die prijs kan je als particulier nooit tippen.
Ik sluit me bij de reactie van Marjon aan. Veel gunstige vliegreizen zijn nu niet meer te verkrijgen aangezien ze zijn volgeboekt. Anderen zijn inmiddels erg duur. Reisorganisaties zullen deze op voorhand al ingekocht hebben. Daarnaast vind ik bij geprefabriceerde rondreizen de hotelkeuze niet de mijne: de accommodaties liggen lang niet altijd gunstig t.o.v. de bezienswaardigheden.
Ik boek vluchten, huurauto en aankomsthotel via het reisbureau.
De rest van de overnachtingen zelf (enkele vanaf thuis, de meeste op de bonnefooi) omdat ik het aanbod van de touroperators veel te beperkt vindt.
Een compleet voorgeprogrammeerde reis van een touroperator komt bij mij helemaal niet in aanmerking omdat ik die veel te gehaast vindt.
Aangezien ik alleen directe vluchten wil, zijn we in vergelijking met zelfgeboekte vluchten meestal duurder uit, maar dat heb ik er bewust voor over.
Is niet altijd duurder trouwens: ooit boekten we via het reisbureau een retourtje Vancouver voor 795 gulden (zonder overstappen maar met tussenlanding op IJsland) .
De rest van de overnachtingen zelf (enkele vanaf thuis, de meeste op de bonnefooi) omdat ik het aanbod van de touroperators veel te beperkt vindt.
Een compleet voorgeprogrammeerde reis van een touroperator komt bij mij helemaal niet in aanmerking omdat ik die veel te gehaast vindt.
Aangezien ik alleen directe vluchten wil, zijn we in vergelijking met zelfgeboekte vluchten meestal duurder uit, maar dat heb ik er bewust voor over.
Is niet altijd duurder trouwens: ooit boekten we via het reisbureau een retourtje Vancouver voor 795 gulden (zonder overstappen maar met tussenlanding op IJsland) .
- rvd4always
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ik boek meestal alles zelf via internet, je hebt geen reisbureau meer nodig om je vakantie te regelen.
-
- Amerika-newbie
Voor onze reis in 2009 hebben wij zelf alle vluchten en accommodaties via internet uitgezocht, maar deze vervolgens via een reisburo geboekt.
Onze enige reden hiervoor was dat we dan aanspraak konden maken op het garantiefonds van de SGR, mocht, bijvoorbeeld, de luchtvaartmaatschappij failliet gaan. En dat was gezien de economische situatie toen, geen hele rare gedachte.
De voorpret van het zelf uitzoeken is inderdaad heel erg leuk. En als je dan ook nog een goed reisburo hebt die met je meedenkt is het alleen nog maar leuker.
Onze enige reden hiervoor was dat we dan aanspraak konden maken op het garantiefonds van de SGR, mocht, bijvoorbeeld, de luchtvaartmaatschappij failliet gaan. En dat was gezien de economische situatie toen, geen hele rare gedachte.
De voorpret van het zelf uitzoeken is inderdaad heel erg leuk. En als je dan ook nog een goed reisburo hebt die met je meedenkt is het alleen nog maar leuker.
- jmvdc
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Wij boeken steeds via reisbureau. Zelfs al boek je alles zelf, het blijft goedkoper.
Tevens heb je de garantie als iets misgaat, je op hen kan terugvallen. In t verleden als eens wat tegenslag gehad op de reis en dan is het makkelijk dat je iemand kan bellen, die alles -gratis- voor je regelt.
Tevens heb je de garantie als iets misgaat, je op hen kan terugvallen. In t verleden als eens wat tegenslag gehad op de reis en dan is het makkelijk dat je iemand kan bellen, die alles -gratis- voor je regelt.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht