Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Ervaren reizigers, uw hulp gevraagd

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
JayLovesUSA
Amerikafan

Ervaren reizigers, uw hulp gevraagd

Bericht door JayLovesUSA »

Wat een informatie is er te vinden op dit forum! Geweldige verhalen allemaal. Van baseballwedstrijden tot grote trucks, alles even geweldig :thumbup:

Anyway, de onderwerpen zijn soms zo specifiek, dat ik een aantal basisvragen graag beantwoord zou willen zien over de reis door de USA die mijn vrouw en ik in maart/april 2011 willen maken. We zitten echt nog in de oriëntatiefase. Bij voorbaat dank.

1) Allereerst, als je veel wilt zien van (een gedeelte van de VS), hoelang moet je dan reizen? 2, 3 of 4 weken? Ik vraag dit omdat ik graag 3 a 4 weken zou willen, maar wordt je het dan niet een beetje zat (het reizen bedoel ik)?

2) Heeft er iemand hier ervaring met reizen per trein door de VS? Het lijkt me heerlijk aangezien je dan lekker door het mooie landschap kunt touren zonder zelf te hoeven sturen. En dan per locatie een auto huren en daar dan weer wat dagen rondreizen, alvorens weer met de trein verder te trekken. Of is trein niet te doen? (lange wachttijden, ineffectief voor sight-seeing, duur etc.)

3) Voor twee personen, een reis van 3 weken, incl. autohuur en overnachtingen en reis. Wat is het budget waar je ongeveer mee moet rekenen? Reis voor 2 personen moet wel voor 1.000 euro kunnen, weet ik uit ervaring. Alles bij elkaar: euro of 3.000? Of is dat krap?

4) Waar beginnen..?! Ik zou het liefst de hele VS willen zien, New England, het diepe zuiden, het zuid-westen met de National Parks en het woeste Noord-Westen... Wij willen het liefst authenthiek Amerika zien en mooie natuur, stille wegen, kleine stadjes dorpjes, gewoon Het Echte Amerika. Wat raden jullie dan aan? Of kan je in 3, 4 weken het halve land doorkruisen? (of bij wijze van spreken van Georgia naar Oregon rijden).

5) Vaak hoor je mensen praten over dat je in Amerika 'uren kunt rijden zonder iemand tegen te komen'. Is dat echt zo, of is dat een mythe? Ik heb gereisd door boerenstaten als Ohio, Indiana en Illinois. Ook door Missouri. Heerlijk rustig, absoluut, maar niet dat je alleen bent. Of moet je daarvoor naar Utah en Wyoming?

6) Zijn ghost towns leuk om te bezoeken of is daar echt niets te doen?

7) In hoeverre zijn National Parks als Zion, bryce en Grand Canyon toeristisch in de zin van dat het druk is enzo?

Dat was het wel zo'n beetje. Alvast bedankt!
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: Ervaren reizigers, uw hulp gevraagd

Bericht door Isis »

Een paar vragen kan ik wel (gedeeltelijk) een antwoord op geven.
1) Hoe lang je gaat heeft te maken met je tijd dat je wegkunt en wat je allemaal wilt bezoeken. Het hele land doorkruizen hebben wij in 9 wk gedaan en dan zie je nog maar stukjes intensief. Ik was het na 8 wk niet zat... een dag later wel omdat we toen al 3 dg regen hadden. Tegen die tijd dacht ik nou laten we dan maar een paar dagen eerder naar huis gaan. Het is niet zo dat als je 2x zo lang gaat je ook 2x zoveel ziet. ik denk dat je bij langere tijd ook meer korte adempauzes in moet bouwen of je schema flexibel maken. Misschien is het goed om te zien wat mensen doen in 3 / 4 wk door wat reisverslagen/ blogs te lezen. Maar als ik vraag 4) lees wil je misschien wat anders dan anderen... ik zou zeggen lees eerste veel over de plekken en kijk wat je wilt doen, hoeveel tijd dat kost en of je een mooie route kunt uitpuzzelen.

2) lijkt me ook wat ... maar is minder vrij om ergens even te stoppen denk ik. Camper of auto is vrijer.. zeker off season.

3) Kijk op de sites .. verder kan ik je met auto huur niet helpen. Een camper kun je off season soms al voor 30$ per dag huren.

4) Ik zou niet van Oost naar west gaan tenzij je ene week of 6 hebt... denk ik. Wat is mooi... de vraag is meer wat vind jij mooi! Wij willen de mooie natuur van het westen weer zien... ooit ook weer yellowstone en het noordwesten later nog een keer noord oosten Blue Ridgparkway in herfst. Je zult met lezen ook al eind komen. Wij kunnen niet zeggen wat voor jouw mooi is. Waar houd je van.

5) Wijhebben door Texas en New Mex wel een keer een hele dag tegen dezelfde berg aangekeken (guadelupe mountain) en toen pas waren we er... En ja soms kom je geen hond tegen.

6) Er zijn er die errrrug erg zijn.. Bodie schijnt juist wel leuk te zijn!

7) Ja veel toeristen in hoogseizoen op de bekende plekken, maar is dat heel erg? Bovendien als je gaat wandelen wordt het al gauw wat stiller. Als je mere buiten seizoen gaat heb je minder last van die mensen. En het is geen costa del sol ... alhoewel ik niet weet hoe dat er uitziet :lol: . Als je met een 4x4 gaat kun je trails rijden waar veel minder mensen komen en toch hun schoonheid hebben ... Zeker in de driehoek Page Moab Green River... globaal
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
punthooft
Amerika-ontdekker

Bericht door punthooft »

JayLovesUSA schreef: 1) Allereerst, als je veel wilt zien van (een gedeelte van de VS), hoelang moet je dan reizen? 2, 3 of 4 weken? Ik vraag dit omdat ik graag 3 a 4 weken zou willen, maar wordt je het dan niet een beetje zat (het reizen bedoel ik)?
Het hangt er helemaal vanaf WAT je wilt zien. Steden, dan doe je NY en Washington in 2 weken. Ik zou het eerder omdraaien en
kijken hoeveel tijd je hebt. In je eigen tempo hier een plan voor maken met sides welke je wilt zien. Omdat het vakantie is toch
ook rust inplannen. Na 5 dagen LasVegas is niets zo lekker als enkele dagen Rust in een van de Nat'l Parken!
JayLovesUSA schreef: 2) Heeft er iemand hier ervaring met reizen per trein door de VS? Het lijkt me heerlijk aangezien je dan lekker door het mooie landschap kunt touren zonder zelf te hoeven sturen. En dan per locatie een auto huren en daar dan weer wat dagen rondreizen, alvorens weer met de trein verder te trekken. Of is trein niet te doen? (lange wachttijden, ineffectief voor sight-seeing, duur etc.)
Trein heb ik nooit gedaan. Auto rijden in de USA vinden wij erg relaxed. Ik kom dan ook al echt tot rust. En bovendien kun je stoppen waar je maar wilt, voor een mooie foto / etentje / roadside attraction.
Ook is het huren van een auto voor slechts enkele dagen behoorlijk prijzig.
JayLovesUSA schreef: 3) Voor twee personen, een reis van 3 weken, incl. autohuur en overnachtingen en reis. Wat is het budget waar je ongeveer mee moet rekenen? Reis voor 2 personen moet wel voor 1.000 euro kunnen, weet ik uit ervaring. Alles bij elkaar: euro of 3.000? Of is dat krap?
Even snel rekenen:
Vliegen $700 -$1200 per persoon (afhankelijk van tijd en aantal overstappen)
Auto $400 per week
Hotel $100 per kamer per dag

Dus 2 pp 3 weken komt op zo'n $5300
Daarnaast dan eten / drinken / entree / shows / souvenirs etc
JayLovesUSA schreef: 4) Waar beginnen..?! Ik zou het liefst de hele VS willen zien, New England, het diepe zuiden, het zuid-westen met de National Parks en het woeste Noord-Westen... Wij willen het liefst authenthiek Amerika zien en mooie natuur, stille wegen, kleine stadjes dorpjes, gewoon Het Echte Amerika. Wat raden jullie dan aan? Of kan je in 3, 4 weken het halve land doorkruisen? (of bij wijze van spreken van Georgia naar Oregon rijden).
Waar hou je van:
Pretparken en zon -> Florida
Oude cultuur -> Lousiana en omgeving
Burgeroorlog -> Washington en omgeving
Natuur -> Noord-Westen
Woestijn en rots -> Zuid-West
Bergen -> Denver en omgeving
... etc
JayLovesUSA schreef: 5) Vaak hoor je mensen praten over dat je in Amerika 'uren kunt rijden zonder iemand tegen te komen'. Is dat echt zo, of is dat een mythe? Ik heb gereisd door boerenstaten als Ohio, Indiana en Illinois. Ook door Missouri. Heerlijk rustig, absoluut, maar niet dat je alleen bent. Of moet je daarvoor naar Utah en Wyoming?
Echt rustig is het in het noorden van Utah. Op veel andere plaatsen kom je soms mensen tegen (bijv NewMexico tot veel mensen Kust van Californie)
JayLovesUSA schreef: 6) Zijn ghost towns leuk om te bezoeken of is daar echt niets te doen?
Je hebt eigenlijk 2 types:
- Echte verlaten stadjes > weinig te zien, wel mooie foto's te maken. Stoffig en droog
- Gepimpte stadjes > aangekleed voor de toeristen, vaak schiet-shows, dure souvernirs etc

Maar eerlijk is eerlijk, je moet er wel een keertje eentje bezocht hebben!
JayLovesUSA schreef: 7) In hoeverre zijn National Parks als Zion, bryce en Grand Canyon toeristisch in de zin van dat het druk is enzo?
De meeste mensen komen gelukkig niet verder dan hun auto/tourbus. Op enkele populaire hikes kom je soms mensen tegen. Wij hebben in hoogseizoen door Bryce gewandeld en 3 uur echt (!) niemand gezien. In Grand Canyon loop je de kloof in en dan hoor of zie je vaak amper nog iemand.

My 2 cents
Vincent
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

1) Twee weken vind ik te doen voor Florida, maar te kort voor het Zuid- en Noordwesten. Maar hoe zie jij het reizen? Als noodzakelijk kwaad om van A naar B te komen of als een onderdeel van de vakantie? Voor ons is het dus onderdeel van de vakantie en we proberen de routes zo in te delen dat we bij met name bij de langere ritten genoeg mogelijkheden weten om even te stoppen bij een historic site, leuk plaatsje etc.

2) Ik heb geen ervaring met treinreizen, dus ik kan je hier geen antwoord op geven.

3) Het is een beetje afhankelijk van wanneer je gaat, wat voor auto/camper, de luchthaven van vertrek/aankomst/multicity etc en wanneer je boekt. Een tentje is natuurlijk goedkoper als een hotel qua overnachting en haal je brood en beleg uit de supermarkt of ga je 3 maal daags uit eten. Er loopt een redelijk recent topic over de kosten, lees dat anders eens. Ik zou die 3000 eerder per persoon aanhouden als voor zijn tweetjes.

4) Tja, wat vind je mooi? Steden, natuur, woestijn, bergen, etc? Het land is zo groot dat je uit heel veel kan kiezen, maar alles in 3 weken gaat je niet lukken. Less is more.

5) Pff, ik heb geen klok er bij gehad. Maar sommige stukken zijn erg rustig en eigenlijk vind ik het wel fijn als het niet uren te rustig is. Je zal maar pech hebben en er komt de eerste 3 dagen niemand en je mobiel doet het niet....

6) Dat ligt aan de ghosttown, er zijn er bij waar echt niets is (en naar mijn idee is dat de bedoeling) en er zijn er bij waar het druk is als of het een openluchtmuseum is.

7) Tja, de Parken die je noemt zijn beroemd en dat zijn ze niet zonder rede. Het ene park is door zijn ligging, aantrekkingskracht etc. drukker als de ander, maar bijzonder en mooi zijn ze op hun manier allemaal. Je bent zeker in de beroemdste parken (Yellowstone, Grand Canyon, Yosemite, Zion, Bryce etc.) niet de enige die er van wil genieten en dat is ook logisch. Als er niets aan was, wilde jij er ook niet heen. Ik vind dat de NPS er in het algemeen goed in slaagt een evenwicht te vinden tussen de mens en de natuur.
sunny007
Amerika-ontdekker

Bericht door sunny007 »

1. Als je 4 weken weg kan, dan moet je dat zeker doen....en je zult merken, dat het nog te kort is. Je word het reizen in Amerika niet snel zat. In 4 weken kan je veel zien en af en toe misschien een "rustdag" inbouwen.

2. Behalve de treinreis van New York naar Washington, heb ik geen ervaring met treinreizen. Persoonlijk zou ik niet kiezen voor de trein als het ook met de auto zou kunnen. Zoals al eerder is gezegd, is reizen in de USA heerlijk met een auto. Het stukje vrijheid wat je dan hebt, mis je gewoon met een trein.

3. €3000 voor 3 weken met 2 personen lijkt me behoorlijk krap. Ik denk dat je rekening moet houden met minimaal het dubbele. Je bent al bijna €1000 voor alleen je ticket kwijt.

4. Natuurlijk kan je in 3 a 4 weken het halve land door. Maar ik zou voor zo'n eerste reis eerst eens met een stuk beginnen. Ik denk dat je je redelijk vergist in de afstanden. Maak via Google-maps voor jezelf eens een route. Misschien van Seattle naar Las Vegas? Is in 3 a 4 weken te doen en het laat je veel kanten van het land zien.

5. O ja, er zijn echt nog wel plaatsen waar je uren niemand tegen komt. Erg lastig als je net als wij met pech langs de weg stonden en er niets of niemand in de weide omtrek te zien is....maar het heeft natuurlijk ook zijn charme en geeft dat echte USA-gevoel.

6. Ghosttowns zijn met name toeristisch, maar kom je er 1 tegen op je weg, moet je hem zeker bezoeken.

7. Natuurlijk zijn de parken die je noemt in het hoogseizoen redelijk druk. Maar veel van de parken zijn zo groot dat de mensen er letterlijk in verdwijnen. Wij hebben nog nooit het gevoel gehad dat het te druk was.....
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer