Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vernieuwen paspoort
- headhunterke
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
Vernieuwen paspoort
Mijn zus gaat deze middag om haar internationaal paspoort (reispas), om zo op tijd te zijn met het invullen van ESTA, nu het nog gratis is.
Maar ze is nog geen 18. Nu bracht mijn ma me aan het twijfelen met haar volgende uitspraak: 'Moet ze die pas dan niet opnieuw aanvragen als ze 18 (april 2011) is?'
Ik dacht dat dat niet het geval was. Maar ze bleef aandringen, en nu twijfel ik dus.
Kan iemand me gelijk of ongelijk geven? :p
Alvast bedankt!
Maar ze is nog geen 18. Nu bracht mijn ma me aan het twijfelen met haar volgende uitspraak: 'Moet ze die pas dan niet opnieuw aanvragen als ze 18 (april 2011) is?'
Ik dacht dat dat niet het geval was. Maar ze bleef aandringen, en nu twijfel ik dus.
Alvast bedankt!
"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Re: Vernieuwen paspoort
Wanneer gaat ze het paspoort voor de eerste keer gebruiken? Als dat pas volgend jaar ergens is, zou ik het gewoon zo laten. (Paspoort is ook niet gratis, en je verliest er een jaar mee dat je het effectief gaat gebruiken.)
Een Nederlandse pas is 5 jaar geldig ook als baby, bakvis of pensionado
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
- DVDGuy
- Amerika-expert
- Partner van: Krabbegat
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Maar het gaat om een Belgisch paspoort6foot6 schreef:Een Nederlandse pas is 5 jaar geldig ook als baby, bakvis of pensionado

Dit vraag je dus aan de gemeente/stad die het paspoort afgeeft.
-
- Amerikafan
nee hoor.headhunterke schreef:Mijn zus gaat deze middag om haar internationaal paspoort (reispas), om zo op tijd te zijn met het invullen van ESTA, nu het nog gratis is.
Alvast bedankt!
Ik heb de mijne aangevraagd toen ik 17 was, en heb hem tot nu toe zonder problemen kunnen gebruiken (ben bijna 22 dus moet er een nieuwe gaan halen binnenkort)
Kzie dat je van aalst bent dus heb effe prijzen opgezocht (ze zijn daar trouwens 10 euro duurder dan in mijn gemeente....vreemd.):
Voor minderjarigen kost dat ding 30 euro minder, dus ik zou er nog een gaan halen voor ze 18 is

1.volwassenen: 82,50 EUR
2. -18 jarigen:55,50 EUR
States visited: MO, KS, MN, IA, OK, TX, NM, AZ, CO, NY, NJ, IL, KY, TN, NC, MS, AL, RI, MA, CT
- headhunterke
- Amerikakenner
Ok, thanks voor de reacties. We gaan hem nu gelijk halen omdat hij dan inderdaad 30 euro goedkoper is. Da's toch al een aardig bedrag voor een stukje papier in mijn ogen...
"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."
Dan zou ik maar geen briefje van 50 Euro pinnen. Das nog meer geld voor nog minder papier 

- headhunterke
- Amerikakenner
Hehe, nu weet ik ff niet wat te zeggen

- Grandu
- Amerika-expert
- Contacteer:
Vanaf wanneer gaat er geld voor de ESTA worden gevraagd? Ik moet de mijne ook nog updaten voor zomer volgend jaar 

The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/
“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
Eigenlijk is ESTA gratis. Die 13 Dollar krijg je terug bij je eerdte speeding ticket 

8 september
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
- RNA
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Dus als ik mn esta voor 8 sept weer opnieuw invul kan ik weer twee jaar gratis vooruit? Ookal update ik em over bijvoorbeeld een jaar met wat reis informatie?

Jup 

Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
Ik heb mijn ESTA nog vernieuwd in April... maar ik ben Hollands genoeg om net voor 8 september hem even te vernieuwen
.

- headhunterke
- Amerikakenner
Als Belg neem ik die gewoonte graag ff over hoor ;Dchristvs schreef:Ik heb mijn ESTA nog vernieuwd in April... maar ik ben Hollands genoeg om net voor 8 september hem even te vernieuwen.
Sinds mijn visum is verlopen vraag ik altijd voor elke vlucht naar de USA een nieuwe ESTA aan, ik denk dat ik daar na mijn volgende US vlucht begin September maar mee ophoudt 

Dat zou een duur grapje worden 

Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
Ach, op een ticketprijs maakt die 15 Dollar natuurlijk niets uit.
Ik vraag me wel af waarom de airport tax niet gewoon wordt verhoogd. Scheelt een boel burocratie en gedoe voor de reiziger.
Ik vraag me wel af waarom de airport tax niet gewoon wordt verhoogd. Scheelt een boel burocratie en gedoe voor de reiziger.
Omdat er een scala aan mensen zijn voor wie dit niet geldt. Mensen uit een niet-VWP land, mensen met een visum..
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 9 Reacties
- 1934 Weergaves
-
Laatste bericht door MBA93x