Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Prepay + mobiel internet

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
ralfbosz
Amerikafan

Prepay + mobiel internet

Bericht door ralfbosz »

Na wat gezocht te hebben op dit forum moet ik stellen dat het wel karig gesteld is met informatie omtrent een Prepay pakket en de mogelijkheid om dan mobiel internet te activeren. Sinds enkele weken heb ik nu een Android toestel en als ik zie hoe handig zo'n ding kan zijn op vakantie (prepay kaartje in de UK), ben ik nu dus opzoek gegaan naar eentje voor de VS.

Via wat andere sites de volgende stappen ontdekt:

* Via e-bay een "Pay as you go" AT&T kaart gekocht voor $8.76 (dat is met 5 dollar aan verzendkosten). Deze kaart is leeg en kan via internet (https://www.wireless.att.com/activations/) geactiveerd worden. Dit kun je al in Nederland doen, je krijgt ook gelijk een telefoonnummer, handig voor de thuisblijvers.
* Via een andere site kun je dan 25 dollar beltegoed kopen die je als "pin-nummer" toegestuurd krijgt (via de e-mail). Met deze stap wacht ik nog even tot ik fysiek de Prepay kaart heb. De site: pinzoo.com
* In Amerika stop je de Prepay kaart in je telefoon en stuur je het pin-nummer richting AT&T (*888* + (PIN number) + # + SEND).
* Hierna bel je met 611 om voor $19,99 een dataplan van 100Mb te kopen. Het is niet veel, maar het is ook alleen voor die punten waar je geen WiFi bereik hebt.

Voor de overige 5 dollar kun je nog paar minuten naar Nederland bellen (40 dollarcent per minuut als ik het goed las). Je kan natuurlijk ook grotere kaart kopen.

Voor de APN-settings (internet) kun je kijken op: http://www.unlockit.co.nz/mobilesetting ... .php?id=33

Ik ga het vooral gebruiken voor mijn mail (zonder afbeeldingen te downloaden :)) en Whatsapp (daar gaan wel foto's over, wel handig om te vragen of het de goede speelgoed Cars auto is ;).

Eind Maart zal ik mijn ervaringen delen :).
LittlePhoenix
Amerika-expert

Re: Prepay + mobiel internet

Bericht door LittlePhoenix »

Of je loopt hier gewoon even een AT&T winkel binnen en laat daar alles regelen. Weet je ook meteen of de prepaid kaart werkt met je buitenlandse telefoon. Ik weet van andere DoD mensen dat Europese mobieltjes nog wel eens problemen hebben met Amerikaanse simcards.
ralfbosz
Amerikafan

Bericht door ralfbosz »

LittlePhoenix schreef:Of je loopt hier gewoon even een AT&T winkel binnen en laat daar alles regelen. Weet je ook meteen of de prepaid kaart werkt met je buitenlandse telefoon. Ik weet van andere DoD mensen dat Europese mobieltjes nog wel eens problemen hebben met Amerikaanse simcards.
Kan ook, maar dan heb je vanaf het vliegveld nog geen kaartje? Dit topic moet die ervaringen verzamelen, dus wat is je ervaring hiermee? Zijn er nog moeilijke vragen bij het kopen van zo'n prepay kaartje en de grootste vraag, wat kost zo'n kaartje?
CrosstownWoman
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door CrosstownWoman »

Wat ik heb gedaan is een simkaart van Lycamobile gekocht in Nederland en die geactiveerd, beltegoed opgezet enz. Gebruik er geen internet mee aangezien ik dat niet nodig heb. Maar Lycamobile schijnt de goedkoopste te zijn voor dit soort dingen. Ik heb ook een simkaart van At&t en die gebruik ik alleen local hier. De Lyca telefoon gebruik ik om te bellen/smsen naar Nederland. Misschien een tip voor jou?
US-fanboy
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door US-fanboy »

Ehhh.... ik heb even gekeken bij LycaMobile naar de roamingtarieven (hoeveel het kost om te bellen van de US naar Nederland) en dat komt op 2,44 euro per minuut.
Dat is helemaal niet goedkoop.
T-Mobile vraagt een starttarief van $ 1,49 en dan $0,07 (naar vaste lijn) of $0,30 (naar Mobiel nummer).
Bij AT&T Pay As You Go betaal je $0,49 extra per minuut (dus boven je normale kosten) als je belt naar Nederland.
Zelfs bellen vanuit een hotel is goedkoper dan de 2,44 euro die LycaMobile vraagt (of mis ik iets ?).
ralfbosz
Amerikafan

Bericht door ralfbosz »

En het ging mij niet eens zozeer om het bellen, ging mij om de internet bundel, die heb je hier gewoon niet.

Met een smartphone is het gewoon een eis dat je kunt internetten, lekker Google Mappen, WhatsAppen en natuurlijk de weerberichten :).
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

LittlePhoenix schreef:Of je loopt hier gewoon even een AT&T winkel binnen en laat daar alles regelen. Weet je ook meteen of de prepaid kaart werkt met je buitenlandse telefoon. Ik weet van andere DoD mensen dat Europese mobieltjes nog wel eens problemen hebben met Amerikaanse simcards.
Dat zou in principe niet mogelijk moeten zijn.

Ik kan me wel twee dingen voorstellen waardoor het niet werkt.

1. men stopt een SIM kaart van een amerikaanse telco in een toestel waarop een provider lock ("SIM-lock") actief is.
2. het toestel dat gebruikt wordt ondersteunt niet de goede frequenties. De SIM werkt dan wel maar je krijgt nooit access tot een netwerk. Het kan zelfs zo zijn dat je met je nederlandse SIM kaart wel een netwerk ziet, maar met de amerikaanse niet. Bijvoorbeeld als je een tri-band toestel hebt die alleen de 1900Mhz frequentie ondersteund. Met je Nederlandse SIM kaart kun je dan roamen bij een andere provider met een aanwezig netwerk op die frequentie, maar met je amerikaanse SIM kaart van een provider die (op die locatie) alleen een 850Mhz netwerk hebt zie je niets.

Met een quad-band toestel /zonder/ SIM lock moet je geen problemen hebben. Let op dat je vermoedelijk geen UMTS/HSPA kunt gebruiken. Maar als je maar 100MB data kunt verbruiken dan is een langzamere verbinding wellicht zelfs een voordeel.

Roel.
ralfbosz
Amerikafan

Bericht door ralfbosz »

roelb schreef:
Dat zou in principe niet mogelijk moeten zijn.

2. het toestel dat gebruikt wordt ondersteunt niet de goede frequenties. De SIM werkt dan wel maar je krijgt nooit access tot een netwerk. Het kan zelfs zo zijn dat je met je nederlandse SIM kaart wel een netwerk ziet, maar met de amerikaanse niet. Bijvoorbeeld als je een tri-band toestel hebt die alleen de 1900Mhz frequentie ondersteund. Met je Nederlandse SIM kaart kun je dan roamen bij een andere provider met een aanwezig netwerk op die frequentie, maar met je amerikaanse SIM kaart van een provider die (op die locatie) alleen een 850Mhz netwerk hebt zie je niets.
Mijn huidige toestel is inderdaad een tri-band, daarom ook op zoek geweest naar informatie over welke band er in gebruik is in de gebieden waar ik kom, maar helaas geen goede site gevonden. Iemand hier een goede link.

Zoek vooral ervaringen, beetje verzamelen in dit topic, zodat hij misschien sticky kan worden, want ik kan toch niet de enige zijn die wil kunnen internetten (en bellen) in de VS.
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

ralfbosz schreef: Mijn huidige toestel is inderdaad een tri-band, daarom ook op zoek geweest naar informatie over welke band er in gebruik is in de gebieden waar ik kom, maar helaas geen goede site gevonden. Iemand hier een goede link.

Zoek vooral ervaringen, beetje verzamelen in dit topic, zodat hij misschien sticky kan worden, want ik kan toch niet de enige zijn die wil kunnen internetten (en bellen) in de VS.
Als je om wat voor reden dan ook toch aan een ander toestel denkt kan het handig zijn om een quad-band toestel te kopen, of te lenen voor je vakantie.

Alle T-Mobile cells gebruiken 1900Mhz. AT&T/Cingular gebruikt zowel 850 als 1900. 850 vooral buiten de steden. Verder veel kleine lokale telco's die 850 gebruiken, ook vaak in landelijke gebieden. In stedelijke geibeden kun je dus met je tri-band prima terecht. Kom je ook daarbuiten dan is quad-band aan te raden.

