Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Verschillende namen op CC & paspoort. Probleem?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
deb_bie
Amerika-ontdekker

Verschillende namen op CC & paspoort. Probleem?

Bericht door deb_bie »

Gister heb ik bij de bank mijn creditcard opgehaald. Hier staat echter op: D.Boer (D. Van Debbie, roepnaam)
Officieel sta ik echter geregistreerd als B.R. Boer. (Had het 'geluk :? ) om naar mijn opa's vernoemd te worden.

Nu begin ik echter te twijfelen of ik hiermee niet in de problemen kom. Wanneer ik iets wil kopen, wil inchecken bij mn hostel of een auto wil huren.
Stel ik moet mijn legitimatie laten zien, dan staat daar in mijn paspoort toch andere namen dan de letter D. die op mijn creditcard staat.

Iemand hier ervaring mee?
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Verschillende namen op CC & paspoort. Probleem?

Bericht door RiverCola »

Ik denk niet dat je daar problemen mee krijgt. Over het algemeen kijken ze niet heel erg naar je credit card. Wanneer je een auto huurt vul je op de reservering je credit card nummer in (zelfde bij boeken hotels) en ze zullen bij de auto kijken of het nummer overeenkomt. Bij hotels maakt het zelfs helemaal niets uit. Als de reservering met cc #1 gemaakt is en je betaald ter plekke met cc #2 (van je partner bv) levert dat geen problemen op.

Ik vind het trouwens wel vreemd dat je bank geen cc uitgegeven heeft met je volledige, officiële, naam erop.
JeroenB
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door JeroenB »

Dit is duidelijk een fout van de bank, ik zou contact opnemen met de bank en verzoeken een pas te leveren met de juiste initialen.

De bank zal de pas kosteloos moeten vervangen aangezien je je officieel nu niet kan legitimeren bij je CC. Ik zou het zekere voor het onzekere nemen want in de boeking van je huurauto staat ook dat de gegevens van de 1e bestuurder overeen moeten komen met de gegevens van de creditcard. Geen risico nemen gewoon de bank bellen, met een paar dagen heb je een nieuwe pas.
Property Manager voor vakantie woningen in de Kissimmee area
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Ik ben het wel met Jeroen eens, je had gewoon de juiste naam op je cc moeten hebben. Hier zou ik dan ook zeker om vragen. Maar ik denk toch, mocht het niet lukken, dat je er niet veel hinder van zult ondervinden.
deb_bie
Amerika-ontdekker

Bericht door deb_bie »

Dan zal ik inderdaad eens contact met de bank opnemen.
Wie zijn fout het is.. tja.. Ik bedenk me nu dat ik nooit post of iets anders heb ontvangen van de bank op mijn officiële namen.
Heb me erg nooit zorgen om gemaakt want dat was ook nooit nodig. Misschien staan mijn officiële namen gewoon niet bij hun in het systeem.

Zal mijn map met belangrijke papieren eens op zn kop halen. Misschien kan ik daar nog oude overeenkomsten vinden mbt namen.
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

Bij mij worden handtekening en naam eigenlijk nooit gecontroleerd. Ik kom echter niet op plaatsen waar veel toeristen komen, op de echte trekpleisters zou dit dus wellicht anders kunnen zijn.

> Ik vind het trouwens wel vreemd dat je bank geen cc uitgegeven heeft met je volledige, officiële, naam erop.

Dat is bij mij echter ook altijd het geval. Dat is toch meestal standaard dat alleen de eerste initial word vermeld?

bv: J. Balkenende op je CC terwijl je J.P. Balkenende heet.

In het De Boer geval vind ik de initialen wel heel erg afwijken dus zou ik in jouw geval een goede CC aanvragen.
JeroenB
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door JeroenB »

Het is zelfs heel vreemd te noemen aangezien de wetgeving is aangescherpt en moest iedereen zich komen legitimeren bij de bank. Hier had de bank dus moeten constateren dat de gegevens niet overeen kwamen en had ze moeten corrigeren. De bank is dus in gebreke gebleven op dat moment.

Ik kan even niet op de naam komen die deze wetgeving heeft gekregen. Staat me bij dat de afkorting WID was.
goldenhills
Amerika-expert

Bericht door goldenhills »

Verschillen in de tenaamstelling kan inderdaad problemen opleveren. Zo kan een vliegticket boeken via Internet bij bijv. Delta problemen opleveren als de naam op het ticket niet precies overeenkomt met de CC (computers zijn nogal star...). En de naam op het ticket moet weer overeen komen met je identificatie.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

De bank zal niet uit zichzelf D erop zetten als het B.R. moet zijn. M.a.w., dus ooit moet er iets bij de bank geregistreerd zijn met D. ... toch? En als de bank voor de rest alles als D. heeft staan, dan is het niet zo vreemd dat ook de credit card wordt uitgegeven als D.

Heb je wellicht D. in je rijbewijs staan, en is dat gebruikt als legitimatie destijds?
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
choco
Amerikafan

Bericht door choco »

Ik heb tot nu toe 1 keer meegemaakt dat ik mijn legitimatie moest tonen toen ik met mjn creditcard wilde betalen in een winkel. Dus als dan de voorletters niet overeenkomen, dan zal dat wel een probleem opleveren.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Als je een foto ID hebt en de handtekening komt met elkaar overeen dan zal dat niet zo'n probleem opleveren.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
JeroenB
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door JeroenB »

Dento schreef:Als je een foto ID hebt en de handtekening komt met elkaar overeen dan zal dat niet zo'n probleem opleveren.
En op de foto ID prijkt een andere naam, die niet overeenkomt met de naam op de CC. :?:

Dan heb je toch een probleem want het is voor degene die moet controleren niet JOUW CC maar die van een familielid.
Dreamz
Amerikafan

Bericht door Dreamz »

Helaas zul je toch ff bij de bank langs moeten, het klopt niet en fraude in NL is heel erg makkelijk als je de cc bij een ongewenste bezoeker moet inleveren!
Ik heb in het verleden veel te vaak mee te maken gehad en zelfs een man met een gestolen cc voor mijn neus gehad die een blikje Red Bull & een opwaardeerkaart van Vodafone van 40,- vroeg. Ik zie dat het foute boel is en neem de kaart in, het postuur paste niet bij de naam van een getrouwde dame!!

Laat het rechtzetten, scheelt je een hoop problemen en daar zit je nergens op te wachten!!!
(als je al snel op reis gaat, bij de incheckbalie checken ze je cc als je reist met je gegevens in het systeem als je bij de airline je ticket met cc betaald hebt)
Groetjes,
Jolanda

Onze website: http://www.onzeavonturen.nl met onze reisavonturen!
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Ik zou gewoon even naar de bank gaan en een nieuwe card met de juiste voorletters aanvragen, het zal meestal goed gaan, maar natuurlijk gaat het net fout als je 15.000 kilometer van huis bent en met een lege tank s'avonds in de woestijn staat bij de laatste benzinepomp in een straal van 500 kilometer.
Of zoiets. (en het regent dan ook nog eens, wedden?)

Kortom, veranderen en geen risico nemen.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

JeroenB schreef:
Dento schreef:Als je een foto ID hebt en de handtekening komt met elkaar overeen dan zal dat niet zo'n probleem opleveren.
En op de foto ID prijkt een andere naam, die niet overeenkomt met de naam op de CC. :?:

Dan heb je toch een probleem want het is voor degene die moet controleren niet JOUW CC maar die van een familielid.
Dat hangt maar net ervan af waar je de kaart gebruikt. Bij een airline kan ik me voorstellen dat ze streng zijn, maar als jij bij Chili's de rekening betaalt kraait daar geen haan naar.

Onze website | Mijn blog
deb_bie
Amerika-ontdekker

Bericht door deb_bie »

Nou woestijnen ben ik niet van plan op te zoeken :lol: Ik ga 10 dagen naar New York (waar ik niet echt van plan ben mn cc te gebruiken, alleen eventueel
voor betalen/inchecken hotel, al doe ik dat in principe ook liever cash) en daarna een kleine week naar Sacramento. Misschien dat ik hem daar nog nodig heb
voor het huren van een auto. We zijn er nog niet helemaal uit of we dat gaan doen.

Tgaat om de rabobank, waar ik ooit als kind zijnde al ben aangemeld door mijn ouders. Denk dat het daar al is fout gegaan. Ik heb mij daar echter nooit
hoeven te legitimeren. Behalve toen ik afgelopen week mijn cc kwam afhalen. De mevrouw achter de balie zei wel: Oh hier staat B.R. op, maar dat zal wel goed zijn.

Denk dus inderdaad dat ik van de week maar even langs rij. Vertrek is pas op 22 april. Tickets zijn met ideal betaald.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

deb_bie schreef:Tgaat om de rabobank, waar ik ooit als kind zijnde al ben aangemeld door mijn ouders. Denk dat het daar al is fout gegaan. Ik heb mij daar echter nooit
hoeven te legitimeren. Behalve toen ik afgelopen week mijn cc kwam afhalen. De mevrouw achter de balie zei wel: Oh hier staat B.R. op, maar dat zal wel goed zijn.
Tja, nog niet erg wakker of geen zin om e.e.a. beter te controleren. Dit was voor haar hét moment geweest de gegevens te corrigeren, indien nodig. :? :wink:

Zou ook gewoon teruggaan en zorgen dat je met de juiste voorletters op de creditcard vermeld wordt. Voorkomen is beter dan genezen denk ik altijd maar... :)

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Heleen72
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Heleen72 »

Dento schreef:Heb je wellicht D. in je rijbewijs staan, en is dat gebruikt als legitimatie destijds?
Dat is onmogelijk. In je rijbewijs staan altijd je "doop"namen. Die worden één op één overgenomen uit de Gemeentelijke Basisadministratie (GBA, voorheen bevolkingsadministratie).
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Ah kijk, weer wat geleerd - ik heb sowieso al meer dan twee jaar geen Nederlands rijbewijs meer gezien, en aangezien mijn doopnaam ook mijn roepnaam - en mijn enige voornaam - is zou ik dat nooit hebben geweten :lol:

Onze website | Mijn blog
deb_bie
Amerika-ontdekker

Bericht door deb_bie »

Ben afgelopen week even langs de bank geweest en ze hebben een nieuwe voor me besteld! Ze vonden het ook raar dat ik daar met mijn roepnaam stond geregistreerd.
Als ik nu inlog bij internetbankieren zie ik ook al meteen mijn officiële namen staan. Dat was voorheen ook niet zo. Eind goed al goed dus :thumbup:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer