Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Pinnen/ Cashback/ Geld opnemen bank

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Walram3
Amerika-ontdekker

Pinnen/ Cashback/ Geld opnemen bank

Bericht door Walram3 »

Hallo allemaal,

Even een vraagje...
Ik weet dat pinnen bij n ATM tussen de $2 en $5 kost.
Maar zijn er ook kosten verbonden als je n cashback kiest in een winkel? Buiten de 0,15 cent wat je betaald voor het pinnen in een winkel uiteraard.
Want dat zou namelijk n leuke duit schelen.
Dan nog wat anders, is het mogelijk geld op te nemen in de bank zelf?
Lijkt mij niet, want in NL kan dat volgens mij ook alleen bij je eigen bank, maar vraag t me toch af.

Wie weet t antwoord?
Alvast bedankt
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: Pinnen/ Cashback/ Geld opnemen bank

Bericht door Jasmino »

Daar kan niemand een algemeen antwoord op geven, want het is heel erg afhankelijk van je bank en van je pas. Zo zit ik bij de rabobank, en daar hebben wij een pas en een creditcard waarmee we wereldwijd geld kunnen opnemen. Met onze rabopas is dat wereldwijd gratis, behalve bij bepaalde automaten (maar dan kost het iedereen geld om daar geld op te nemen, je komt ze in NL ook wel eens tegen bij een tankstation bijvoorbeeld). Ook cash back bij een supermarkt is geld opnemen gratis. Maar niet met iedere pas is dat gratis, je kunt ook een pas hebben waarmee je bijvoorbeeld alleen geld kan opnemen bij de rabobank, en niet bij vreemde banken. Die passen zijn dan volgens mij goedkoper.

Je zou dus even in de voorwaarden van je eigen bank moeten kijken, of het moeten navragen bij de servicedesk. Bij welke bank zit je eigenlijk?
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Walram3 schreef:Maar zijn er ook kosten verbonden als je n cashback kiest in een winkel? Buiten de 0,15 cent wat je betaald voor het pinnen in een winkel uiteraard.
Je noemt het zelf al, de € 0,15 per pinbetaling (ABN AMRO zeker? :wink: ) zijn de kosten. Dus als je iets betaalt twv $ 40 en je vraagt $ 200 cashback (kan dat, zoveel?) betaal je enkel de € 0,15. Dat kan je dus wel wat kosten besparen.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

(kan dat, zoveel?)

Dacht dat je max $ 100,00 kon vragen.
Wij vragen meestal $ 80,00 want als je $ 100,00 vraagt krijg je een briefje van $ 100,00 en die kunnen ze niet overal wisselen
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

De cashback verschilt per winkel. Wij hebben al winkels gehad waar je max. $20 of $40 kan vragen, maar ook $200 hebben we al meegemaakt, en zelfs al $300. Het hangt er ook vanaf met welke kaart je betaalt. Als je met de debitcard betaalt kun je meer terugvragen soms.

Wij vragen bijna altijd cashback, overal waar we zijn, het maximale bedrag. Op die manier hoeven we eigenlijk nooit te pinnen.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Raziel
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Raziel »

Over bankpassen gesproken...
Heeft iemand ervaring met de bankpas van de Postbank/ING in Amerika?
Vorig jaar in Engeland kon ik geen ATM's gebruiken :-(
Mickey99
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Mickey99 »

Ook met de ING pas kun je in Amerika gewoon geld uit de ATM halen.

Met cashback nemen wij ook meestal het maximale op ($ 100). Als de cassiere een biljet van $ 100,00 willen geven vraag ik altijd of ze het willen wisselen dat is nog nooit een probleem geweest :D
Florida1995/1996/1997/1998/1999/2000/2002/2003/2004/2006/2007/2008/2011/2012/2013/2014/2015
New York2006/2007/2009/2015 Zuidwesten:2008/2009/2010/2013 Noordoosten2009
Midwesten2010 Zuidoosten2011 Noordwesten2013 Alaska2014 Canada2013/2014

Afbeelding
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Rob schreef:Wij vragen meestal $ 80,00 want als je $ 100,00 vraagt krijg je een briefje van $ 100,00 en die kunnen ze niet overal wisselen
Dat heb ik nog nooit meegemaakt. Het is gewoon geld uit de kassa en als je die in briefjes van $ 20 wil hebben kan dat toch gewoon? Of werd het bij jullie altijd 'uitgespuugd' door de machine zoals ook het kleingeld vaak terug komt?

Roland

Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Bij de Walmart komt het inderdaad vaak uit een sleuf tevoorschijn en geeft de dame/heer achter de kassa het aan jou.
MeneerG
Amerika-newbie

Bericht door MeneerG »

Hoe zit dat met debit cards daar? (SNS - Maestro)

Ik heb nl geen creditcard
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Daar kun je in de regel goed mee pinnen in de winkels. Geld opnemen bij geldautomaten zou ook geen probleem moeten zijn.