Roel.
ralfbosz
Amerikafan

Bericht door ralfbosz »

De AT&T kaart is binnen, vrijdagavond laat besteld en dinsdag al binnen, geen klachten daar. Nu even wachten voor we de boel activeren en er beltegoed opzetten, was het maar Maart.
Dreamz
Amerikafan

Bericht door Dreamz »

WhatsAppen kun je ook via je Wifi, tenzij je geen Wifi hebt natuurlijk!!!
Ik heb er veelvuldig gebruikt van gemaakt in Miami om het thuisfront te contacten en het werkt super over de Wifi...

Geen internet bundel voor nodig zeg ik dan maar.... :thumbup:
Groetjes,
Jolanda

Onze website: http://www.onzeavonturen.nl met onze reisavonturen!
SemJes
Amerika-expert

Bericht door SemJes »

Ik denk dat TS dat wel weet, zie;
ralfbosz schreef:Het is niet veel, maar het is ook alleen voor die punten waar je geen WiFi bereik hebt.
Ik ben benieuwd hoe lang je met deze databundel gaat doen. Als je hier de hele vakantie mee doet dan is het geen slechte investering geweest lijkt me zo.
Dreamz
Amerikafan

Bericht door Dreamz »

Dat weet ik wel SemJes, maar ik vindt het gewoon zonde van mijn databundel om WhatsApp te gebruiken als ik niet in de buurt van een Wifipoint zit, er zijn legio mogelijkheden om wel gebruik te maken van Wifi, je moet er alleen ff naar zoeken, that all!

Of zoals Mattrob in zijn vorige reisverslag vermelde: Hij heeft een Droam http://www.droam.nl/snowtime/index.php?type=ambassador mee genomen op zijn laatste trip door Florida en dat scheelt enorm omdat je altijd gebruik maakt van je Wifi!

Misschien is dit een idee voor TS????
Groetjes,
Jolanda

Onze website: http://www.onzeavonturen.nl met onze reisavonturen!
SemJes
Amerika-expert

Bericht door SemJes »

Voor mijzelf zou het ook niet nodig zijn, er zijn op zoveel plekken wifi, maar ik kan me voorstellen dat anderen hier anders over denken. Hoelang ga je precies weg TS? Ik vind Droam nog aan de prijzige kant persoonlijk. Ik zou ook geen 50mb per dag opmaken (althans, niet als ik er op let). Dan is de 100mb voor $20 nog best redelijk, aangezien je niet vast zit aan het aantal dagen dat je weg bent, zoals bij Droam.
ralfbosz
Amerikafan

Bericht door ralfbosz »

Slechts 10 dagen, reisje Houston, San Antonio, Austin, Dallas en weer Houston.

En WhatsApp via WiFi is ook veel fijner, vooral als je foto's stuurt, dat gaat een stuk sneller. Maar ja niet altijd WiFi in de buurt. En de databundel is puur voor op de telefoon, geen tethering via de laptop.

Uit ervaring van een weekje Liverpool met een prepaykaart (Orange PayAsYouGo Dolphin) ook met 100Mb had ik genoeg om regelmatig mijn Facebook, Twitter en WhatsApp te updaten. En ook de updates van mijn 'friends' te volgen en natuurlijk het lokatie based weer is super handig :).

Even een app zoeken voor Android met alle free WiFi spots :).

Edit: Kosten van DROAM bekeken, maar dat is helemaal duur. Zou 66 euro zijn, ervan uitgaan dat ik hem direct na landen weer op de post doe. En dan moet je nog elke dag in de gaten houden dat je maar 50Mb gebruikt (goeie widgets voor, maar toch). Nee dan koop ik liever nog een $25 dollar kaartje en pak een extra 100Mb als de 1e niet genoeg is. Of ik kijk of je zo'n DROAM kunt kopen in de VS en stop daar het kaartje in :).
stijnec
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 19

Bericht door stijnec »

heeft iemand ervaring met een (amerikaans) t mobile prepaid kaartje in combinatie met data?
Voor mijn trip komende week wil ik ook graag kunnen internetten op mijn (simlockvrije) smartphone, dus ik zat te kijken naar een tmobile simkaart ($6,99) en daar dan een dataplan bij. Hoeft niet veel te zijn, alleen een beetje mail bijhouden en google maps bekijken.
Iemand ervaring of tips?
Afbeelding
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

Droam is fantastisch, ik ben daarom ook degene die MattRob (Robert-Jan) d'r op gewezen heeft :mrgreen:.

50MB is genoeg per dag als je gewoon wat Twittert, Facebook updates etc., weet ik uit eigen ervaring.
Daarnaast is er volgens mij voor in de VS een bundel waarmee je onbeperkt (!) kan internetten voor €65 voor een week!

Even een rekensommetje voor de 50MB, stel je gaat 14 dagen op vakantie, je bent dan €73 kwijt aan de Droam, per MB is dat dus €0,10 per MB.
Bij T-Mobile betaal je in de VS €5 per MB... is de Droam nou nog duur?
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
ralfbosz
Amerikafan

Bericht door ralfbosz »

1250 schreef:Droam is fantastisch, ik ben daarom ook degene die MattRob (Robert-Jan) d'r op gewezen heeft :mrgreen:.
Even een rekensommetje voor de 50MB, stel je gaat 14 dagen op vakantie, je bent dan €73 kwijt aan de Droam, per MB is dat dus €0,10 per MB.
Bij T-Mobile betaal je in de VS €5 per MB... is de Droam nou nog duur?
Verkeerd rekensommetje, dit rekensommetje gaat uit van je eigen nummer in de VS gebruiken, dat is altijd duurder. Beter vergelijken met de AT&T oplossing die ik aangaf, puur op prepay-kosten is het $20 voor 100Mb, dus 20 dollar cent de Mb, is momenteel iets van 14-15 eurocent. Dat is dus meer dan je Droam, maar bij Droam ga je ervan uit dat je elke dag 50Mb gebruikt tijdens die 14 dagen, dat zul je misschien op dagen wel hebben, maar ook op dagen niet (als je lekker in een hotel zit met WiFi). En mocht die 100Mb van AT&T niet genoeg zijn, dan koop je voor $20 dollar gewoon weer 100Mb erbij...

Ik ga volgende week maandag de AT&T oplossing proberen, eind deze maand mijn bevindingen...
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

Maar ik wil geeen AT&T kaartje in mijn mobiel want ik moet wel bereikbaar blijven voor klanten :wink:.
Daarnaast maak ik gebruik van een Blackberry en een iPhone naast elkaar... en op de Blackberry heb ik Enterprise software draaien die niet zou werken als ik er een AT&T kaartje in zou doen.
Ook is de 3G dekking van AT&T belabberd in het westen van de VS, de Droam maakt gebruik van het veel stabielere (en beter bedekte) CDMA netwerk.

Ik geloof best dat zo'n AT&T kaartje werkt als je er verstand van hebt (want je moet ook alle APN-instellingen veranderen etc.), maar het grootste deel van de mensen hebben daar geen verstand van en daarnaast weinig zin om hun dure vakantiedagen daarin te besteden, voor hun is de Droam ideaal!

Oh ja, volgens mij als je een dag helemaal geen gebruik maakt van de Droam hoef je ook niet die €3,50 voor die dag te betalen, maar dat weet ik niet zeker.

P.S Rekensommetje wat je hierboven hebt gemaakt is ook niet helemaal eerlijk, want je had ook nog activatiekosten etc. Daarnaast had ik vorige zomer erg veel moeite om mijn AT&T iPad Data-kaart te activeren omdat ik niet in het bezit was van een Amerikaanse Creditcard.
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Dat is zeker een punt, als je denkt veel en vlot te kunnen internetten of andere datate gebruiken, realiseer je dan dat het 3G netwerk in het grootste deel van bijvoorbeeld het zuid-westen ontbreekt, en je dus niets aan je pre-paid data bundel hebt.
Ik had het ook allemaal uitgezocht, maar realiseerde me op tijd dat ik 95% van de reis geen 3G opntvangst zou hebben, en heb dus lekker via wifi gewerkt de laatste keren.
De wifi dekking is redelijk uitgebreidt, veel winkels en motels bieden het gratis aan, en je hebt tenminste nog een rdelijke snelheid ook.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer