Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Slangen ed.

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Evelien.
Amerikakenner

Slangen ed.

Bericht door Evelien. »

Oke , misschien een raar onderwerp maar het zit dus zo!
Ik heb echt een temenese fobie voor slangen, maar vermits eig over heel de wereld slangen leven houdt dat me niet tegen.
Maar nu vroeg ik mij dus wel af hoe vaak je ze in west amerika tegekomt. Welke soort er leeft en of deze gevaarlijk zijn.
Als je ze tegekomt, doen ze dan niks en ligge ze daar maar te liggen of kan je je aan een beet verwachten?
Heeft iedereen onder jullie wel al eens een slang tege gekomen of is dit eerder uitzonderlijk?
Dus , maw een beetje meer 'uitleg' van jullie is altijd welkom, zodat ik (hopelijk) toch met iets of wat gerust hart kan vertrekken :wink:

groetjes!
Afbeelding
john ny
Amerikakenner

Re: Slangen ed.

Bericht door john ny »

In de keren dat ik er ben geweest ben ik alleen de wereldberoemde tuinslang tegengekomen... :wink: . Ik ben een aantal keren die kant op geweest maar ik ben er nooit een tegengekomen (ook in NP's niet.)...
De overwinnaar wordt nooit gevraagd of hij de waarheid vertelde
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Er zitten slangen, en ook wel gevaarlijke soorten, maar tegenkomen doe je ze niet snel.
Blijf met je handen uit gaten in rotsen en andere donkere plekken, en let op als je naast paden loopt waar je je voeten zet, en er zal je weinig gebeuren.

In alle jaren dat ik in het zuid-westen kom, heb ik 1x een slang gezien.
Evelien.
Amerikakenner

Bericht door Evelien. »

Oke! :thumbup: stelt me al een beetje gerust.
En wat doe je zelf en de slang dan als je zo een tegekomt?
Van al de reisverslagen die ik al gelezen heb zie ik er toch vaak een foto van een slang tussen staan, of dat die gewoon op het wandelpad kruipt, maar dat is dan eerder uitzonderlijk?
Moet je eig schrik hebben dat zo een beest in uw tent kruipt of?
Bestaat er ook iets voor slangen zoals de bearspray ofzo? :D
Tzijn misschien allemaal idiote vragen maar ben er echt doodsbang van!
Afbeelding
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

gewoon je tent dichthouden.Kan er ook niks inkruipen.
Een spray bestaat niet
LeenG
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door LeenG »

wij hebben er ééntje gezien toen we in Moab een boottochtje maakten op de Colorado. Onderweg zijn we uitgestapt om naar petrified wood te gaan kijken. Toen zagen we langs de kant een kleintje : zo'n 20-30cm en nauwelijks een cm breed. Hij/zij had net een salamandertje (of zoiets) gevangen.
Ik ben ook nogal fobisch van slangen maar aangezien hij al een lunch had, was ik vrij gerust.

Nooit vergeten: een slang heeft meer schrik van de mens dan omgekeerd, dus een slang zal meestal maken dat-ie wegkomt, nog voor jij 'm gezien hebt. Slangen voelen ook beter dan ze zien. Ik heb mij laten vertellen dat als je een paar keer op de grond stampt, ze dan ook weglopen door de trillingen in de grond.

je moet al heel goed kijken om 'm te zien tussen de takken.
Afbeelding
Lampie
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Lampie »

Wij zijn 2 weken geleden in de Bryce Canyon ook een slang op ons pad tegengekomen.
Het bleek overigens een klein wurgslangetje te zijn, dus hoef je daar geen angst voor te hebben.
Met een beetje grootheidswaanzin van het slangetje kan hij je vinger wurgen :wink:
Zoals al eerder vermeld: Goed kijken waar je gaat zitten en niet zomaar je handen ergens onder een bosje neerzetten als je aan het hiken bent.
Zo komen echt niet op je af.
Bijlagen
DSC00521.JPG
https://vwijck.com
2024 LA - SF - DEN
2022 SEA - SLC
2015 NY - CAN - NY
2014 SEA - Den
2012 LV - Denver
2010 San Francisco - Denver
Evelien.
Amerikakenner

Bericht door Evelien. »

oke zelfs van die 2 slangetjes krijg ik al schrik :D

Achja dan zal ik maar heel de tijd stampend moeten rondlopen zeker :) zullen ze mij wel van ver horen aankomen en vluchten :lol:
Afbeelding
Evelien.
Amerikakenner

Bericht door Evelien. »

ah, nog iets..

maar zo een klein wurgslangetje wordt toch redelijk groot? of niet?
Wat dan als je daar eentje van 2 meter ofzo tegekomt?
Afbeelding
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Die van twee meter kan je tegen komen, hebben wij ook gehad maar die was zo snel weg dat ik niet eens tijd kreeg om een foto te maken.
Op al onze reizen al verschillend slangen tegen gekomen zowel ratelslangen (zijn giftig) als Gopherslangen (dat zijn die wurgslangen) ook een Gilimonster trouwens (dat is de enige giftige hagedis in Amerika) maar ze zijn altijd zo verdwenen, je moet echt vlug zijn om een foto te maken.
Evelien.
Amerikakenner

Bericht door Evelien. »

ah oke! Dus als ik men vriend telkens voor me uit stuur dan jaagt hij ze wel weg tege dat ik arriveer :D
dat zou wel ideaal zijn!
En die van 2 meter , waar had je die gezien ?
Hagedissen enzo vind ik nu precies niet zo erg, misschien als daar een gigantische voor je staat dat da wel ff schrikken is maar voor de rest vind ik dat wel boeiende beesten. Maar een slang kan beter ver wegblijven!
Afbeelding
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Tuzigoot NM, dit ligt tussen Cottonwood en Clarkdale Arizona.
Zie http://www.robenannie.nl/reisverslag2008-1.html dag 23, je heoft niet te schrikken want er staat geen foto bij :wink:
Skipper
Amerika-ontdekker

Bericht door Skipper »

Afgelopen juli in Zion werd het pad versperd door een "cruisende" ratelslang. Gelukkig stond er een parkranger bij die iedereen een beetje aan de kant hield tot het beestje het pad gepasseerd was.

In de shuttlebus in Zion NP werd nog vertelt dat er van alle 13 in Zion voorkomende slangen er maar 1 giftig was....
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Volgens mij zitten er wel meer dan 13 slangen in Zion NP :lol:
anna m
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door anna m »

Tot grote hilariteit van de familie ben ik panisch voor slangen. Het volgende overkwam mij vorige maand in Capitol Reef. De kinderen waren aan het zwemmen in het riviertje vlak bij de camping (loop C). Op een gegeven moment ben ik naar ze toe gegaan enzij deden een kunstje voor mij. Daarom moest ik een tijdje wachten/stil staan. In mijn ooghoek zag ik een slang, maar wilde er niet aan toegeven, want dat was ik weer degene die een slang had gezien (de rest van de familie ziet ze nl nooit!!!). Om een lang verhaal kort te houden, het beest (dun, maar een meter of 1,5) schuifelde redelijk bij mij in de buurt rond. Ik heb toen heel hard op de grond gestampt en hij/zij verdween razendsnel. de angst moet wel op mijn gezicht te zien zijn geweest, want toen het kunstje "klaar" was (ik heb er natuurlijk niets van gezien)zagen de kinderen direct dat er wat aan de hand was. Nu thuis kan ik wel om het verhaal gniffelen, maar toen.....
Moraal: altijd stampen, doen ik ook altijd als ik het niet vertrouw en het heeft geholpen,
Succes'
Anna Martha

Ps ik ben blij dat ik niet de enige ben met (zoals de famlilie het noemt) een slangenfobie
goldenhills
Amerika-expert

Bericht door goldenhills »

Ik denk inderdaad niet dat je je zorgen hoeft te maken over slangen. Als je op de gebaande paden blijft heb je sowieso geen grote kans om ze tegen te komen, en de meeste problemen zijn het gevolg van provocatie of dom gedrag (zoals je hand in een rotsopening stoppen om te voelen of er wat inzit...). Ik ben meerdere keren slangen tegengekomen (ze zitten zo'n beetje door heel de VS), waarvan maar een keer een dreigende slang (een ratelslang, ratelend, kop en bovenlijf opgericht). Als je rustig ruimte maakt voor de slang om weg te komen is er niets aan de hand.

Per inwoner bekeken is er grotere kans om door een slang of hagedis gedood te worden in Zweden dan in de VS...
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

En Evelien ben je door de foto's van al die leuke forum leden nu al een beetje genezen?? :wink:

wij zijn nu drie keer geweest, en ook veel gewandeld, en nooit wat gezien!

Beetje oefenen met foto's kan wel een beetje helpen en dan misschien nog naar de dierentuin gaan uiteindelijk om achter glas te oefenen met rustig blijven, danwel niet heel erg in paniek te raken. Anderzijds; altijd stampen. Een zekere mate van op je hoede blijven is altijd goed. :thumbup:
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

M'n schoonouders wonen in Texas en daar stikt het van de slangen en die krengen hebben niet eens het fatsoen om buiten te blijven. Zo stapte ik een keer de woonkamer binnen en stapte met m'n blote voet op een slang! Gillen natuurlijk en m'n dochtertje naar achter geduwd en daarna pas gekeken wat het was. Bleek een onschuldig slangetje te zijn maar gatverdamme wat een rotgevoel!

Of die keer dat ik sinaasappels wilde plukken voor m'n dochtertje en kleindochter. Zat er een slang in de struik om de takken gewikkeld. Leek wel op kerstversiering. Sorry meiden, we eten eerst de sinaasappels die al in de keuken lagen.

En als ik het hek naar de weg moet openmaken zie ik ook vaak slangen. Ben altijd super voorzichtig als ik de auto uit stap. De eerste keer dat we op de ranch waren kreeg ik een halve hartverzakking van gerommel in de struiken. Dacht dat het minstens een kudde wilde zwijnen was maar was alleen maar een armadillo :oops:

En hier in Utah, in de eerste week dat we hier waren hebben we 2 slangen in de speeltuin gezien. Als we naar een speeltuin of park gaan loop ik dus altijd eerst overal rond om te controleren.
Ben ook wel eens met de auto over een slang gereden. Vond m'n zoontje erg dapper van me :lol:

Ik ben dus zo iemand die overal slangen tegenkomt. En andere enge beesten. Eind juni ben ik door een Black Widow gebeten en heb nog steeds af en toe pijn in m'n arm. Oh en dan heb ik nog niet eens over de schorpioenen verteld! Die krengen komen dus ook altijd binnen bij m'n schoonouders. Liep ik de badkamer in om te douchen en moest meteen omkeren om m'n cowboylaarzen te pakken om een schorpioen plat te stampen. (note to self: always keep boots on untill last moment) Oh, nu snap ik waarom die cowgirls op die posters wel hun laarzen aanhouden als de rest van hun kleding al verdwenen is :roll:

Hier in Utah valt het mee met de schorpioenen gelukkig. En ons huis hier is blijjkbaar niet zo aantrekkelijk voor dat soort ongedierte.
Skydriver
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Skydriver »

Wij zijn tijdens onze reis 2x een ratelslang tegengekomen! Het zijn nette slangen; ze waarschuwen eerst. Dat deden dezen ook (één ervan was een fors exemplaar!) zodat we rustig onze afstand konden houden en er een foto van konden maken...(die volgt nog!)
rvd4always
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door rvd4always »

In ieder geval tijdens het hiken hoge schoenen aantrekken. Dat beschermd je enigszins tegen beten. Als een slang je wilt bijten is ie toch sneller dus een soort bear spray heeft dan geen zin. Op de paden blijven en goed uitkijken. Zelf ben ik nooit een slang tegen gekomen, wel krokodillen in Florida!
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer