Wat als je je vliegtuig mist?
Geplaatst: 28 okt 2005, 22:53
In het kader van "van andermans blunders kun je leren" :
Uit eigen - zeer recente - ervaring kan ik vertellen wat er gebeurd als je je vliegtuig hebt gemist. In ons geval de terugvlucht. Misschien handig te weten, mocht er nog eens iemand (door eigen schuld) z'n vlucht missen.
De reden dat we het misten is enorm blond en geheel aan mij te wijten
We zouden om 1 uur pm vanaf LAX vertrekken met United, via Chicago naar Amsterdam. Dus om half 8 opgestaan, om 8.45 uit Lakewood, CA vertrokken naar LAX. De entrance naar de 105 niet gezien (die hebben we tenslotte nog maar 5 x ofzo genomen, die week) dus Lakewood Blv nog eens op en neer gereden. Ik zeg voor de grap tegen mijn man "Zal je zien dat we ook nog 1 van onze vluchten missen"............
Even voor 10 waren we bij Dollar om de huurauto in te leveren en dankzij de shuttle waren we netjes om 10 uur / 10.15 am aan het inchecken. Ik voer het ticketnummer in bij de zelf-incheck-balie en krijg de melding: "Please pick up the phone for assistance". Okee. Onderin het scherm zie ik staan: "Too late for check-in". Too late? Hoezo?? We vliegen toch pas om 1 uur???
Nee dus. Ik heb me volledig vergist; we zouden nu moeten boarden voor onze vlucht van 11 uur........... Dom, dom, dom! Ik heb de hele tijd 1 uur in mijn hoofd gehad. Heb de dag ervoor nog gebeld om de tijden & vluchtnummers te controleren. Toen zei de computermeneer ook vast minstens een paar keer "11 uur" maar dat heb ik blijkbaar niet gehoord. Tja, en nu? We moeten "reboarden", dus naar een andere balie. Dit gaat heel veel geld kosten, denken we nog. Daar gaat mijn verjaardagskado............ De dame van United is heel aardig en gaat kijken wat ze voor ons kan doen. Omdat we internationaal vliegen èn een V-ticket hebben (ik geloof dat dat een bepaalde voordelige klasse is) moeten we persé dezelfde route volgen. De optie die er was om met Lufthansa dezelfde middag nog te vertrekken, gaat dus niet door. We kunnen pas morgen weg, zelfde vluchten, zelfde tijden. Dat besluiten we te doen. En dan: wat gaat dit grapje ons kosten? Dat valt ons reuze mee: $121,- per persoon. We kunnen zelfs nog kiezen voor een eerdere vlucht uit Los Angeles, waardoor we in Chicago een uur langer hebben om over te stappen. Daar hadden we anders maar krap een uurtje voor, dus we nemen morgen de vlucht van 10 uur. De United-dame zegt nog eens met klem dat we om 10 uur vliegen, dus dat ik VROEG moet opstaan.
Gelukkig, dit is geregeld, en niet zo gruwelijk duur als waar we bang voor waren. We houden ons maar voor dat dit een reden moet hebben, eerst de entrance naar de snelweg missen, vervolgens onze vlucht. Misschien zijn we wel aan een vreselijke ramp ontsnapt. En het extra geld? Ach, als we Economy Plus hadden bijgekocht, dan waren we ook ongeveer dit bedrag kwijt geweest.
Uit eigen - zeer recente - ervaring kan ik vertellen wat er gebeurd als je je vliegtuig hebt gemist. In ons geval de terugvlucht. Misschien handig te weten, mocht er nog eens iemand (door eigen schuld) z'n vlucht missen.
De reden dat we het misten is enorm blond en geheel aan mij te wijten
We zouden om 1 uur pm vanaf LAX vertrekken met United, via Chicago naar Amsterdam. Dus om half 8 opgestaan, om 8.45 uit Lakewood, CA vertrokken naar LAX. De entrance naar de 105 niet gezien (die hebben we tenslotte nog maar 5 x ofzo genomen, die week) dus Lakewood Blv nog eens op en neer gereden. Ik zeg voor de grap tegen mijn man "Zal je zien dat we ook nog 1 van onze vluchten missen"............
Even voor 10 waren we bij Dollar om de huurauto in te leveren en dankzij de shuttle waren we netjes om 10 uur / 10.15 am aan het inchecken. Ik voer het ticketnummer in bij de zelf-incheck-balie en krijg de melding: "Please pick up the phone for assistance". Okee. Onderin het scherm zie ik staan: "Too late for check-in". Too late? Hoezo?? We vliegen toch pas om 1 uur???
Nee dus. Ik heb me volledig vergist; we zouden nu moeten boarden voor onze vlucht van 11 uur........... Dom, dom, dom! Ik heb de hele tijd 1 uur in mijn hoofd gehad. Heb de dag ervoor nog gebeld om de tijden & vluchtnummers te controleren. Toen zei de computermeneer ook vast minstens een paar keer "11 uur" maar dat heb ik blijkbaar niet gehoord. Tja, en nu? We moeten "reboarden", dus naar een andere balie. Dit gaat heel veel geld kosten, denken we nog. Daar gaat mijn verjaardagskado............ De dame van United is heel aardig en gaat kijken wat ze voor ons kan doen. Omdat we internationaal vliegen èn een V-ticket hebben (ik geloof dat dat een bepaalde voordelige klasse is) moeten we persé dezelfde route volgen. De optie die er was om met Lufthansa dezelfde middag nog te vertrekken, gaat dus niet door. We kunnen pas morgen weg, zelfde vluchten, zelfde tijden. Dat besluiten we te doen. En dan: wat gaat dit grapje ons kosten? Dat valt ons reuze mee: $121,- per persoon. We kunnen zelfs nog kiezen voor een eerdere vlucht uit Los Angeles, waardoor we in Chicago een uur langer hebben om over te stappen. Daar hadden we anders maar krap een uurtje voor, dus we nemen morgen de vlucht van 10 uur. De United-dame zegt nog eens met klem dat we om 10 uur vliegen, dus dat ik VROEG moet opstaan.
Gelukkig, dit is geregeld, en niet zo gruwelijk duur als waar we bang voor waren. We houden ons maar voor dat dit een reden moet hebben, eerst de entrance naar de snelweg missen, vervolgens onze vlucht. Misschien zijn we wel aan een vreselijke ramp ontsnapt. En het extra geld? Ach, als we Economy Plus hadden bijgekocht, dan waren we ook ongeveer dit bedrag kwijt geweest.