Anyway, de onderwerpen zijn soms zo specifiek, dat ik een aantal basisvragen graag beantwoord zou willen zien over de reis door de USA die mijn vrouw en ik in maart/april 2011 willen maken. We zitten echt nog in de oriëntatiefase. Bij voorbaat dank.
1) Allereerst, als je veel wilt zien van (een gedeelte van de VS), hoelang moet je dan reizen? 2, 3 of 4 weken? Ik vraag dit omdat ik graag 3 a 4 weken zou willen, maar wordt je het dan niet een beetje zat (het reizen bedoel ik)?
2) Heeft er iemand hier ervaring met reizen per trein door de VS? Het lijkt me heerlijk aangezien je dan lekker door het mooie landschap kunt touren zonder zelf te hoeven sturen. En dan per locatie een auto huren en daar dan weer wat dagen rondreizen, alvorens weer met de trein verder te trekken. Of is trein niet te doen? (lange wachttijden, ineffectief voor sight-seeing, duur etc.)
3) Voor twee personen, een reis van 3 weken, incl. autohuur en overnachtingen en reis. Wat is het budget waar je ongeveer mee moet rekenen? Reis voor 2 personen moet wel voor 1.000 euro kunnen, weet ik uit ervaring. Alles bij elkaar: euro of 3.000? Of is dat krap?
4) Waar beginnen..?! Ik zou het liefst de hele VS willen zien, New England, het diepe zuiden, het zuid-westen met de National Parks en het woeste Noord-Westen... Wij willen het liefst authenthiek Amerika zien en mooie natuur, stille wegen, kleine stadjes dorpjes, gewoon Het Echte Amerika. Wat raden jullie dan aan? Of kan je in 3, 4 weken het halve land doorkruisen? (of bij wijze van spreken van Georgia naar Oregon rijden).
5) Vaak hoor je mensen praten over dat je in Amerika 'uren kunt rijden zonder iemand tegen te komen'. Is dat echt zo, of is dat een mythe? Ik heb gereisd door boerenstaten als Ohio, Indiana en Illinois. Ook door Missouri. Heerlijk rustig, absoluut, maar niet dat je alleen bent. Of moet je daarvoor naar Utah en Wyoming?
6) Zijn ghost towns leuk om te bezoeken of is daar echt niets te doen?
7) In hoeverre zijn National Parks als Zion, bryce en Grand Canyon toeristisch in de zin van dat het druk is enzo?
Dat was het wel zo'n beetje. Alvast bedankt!