Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
In hoeverre benzine schaarste in VS?
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
In hoeverre benzine schaarste in VS?
Gezien onze VS-vakantie, die komende zondag begint, waarin wij voornemens zijn om een rondtour per auto te gaan maken door de staten Colorado, New Mexico, Arizona en Utah, ben ik toch wel heel benieuwd of wij de geplande route kunnen gaan afleggen.
Als ik zo de berichten lees op het internet is er een gebrek aan brandstof, de benzineprijzen gaan drastisch omhoog, benzinepompen die geen benzine meer hebben, VS-inwoners die hun trips afzeggen hierdoor, President Bush die de bevolking vraagt: "Don't buy gas if you don't need it.", enz.
Ik wil proberen de berichtgeving in de gaten te houden en wil hierbij vragen aan de mede forumleden, vooral die in de VS wonen, of zij via het forum kunnen laten weten hoe zij dit ervaren en eventuele internetpagina-links willen plaatsen over artikelen, die zij tegenkomen die hier mee te maken hebben.
Ik krijg het gevoel, dat ik onze route zal moeten gaan aanpassen en niet al te ver weg moet gaan van Denver, CO waar wij zullen aankomen en ook weer na 4 weken vanuit zullen vertrekken. Het zal toch niet zo zijn, dat wij ergens stranden en niet meer met de huurauto terug kunnen komen in Denver. Ik vind het best wel spannend worden.
Pagina CNN.com: http://www.cnn.com/2005/TRAVEL/09/02/ka ... index.html
Groet, Marco.
Als ik zo de berichten lees op het internet is er een gebrek aan brandstof, de benzineprijzen gaan drastisch omhoog, benzinepompen die geen benzine meer hebben, VS-inwoners die hun trips afzeggen hierdoor, President Bush die de bevolking vraagt: "Don't buy gas if you don't need it.", enz.
Ik wil proberen de berichtgeving in de gaten te houden en wil hierbij vragen aan de mede forumleden, vooral die in de VS wonen, of zij via het forum kunnen laten weten hoe zij dit ervaren en eventuele internetpagina-links willen plaatsen over artikelen, die zij tegenkomen die hier mee te maken hebben.
Ik krijg het gevoel, dat ik onze route zal moeten gaan aanpassen en niet al te ver weg moet gaan van Denver, CO waar wij zullen aankomen en ook weer na 4 weken vanuit zullen vertrekken. Het zal toch niet zo zijn, dat wij ergens stranden en niet meer met de huurauto terug kunnen komen in Denver. Ik vind het best wel spannend worden.
Pagina CNN.com: http://www.cnn.com/2005/TRAVEL/09/02/ka ... index.html
Groet, Marco.
-
- Amerika-expert
Hier, in Noord Carolina, zijn de benzine prijzen enorm gestegen na Katrina. Maar je kan wel gewon benzine kopen. Sommige benzinestations zijn leegverkocht, maar er zijn er zat die nog wel gewoon verkopen. Dus geen paniek. Wat ik je aanraadt is om op tijd te tanken. Hou je tank behoorlijk vol, want je wil niet aankomen rijden bij een tankstation met een lege tank om te zien dat deze nou net geen benzine meer heeft......
Veel plezier !!!
Groetjes Petra
Veel plezier !!!
Groetjes Petra
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Ik denk, dat de schaarste ook meer hier in het oosten geldt, waar een groot deel van de olie uit het getroffen gebied komt. Volgens mij krijgt het westen meer buitenlandse olie. Maar hier is het net als bij Petra in NC, hoge(re) prijzen van bijna $4 per gallon, maar ik heb nog geen station dicht gezien doordat ze geen benzine meer hebben.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Hoi, Ik zit nog iets zuidelijker in Alabama tegen de Florida grens aan en ook wij kunnen gewoon aan benzine komen. Soms moet je wel voor de hogere prijs van bv Premium kiezen (en betalen) omdat de goedkopere loodvrije op is, maar dat maakt niet zoveel uit, je auto rijdt er niet minder op! Ik heb nog geen pomp gezien die helemaal niets meer had!
Benzineprijzen zullen wel hoog blijven voor een paar weken! Wij betalen hier ook rond de $3
Richard
Benzineprijzen zullen wel hoog blijven voor een paar weken! Wij betalen hier ook rond de $3
Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
- hopi-hopi
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Om de brandstofprijs exact te weten tijdens de trip is het makkelijk om
een vergelijkings site te hebben...... en ziedaar..
http://www.gaspricewatch.com/new/default.asp
Ik gebruik de code van de stad waar ik heen ga, met een radius van
10/15 miles..
grt eddy
een vergelijkings site te hebben...... en ziedaar..

http://www.gaspricewatch.com/new/default.asp
Ik gebruik de code van de stad waar ik heen ga, met een radius van
10/15 miles..
grt eddy
Er is niet echt een schaarste, zeker niet nu Bush eindelijk amerikaanse oliereserves heeft vrij gemaakt, een 60 miljoen tonnen ruwe olie. Maar de voornaamste reden dat de olieprijzen zo gestegen zijn is omdat een heleboel bedrijven heerlijk opportunistisch gebruik hebben gemaakt van de paniek om zo de prijs op te drijven, zeker in het zuiden des lands.
24th of September, 2 year wedding anniversary 
During the romantic dinner she said:
I love you, but I need to burp now...

Dit is niet geheel waar. We hebben hier het normale verhaal van Vraag en Aanbod. Prijzen zijn gestegen naar zo'n $3,20 per gallon en dat zal wel even zo blijven.GEoDLeto schreef:Er is niet echt een schaarste, zeker niet nu Bush eindelijk amerikaanse oliereserves heeft vrij gemaakt, een 60 miljoen tonnen ruwe olie. Maar de voornaamste reden dat de olieprijzen zo gestegen zijn is omdat een heleboel bedrijven heerlijk opportunistisch gebruik hebben gemaakt van de paniek om zo de prijs op te drijven, zeker in het zuiden des lands.
De 60 miljoen vaten waar jij het over hebt, komen niet uit de reserve maar uit bv het midden oosten etc. die 60 miljoen vaten EXTRA exporteren!
De VS reserves zijn vorige week al losgelaten met, ik dacht, zo'n 2 miljoen per dag.
Het grotere probleem echter is dat er geen raffinaderijen zijn om deze olie in Benzine om te zetten, daar ligt het echte probleem. Dus veel vraag maar weinig aanbod.
Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
-
- Amerikafan
- Contacteer:
In Grand Rapids (MI) is het bijna $3/gallon, sommige stations zitter er al boven maar de meeste (nog) niet.
Dit is een aardige link voor mensen in West Michigan:
http://www.grandrapidsgasprices.com/
Wordt per uur bijgewerkt en je ziet snel waar je goedkoop kan tanken.
Dit is een aardige link voor mensen in West Michigan:
http://www.grandrapidsgasprices.com/
Wordt per uur bijgewerkt en je ziet snel waar je goedkoop kan tanken.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
Het probleem is natuurlijk dat de Amerikaanse olie verwerkende industrie al geruime tijd op 95% van capaciteit draait. Katrina maakt dat probleem nog eens extra duidelijk. De echte oplossing is verantwoordelijker met de verschillende energiebronnen omgaan maar is politieke lef voor nodig.
Amerikanen zijn wars van enige vorm van regulering en het rijden van een grote SUV "just because I can" is voor velen een uitdrukking van de verworven "freedoms". Helaas lijkt dat voor bepaalde groepen op gezette tijden haaks te staan op dat andere mooie Amerikaanse begrip: common sense.
Amerikanen zijn wars van enige vorm van regulering en het rijden van een grote SUV "just because I can" is voor velen een uitdrukking van de verworven "freedoms". Helaas lijkt dat voor bepaalde groepen op gezette tijden haaks te staan op dat andere mooie Amerikaanse begrip: common sense.
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hey Markro, sorry dat ik een beetje laat reageer, maar ik zat het afgelopen weekend in San Diego. De benzine hier in Denver is duur maar ruim voorradig. De prijs schommelt momenteel rond de $3 en was in California niet eens veel duurder. Denver is wat olie raffinaarderijen betreft meer afhankelijk van de west kust, en heeft dus niet de schaarste die je momenteel in het oosten en zuiden ziet.
maar toch heeeeel langzaam komen hybride autos op de markt, heeeel langzaam komen er autos die op waterstof rijden in zicht, er is nog een klein sprankje hoop...maar ja zoals gezegd, de gemiddelde amerikaan is zeer gehecht aan zijn SUV 

24th of September, 2 year wedding anniversary 

net nu wij een SUV huren...we konden het weer niet beter treffen
raar maar waar, maar hier in België is de diesel lichtjes in prijs gedaald...

raar maar waar, maar hier in België is de diesel lichtjes in prijs gedaald...
http://web.me.com/eric.katja/Site/Welkom.html
under construction
under construction
-
- Amerika-expert
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Eric,Eric schreef:net nu wij een SUV huren...we konden het weer niet beter treffen![]()
ach, zolang je niet zoveel mijlen rijdt als ik tijdens mijn laatste trip (6629 mijl) is het nog goed te doen.

Weet je ongeveer hoeveel mijlen jullie gaan afleggen? Ik reed met mijn SUV, een Dodge Durango, gemiddeld 17,87 mile/gallon. In totaal heb ik 371 gallon getankt tegen een gemiddelde prijs van $ 2,189 per gallon (dat was in juni/juli). Met de huidige prijzen van rond de $ 3,00 per gallon kun je zo ongeveer uitrekenen wat jullie aan benzine kwijt zullen zijn.
Roland
Ik zit momenteel in Ann Arbor, Michigan, en ik was net een beetje aan het rondtoeren door Michigan (Mackinaw Island en UP) toen ze met die paniekberichten over de olieschaarste kwamen. Velen zijn niet op 'labour day-weekend' vertrokken omdat de benzine zoveel duurder geworden zou zijn...
Maar serieus, (en ik spreek alleen voor michigan), ik vind dat het overdreven wordt : vorige vrijdag en zaterdag zijn er inderdaad piekmomenten geweest (met 3,30 a 3,40 dollar/gallon), maar zondag was die alweer onder de 3 dollar gedaald tot een 'redelijk normale' prijs van 2,92 a 2,99). Als ik mijn moeder zo hoor over de olieprijs in Belgie (1,40 euro/liter voor een loodvrij 95), betaal je hier nog altijd maar de helft hoor...
Maar serieus, (en ik spreek alleen voor michigan), ik vind dat het overdreven wordt : vorige vrijdag en zaterdag zijn er inderdaad piekmomenten geweest (met 3,30 a 3,40 dollar/gallon), maar zondag was die alweer onder de 3 dollar gedaald tot een 'redelijk normale' prijs van 2,92 a 2,99). Als ik mijn moeder zo hoor over de olieprijs in Belgie (1,40 euro/liter voor een loodvrij 95), betaal je hier nog altijd maar de helft hoor...
Coyote,
thx...echt druk moet ik mij niet maken...wij doen slechts een 2000 miles, dus de kosten voor het verbruik zullen nog redelijk meevallen.
Het is zoals Myo al zei, de prijs hier in België swingt echt de pan uit.
thx...echt druk moet ik mij niet maken...wij doen slechts een 2000 miles, dus de kosten voor het verbruik zullen nog redelijk meevallen.
Het is zoals Myo al zei, de prijs hier in België swingt echt de pan uit.
http://web.me.com/eric.katja/Site/Welkom.html
under construction
under construction