Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Welke luchtvaartmaatschappij prefereer jij?
Wij zijn tot nog toe 3x geweest, met drie verschillende maatschappijen. Om nu meteen een oordeel te geven is niet eenvoudig, want om iets op 1 ervaring te baseren is eigenlijk niet goed. Maar in ieder geval ziet mijn lijstje er als volgt uit:
1e plaats KLM
2e plaats Martinair
3e plaats United
Ik hoop, dat er nog veel reakties zullen volgen, want volgend jaar willen we weer terug. En dan het liefst zo comfortabel mogelijk, voor een redelijke prijs.
1e plaats KLM
2e plaats Martinair
3e plaats United
Ik hoop, dat er nog veel reakties zullen volgen, want volgend jaar willen we weer terug. En dan het liefst zo comfortabel mogelijk, voor een redelijke prijs.
-
Dennis
- AllesAmerika.com Webmaster
- Contacteer:
Dutch, dit stond eigenlijk in het onderwerp Kuwait Airways, maar ik vond dit zo'n goede vraag dat ik hem z'n eigen topic heb gegeven.
Hopelijk komen er inderdaad veel reacties!
Ikzelf heb ervaring met twee luchtvaartmaatschappijen: Delta Airlines en United Airlines. Daarbij gaat mijn voorkeur regelrecht uit naar Delta omdat ik met United destijds grote vertragingen had en er gelogen werd over de reden van die vertragingen (United zei: "slecht weer", het nieuws zei: "de piloten van United staken").
Hopelijk komen er inderdaad veel reacties!
Ikzelf heb ervaring met twee luchtvaartmaatschappijen: Delta Airlines en United Airlines. Daarbij gaat mijn voorkeur regelrecht uit naar Delta omdat ik met United destijds grote vertragingen had en er gelogen werd over de reden van die vertragingen (United zei: "slecht weer", het nieuws zei: "de piloten van United staken").
vliegtuigmaatschappij
hey,
Ik ben er een aantal keren geweest met verschillende maatschappijen.
Mij beviel British airways het beste naast Lufthansa en KLM. De service was goed, goed eten en iedereen een apart videoschermpje in de stoel voor zich. In tegenstelling tot sommige andere maatschappijen had je bij B.A. wel genoeg beeruimte in touristclass. Qua qualiteit-prijsverhouding vond ik B.A. gewoon het beste...
Ik ben er een aantal keren geweest met verschillende maatschappijen.
Mij beviel British airways het beste naast Lufthansa en KLM. De service was goed, goed eten en iedereen een apart videoschermpje in de stoel voor zich. In tegenstelling tot sommige andere maatschappijen had je bij B.A. wel genoeg beeruimte in touristclass. Qua qualiteit-prijsverhouding vond ik B.A. gewoon het beste...
vlieg
de tweede keer met martinair, was beter door videobeeldschermpjes achter elke stoel, betere service
dit jaar met delta airlines dus ben benieuwd..
met een flinke prijs....zou ik het liefst 6 maanden per jaar in de u.s. willen wonen.
Eerste keer gevlogen met Sabena (2000) toen ze dus nog bestonden; service was pover, evenals het eten. En 10 min. voor de landing kwamen ze eindelijk rond met hun imigratiepapieren en van enige hulp was er geen sprake bij het cabinepersoneel (het was de eerste keer dat we met deze papieren in contact kwamen)
Tweede keer was al een heel stuk beter, we hebben toen met KLM gevlogen en dat was dag en nacht verschil met Sabena!
Derde keer met de heenvlucht KLM gevlogen en zoals gewoonlijk top
maar bij de terugvlucht Northwest gevlogen en dat was weer een heel pak minder, dat Amerikaans cabinepersoneel op onze vlucht had blijkbaar liep er met tegenzin rond en was tegen bepaalde mensen zelfs kort af en afwijzend!
Tweede keer was al een heel stuk beter, we hebben toen met KLM gevlogen en dat was dag en nacht verschil met Sabena!
Derde keer met de heenvlucht KLM gevlogen en zoals gewoonlijk top
maar bij de terugvlucht Northwest gevlogen en dat was weer een heel pak minder, dat Amerikaans cabinepersoneel op onze vlucht had blijkbaar liep er met tegenzin rond en was tegen bepaalde mensen zelfs kort af en afwijzend!
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Tja, ik ben reisagente geweest en heb zo ongeveer alle Amerikaanse en een groot aantal Europese maatschappijen gevlogen.
Ik vind het moeilijk om de beste aan te geven, omdat iedere ervaring weer zo heel anders is en soms is het prima en de volgende keer vreselijk.
Jobe schrijft over Northwest en mijn laatste ervaring met hun (tijdens de grote stroomuitval in Detroit en andere steden) was precies dat: het personeel leek ontevreden, er werd absoluut niet geholpen, er was geen glimlach te bekennen op hun gezicht. Ja, ze moesten die dag harder werken dan normaal, maar zij waren niet in een vreemde stad gestrand.
Met Delta naar Parijs hadden we ook een mindere ervaring, maar verder hebben we Delta altijd erg goed gevonden.
United is ook zo up and down. En KLM ook.
Eigenlijk allemaal, als je meer dan eens met ze hebt gevlogen. British Airways is denk ik mijn favoriet, hoewel ik veel liever nonstop vlieg.
Ik vind het moeilijk om de beste aan te geven, omdat iedere ervaring weer zo heel anders is en soms is het prima en de volgende keer vreselijk.
Jobe schrijft over Northwest en mijn laatste ervaring met hun (tijdens de grote stroomuitval in Detroit en andere steden) was precies dat: het personeel leek ontevreden, er werd absoluut niet geholpen, er was geen glimlach te bekennen op hun gezicht. Ja, ze moesten die dag harder werken dan normaal, maar zij waren niet in een vreemde stad gestrand.
Met Delta naar Parijs hadden we ook een mindere ervaring, maar verder hebben we Delta altijd erg goed gevonden.
United is ook zo up and down. En KLM ook.
Eigenlijk allemaal, als je meer dan eens met ze hebt gevlogen. British Airways is denk ik mijn favoriet, hoewel ik veel liever nonstop vlieg.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
American
Geen twijfel, American. Ik vlieg bijna exclusief American Airlines, zowel domestic als internationaal. Beenruimte is zelfs in coach ongeevenaard en ze zorgen erg goed voor hun vaste klanten. Ik vlieg meestal op Brussel.
Ik sla de maaltijden meestal over dus daar kan ik nauwelijks een oordeel over vellen. Volgens mij zijn ze wel iets duurder maar ik vlieg meestal zakelijk dus dat is dan iets minder belangrijk.
Ik sla de maaltijden meestal over dus daar kan ik nauwelijks een oordeel over vellen. Volgens mij zijn ze wel iets duurder maar ik vlieg meestal zakelijk dus dat is dan iets minder belangrijk.
Ga voor de goedkoopste...
In de twee keer dat ik Internationaal (transatlantisch) heb gevlogen, ben ik beide keren met US Airways gegaan. Deze maatschappij was verreweg de goedkoopste (via een studentenreisbureau). Ik wil niet zeggen de beste...
Heb goede vluchten gehad, maar ben op m'n vlucht van Philadelphia naar Amsterdam een beetje ondervoed, maar dat zal door de slechte financiele situatie bij de diverse maatschappijen, bij een andere carrier niet anders zijn.
Als je voor service en klantvriendelijkheid wilt gaan, moet je KLM vliegen. Hopen dat je dan niet in een Northwest toestel terecht komt, want ook al werken de maatschappijen samen, de Hollandse gastvrijheid, kwaliteitsgarantie en service zijn ver te zoeken bij NW (volgens diverse bekenden)...
Heb 'domestic' alleen maar US Airways en American gevlogen. Laatstgenoemde is erg goed (veel beenruimte!).
Mijn idee is -na het horen van verhalen van anderen en mijn eigen ervaringen- dat het serviceniveau van de meeste maatschappijen vergelijkbaar is en je dus het beste voor de laagste prijs kunt gaan.
Heb goede vluchten gehad, maar ben op m'n vlucht van Philadelphia naar Amsterdam een beetje ondervoed, maar dat zal door de slechte financiele situatie bij de diverse maatschappijen, bij een andere carrier niet anders zijn.
Als je voor service en klantvriendelijkheid wilt gaan, moet je KLM vliegen. Hopen dat je dan niet in een Northwest toestel terecht komt, want ook al werken de maatschappijen samen, de Hollandse gastvrijheid, kwaliteitsgarantie en service zijn ver te zoeken bij NW (volgens diverse bekenden)...
Heb 'domestic' alleen maar US Airways en American gevlogen. Laatstgenoemde is erg goed (veel beenruimte!).
Mijn idee is -na het horen van verhalen van anderen en mijn eigen ervaringen- dat het serviceniveau van de meeste maatschappijen vergelijkbaar is en je dus het beste voor de laagste prijs kunt gaan.
-
ElsOnline77
- Amerika-newbie
- Contacteer:
Ik heb al met 3 maatschappijen ervaring...In volgorde van voorkeur:
United, Martinair en American.
Nog nooit een slechte ervaring gehad met United, prima service, prima personeel, zalig om je eigen TV-scherm te hebben en keuze uit wat je wil kijken. Op de vlucht met Martinair zatten dan weer de tofste passagiers,
. De laatse maal was met American en vond ik persoonlijk de service en de klantvriendelijkheid van het personeel enorm tegenvallen. Maar misschien hadden die mensen gewoon een slechte dag...kan ook altijd.
United, Martinair en American.
Nog nooit een slechte ervaring gehad met United, prima service, prima personeel, zalig om je eigen TV-scherm te hebben en keuze uit wat je wil kijken. Op de vlucht met Martinair zatten dan weer de tofste passagiers,
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
American
Net terug van een internationale reis met American naar Mexico. Inderdaad viel de beenruimte tussen de stoelen weer op. Ook het personeel was buitengewoon vriendelijk, vooral voor ons 7 jarige dochtertje, wat door een slechte ervaring met luchtzakken, nogal angstig is gedurende het vliegen.
En de vliegtuigen zagen er schoon en nieuw bekleed uit, met verstelbare hoofdkussentjes in de stoelen gebouwd.
Al met al een prima ervaring. Vooral die beenruimte is toch wel erg belangrijk, vind ik.
En de vliegtuigen zagen er schoon en nieuw bekleed uit, met verstelbare hoofdkussentjes in de stoelen gebouwd.
Al met al een prima ervaring. Vooral die beenruimte is toch wel erg belangrijk, vind ik.
Airlines
Volgens mijn beschouwing zijn de meeste maatschappijen tegenwoordig behoorlijk. Ik heb zelfs ooit Aeroflot geriskeerd en dat beviel prima, de stewardessen waren wat snauwerig en het eten wat low-budget maar op zich uitstekend. Singapore Airlines selecteert echt de mooiste dames met Chinees bloed en heeft veel beenruimte beschikbaar, Japan Air Lines wat minder beenruimte en de meest arrogante stewardessen die ik ooit ergens heb gezien. Het schijnen voormalige fotomodellen te zijn, vandaar. KLM is altijd prima maar ik vond het eten van Northwest Airlines lekkerder. Vooral die mini-pizza en de cake. Trouwens, wat vinden jullie van de luchthavens van New York? JFK is buitengewoon groot qua oppervlakte maar wat levenloos en saai, bovendien moeten ze eens opschieten met die verdomde skyrail, want de bus schiet echt niet op door de ghetto's van Queens. LaGuardia ken ik nog niet dus vertel me er meer over. Ik vond Newark nogal tegenvallen...het leek wel of ik in Lodz of Volgograd landde :-s, een tikje ouderwets allemaal. Maar de connectie naar het centrum van Manhattan is echt fantastisch. Het middeleeeuwse treintje brengt je er in no-time.
Nederland-Nashville
Ik heb m'n oude bericht maar even als quote gebruikt, omdat het er wel iets mee te maken heeft. Want er is een vraag bij mij opgekomen die toch met vliegen te maken heeft, dus vandaar.Dutch schreef:Wij zijn tot nog toe 3x geweest, met drie verschillende maatschappijen. Om nu meteen een oordeel te geven is niet eenvoudig, want om iets op 1 ervaring te baseren is eigenlijk niet goed. Maar in ieder geval ziet mijn lijstje er als volgt uit:
1e plaats KLM
2e plaats Martinair
3e plaats United
De vraag is: Welke maatschappijen vliegen rechtstreeks van Schiphol op Nashville? De voorkeur gaat uit naar Nashville omdat dat dichter bij ons einddoel is dan bijvoorbeeld Memphis.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Helaas, het antwoord is geen. Memphis is een "hub" voor Northwest, maar Nashville is dat van geen enkele internationale maatschappij. Je zult dus ergens moeten overstappen. Tenzij er een chartervlucht naar Nashville is of zo, maar dat betwijfel ik.
Ik heb drie maatschappijen naar Amerika gehad, nl. Northwest, KLM en Swiss International en ik moet zeggen dat Swiss International er met kop en schouders boven uit stak! perfecte service tegen een redelijke prijs en erg fijne en (relatief) ruime stoelindeling
Destruction leads to a very rough road but it also breeds creation
ik vlieg (bijna) exclusief United. Naast het eigen 'entertainment system' heb ik daar altijd genoeg beenruimte
Doordat ik frequent flyer ben kom ik dan ook altijd in Economy Plus te zetten en wordt ook regelmatig geupgrade naar Business Class.
Economy plus heeft 5" meer beenruimte, zo'n 13cm, lijkt niet veel maar maakt wel degelijk de reis een stuk aangenamer.
De maaltijden bij United zijn niet echt goed vind ik
Andere hele goede ervaring was Signapore Airlines.
Prima service, lekkere maaltijden en een entertainment system waar je zelfs Nintendo games kunt spelen.
Signapore vloog 3x per week op Chicago, dat is na 11 sept. stopgezet, ik ben niet op de hoogte van hun huidige vluchtschema
Doordat ik frequent flyer ben kom ik dan ook altijd in Economy Plus te zetten en wordt ook regelmatig geupgrade naar Business Class.
Economy plus heeft 5" meer beenruimte, zo'n 13cm, lijkt niet veel maar maakt wel degelijk de reis een stuk aangenamer.
De maaltijden bij United zijn niet echt goed vind ik
Andere hele goede ervaring was Signapore Airlines.
Prima service, lekkere maaltijden en een entertainment system waar je zelfs Nintendo games kunt spelen.
Signapore vloog 3x per week op Chicago, dat is na 11 sept. stopgezet, ik ben niet op de hoogte van hun huidige vluchtschema
Laatst gewijzigd door fxr1985 op 28 okt 2003, 09:10, 1 keer totaal gewijzigd.
You can't steal second base without leaving first
Airlines
Hier mijn favorieten:
1. Lufthansa (via Duitsland)
2. Singapore Airlines (via New York)
3. British Airways (via Londen)
4. Continental
4. Delta (via Atlanta)
5. KLM (vind ik eigenlijk maar niets)
6. Martinair (de prijs was goed)
7. De aloude TWA (helaas zat de stoel niet vast)
8. Het niet meer bestaande PANAM (vloeibare boter)
9. Eastern Airlines (ook het loodje gelegd)
10. Northwest (bad, bad, bad in fucking old planes)
11. Malev (via Budapest en een vracht salami)
Binnenkort wordt US Airways getest. Geluiden over deze maatschappij zijn wisselend. De prijs is echter goed. We doen een poging.
1. Lufthansa (via Duitsland)
2. Singapore Airlines (via New York)
3. British Airways (via Londen)
4. Continental
4. Delta (via Atlanta)
5. KLM (vind ik eigenlijk maar niets)
6. Martinair (de prijs was goed)
7. De aloude TWA (helaas zat de stoel niet vast)
8. Het niet meer bestaande PANAM (vloeibare boter)
9. Eastern Airlines (ook het loodje gelegd)
10. Northwest (bad, bad, bad in fucking old planes)
11. Malev (via Budapest en een vracht salami)
Binnenkort wordt US Airways getest. Geluiden over deze maatschappij zijn wisselend. De prijs is echter goed. We doen een poging.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 5687 Weergaves
-
Laatste bericht door Dutchess
-
- 2 Reacties