Roland

Swapie
Amerika-newbie

Bericht door Swapie »

Als je van België bent dus niet meer. De belgische banken hebben vanaf 01.01.11 alle debetkaarten buiten europa geblokkeerd. Voor Belgen die naar de USA gaan zit er dus niets anders meer op dan een creditkaart meenemen of aanvragen. Of veel cash geld...
Walram3
Amerika-ontdekker

Bericht door Walram3 »

Bedankt voor de reacties. Ga dan maar cashback doen elke keer, scheelt me toch flink wat euri uiteindelijk.
En ja, ik zit bij ABN :D
Overigens heb ik gemerkt dat de ATM van US Bank t goedkoopst is : $2,-
Zelfs in Caesars Palace op de LV Strip, dus is waarschijnlijk hun standaard tarief. Correct me if I'm wrong.
Heb gemerkt dat t nog wel ns kan verschillen per locatie waar je pint namelijk
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Doockles »

Swapie schreef:Als je van België bent dus niet meer. De belgische banken hebben vanaf 01.01.11 alle debetkaarten buiten europa geblokkeerd. Voor Belgen die naar de USA gaan zit er dus niets anders meer op dan een creditkaart meenemen of aanvragen. Of veel cash geld...
Ik dacht dat je aan je bank kon vragen om dit op te heffen? Je kan in ieder geval altijd eens bellen om te vragen wat je kan doen.
Ik zou het stom vinden dat je dit niet tijdelijk kan opheffen, want dat zou betekenen dat je als jongere zonder CC bv nooit nog buiten Europa kan reizen zonder massa's geld mee te nemen :roll:
thebes
Amerika-expert

Bericht door thebes »

Raziel schreef:Over bankpassen gesproken...
Heeft iemand ervaring met de bankpas van de Postbank/ING in Amerika?
Vorig jaar in Engeland kon ik geen ATM's gebruiken :-(

Bij iedere ATM in de VS en UK met het cirrus/mastercard logo. Ook in Engeland (jaarlijks in Londen, het recentst april '10) nooit problemen gehad met Postbank/INGpas.
Doockles
Amerika-expert

Bericht door Doockles »

Net gelezen in de krant:

Maestro in buitenland gebruiken blijft mogelijk
BRUSSEL - De meeste Belgische banken blokkeren vanaf maandag het gebruik van Maestro-kaarten buiten Europa. Maar ondertussen zijn bijna alle banken overeengekomen dat een tijdelijke deblokkering mogelijk is.
In totaal 22 banken zullen de debetkaarten op verzoek blokkeren. Daarbij onder andere alle grootbanken, maar niet Citibank en Deutsche Bank.

De Maestro-kaarten worden standaard geblokkeerd om fraude te vermijden.

Banken wilden het gebruik van Maestro aanvankelijk beperken tot de 56 vooral Europese landen die chip op de bankkaart zelf gebruiken.
Thamar
Amerika-ontdekker

Bericht door Thamar »

Ik heb er vandaag voor gemaild naar KBC, ze kunnen het deblokkeren maar doen dat enkel in noodgevallen dus als uw Visa/Master nietmeer zou werken.

Het bizarre is wel dat de kaarten nog gewoon werken in apenlanden zoals turkmenistan, tajiskistan, kazachstan enz enz enz.

Als je dan eens goed gaat kijken, een ATM geldopname tot €100 is goedkoper met de debetcard dan met creditcard!
Het gaat mij puur om het principe, heb zowel master als visa, ik wil zelf kunnen beslissen wanneer ik met welke kaart en waar betaal, dat moet de bank niet voor mij doen!
Doockles
Amerika-expert

Bericht door Doockles »

Ja idd! Ik wil er nog niet aan denken wat voor toeren je niet zal moeten uithalen op het moment dat je CC geblokkeerd is en je je debetkaart wil doen werken. :roll: (Er effi vanuit gaan dat je maar 1 CC hebt natuurlijk ;-))

Gelukkig heeft de bank van mijn man al laten weten hieraan niet mee te doen. :clap:

Ik begrijp ook niet dat iedereen dat zomaar laat gebeuren. Er komt precies weinig protest tegen. Nu is Amerika gelukkig een land waar je alles met je CC kan betalen, maar ik kan me voorstellen dat het op andere plaatsen minder prettig is op deze manier.
Swapie
Amerika-newbie

Bericht door Swapie »

Had er vandaag ook al voor gebeld naar de bank en inderdaad ze willen het enkel deblokkeren als je in een "noodgeval" terechtkomt.
Ze stelde wel andere manier voor als voor ons de creditcard een probleem was. (Is het niet, maar het kost wel behoorlijk wat om er mee te pinnen dus wou de alternatieven even weten.)
Tja dat valt dus lelijk tegen.... op de vraag wat je dan moest doen als je geen creditcard had antwoorden ze gewoon "cash meenemen of via western union. Service niet dus!
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Dat soort service zou voor mij een hele goede reden zijn om direct naar een andere bank over te stappen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer